PDA

View Full Version : Welk chorus pedaal voor een "spacey" geluid??



treblemaster
7 augustus 2003, 19:25
Ik ben op zoek naar een chorus pedaal voor dat spacey jaren 80 geluid wat veel new wave bands hadden (new order/joy division/the cure). Ik wil dat bepaalde melodie lijnen gewoon lekker doorgalmen. Ik heb thuis wel reverb op m'n versterker en dat is het niet en met een echo pedaal krijg ik het geluid ook niet. Ik denk dus dat het een chorus pedaal is wat ik nodig heb. Iemand tips qua merken/type's??

Ic3gl0vE
7 augustus 2003, 19:54
roland space echo? die was toen wel populair. Dingen zijn duur geworden, dat wel...

Fluffy
8 augustus 2003, 00:48
zoek je niet iets als een phaser ?

treblemaster
8 augustus 2003, 09:18
phaser?? Dat ken ik eigenlijk niet...ik zal eens kijken of ik een soundfile kan vinden op het internet.

Negative K3 fan
8 augustus 2003, 16:06
een typisch eighties space geluid komt meestal v an een flanger.

treblemaster
8 augustus 2003, 16:40
Mmmm, ik denk dat ik in de winkel maar eens flink wat pedaaltjes moet testen dan. Ik speel de laatste tijd wat meer melodiën op de hoge e-snaar en klinktnog niet helemaal zoals ik zou willen.

Mitch
9 augustus 2003, 15:49
Overgaan naar melodieën op de b-snaar klinken trouwens al weer een stuk voller :wink: .

Voor de goede orde:
CHorus: golfje in je geluid
Phaser: wiebeltje in je geluid
Flanger: vliegtuig in je geluid

:D


Alle effecten werden veel gebruikt in de muziek die je noemt, dat wordt dus uitproberen !
Redelijk klinkende voorbeelden die bij de meeste zaken te vinden zijn: Ibanez phaser en flanger (7-serie), Boss chorus

Lucky
16 augustus 2003, 23:15
een oude analoge boss ce2 klink wel lekker eighties....
electric mistress is ook wel lekker shimmery...
beetje delay erbij...

MarshallSG
17 augustus 2003, 00:00
Ik heb een Perl ch-02 kan je van een hele zachte milde warme chorus tot super space gaan echt gaaf ding. Echt een aanrader om eens te proberen als je hem kan vinden.