PDA

View Full Version : En weer een nieuwe speler op de markt ?



FNaRK
13 januari 2020, 22:10
Quad Cortex - The most powerful floor modeler on the planet


https://www.youtube.com/watch?v=q3YQHF14sc4

FNaRK
13 januari 2020, 22:13
O M F G

ik word te oud voor die zooi, hogere wiskunde voor mij.

https://neuraldsp.com/quad-cortex/

Erik de Perik
13 januari 2020, 22:24
Ik zal het uitleggen ;)

Je mag 200 EUR aanbetalen maar hij kost 1.399 en is er dan in november dit jaar, zeggen ze. Mooie site trouwens.

D3nnis
13 januari 2020, 22:39
Het is nog erger, dat ding kost €200,- aanbetaling tbv de preorder, plus €1399,- tegen de tijd dat ie er is.
Ik weet niet....die footswitches die ook kunnen draaien zijn wel geinig, maar hoe klinkt het apparaat?

Erik de Perik
13 januari 2020, 22:43
Voor 1.599 kom je er misschien achter ;)

Jan Buurman
13 januari 2020, 22:48
Ik moet er niet aan denken.... al kreeg ik hem cadeau!
Wat zou ik ongelukkig worden van dat ding. Ik heb laatst mijn Barber Duel Discrete verkocht omdat ik hem werd van 7 interne trimpots. :-)

Erik de Perik
13 januari 2020, 23:15
Zo eenvoudig is het nu eenmaal; de "linker of de rechter" is een veel gemakkelijker keus die meer voldoening geeft dan "welke van de zeven."

Pepe
13 januari 2020, 23:15
https://www.shortlist.com/media/images/2019/04/face-value-how-movies-cast-unattractive-characters-and-how-it-feels-to-get-the-part-2-1556649556-ZvoM-column-width-inline.jpg​

arjanb01
14 januari 2020, 06:49
Quad Cortex - The most powerful floor modeler on the planet


https://www.youtube.com/watch?v=q3YQHF14sc4

Ziet er wel gaaf uit dat ding. Je zou bijna zeggen dat dit ding door Apple ontworpen is.
Interessant ding als hij de helft goedkoper was 😁

Fusion
14 januari 2020, 07:19
Is dat niet d hardware versie van de VST die al tijdje uit is? Met Plini en Nolly geluiden etc?

Fusion
14 januari 2020, 09:29
Vond de sounds (ik weet t YouTube enzo) maar érg matig, dun, digitaal, processed, begraven in de mix, wollig etc etc klnken. Totaal niet aantrekkelijk. Zeker niet gezien t publiek waar ze op mikken. Alhoewel de djent kids misschien wel door de compositie en de totaalmix in de val gelokt worden.

rozh
14 januari 2020, 12:12
Vond de sounds (ik weet t YouTube enzo) maar érg matig, dun, digitaal, processed, begraven in de mix, wollig etc etc klnken. Totaal niet aantrekkelijk. Zeker niet gezien t publiek waar ze op mikken. Alhoewel de djent kids misschien wel door de compositie en de totaalmix in de val gelokt worden.

my thoughts exactly..

zag ook dat die rabae massaad door neural dsp gesponsored is en wss krijgt hij wel zon ding om te reviewen. Zal wel een djent filmpje worden ook :P

Fusion
14 januari 2020, 12:55
Nou ja niet echt djent maar wel modern grove metal achtig denk ik. Speelt altijd fijn die kerel

rozh
14 januari 2020, 21:32
Nou ja niet echt djent maar wel modern grove metal achtig denk ik. Speelt altijd fijn die kerel

ah ok, pardon my french dan.

die hoek van de gitaarwereld is meer jouw pakkie an dan de mijne merk ik al :)

Erik de Perik
14 januari 2020, 21:35
Ziet er wel gaaf uit dat ding. Je zou bijna zeggen dat dit ding door Apple ontworpen is.
Interessant ding als hij de helft goedkoper was ��

Ontwerp is veel te lomp voor Apple.

FNaRK
14 januari 2020, 22:17
Ontwerp is veel te lomp voor Apple.

maar wel net zo overpriced

Erik de Perik
14 januari 2020, 22:28
Klopt helemaal!

