PDA

View Full Version : Tiger amp advies gevraagd



dvmutzy
8 augustus 2003, 00:02
Hi,
Ik ben zeer beginnend bassist en ik zoek een versterkertje. Nu mocht ik van de versterker een Tiger hebben voor E99 (eerst E120-140, kweeniet meer precies), ik denk dat deze zo'n jaar in die winkel heeft gestaan. Weer weet ik het serienummer etc. niet :roll: , maar ik wou graag jullie advies, dus wat jullie van tiger vinden in vergelijking met bv peavey in de E100-200 prijsklasse? Want ik ben dus niet op zoek naar een of andere geweldige fender :stop: , ik zie die 2e hands dingen trouwens ook nooit.
En vinden jullie het feit dat deze zoveel tijd in de winkel heeft gestaan wel te vertrouwen?
:amp:
en...
Ik zocht ook naar Tiger op internet, maar ik kon hun site niet vinden, heeft iemand dat adres misschien? thanxinadvance 8-)

Clunk
8 augustus 2003, 00:48
hmmz.. tiger klinkt mij niet bekend in de oren.....

frenske
8 augustus 2003, 09:36
Check ´ns www.harmony-central.com

Voor versterkers moet je wel op de gitaristengedeelte gaan .... wees gerust het zijn ook normale mensen net als ons. Misschien een beetje vreemd, maar mensen zijn het toch!

dvmutzy
9 augustus 2003, 00:43
ik moet zeggen dat ik het daar niet helemaal heb kunnen vinden, tiger stond iig niet op de manufacterers oid lijst. en de site heeft helaas ook geen zoekfunctie.

dvmutzy
9 augustus 2003, 00:54
nog wat meer duidelijkheid:
in soundshop - amstelveen stonden een paar tiger versterkers
en in dijkman - amsterdam stond er iig een.

Wringley
9 augustus 2003, 10:11
Ik denk dat je jezelf aan een Peavey geen deuk zal vallen hoor! Zijn opzich best goede dingetjes, best stevig (ze kunnen tegen een stootje) en ze zijn niet te duur.

Peavey heeft een heel leuk versterkertje, zo groot als een bierkrat zeg maar:

http://www.feedback.nl/pix/peavey-microbass.jpg

is een 15 wattertje, best leuk om mee te beginnen wanneer je niet echt veel geld er voor over hebt of wanneer je een duurdere niet kan betalen. Kost 125 euro bij Feedback.

AntY
9 augustus 2003, 16:33
alleen dan zo :P de nieuwe uitvoering

http://namm.harmony-central.com/WNAMM01/Content/Peavey/PR/Micrbas.jpg

basswasp
9 augustus 2003, 17:05
Iemand heeft een vraag over een Tiger combo en jullie smeren 'm een Microbass aan? :dontgeti:

Wringley
9 augustus 2003, 19:34
Hij zet er ook bij wat in vergelijking beter is Basswasp :)

En een Peavey is imho niet echt veel mis mee voor de eerste paar maandjes / eerste jaar

basswasp
9 augustus 2003, 19:44
In vergelijking? Niemand heeft er hier van gehoord, laat staan dat iemand erop gespeeld heeft... :)

Wringley
9 augustus 2003, 20:08
Neej, maar je valt je zowiezo geen buld aan een Peavey denk ik.

Ik bedoel maar zo: waarom zoeken naar een versterker waar niemand ooit van heeft gehoord, wanneer je een "goed" advies krijgt van andere bassisten over een goedkope beginnersversterker??

dvmutzy
10 augustus 2003, 22:34
Hier de topicstart(s)ter, enkele notes:

In de soundshop was de microbass E165 en bij dirk de witte E145, persoonlijk vind ik dat toch wel wat te veel voor zo'n klein ding (ja kweet it's not the size that matters). <iig kwou mn gitaarversterker op mn basverserker zetten, daar is hij dus nogal te klein voor.> En ik wil op de versterker die ik ga kopen iig wel wat langer dan een jaar spelen.

Ik zocht ook niet naar een Tiger, ik zag er toevallig een in de winkel staan.

en He Basswasp, hoe weet je dat het een combo is? (Ik denk dat een combo een versterker is waar je 2 (bas)gitaren in kan pluggen, dat was iig wel zo.)


