PDA

View Full Version : GUILD X 175 Manhattan Special



denis.hermans
12 januari 2020, 00:59
https://youtu.be/2g9EZsOQ9Yo

Guild brengt de x175 nu ook uit met Dynasonic pu.

Klinkt erg goed vind ik ! Ik heb de X 175 B met de Fransz pu en dat is een erg goede gitaar. Ik ben een fan van de gehele Manhattan reeks. Ik heb ook nog enkele aristocrats ( goldtop versie , zwarte met guildsby en dan één met flatwounds en houten brug) en een Starfire st.

Deze versie van de 175 vind ik dus ook erg aantrekkelijk

Pepe
12 januari 2020, 01:35
IK zag hem inderdaad ook al geïntroduceerd worden als zijnde nieuw maar die was er toch al?
Althans, ik ken hem als X-160 rockabilly, van een slordige 20 jaar geleden maar die liep niet zo lekker, zag ze nog wel eens op MP verschijnen. Maar is dit USA? Lijkt me toch niet? Zal wel onder de Asian line verschijnen om het betaalbaar te houden.

https://cdn11.bigcommerce.com/s-dks6ju/images/stencil/1280x1280/products/6746/62521/ak150589_01__23744.1430322169.jpg?c=2&imbypass=on

telerocker
12 januari 2020, 01:52
Korea... Maar wel een fraaie hollow body.

denis.hermans
12 januari 2020, 10:00
Inderdaad Aziatisch maar die Manhattan reeks is echt prima. Misschien dat de pots en switch wat minder robuust zijn maar zelf nog geen last mee gehad en uiteindelijk relatief gemakkelijk te vervangen.

Die X 160 kende ik niet. Interessant om te weten !

almarvk
13 januari 2020, 08:29
Fraai model.

Alsof pots uit Azië anders zijn dan die in de USA serie. Zou me niets verbazen als dat gewoon bulk wordt ingekocht.

Orpheo
14 januari 2020, 08:22
Fraai model.

Alsof pots uit Azië anders zijn dan die in de USA serie. Zou me niets verbazen als dat gewoon bulk wordt ingekocht.

ja, de pots zijn absoluut, zeker weten, gegarandeerd anders. In de koreaanse lijnen van Guild zitten koreaanse pots, gemaakt door een koreaanse electronicafabrikant waar ik even de naam van ben vergeten. In de (oude) USA lijnen (geen USA electrics meer sinds Cordoba Guild overgenomen heeft in 2014) zat CTS en Switchcraft.

Ik heb de luxe gehad om USA en Koreaans 1 op 1 naast elkaar te vergelijken. Er is echt geen kwaliteitsverschil in bouwkwaliteit. De USA had wel betere pups en betere electronica maar dat is redelijk goed te vervangen als je goed zoekt. Ook had de USA een iets mooiere koffer maar niet heel veel béter perse. Qua sound unplugged en bespeelbaarheid was het verschil nihil. OH, ja, de USA's waren gelakt in nitro en de Koreanen in polyester (!) maar qua lakdikte had de USA dan weer wel een dikkere laag lak.

Eko
14 januari 2020, 10:21
Waarom brengt Guild deze versie eigenlijk uit? De Franz p.u.`s zouden ook single coils moeten zijn. De Dynasonics zijn dat ook. Ik zou eerder de blanke versie van de Guild uitvoeren met de zwarte covers op de Franz p.u`s. Meer dogears...
De uitbreiding met de kleuren doet hem wel goed trouwens. Altijd al gek geweest op dit soort gitaren. Speel op Gretsch........ maar wil niet zeggen dat zoiets er niet bij zou passen.
Vind ze trouwens wel mooier dan de electromatic serie van Gretsch. Die blijven maar proberen om er goedkopere versies van de USA p.u.`s in te prakken. Wat zon succes is dat ze er ieder jaar een andere versie van ontwerpen..... Doe dan hetzelfde als wat Gibson met de Epiphone Elite of Premium doet. Gewoon de USA pu.`s er in. Iedereen blij....

Pepe
14 januari 2020, 11:27
Waarom brengt Guild deze versie eigenlijk uit? De Franz p.u.`s zouden ook single coils moeten zijn. De Dynasonics zijn dat ook..

De originele Dearmonds dyna's zijn echt wel anders. Niet de reissue's van Fender, dat is enkel cosmetisch, dan moet je bij Duncan zijn maar is top dollar.
De ene singel coil is de andere ook niet hè, de originele Dyna klinkt als een Staple met twang, clean en diep ondanks de enorme output, een Franz pickups is meer een soort mild gewonden P90, perfect voor jump blues.

Duhsjaak
15 januari 2020, 08:10
Die ronquillo weet ook wel hoe die het uit zo’n gitaar moet halen.
Klinkt heel fijn.
Ga het stiekem toch in de gaten houden.
Leuk dat je m hebt gepost.
Vriendelijke groet, Gus

Orpheo
15 januari 2020, 10:38
De huidige Franz pickups zijn ook 'echte' singlecoils. Klinken redelijk. Helaas andere maatvoering dan een echte p90 (iets kleiner) dus zoeken naar vervangende pups is lastig. Ze zijn wel redelijk trouw aan 'echte' Franz pups maar dan wat goedkoper gemaakt.

denis.hermans
15 januari 2020, 21:26
Ik ben wel fan van deze Franz pu. Vind er echt goed mijn sound mee. Zijn wel wat hotter dan de originelen. Sommigen gaan dan ook op zoek naar originelen of laten ze herwikkelen.

Enkele maanden geleden heb ik in de guitar bar in Antwerpen een echte oude Guild Aridtocrat gehoord. Dat was echt de mooiste gitaarklank die ik ooit gehoord heb !

denis.hermans
15 januari 2020, 21:42
Overigens staat bij de reissues van de x 175 de brugpickup een fractie verder van de brug dan de originele gitaren. Vermoedelijk om de brugpickup iets meer punch te geven op zich maar die-hard fans van de originele Guilds menen dat de sound met 2 pu dan weer iets minder mooi wordt.

Eko
17 januari 2020, 22:16
Zitten deze ver van de DeArmond 2000 modellen af? Die zaten eerder al in de Gretsch Electromatics.
Blijf de blonde versies toch mooier vinden, maar ben daarvoor ook fan van Dave Gonzalez ( Paladins )..

Pepe
17 januari 2020, 22:39
Ja, je zou verwachten dat ze een P90 versie van zouden uitbrengen, de Dave Gonzales mod.
Hebben ze ook gedaan maar een USA versie, die was destijds 4500 euro dus ik paste, zoals iedereen eigenlijk.
Door er dearmonds op te zetten krijg je de Duane Eddy mod maar ach, Fender/Guild zullen terecht niet op de marketing kracht van Eddy & Gonzales rekenen, het zal meer een kwestie zijn van, we hebben nog een zooi dearmonds liggen en misschien leuk voor een Guild.


https://images.reverb.com/image/upload/s--6PAbsY6H--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progres sive,g_south,h_1600,q_80,w_1600/v1495928632/rrizzxiodyuqddmuajae.jpg

https://i0.wp.com/chasingguitars.com/wp-content/uploads/2019/04/X500T-01.jpg?w=1000

Orpheo
19 januari 2020, 10:51
Fender? Guild is al sinds 2014 niet meer van Fender maar van Córdoba.

Eko
22 januari 2020, 15:14
Blijf een blonde toch mooi vinden met de zwarte P90. Als Gretsch al jaren goed verkoopt met wannabee Setzers, waarom dan niet zoiets gedaan? Dikke 3 inch body en bv compton bridge.