Ik ben momenteel op zoek naar een vette Mac Pro trouwens ;)

apekop
15 januari 2020, 08:39
Ben op zich benieuwd maar ik heb geen idee of dit iets toevoegt aan wat we al hebben, Axe, Kemper etc.? Wat is het grote verschil? Zelf claimen ze de beste te zijn, dat vind ik al verdacht...

FNaRK
15 januari 2020, 11:59
Deze kan volgens mij ook profilen, komt dus meer in de buurt van de Kemper ?

apekop
16 januari 2020, 12:01
Schijnt wel nog een maand of 9 te duren voordat hij er komt....da's wel erg lang. Is een schijnbaar een nieuwe trend om alles al 3/4 jaar van te voren aan te kondigen.

Ik zou zoiets iets nooit ongehoord pre-orderen.

arjanb01
16 januari 2020, 13:11
Tenzij de fabrikant verwacht dat de potentiële klant veel vertrouwen in dat product zal hebben kan ik me voorstellen dat je zoiets 9 maanden van tevoren aankondigt.
Maar in een overvolle markt met Kempers, axe fx-en, Helixen en Bossen hebben ze wel lef inderdaad.
Ik zou ook geen aanbetaling voor zoiets doen. Eerst zien, horen, dan lappen😁

Pepe
16 januari 2020, 14:48
De vraag is natuurlijk, kan ie ook overtuigend een metal zone doen.

lcvanderhelm
16 januari 2020, 18:39
Je mist hem,geef het maar toe!

Pepe
16 januari 2020, 18:54
Wat? Nee hoor!

https://thumbs.gfycat.com/TimelyAmbitiousGardensnake.webp

Brum
16 januari 2020, 19:27
Ik ben meer bang voor de tricky accoorden. Dat trekt zo'n digitaal apparaat nooit, kan alleen analoog. Tenminste, heb ik me laten vertellen.

Rinze
16 januari 2020, 20:55
Ik ben meer bang voor de tricky accoorden. Dat trekt zo'n digitaal apparaat nooit, kan alleen analoog. Tenminste, heb ik me laten vertellen.Je mist hem echt he 😏

Die lui van Neural hebben vooral binnen de hardere zweren wel een goeie naam qua modeling op de computer. Zag vanmorgen een filmpje wat wel goed klonk, behoorlijk natuurlijk qua geluid.

Maar ja, er zal wel weer een digitaal randje aan zitten. Hoor ik lekker toch niet meer aangezien ik die frequenties al 20 jaar niet meer waar neem 😬

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Fusion
16 januari 2020, 20:58
Ik ben meer bang voor de tricky accoorden. Dat trekt zo'n digitaal apparaat nooit, kan alleen analoog. Tenminste, heb ik me laten vertellen.
Dat hef je op door de nerven gekanteld op je pickups te plaatsen, je pots en ballen te waxen, en 12 noise gates

arjanb01
16 januari 2020, 21:09
😁😂😂😂 briljante aanpak, Fu!
Ik had het niet beter kunnen zeggen !

Napoje
16 januari 2020, 21:12
Ze zijn gewoon een hype aan het maken met veel vage beloftes en holle technische praat. Allemaal marketing blabla. Maar het lukt ze heel aardig de aandacht te krijgen zo te lezen...

Pepe
17 januari 2020, 01:29
Het is niet ongewoon zo'n strategie. Doet me denken aan de T-rex replicator, daar kon je drie kwart jaar van te voren voor inschrijven met een introductieprijs van 850 euro.
Bleken een hoop bugs en kinderziektes in te zitten, na een jaar kwam er een verbeterde versie voor 550 euro en er kwam een light versie voor 350 euro.
Maar dit ding heeft neuro dingessen en dat mag wat kosten mensen.

Da Vinci
17 januari 2020, 08:27
Voor een derde van de prijs heb je iets met een expressiepedaal. En de demo klinkt niet onaardig...


https://www.youtube.com/watch?v=fYSbVYCTrv0

arjanb01
17 januari 2020, 08:54
Gaaf ding ! Lijkt me ook gebruiksvriendelijk.
Zijn de prijzen al bekend ? Deze demo zag ik ook al gisteren maar geen prijzen nog.

