PDA

View Full Version : Even mijn Katana testen!



Braddie
15 januari 2020, 16:15
Sinds vorige maand ben ik de eigenaar van een fijne Boss Katana 50 MKII versterker. Hoogste tijd dus om even een clean kanaal te pakken, klein beetje boost er op en een Rolling Stones backing track. -En natuurlijk een imitatie van mijn favoriete gitarist-


https://www.youtube.com/watch?v=e2d-eedrSCA

grayfink
15 januari 2020, 17:35
Ben geen Stones kenner, maar mijn eerste associatie zou niet Keith richards zijn. Maar klinkt goed hoor.

arjanb01
15 januari 2020, 17:40
Prima soundje, die Boss gear is gewoon degelijk en klinkt altijd goed ! Lekkere bluessound.👍 Mits de drummer geen houthakker is, kun je er ook live mee spelen.
Ik GAS momenteel op een Boss GT1000, het vlaggenschip van de GT serie !

D3nnis
15 januari 2020, 18:19
Mits de drummer geen houthakker is, kun je er ook live mee spelen.

Ik repeteer nog regelmatig met een drummer die de hardst slaande drummer is uit mijn muzikale carričre, en ik heb inmiddels best wat speeluren achter de rug over een Katana Artist, en ook bij een houthakker als drummer heb je genoeg volume ter beschikking.

arjanb01
15 januari 2020, 18:43
Ok, nice !
Klinkt dus lekker op hoog volume ? Of wordt het bij die Artist al gauw schril ?

D3nnis
15 januari 2020, 18:58
Klinkt dus lekker op hoog volume ?

Dat zeg ik niet :D

Nee, ik vind het moeilijk om daar wat over te zeggen, omdat 1x12's nog nooit mijn smaak zijn geweest. Ligt ook aan de muziekstijl en zo.

Ik vind zo'n katana (artist) erg goed....voor wat ie moet kosten.
Maar ik las in een ander topic vandeweek al "een fenomeen" over de katana reeks, maar als je het mij vraagt is dat wat te veel credit, zolang je de prijs niet mee laat wegen.
Met de prijs niet meegewogen, vind ik m clean trouwens wel erg prima, maar kan ook dat ik niet zo kritisch ben vwb cleane sounds.

Maar schril zou ik het niet willen noemen, clean vind ik 'm best "groot" klinken.
Met een flinke drive (uit de katana zelf) word ik er wat minder vrolijk van, deels door de 1x12 configuratie, maar ook de amp zelf doet me op drive gebied niet zo veel. Althans, ik kreeg er geen moment gas van, en ook niet om mijn eigen versterkers ervoor op te ruimen......maar goed, €500,- (of daar ergens, ik weet niet precies) voor de katana artist....Als ik dat vergelijk met wat je vroeger een ontzettend belabberd klereding had voor 250 gulden....dan is het een zeer geslaagde combo.

Harald
15 januari 2020, 19:33
500 euro naar 250 gulden omrekenen is een beetje verkeerd om ;)

Maar het is echt wel zo dat je met een 500 euro tegenwoordig een beginnerssetje kunt samenstellen waarmee je het op een podium ook nog wel kunt redden als het moet. Dat hoefde je in de 80er jaren voor 500 gulden niet te proberen.

Met mijn London City comet die ik voor 125 euro gekocht heb, en een Katana 50 watt zou ik me op een sessie prima kunnen vermaken. Met die oefenversterkertjes van vroeger, no way...

D3nnis
15 januari 2020, 19:53
500 euro naar 250 gulden omrekenen is een beetje verkeerd om ;)


Haha, ja sorry, ik zat met de inflatie van brandstofprijzen in mijn hoofd :D

Braddie
15 januari 2020, 20:13
Ben geen Stones kenner, maar mijn eerste associatie zou niet Keith richards zijn. Maar klinkt goed hoor.

Wat zou jouw associatie zijn met het soleren wat ik deed in de video? Speel alleen maar Keith licks en een lick waarvan gezegd is dat 'ie oorspronkelijk van Scotty Moore kwam, maar heb 'm nog nooit door iemand anders gespeeld horen worden dan Keef.

Braddie
15 januari 2020, 20:15
Prima soundje, die Boss gear is gewoon degelijk en klinkt altijd goed ! Lekkere bluessound.�� Mits de drummer geen houthakker is, kun je er ook live mee spelen.
Ik GAS momenteel op een Boss GT1000, het vlaggenschip van de GT serie !

Gebruik de Katana regelmatig bij jamsessies en repetities en hij komt op de 25 watt modus echt prima mee met alles en iedereen!

beruk
17 januari 2020, 16:07
Klinkt lekker. Mag ik zeggen dat je spel aanmerkelijk is verbeterd? Ja, dat mag ik zeggen.

