PDA

View Full Version : humbucker spliten



leguy
25 december 2019, 18:31
ik heb een humbucker in mijn neck positie zitten van mijn tele heb nu een drie standen schakelaar zou het mogelijk zijn om de humbucker te kunnen splitten door het gebruik van een vijf standen schakelaar en heeft iemand hier een aansluitschema van. B.V.D.grtz. guido.

no 1 hops
25 december 2019, 18:54
ik heb een humbucker in mijn neck positie zitten van mijn tele heb nu een drie standen schakelaar zou het mogelijk zijn om de humbucker te kunnen splitten door het gebruik van een vijf standen schakelaar en heeft iemand hier een aansluitschema van. B.V.D.grtz. guido.

je kan ook tussen de tone en volume een miniswitch plaatsen zodat je in elke positie de humbucker in splitmode ( of parallel) kan zetten
dan houd je gewoon je driestanden switch

Erik de Perik
25 december 2019, 19:36
Hoeveel draadjes komen er uit die humbucker?

leguy
26 december 2019, 15:41
4 draadjes komen uit de humbucker:groen,zwart,wit en rood.

Tabula Rasa
26 december 2019, 18:46
4 draadjes komen uit de humbucker:groen,zwart,wit en rood.

Dan kan je in iedergeval splitten. Als het goed is zie je 1 kleur aan massa verbonden. 2 kleuren aan elkaar een eentje die naar je volume of schakelaar loopt. De twee die aan elkaar zitten, die moet je verbinden met massa om te splitten. Ooit aan een pushpull potmeter gedacht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mtx123
12 januari 2020, 21:29
Hier staat een dergelijke vraag gepost met oplossingen en circuit diagrams:

http://www.squier-talk.com/threads/questions-about-coil-splitting-a-humbucker.165945/

leguy
14 januari 2020, 10:06
hartelijk bedankt mtx123.grtz.