Fusion
17 januari 2020, 08:59
Voor een derde van de prijs heb je iets met een expressiepedaal. En de demo klinkt niet onaardig...


https://www.youtube.com/watch?v=fYSbVYCTrv0
Veel gelul weinig sounds. Maar vindt t niet mooi klinken allemaal. Waardeloze demo.

Da Vinci
17 januari 2020, 09:09
Gaaf ding ! Lijkt me ook gebruiksvriendelijk.
Zijn de prijzen al bekend ? Deze demo zag ik ook al gisteren maar geen prijzen nog.

In de comments noemde iemand 499 dollar maar geen idee of het klopt.
Voor zover ik het nu zie is het een compacte versie van de normale POD (mn op gebied van in- en outputs is wel wat bespaard ook) en zou die wat onder de reguliere POD moeten zitten maar die koop je nu bij bax voor 391 euro maar wellicht laat deze op andere vlakken de HD500x achter zich....

harrie-beton
17 januari 2020, 10:41
Er komen steeds meer (en ze worden steeds beter).

Helix
Axe FX
Boss gt1000
Headrush
Eventide H9
Zoom multistomp
Tech 21
Yamaha THR
Quad Cortex (prototype)


Zijn er nog meer? Misschien een lijst en dan een sticky ervan maken.

apekop
17 januari 2020, 16:40
De H9 is geen modeller, heeft alleen effecten.

Fusion
17 januari 2020, 19:30
En volgens mij die GT10000 ook niet echt een modeller?

Anyway, de Helix en Kemper horen toch ook in dat rijtje?

D3nnis
17 januari 2020, 19:56
En volgens mij die GT10000 ook niet echt een modeller?

Waarom niet?

Pter
17 januari 2020, 22:43
De FM3 is er binnenkort, Larry Mitchell at Namm

http://www.youtube.com/watch?v=r6O3v6OIvYg

Erik de Perik
17 januari 2020, 23:17
Er komen steeds meer (en ze worden steeds beter).

Helix
Axe FX
Boss gt1000
Headrush
Eventide H9
Zoom multistomp
Tech 21
Yamaha THR
Quad Cortex (prototype)


Zijn er nog meer? Misschien een lijst en dan een sticky ervan maken.

DV Mark Multiamp lijkt me daar ook bij te horen en Vox Valvetronix en die malle gitaar.
Tech21 en Eventide H9 niet.

Napoje
18 januari 2020, 04:54
Bluguitar amp
Mooer GE series
Hotone ampero

Het wordt nog een aardig lijstje

Erik de Perik
18 januari 2020, 05:04
Bluguitar amp is geen modeling

Napoje
18 januari 2020, 07:28
Bluguitar amp is geen modeling

Wat is het dan? Hij zijn een aantal versterkers in een systeem die gebaseerd zijn op klassieke amps.

Waarom is dat dan geen modelling?

Fusion
18 januari 2020, 08:02
Waarom niet?
Las ik ooit in een review datbie nieuwe technologie AIRD (volgens mij gewoon stiekem COSM 2.0) niet echt gemaakt is om amps te modellen, amps na te doen, maar een al dan niet nieuwe manier is om te oversturen. Beetje grijs gebied denk ik. Dont care ook want ik heb t gehad met BOSS oversturing en amp-al-dan-niet-modelling klinkt meestal ruk en moet te veel moeite doen er iets moois uit te halen (wat meestal uiteindelijk dan wel lukt))

Fusion
18 januari 2020, 08:02
DV Mark Multiamp lijkt me daar ook bij te horen en Vox Valvetronix en die malle gitaar.
Tech21 en Eventide H9 niet.

Texh21 SansAmp doet toch buizen oversturing na?

Erik de Perik
18 januari 2020, 08:07
Dat zijn transistor versterkers ook en da's nu precies wat een Bluguitar amp is.
Bij modeling moet je denken aan een digitaal circuit dat een bepaald systeem,. zoals een bepaalde gitaarversterker, nabootst.

Erik de Perik
18 januari 2020, 08:08
Texh21 SansAmp doet toch buizen oversturing na?

Net als een Metal Zone.... en da's ook geen modeling.

apekop
18 januari 2020, 10:57
Doet zo'n Zoom MultiStomp wel echt modelling?

