PDA

View Full Version : HenriH



Henri H
16 januari 2020, 21:33
Mijn forumnaam is nu ook mijn artiestennaam :D

Op mijn Youtube kanaal vind je, naast een aantal muziekvideo's van mij, ook ander materiaal, ook leuk. ;)

Deze ben ik wel erg trots op:


https://www.youtube.com/watch?v=HByHBHRCPEY

benwave
17 januari 2020, 07:50
Wel wat beter leren playbacken volgende keer

Duhsjaak
17 januari 2020, 09:29
Hi henri,
Welkom thuis.
Dat je tussen de takes tijd hebt genomen om je te scheren.....
De klank van de bas vinnik een beetje mwah, maar de rest klinkt lekker fris.
Vaker iets posten s.v.p.
Vriendelijke groet, Gus

Fobo
17 januari 2020, 10:41
Ik vind het rommelig; heb het idee dat je af en toe niet weet wat je speelt of wilt spelen. Sorry, kan er niet meer van maken.

pasqual
17 januari 2020, 11:13
De drums en daarom waarschijnlijk ook de bas, of andersom, zijn enorm storend. Het rammelt aan alle kanten. Je leadgitaar geluid steekt enorm negatief af tegen de rest van de gitaren die aardig rond en vol klinken. Waarom? Je doet jezelf te kort hiermee. Daardoor kan ik er niet goed naar luisteren. Qua structuur is het lied niet eens verkeerd. Ii begrijp dat je alles zelf doet wat opnemen betreft? Misschien is een kritisch persoon die je helpt geen slecht idee. Zeker weten dat hier veel meer uit te halen is.

arjanb01
17 januari 2020, 11:35
Ach, je probeert als muzikant weleens wat en soms werkt het en soms niet.
We weten wat Henri kan en dat is niet mis. Erg lekkere prog rock bij tijd en wijle.
Deze opname is inderdaad minder maar de reacties vind ik wel erg zuur weer, al snap ik het wel. Dit klinkt alsof je erg zoekende bent naar wat werkt qua vorm en melodie. Misschien verder uitwerken en wie weet verras je ons ! Je hebt het zeker i je mars.

Henri H
26 januari 2020, 01:26
Bedankt voor de reacties mensen, top!
Nog maar eentje dan:

https://www.youtube.com/watch?v=XHZqvJGoTdE&feature=youtu.be

guitarkid2
26 januari 2020, 12:39
Als toondove a ritmische gitaaraankloter heb ik eigenlijk geen recht van spreken
Maar ik doe het lekker toch
Een mening
Door het onbreken van duidelijke overgangen en bruggen komt dit op mij over als een eindeloze gitaarsolo over een loep van een paar akkoorden
Helemaal niks mis mee maar je kan het wat spannender maken
Een zondagmorgen overpeinzing of zo :)

ateng
26 januari 2020, 14:15
Mijn forumnaam is nu ook mijn artiestennaam :D

Op mijn Youtube kanaal vind je, naast een aantal muziekvideo's van mij, ook ander materiaal, ook leuk. ;)

Deze ben ik wel erg trots op:


https://www.youtube.com/watch?v=HByHBHRCPEY

Ooeh de drummer mag wel wat stabieler spelen... met een click meespelen misschien?

Het komt erg rommelig en lawaaierig over dus ik zou persoonlijk wat beter afmixen om het als een geheel te laten klinken.
Maar je leadsound klinkt wel ruk hoor... sorry maar niet mijn smaak :)

budje
26 januari 2020, 14:59
Oh jee, volgens deze maatstaf kan ik dan ook wel wat spullen inleveren

maxdb
26 januari 2020, 15:38
Ik heb er met plezier naar gekeken en geluisterd, dat het niet perfect is maakt me helegaar niets uit. Gaaf dat je het gewoon allemaal doet.

budje
26 januari 2020, 18:58
ik was dan ook enigzins verbaast dat er een link schijnt te bestaan tussen speelnivo en prijsklasse spullen. Niets mis met het filmpje!

Henri H
28 februari 2020, 16:19
Mede naar aanleiding van de opmerkingen van een paar van jullie heb ik de mix en de video van Corn Bread aangepast.
De sologitaar heb ik iets meer proberen te laten blenden met de mix, de basgitaar-sound gepoogd een beetje beter te krijgen, en ook de drums hebben een nieuwe mix gekregen.
De basgitaar is ingespeeld op een fretloze bas, op zich niet verkeerd, maar misschien mist het een beetje sustain af en toe?
De drums zijn opgenomen met een goedkoop setje bekkens, en ook de microfoons, op de sm57 voor de snare-top na, zijn van een goedkoop setje van Thomann.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.


https://www.youtube.com/watch?v=0wBYPvurY_0

arjanb01
28 februari 2020, 17:20
Beter deze opname. De overall mix klinkt wat opener, minder donker waardoor je de nuance meer hoort. Minder compressie wellicht ook ?
Gave gitaar collectie heb je, Henri ! 👍

jutter
28 februari 2020, 20:36
Zo, dat klinkt een stuk frisser! Aangenaam om naar te luisteren en een stuk strakker! Well done!

Henri H
28 februari 2020, 21:23
Beter deze opname. De overall mix klinkt wat opener, minder donker waardoor je de nuance meer hoort. Minder compressie wellicht ook ?
Gave gitaar collectie heb je, Henri ! 
Dankje Arjan, helaas heb ik de collectie een beetje uit moeten dunnen, maar heb nog steeds een paar mooie en goeie gitaren.


Zo, dat klinkt een stuk frisser! Aangenaam om naar te luisteren en een stuk strakker! Well done!
Dank Jutter!