PDA

View Full Version : Owane (voor PaulST, misschien Erik de Perik) moderne prog-jazzrock oid



Fusion
30 december 2019, 14:44
Relatief jonge gozer die bizar goed gitaar, toetsen en basgitaar speelt. Hij maakt jazzrock, met duidelijk invloeden uit progrock, djenty-Pliniesque shizzle en meer EDM gerelateerde stromingen. Echte aanrader.


https://www.youtube.com/watch?v=PNjiQt1GbH8

Fusion
30 december 2019, 15:19
Dit is toch wel om diverse redenen fijn


https://www.youtube.com/watch?v=4_1svYNTzZY

Erik de Perik
30 december 2019, 15:30
Die band waar ik hier al twee clips van geplaatst heb? ;)

Fusion
30 december 2019, 15:31
Ah die!! Ja ik volg niet alles op de voet he ;)

Erik de Perik
30 december 2019, 19:23
Dat blijkt maar weer ;)

Paul ST
30 december 2019, 20:20
Ik kende het ook al. Is niet aan te ontkomen op Youtube als je regelmatig Plini, Nick Johnston beluisterd :-)
Helaas, of wellicht opvallenderwijs, is er maar weinig belangstelling voor.

Fusion
30 december 2019, 20:33
Jaaaaah. Toch vind ik dit veel beter dan Plini. Er zijn te veel Plinis, dit is wel écht jazsrock, maar dan met wat stukjes Plini door t beslag heen

Paul ST
30 december 2019, 21:07
Ik luister liever naar Plini. Naar mijn smaak schrijft die net wat fijnere liedjes/melodieën.
Bij Plini zit ik altijd op het puntje van de stoel zeg maar :-)

Helaas zijn een aantal van mijn favoriete gitaristen maar weinig productief waar het aankomt op het afleveren van albums. Ik verwacht echter dit jaar nog wel wat van Sims Cashion, Keih Merrow, Wes Hauch, Reece Fullwood en Joe Tal. Het zou fijn zijn als een Rick Graham, Chris Brooks of Jon Bjork nog eens wat afleverden.

Fusion
31 december 2019, 14:54
Joe Tal?? Da's een kennis van mij. Was mijn buurman jarenlang haha. Ik zal m de groeten doen.

Paul ST
31 december 2019, 17:46
Joe Tal?? Da's een kennis van mij. Was mijn buurman jarenlang haha. Ik zal m de groeten doen.

Fantastische gitarist. Heeft met Textures prachtige albums afgeleverd. Is wel met iets nieuws bezig geloof ik.

Fusion
31 december 2019, 18:17
Hij had zijn eigen band Illucinoma, erg leuk. Nu met wat bekende en onbekenden bezig iets nieuws te maken idd. Hij heeft ook nog een clinic gegeven paar weken geleden op dat gitaarfestival waar Peteucci gitarist van t jaar werd

Fusion
4 januari 2020, 21:09
Hoor net dat de nieuwe band van Joe Tal 'Crown Compass' heet en met ex-Textures bandleden en ex- Cynic en ex-Pestilence leden is. Ik kan wel gokjes wagen ,)

Ben benieuwd. Vond zijn eigen riffs (waarvan sommige in Illucinoma kwamen) echt behoorlijk dik.

Paul ST
5 januari 2020, 19:43
Hoor net dat de nieuwe band van Joe Tal 'Crown Compass' heet en met ex-Textures bandleden en ex- Cynic en ex-Pestilence leden is. Ik kan wel gokjes wagen ,)

Ben benieuwd. Vond zijn eigen riffs (waarvan sommige in Illucinoma kwamen) echt behoorlijk dik.

Dat klinkt veelbelovend!

harrie-beton
6 januari 2020, 18:18
Speelt hij in de laatste video met een credidcard als plectrum? Wat een grote heeft hij.

Fusion
6 januari 2020, 18:41
Simkaarr geloof ik