Fusion
18 januari 2020, 10:58
Metal zone doet buizen oversturing na? Da's nieuwe voor mij. Een Metal Zone gaat nog standaard gitaar amp in toch? Een SansAmp niet volgens mjj. Alleen een poweramp. Daarom heet ie toch de SansAkp

Da Vinci
18 januari 2020, 11:30
Bluguitar amp is geen modeling

Voor mij is moddeling (het geluid van) een ander model nabootsen, itt het maken van een uniek/eigen geluid.
Of ze dat dan digitaal of analoog aanvliegen moeten ze zelf weten.

Als ik dan een site zie waaraan aan allerlei bestaande versterkers wordt gerefereerd waarvan je de sound op je eigen apparaat kan zetten neig ik toch naar moddeling.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200118/e17f96487019ebf18aecfd3a970d78b4.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200118/e2e95c398c9f44d93071512eeffd1155.jpg




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

herrieman
18 januari 2020, 14:06
Bluguitar amp is geen modeling

Laten we het de beste Blu-man zelf maar even uitleggen, toch?
https://www.youtube.com/watch?v=uqMwW3sRvGc

Nog 1 jaartje wachten Jungs

herrieman
18 januari 2020, 14:24
En hier die (kleine) andere uit Finland
https://www.youtube.com/watch?v=kYvyex53WeU
(https://www.youtube.com/watch?v=YFJt_h5folQ&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0_5GDYlPUbJuPH1X4zfNy6Mfuol6DV19NE9N1Mk tUJE0yiOPQPN8ySTUU)
Ook nog een klein jaartje wachten

Erik de Perik
18 januari 2020, 19:17
Voor mij is moddeling (het geluid van) een ander model nabootsen, itt het maken van een uniek/eigen geluid.
Of ze dat dan digitaal of analoog aanvliegen moeten ze zelf weten.

Als ik dan een site zie waaraan aan allerlei bestaande versterkers wordt gerefereerd waarvan je de sound op je eigen apparaat kan zetten neig ik toch naar moddeling.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Laten we het de beste Blu-man zelf maar even uitleggen, toch?
https://www.youtube.com/watch?v=uqMwW3sRvGc

Nog 1 jaartje wachten Jungs

Ik ging uit van de bestaande versterker, niet van eentje die nog 'even' op zich laat wachten.

Erik de Perik
18 januari 2020, 19:40
Metal zone doet buizen oversturing na? Da's nieuwe voor mij. Een Metal Zone gaat nog standaard gitaar amp in toch? Een SansAmp niet volgens mjj. Alleen een poweramp. Daarom heet ie toch de SansAkp

Oh weet ik veel, ik ken die pedaaltjes niet allemaal, een Blues Driver dan?

Ik denk dat je een SansAmp wel een van de eerste modelers kunt noemen.

apekop
19 januari 2020, 01:05
Ik vind de Sansamp ook geen modeller. Een modeller doet zoals eerder gezegd werd andere versterkers of cabs na.

Pepe
19 januari 2020, 01:23
Ik vind de Sansamp ook geen modeller. Een modeller doet zoals eerder gezegd werd andere versterkers of cabs na.


Sans amp zelf (https://www.bax-shop.nl/distortion-overdrive/tech-21-sansamp-gt-2-stompbox/product-details.html?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQiA9orxBRD0ARIsAK9JDxROmS0kz5OR2rvdM0sv yoGumZXfz-pVDYN7tR6vp2aM3ERmdFq_Ao8aAnwFEALw_wcB) vindt dat ie Marshalls en Boogie nadoet.

In de 70's had je Kessel die Super City amps bouwde en een toonregeling voor je gitaar verkocht die van een Gibson een Fender maakte en andersom. Dat is mooi.
In mijn Amp Farm zitten een paar dozijn amps, speakers, cabinets en microfoons en dan denk ik, net Kessel met zijn Super City's.
Het is boeien of het op een "66 JTM bluesbreaker met 15 watt greenbacks door een Shure SM 58 lijkt, als het maar lekker klinkt.

apekop
19 januari 2020, 09:23
Ok ik ken alleen de oudere Sansamps niet dit pedaal. Vooruit dan, hij mag erbij in de lijst...Haha. .