Erik de Perik
18 januari 2020, 08:11
Keef op een strat......... pak dan een tele en stem 'm zoals hem.

Fobo
18 januari 2020, 11:52
...hij...;)

Braddie
19 januari 2020, 20:07
Keef op een strat......... pak dan een tele en stem 'm zoals hem.

Keef kan PRIMA op een strat :D
Miss You speelt' ie tegenwoordig op een strat, slipping away is een Strat, hij is het bekendst vanwege de Tele in OPEN G maar speelt op genoeg ander leuk spul in Standard.

Erik de Perik
19 januari 2020, 20:18
...hij...;)

Ik schaam me diep...... echt.


Keef kan PRIMA op een strat :D
Miss You speelt' ie tegenwoordig op een strat, slipping away is een Strat, hij is het bekendst vanwege de Tele in OPEN G maar speelt op genoeg ander leuk spul in Standard.

Dan associeer ik jouw spel en sound niet met dat van Keef. Sound is ook moeilijk in te schatten aangezien er zoveel akoestiek te horen is.

Braddie
19 januari 2020, 20:18
Klinkt lekker. Mag ik zeggen dat je spel aanmerkelijk is verbeterd? Ja, dat mag ik zeggen.
Thanks ! :D In welk opzicht vind je dat mijn spel is verbeterd?

Braddie
19 januari 2020, 20:19
Ik schaam me diep...... echt.



Dan associeer ik jouw spel en sound niet met dat van Keef. Sound is ook moeilijk in te schatten aangezien er zoveel akoestiek te horen is.

Dat is geheel aan jou natuurlijk, maar mijn spel is zéker wel te associëren met dat van Keef. Luister eens naar een Sympathy For The Devil solo van na `97, luister eens naar de Slipping Away versie van `03. Ik speel eigenlijk alleen maar motiefjes die Keef daar ook speelt.

Erik de Perik
19 januari 2020, 20:54
Ik heb er gelijk eentje opgezocht:


https://www.youtube.com/watch?v=ZRXGsPBUV5g

Geen Strat en geen solo(geluid) zoals wat jij speelde.

Ik denk dat de Strat zo ongeveer de minst favoriete gitaar van Richards is.

Kostwinner
20 januari 2020, 15:44
Alles wat je over de Katana wil weten: zaterdag 1 februari 2020 vindt in Beverwijk de eerste Nederlandse Boss Katana Meetup plaats, een bijeenkomst voor- en door gebruikers en geďnteresseerden in de zeer succesvolle gitaarversterker-reeks van Boss.

Speciaal voor deze bijeenkomst komt Matt Night, marketingbaas van Boss Europa over. Night belooft een aantal primeurs van de recente NAMM 2020 beurs mee te nemen, zoals de revolutionaire Waza Air Headset. Deze kan ter plekke door iedereen worden uitgeprobeerd, net zoals de meeste andere versterkers uit de range. Ook zijn er door Nederlandse gebruikers ontwikkelde midi-oplossingen en software voor het Katana platform te beluisteren en te ervaren.

Het karakter van de bijeenkomst is informeel, en vooral bedoeld om onderling ervaringen en patches uit te wisselen, en lekker te spelen. Natuurlijk is er ruimte voor veelgestelde vragen over instellingen, gebruik in live situaties of juist als DAW. Tot slot vindt er aan het eind van de middag een verloting plaats met prijzen die door Boss ter beschikking worden gesteld.

Het event vindt plaats op een unieke plek, namelijk het Muziekfort Beverwijk, onderdeel van de Unesco Erfgoedlijst. Mensen die dat willen kunnen ook een rondleiding door fort krijgen. De toegang is gratis, maar aangezien de mensen van het Muziekfort hun tijd en ruimte kosteloos ter beschikking stellen vragen we aan iedereen een vrijwillige bijdrage.
NB: De bijeenkomst is een particulier initiatief, dus uitdrukkelijk géén officieel Boss event. Alle informatie wordt dan ook verstrekt op persoonlijke titel en mag niet beschouwd worden als officieel nieuwsbericht en/of aankondiging van Boss/Roland.

Datum: 1 februari
Plaats: Muziekfort Beverwijk,
Fort aan den Sint Aagtendijk
Vuurlinie 1
1948 PX Beverwijk
Google Maps: https://goo.gl/maps/9zXoAJXVCTJN6Bo79
Tijden: inloop vanaf 12:00 uur, einde rond 17:00 uur.
Aanmelden graag via Facebook, https://www.facebook.com/groups/2440458159505653/