PDA

View Full Version : Lexicon MPX-100



Maiden Michiel
7 augustus 2003, 21:55
Vraagje: is dit wat als je alleen reverb en delay nodig hebt? Wat zijn zijn tekortkomingen? Ik kom er met die internet reviews effe niet meer uit. De zoekfunctie leverde ook niks op...

Maiden Michiel
9 augustus 2003, 12:32
Niemand die zo'n ding ooit gebruikt of gezien heeft?

strakke joekel
11 augustus 2003, 12:34
als je alleen wat reverb of chorus enzo nodig hebt is die perfect
hij heeft ook midi in en thru , ook handig
er zit echt veel in en klinkt ook goed , delay , echo , chorus , flanger , tremolo , rotary speaker , detuners ,octaver , reverb , en nog een zooi dual programma's , je hebt alleen geen display , maar er zit een duidelijke beschijving bij en hij is makelijk te gebruiken , en als je het gewoon op gehoor doet heb je eigenlijk ook geen display nodig

Nocki
20 augustus 2003, 21:48
is eiigenlijk wel een leuk ding voor mij... toch een skijken

Nocki

Maiden Michiel
20 augustus 2003, 22:39
Ja lijkt me ook wel wat

gooster
10 februari 2004, 11:21
Ik heb een fender twin reverb, en dus geen fx loop. Klinkt een lexicon mpx 100 dan nog goed?

telecastermaster
10 februari 2004, 14:53
Oke, laat ik proberen je van dienst te zijn. Ik heb ervaring met de volgende reverbs: Lexicon: MPX-1, MPX-100 (verkocht), LXP-1, Yamaha REV-500 (verkocht), Korg Pandora PX-3 en Peavey Valverb.

De MPX-100 was de eerste in deze serie die ik aanschafte. Ik was aanvankelijk erg onder de indruk van de MPX-100. Ik denk zeker dat het een goede aanschaf is. De beperking zit 'm vooral het editten van parameters; dat is maar beperkt mogelijk (overigens heeft dat ook wel weer voordelen. Op de MPX-1 zijn alle parameters volkomen instelbaar maar het is echt een crime!!). Dus: gebruiksvriendelijk! Verder vond ik de "staart" van de reverb bij goed beluisteren een tikje onnatuurlijk klinken. {Maar oordeel hierover ajb zelf 8-) ] Ik heb 'm uiteindelijk verkocht omdat je reverb niet kunt combineren met tremolo (geen surfsound dus). Dus niet alle effecten zijn te combineren! De delay kan ik me niet zo heel goed meer herinneren.
Beslist een "Goede knal voor de Euro" dus, maar voor alleen reverb zou ik je aanraden de Lexicon LXP-1 te nemen. Een oudere unit dan de LXP-100, maar beter. De LXP-1 heeft overigens ook delay, maar kan dit niet combineren met reverb. Wel zou je kunnen overwegen daarvoor (delay dus) een aparte LXP-5 aan te schaffen (geen ervaring mee!). Ik heb een LXP-1 gescoort voor slecht € 125,- op Ebay.de. Als ik die LXP-1 eerder had gekocht had ik ook die MPX-1 niet aangeschaft. De Peavey Valverb tot slot is een buizen/veren reverb/tremolo unit en klinkt zeer warm. De ultime surfsound zit in deze box :wink:

Zonder effectloop lijkt de MPX-100 me een waardeloze investering overigens.

cheers

Peter

telecastermaster
10 februari 2004, 15:03
Kut, ik zie nou pas dat ik een beetje half jaar ouwe kots zit op te warmen :-?

Dirk_Hendrik
10 februari 2004, 15:27
Geeft niet,
Degene die dit topic omhoog trapte heeft een nieuw profiel aangemaakt om te kunnen posten :D

Jools
10 februari 2004, 18:26
geeft niet, ik ben op zoek naar een goed reverb/delay apparaat

thx :D