guitarkid2
19 januari 2020, 10:54
Ach Amp Farm een plugin....
Zag onze Pepe Irl amps, cabs, speakers, mics ect mixen
Zoveel leuker toch ?

dml
29 januari 2020, 07:38
Tjonge, wat een hoop geneuzel over een product wat nog niet eens uit is.
Ook die comments op YT, van die "mannen" die om een microfoon zitten en over het product praten n.a.v. andere YT filmpjes, zonder het product zelf te hebben geprobeerd of zelfs in handen hebben gehad (gaat niet, want product is nog niet uit).
Ik weet nog goed hoe de goegemeente z'n gal uitspuwde bij de allereerste filmpjes van de Kemper.....
O ja, het klinkt allemaal Kwalitatief Uitermate Teleurstellend maar zodra "de goden" er over spelen klinkt het wel goed want in de handen van "de goden" klinkt alles goed........ waarmee je jezelf dus als gitarist diskwalificeert, je mist blijkbaar de skills om wél een goede sound uit de hardware te halen. Ga dan niet zeiken dat het aan de hardware ligt, anno 2020 kán het niet meer aan de hardware liggen, zelfs NU-X en Mooer doen een serieuze duit in het zakje wat dat betreft.
Stop met dat gitaristen-gejank of ga lekker in je blote kont in de foetus-houding in een hoekje liggen huily huily.

Fobo
29 januari 2020, 10:15
Stop met dat gitaristen-gejank
Hoho, dat is wél het bestaansrecht van GitaarNet....:crazyhappy:

Napoje
29 januari 2020, 10:19
Stop met dat gitaristen-gejank of ga lekker in je blote kont in de foetus-houding in een hoekje liggen huily huily.

Ik krijg niet eens een fatsoenlijk geluid uit een dure buizenversterker, ben ik zou ook zon verdomde huilie huilie jankert? Of is het wel door jou toegestaan om een kutgeluid uit een buizenversterker te krijgen?

Da Vinci
29 januari 2020, 14:23
O ja, het klinkt allemaal Kwalitatief Uitermate Teleurstellend maar zodra "de goden" er over spelen klinkt het wel goed want in de handen van "de goden" klinkt alles goed........

Nou ik zie toch ook regelmatig dat men het dan ook kut vind klinken. Dat is in ieder geval wel consequent.

Napoje
29 januari 2020, 14:33
Nou ik zie toch ook regelmatig dat men het dan ook kut vind klinken. Dat is in ieder geval wel consequent.

Eigenlijk heb hier nog nooit een post gezien van wat voor gear dan ook dat niet minstens de helft er azijn overheen piste.

dml
1 februari 2020, 07:42
Ik heb de Quad Cortex besteld.

apekop
1 februari 2020, 09:19
Tjonge, wat een hoop geneuzel over een product wat nog niet eens uit is.
Ook die comments op YT, van die "mannen" die om een microfoon zitten en over het product praten n.a.v. andere YT filmpjes, zonder het product zelf te hebben geprobeerd of zelfs in handen hebben gehad (gaat niet, want product is nog niet uit).
Ik weet nog goed hoe de goegemeente z'n gal uitspuwde bij de allereerste filmpjes van de Kemper.....
O ja, het klinkt allemaal Kwalitatief Uitermate Teleurstellend maar zodra "de goden" er over spelen klinkt het wel goed want in de handen van "de goden" klinkt alles goed........ waarmee je jezelf dus als gitarist diskwalificeert, je mist blijkbaar de skills om wél een goede sound uit de hardware te halen. Ga dan niet zeiken dat het aan de hardware ligt, anno 2020 kán het niet meer aan de hardware liggen, zelfs NU-X en Mooer doen een serieuze duit in het zakje wat dat betreft.
Stop met dat gitaristen-gejank of ga lekker in je blote kont in de foetus-houding in een hoekje liggen huily huily.

Mooi verwoord en mee eens! Sommigen ouwehoeren gewoon liever dan spelen.

JVGM-music
6 februari 2020, 17:35
Aha....dus dat is het....ik kreeg op Youtube allemaal van die reclame tussendoor van dit apparaat maar ik kon in die hele clip niks ontdekken over wat het nu precies was...vond ik wel raar. Maar goed, een modeller dus..mooi zeg...