PDA

View Full Version : Output wah wah en andere avonturen



Twee Passen
11 januari 2020, 13:52
Hallo,

Ik heb mijn effecten op een pedalboard staan tegenwoordig. Als ik de wah wah inschakel, wordt het volume ineens merkbaar zachter.

Kan iemand dat verklaren?

Bedankt alvast,
Marc

Dirk_Hendrik
11 januari 2020, 17:15
Hallo,

Ik heb mijn effecten op een pedalboard staan tegenwoordig. Als ik de wah wah inschakel, wordt het volume ineens merkbaar zachter.

Kan iemand dat verklaren?

Bedankt alvast,
Marc



Een wah is een bandfilter en laat dus maar een gedeelte van je signaal dor. Dat kun je als zacht ervaren. Het kan ook wat anders zijn maar daar kunnen we je pas meer over vertellen als je wat vetrelt over de rest van je setup.

the sure thing
11 januari 2020, 18:30
Welke wah heb je?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

crazylay
16 januari 2020, 08:05
Kan zijn dat je de jacks even moet schoonmaken met wat contact spray. Zorg er voor dat de wah één van je eerste pedalen in de chain is.

Het kan van alles zijn zonder meer te vertellen dan alleen volume verlies. Fout/defect in het wah circuit en anders kan een mod(modificatie) je misschien helpen.

Welke wah gebruik je?w en in welke volgorde..

dejohan
16 januari 2020, 14:03
In sommige wah's zit een potmetertje dat de gain instelt. Daarmee kan je hem harder zetten.

Open je wah, en sluit looper aan, zo kan je horen welk effect het draaien aan de pot doet.

Brum
16 januari 2020, 14:47
Waar staat de wah in je keten? En welke wah? Dat laatste kan ook nogal schelen.

Twee Passen
18 januari 2020, 09:11
Bedankt voor alle reacties!

Het probleem was inderdaad een potmeter die verkeerd stond.

Ik heb een Cry Baby met een boost knop en een volumeregelaar op de wah. Dat is het eerste effect in minn chain.

Nogmaals bedankt,
Marc