PDA

View Full Version : Framus Cobra+pic



Theije
7 augustus 2003, 21:29
Is iemand bekend met de Framus Cobra top?? ik kwam uhm vandaag tegen in een magazine en ik moet zeggen dat ie er gigantisch geil uitziet en ook de bijbehorende cabinets zijn erg bruut.
Opzich nog vrij prijzig maar zeker niet onbetaalbaar.
Als iemand meer info over deze top heeft of liever nog ervaringen dan hoor ik het bij deze graag!

http://www.framus.com/images2/amps/cobrastack.jpg

maarten
8 augustus 2003, 00:25
jezus...net een garagedeur
















maar ik vind em ook vet uitzien!

Theije
8 augustus 2003, 17:01
Niemand ervaringen of 'van horen zeggen' weetjes? of moet ik echt wachten tot ik uhm zelf kan testen in Ibbenburen :D

BLOK182
8 augustus 2003, 18:29
ik ben ook erg benieuwd, voor het geld lijkt het me een stoer ding!! Ik heb trouwens ff de harmonycentral reviews doorgenomen (met een korreltje zout), misschien kan je ze ook eens checken.

Theije
8 augustus 2003, 18:33
Hij zit toch nog rond de 1600 euro hoor, maar ik zal idd harmony ff checken, dan kank misschien ook alvast een beetje een beeld krijgen van de sound, hij ziet er zowiezo vet ruig uit, kewle 'industrial' look dat spreekt me wel aan, Mesa Recto's hebben dat uiteraard ook alleen die cabinets zijn weer super suf en duur.

BLOK182
8 augustus 2003, 19:30
Mesa heeft behoorlijk stoer ogende cabs gehad, met een zwarte metalen ruitengrill.

Theije
8 augustus 2003, 19:44
Mesa heeft behoorlijk stoer ogende cabs gehad, met een zwarte metalen ruitengrill.

Ja idd, ja je kunt nog steeds als custom optie aangeven dat je traanplaten zijkanten wil op je cabs dat staat wel heel bruut, maarja wel duur uiteraard, Mesa cabs zijn zowieso veel duurder als je het vergelijkt met andere merken.

Theije
8 augustus 2003, 23:21
De recensies op Harmony central zijn erg veel belovend, iedereen geeft uhm een 10, met "the last amp you'll ever buy!" comments enzo :)
Ik ben benieuwt k zal uhm us gaan checken alsk in Ibbenburen ben.

frisb
9 augustus 2003, 16:52
Ben hem niet echt tegengekomen bij Musik Produktiv toen ik er laatst was... Maar ik ben ook benieuwd naar wat deze versterker kan presteren, ik zal MP eens een mail sturen of hij er staat!

Trocar
9 augustus 2003, 19:39
Ik ken iemand met een Framus Cobra head. Hij speelt thrashmetal over dat ding met een Marshall '60 TV kast. Helaas heb ik hem alleen gehoord met een hele band erbij en nooit zelf ermee kunnen klooien.
Maar hijzelf en anderen die dat ding hebben gehoord, zijn erg enthousiast erover. En wat ik heb gehoord (live dus, een aantal keer) was ook niet mis.

Trouwens, hij ziet er NOG cooler uit als je hem aan zet! :lol:

dml
9 augustus 2003, 20:14
Tja, de Cobra vind ik een beetje gecompressed klinken, a.j.b.w.i.b.
Het knalt er niet lekker uit. Wel een eigen geluid.
Dat rode licht achter de grill van de amp is wel errug kitsch, net als Engl........... brrrrrrrrr........ :o