PDA

View Full Version : Ik duirf dit te laten horen



Fusion
4 januari 2020, 20:19
ondanks dat de gitaren enorm clippen, ondanks dat t onstrak is, nog niet gemixt is, de drums nog niet zijn wat t moeten zijn, geen bas etc... het is een zeer ruwe schets.... maar waarom dan toch posten? Omdat ik blij ben dat ik eindelijk een beetje leer te componeren voor een gitaar in A gestemd :)

https://www.soundclick.com/artist/default.cfm?bandID=869500

maxdb
4 januari 2020, 21:50
Ruig! Toffe riffs, overgang naar het liedje erna is ook leuk :)

witterwit
4 januari 2020, 22:17
progessive metal: doet z'n naam eer aan.

guitarkid2
5 januari 2020, 10:20
Ik vind je af en toe een ongeloveloze dramhufter en ik denk dat onze smaken niet een heel klein beetje verschillen (dit vin ik echt 3 maal niks) maar fuk wat kan jij gitaar spelen
Mijn complimenten !

Fobo
5 januari 2020, 10:52
Hey Fu, ik sluit me aan bij de laatste opmerking van Guitarkid2: wat 'n skills heb jij!
Voor het overige vind ik het helaas niet anders dan meestal het geval was/is op het 'andere' forum.
Maar inderdaad: complimenten!

Duhsjaak
5 januari 2020, 16:22
Dat dit mijn ding niet helemaal is, is natuurlijk geen hogere wiskunde. Maar je talenten staan buiten kijf voor mij.
Ik hoop serieus op een samenhangend stuk dat wat meer uit de experimenteer hoek naar de goeie uitvoeringshoek wordt gesleept.

Pet af.
Vriendelijke groet, Gus

Paul ST
5 januari 2020, 19:47
Gaaf idee! Ik hoor al een melodie :-)

Erik de Perik
5 januari 2020, 20:33
Skills hoor ik zeker maar muzikaal...... is er nog een lange weg te gaan denk ik.

Fusion
6 januari 2020, 09:00
Ondanks dat de gitaren nog zuigen (het was ook allemaal eerste en tweede takes, weinig ingeprikt blabla, alles stond te clippen etc) toch beetje gemixt, drums wat ge-edit en baspartij erbij.

https://www.soundclick.com/music/songInfo.cfm?songID=13970534

Dank voor al t commentaar heren. Het gaat me er vooral om dat riffs schrijven voor een gitaar zo laag gestemd gewoon heel anders is (voor mij). Mijn gewone stijl riffs klinkt niet zomaar opeens goed of logisch op een gitaar in A. Ik moet echt wat meer de djenty kant op, meer losse noten, minder akkoorden etc. En sinds ik alleen 6 snaren heb dus geen hele hoge noten beschikbaar, valt er ook aan de hogere kant van t spectrum veel af.

Anyway ;)

Nellyrocks
7 januari 2020, 16:57
Vet hoor.

Danen met je billen in mn lievelings

Midwolda
7 januari 2020, 19:21
Ha ja. Ik kan er niet zoveel mee, met deze stijl, maar toch. Tijdens het luisteren wordt ik steeds afgeleid door vragen als Heb ik nou verkeerd geteld? en Speelt-ie nou live met zichzelf? enzo dus dat helpt de focus ook al niet. Nog maar eens luisteren dan. Knappe mix wel. Ach fuck it, weet je wat, ik doe het gewoon.

Like.

hega
11 januari 2020, 13:16
Heel strak hoor.
Knap gedaan!!

pasqual
14 januari 2020, 21:49
Dit is toch wel een gaaf stukje muziek! Ik luister nu naar RGA in A test 697. Dit is de afgemixte versie? Klinkt effe een stuk beter dan van te voren. Hoe heb je de gitaarpartij opgenomen? Dezelfde partij 2 keer ingespeeld en dan pannen L/R 100%? Of heb je een mooie instelling gevonden op je Fractal? Je doet wel vaker van die snippits posten maar ik wil nu wel eens een volledig stuk horen ondertussen!

Little Jay
24 januari 2020, 17:07
Goeie sound en goeie skills! Chapeau!

En qua stijl wat ver van m’n bed show wellicht maar ik vind t best lekker eigenlijk, het pakt me wel. Nice one!