PDA

View Full Version : Vraagje over gemolde wah



coolchick
12 december 2019, 02:18
Dag allemaal,
Ik heb ene technische vraag over de Wah. Ik heb hier een Cry Baby wah met distortion (Dunlop sw95). Ik had hem vanavond even uitgeleend (dom, dom!) maar degene die hem probeerde had de kabels verkeerd om aangesloten.

Er zitten 2 lampjes op: een rode van de distortion en een blauwe van de wah. Die blauwe doet het niet meer en de wah doet het alleen nog als de distortion aanstaat.
Is er iets opgeblazen, kan dat? En zo ja, valt dit nog te repareren of kan ik beter een nieuwe kopen?

AoDf
12 december 2019, 07:18
Wah kan volgens mij niet stuk gaan van simpelweg gitaarkabels verkeerd om aansluiten. Wellicht is er meer voorgevallen maar niet verteld aan jou.

madman
12 december 2019, 09:14
Wellicht bedoelt ie de voedingskabel, dat die een verkeerde polariteit heeft gehad. Als dat het geval is zou het misschien zo simpel kunnen zijn als een paar diodes vervangen.

cluseau
12 december 2019, 09:38
Valt niet veel over te zeggen zonder de exacte feiten te kennen. Als alleen signaal kabels zijn verkeerd waren aangesloten kan dat geen wah vernielen lijkt me. Voeding verkeerd is slecht voor de maag en kan tot problemen leiden. Je moet je afvragen wat de dagwaarde van de wah is en dat afwegen tegen reparatie kosten.

NLF
12 december 2019, 17:57
Dag allemaal,
Ik heb ene technische vraag over de Wah. Ik heb hier een Cry Baby wah met distortion (Dunlop sw95). Ik had hem vanavond even uitgeleend (dom, dom!) maar degene die hem probeerde had de kabels verkeerd om aangesloten.

Er zitten 2 lampjes op: een rode van de distortion en een blauwe van de wah. Die blauwe doet het niet meer en de wah doet het alleen nog als de distortion aanstaat.
Is er iets opgeblazen, kan dat? En zo ja, valt dit nog te repareren of kan ik beter een nieuwe kopen?

Denk dat het wel mee zal vallen. Zelf heb ik een keer mijn 12v ac adapter op mijn 9 v dc wah aangesloten.. Natuurlijk meteen kapot, maar het defect was niet meer dan de beveiliging die erop zat die was doorgebrand (dit komt natuurlijk vaker voor). Kostte op zich niet veel, maar moest natuurlijk arbeidsloon aan mijn reparateur betalen.

obiwanjacobi
15 december 2019, 16:26
Je zou hem kunnen open schroeven en een hi-res foto plaatsen van de printplaat.
Misschien kunnen we iets zien dat er is doorgebrand...?

[2c]

mountainman
16 december 2019, 22:52
Wah kan volgens mij niet stuk gaan van simpelweg gitaarkabels verkeerd om aansluiten. Wellicht is er meer voorgevallen maar niet verteld aan jou.

Sterker nog, David Gilmour draait de in- en output van zijn wah bewust om voor het beroemde zeemeeuwen geluid in Echoes.
Maar ja, deze Dunlop SW95 is nu niet bepaald een standaard wah.

@coolchick, laat toch lekker degene die je wah heeft gemold dit oplossen of een nieuwe kopen.

coolchick
22 december 2019, 19:28
Degen die mijn wah heeft gemold is in ontkenning.
Ik was erbij en ik had mijn eigen adapter mee. Het enige rare wat ik zag was dattie de kabels had omgedraaid.
Ik heb een foto erbij gedaan
https://i.imgur.com/wjyhDAg.jpg

obiwanjacobi
23 december 2019, 07:16
Ik zie niks raars op de foto. :dontgeti:

coolchick
27 december 2019, 01:17
Ik ook niet!

Ik zoek een repairman in Amsterdam, iemand een idee waar ik hiermee terecht kan?

crazylay
16 januari 2020, 09:43
Kan zijn dat hij je switch heeft gesloopt. Dat deze alleen nog op distortion stand werkt.

Lijkt me dat de switch wel wat aan kan hoor maar u never know.