PDA

View Full Version : Waarde ESP Eclipse Purple Satin



jw009
3 januari 2020, 16:19
Hallo allemaal,

Ik al zo'n 10 jaar een ESP Eclipse in Purple Satin, de 1e Eclipse versie met 4 knoppen (zie foto). Nou begint het beetje te kriebelen voor een andere gitaar en wil ik deze wellicht verkopen. Alleen heb ik echt totaal geen idee wat zo'n gitaar tegenwoordig 2e hands doet. Het is volgens mij ook een vrij zeldzame versie, ik zie ze in ieder geval bijna nooit voorbij komen. Wat denken jullie?

Alvast bedankt!

Groet, Jan-Willem

http://i822.photobucket.com/albums/zz146/SmthngWcked/Forsale/100_0952.jpg

Erik de Perik
3 januari 2020, 17:59
Als ik op de price guide van reverb.com kijk varieert het nogal. Ik zie prijzen tussen de 800 en ruim 1.400 EUR, terwijl er een nieuwprijs van iets meer dan 1.100 genoemd wordt.
Ik zou geen 'bonus' verwachten vanwege de aparte kleur.

witterwit
4 januari 2020, 15:00
Foto is van de site Sevenstring.org

jw009
4 januari 2020, 15:18
Oké dankjewel voor je reactie Erik.

Foto heb ik inderdaad even van Google gehaald, bij gebrek aan een foto van m’n eigen gitaar ;-)

telerocker
4 januari 2020, 15:24
Als het een genuine ESP is, dus geen LTD, dan is de nieuwprijs 2000 en up.

jw009
4 januari 2020, 22:58
Als het een genuine ESP is, dus geen LTD, dan is de nieuwprijs 2000 en up.

Ja het is een volwaardige ESP, geen LTD.

witterwit
4 januari 2020, 23:20
Is hij nog in nieuwstaat ? [mint condition]

jw009
5 januari 2020, 21:27
Hij is wel gebruikt, er zitten hier en daar wel wat Butsjes. Eventueel kan ik wat foto’s sturen als je geïnteresseerd bent(?)

Erik de Perik
5 januari 2020, 22:17
Oh je hebt wel foto's dus.... :soinnocent:

jw009
5 januari 2020, 22:30
Nou die moet ik van de week even maken dan, ik heb ze 'nu' niet nee ;-)

witterwit
6 januari 2020, 04:50
Je mag ons wel wat foto's laten zien, ook van de tuners en de elementen.

jw009
8 januari 2020, 22:16
Hierbij de foto’s. Licht was niet optimaal daardoor is de kleur niet zoals hij is in het echt.

https://drive.google.com/file/d/1EuffuQ9S7ppuSQ_G1xuhOPza9lHN2geT/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1pOcz7MWXz3HuuPqUywDgldDp6ij6y6G0/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1wwa76s4Km1AGYxkjXHqLxJtQ41a_6cRn/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/18cg3QFVEh19Z31AV4vnxyPZbZmAqS1A5/view?usp=drivesdk

Erik de Perik
8 januari 2020, 22:46
Zo te zien heb je er best veel op gespeeld.

Horstman
10 januari 2020, 19:53
Jan Willem heeft de gitaar al 10 jaar, maar heeft geen foto's...
Waarschijnlijk nog geen eigenaar, maar alvast even wat vissen naar de waarde voor straks op marktplaats.

Erik de Perik
10 januari 2020, 20:16
Ik wilde het nog wat verder uitmelken.

jw009
10 januari 2020, 22:43
Jan Willem heeft de gitaar al 10 jaar, maar heeft geen foto's...
Waarschijnlijk nog geen eigenaar, maar alvast even wat vissen naar de waarde voor straks op marktplaats.

Ik had op m’n telefoon op dat moment geen foto’s van m’n gitaar, is dat zo raar? Daarna wel gemaakt zie bovenstaande post. En wat bedoel je met “waarschijnlijk nog geen eigenaar”?, dat ik van plan ben deze gitaar te stelen...(?) Je bent niet helemaal lekker joh.

Zoals je misschien kunt zien ben ik al sinds 2004 lid van dit forum. Jaren niet hier geweest, maar kan me herinneren dat het vroeger een stuk vriendelijker was allemaal.

Brum
10 januari 2020, 22:53
Dat is het nog steeds op zich hoor. Je hebt altijd een opruiertje er tussen. Horstman met z'n 14 posts in vijf jaar is nou ook niet echt een lichtend voorbeeld van iemand die echt bijdraagt aan het forum. Trek je niet teveel aan van zo'n figuur.

Erik de Perik
10 januari 2020, 23:21
Vroeger was alles beter.

Horstman
11 januari 2020, 00:47
Sorry Jan Willem! Ik roep nergens dat jij dat ding gaat stelen, dat bedenk je zelf.
Ik vond hooguit je OP wat bijzonder.
En inderdaad: ik post hier weinig, maar lees liever een beetje mee.
Vroeger waren alle fora gezelliger.
Iedereen is tegenwoordig zomaar op zijn tenen getrapt.
Wellicht moet ik daarom bij deze even mijn excuus aanbieden voor onbedoelde beeldvorming.
Als je even rustig leest wat er staat, snap je misschien ook wat ik bedoel...
Ik wens een ieder een fijn weekend.

Brum
11 januari 2020, 06:38
Beste Horstman. Als je nou zelf even beter had gelezen, dan had je in z'n eerste post al een klein fotootje gezien en kort voor je toch niet zo'n hele aardige post nog vier foto's in linkjes. Dan was al dit gehannes en je eigen aanname niet nodig geweest.