Maar ik denk er nu over om een vrij grote versterker te kopen van een onbekend merk voor E150, daar kon je iig wel 2 gitaren inpluggen en je kon m ook aansluiten op de computer.
Peavey vind ik inderdaad ook wel vrij goed, maar na de microbass is de volgende al meer dan E200 en dan neem ik liever zo'n aanbod.
Maar kent iemand hier dus Tiger of niet?

basswasp
11 augustus 2003, 08:54
en He Basswasp, hoe weet je dat het een combo is? (Ik denk dat een combo een versterker is waar je 2 (bas)gitaren in kan pluggen, dat was iig wel zo.)
Dat van die combo was een gokje, maar omdat halfstacks beginnen bij de €800 is 't wel een redelijke gok ;)

Verder heb ik nog nooit van Tiger gehoord (google vind wel een zelfbouw audio versterker genaamd 'Tiger', maar ik hoop niet dat dat 'm is...)

frenske
11 augustus 2003, 09:14
... in een niet genoemde zaak (ik ga geen reclame maken voor die zaak) in Utrecht, die toevallig ook in R´dam en Appeldoorn ligt, kun je al de Microbass al voor 125 euro krijgen!

Ik zou zeggen leen een basje van de zaak en probeer de versterker uit en als je dat niet durft, omdat je er nog niets van kan, dan raad ik toch aan om voor de Micorbass te gaan!

bassopotmus
11 augustus 2003, 09:14
en He Basswasp, hoe weet je dat het een combo is? (Ik denk dat een combo een versterker is waar je 2 (bas)gitaren in kan pluggen, dat was iig wel zo.)

Nee de head en cabinet(box) in een geheel

niels_r
11 augustus 2003, 09:43
Ik denk dat een combo een versterker is waar je 2 (bas)gitaren in kan pluggen, dat was iig wel zo.)

Je bedoelt dat hij 2 ingangen heeft? Dat is zeer waarschijnlijk voor een actieve bas en voor een passieve bas. Als je een passieve bas hebt, plug je hem in de passieve ingang (als je hem in de actieve doet is hij veel zachter) en als je een actieve bas hebt plug je hem in de actieve ingang (als je hem in de passieve ingang doet zal je signaal snel vervormen omdat de output te hoog is)

Het is dus niet bedoeld om met twee bassen tegelijk over die versterker te kunnen spelen. Combo heeft te maken met de behuizing (versterker en speaker(s) in één kast, je kan ook een losse versterker en een losse speakerbox hebben)

Groeten Niels

Clunk
11 augustus 2003, 11:08
:) heb et wel eens getest op zon peavey backstage 30 watt.. 2 bassen erop, geen probleem :D ghehehe toevallig was er een pasief en een actief... maar ok. :razz:

Jeremy B.
11 augustus 2003, 23:57
Ik zocht ook naar Tiger op internet, maar ik kon hun site niet vinden, heeft iemand dat adres misschien? thanxinadvance 8-)

probeer de dierentuin 's???
J. :oops:

frenske
12 augustus 2003, 08:52
Ik zocht ook naar Tiger op internet, maar ik kon hun site niet vinden, heeft iemand dat adres misschien? thanxinadvance 8-)

probeer de dierentuin 's???
J. :oops:

Of huur een video van Winie de Poe, volgens mij loopt daar ook een Tijgertje rond! :roll: Sorry, het is nog vroeg in de ochtend!

Semafoor
12 augustus 2003, 12:31
Nee, das teigetje

Clunk
12 augustus 2003, 13:18
ow.. .en in de engelse versie heet ie wel tiger :) *dacht ik*

dvmutzy
13 augustus 2003, 23:57
Verder heb ik nog nooit van Tiger gehoord (google vind wel een zelfbouw audio versterker genaamd 'Tiger', maar ik hoop niet dat dat 'm is...)
is dat toevallig dit adres ? http://www.swtpc.com/mholley/LittleTiger/PE_Index.htm
nee, het was iig wel een echte versterker, misschien voor gitaars dus en hij zat ook al in elkaar :D .

Verder weet ik niet of ik het hier al had gezegd, maar ik dacht erover om iig een versterker met 2 ingangen te kopen. Als het deze tiger dus niet wordt, dan waarschijnlijk eentje van een onbekend merk van 150E. twas iig een hele grote versterker en kvond dat er een beter geluid uit kwam dan uit die microbass. Je kon er iig goed op samenspelen met n gitarist.

En over dat testen in de winkel: is het niet juist belangrijk dat je dat met je eigen bas doet?