Afijn, de waarde. Ik ben geen ESP kenner en ken de nieuwwaarde van deze gitaar ook niet. Er zal vast ergens een serienummer op staan? Aan de hand daarvan het precieze productiejaar uitzoeken en 's kijken op Reverb voor de prijzen. De Nederlandse markt is helaas wel wat moeilijk en je moet echt een beetje geluk hebben dat je de gitaar ook kwijtraakt voor de vraagprijs, laat staan dat er überhaupt interesse voor is. Dat ligt niet aan de gitaar, maar echt aan de Nederlandse markt. Je zou 'm eventueel ook op Ebay of Reverb kunnen zetten, maar dan zit je natuurlijk wel met internationale verzending en zo (misschien zelfs met de regeltjes van CITES?). Ik zie een ESP in deze kleur die is verkocht op Reverb voor een kleine €1600,- Ik vraag me af of je dat er voor kunt krijgen hier in Nederland, maar begin 's bij €1200,- of zo. Zet je 'm wel op een site als Reverb, dan krijg je dat er sowieso wel voor (die €1200,-). Ik begrijp namelijk uit die verlopen advertentie dat ie in Noord Amerika niet op de markt is geweest, wat het voor hun al 'extremely rare' maakt en dan zijn er echt wel mensen die dat interessant genoeg vinden om hun beurs te trekken. Hier in Nederland zal men het waarschijnlijk gewoon een ESP blijven vinden.

Hier de link naar de verlopen advertentie: https://reverb.com/item/607408-esp-eclipse-ctm-vintage-purple-satin

jw009
11 januari 2020, 08:35
Sorry Jan Willem! Ik roep nergens dat jij dat ding gaat stelen, dat bedenk je zelf.
Ik vond hooguit je OP wat bijzonder.
En inderdaad: ik post hier weinig, maar lees liever een beetje mee.
Vroeger waren alle fora gezelliger.
Iedereen is tegenwoordig zomaar op zijn tenen getrapt.
Wellicht moet ik daarom bij deze even mijn excuus aanbieden voor onbedoelde beeldvorming.
Als je even rustig leest wat er staat, snap je misschien ook wat ik bedoel...
Ik wens een ieder een fijn weekend.

Bedankt voor de toelichting, excuses aanvaard. Jij ook een fijn weekend.

jw009
11 januari 2020, 08:36
Beste Horstman. Als je nou zelf even beter had gelezen, dan had je in z'n eerste post al een klein fotootje gezien en kort voor je toch niet zo'n hele aardige post nog vier foto's in linkjes. Dan was al dit gehannes en je eigen aanname niet nodig geweest.

Afijn, de waarde. Ik ben geen ESP kenner en ken de nieuwwaarde van deze gitaar ook niet. Er zal vast ergens een serienummer op staan? Aan de hand daarvan het precieze productiejaar uitzoeken en 's kijken op Reverb voor de prijzen. De Nederlandse markt is helaas wel wat moeilijk en je moet echt een beetje geluk hebben dat je de gitaar ook kwijtraakt voor de vraagprijs, laat staan dat er überhaupt interesse voor is. Dat ligt niet aan de gitaar, maar echt aan de Nederlandse markt. Je zou 'm eventueel ook op Ebay of Reverb kunnen zetten, maar dan zit je natuurlijk wel met internationale verzending en zo (misschien zelfs met de regeltjes van CITES?). Ik zie een ESP in deze kleur die is verkocht op Reverb voor een kleine €1600,- Ik vraag me af of je dat er voor kunt krijgen hier in Nederland, maar begin 's bij €1200,- of zo. Zet je 'm wel op een site als Reverb, dan krijg je dat er sowieso wel voor (die €1200,-). Ik begrijp namelijk uit die verlopen advertentie dat ie in Noord Amerika niet op de markt is geweest, wat het voor hun al 'extremely rare' maakt en dan zijn er echt wel mensen die dat interessant genoeg vinden om hun beurs te trekken. Hier in Nederland zal men het waarschijnlijk gewoon een ESP blijven vinden.

Hier de link naar de verlopen advertentie: https://reverb.com/item/607408-esp-eclipse-ctm-vintage-purple-satin

Dankjewel voor je bijdrage! Erg fijn al deze informatie :-)

Philippe
23 januari 2020, 12:08
Zet hem te koop op een Metallica forum en je bent hem zo kwijt ;)

http://www.guitarscollector.com/gallery/2013-06jun08_pic44.jpg

Thiez
23 januari 2020, 12:22
De pest met tweedehands waarde is altijd een beetje hoe gewild een object is. ESP is wat mij betreft een beetje ondergewaarderd, zeker op de nederlandse markt. Het zijn perfect spelende gitaren maar mensen betalen lieverd meer voor een gibson, die wat mij betreft achterblijft op de afwerking en bespeelbaarheid van ESP. Dus het blijft altijd wat de gek er voor geeft, ESP is al niet zo gewild en zeker een paarse denk ik dat je niet zo 1, 2, 3 vanaf gaat zijn in nederland. Wat Brum zegt idd ebay of reverb het je al meer kans.

jw009
24 januari 2020, 15:44
Heb de gitaar verkocht aan een liefhebber/verzamelaar van ESP gitaren. Hij speelt in een band die speelt over de hele wereld, dus leuk om te horen dat het gitaartje nog veel gebruikt gaat worden. :rockon:

miyaru
24 januari 2020, 16:53
Mooi man, ook weer opgelost!!!!