PDA

View Full Version : lager geluidsniveau Pedals/Amp



memyron
9 december 2019, 10:16
Hallo mensen,
ik ben in het bezit van een Vox TB35C2
Met een hele fijne sound....maar nu valt het mij op dat zodra ik mijn pedalen aansluit het volume wat ik normaal heb drastisch daalt. Iemand tips voor instellingen?
Het gaat om een Tokai TOD-1 en een Honey Pot Fuzz.

MarkS
9 december 2019, 14:05
Law of diminishing returns om oorzaak te achterhalen. Gebeurt bij beide pedalen, of ook ieder afzonderlijk? Flow? (gitaar/pedals/amp?)

ateng
9 december 2019, 15:05
Volumedrop of tonesuck is altijd vervelend en is niet in te stellen. Je kan het alleen proberen te voorkomen om je pedalen aan te sluiten aan een audioswitcher of een buffer aan t eind van je fx chain te plaatsen.

memyron
9 december 2019, 18:23
Zodra ik iets externs aansluit idd...

memyron
9 december 2019, 18:24
ALs ik ze heb aangesloten en maakt niet uit in welke lijn...

Brum
9 december 2019, 18:34
Misschien een open deur, maar heb je het volume op de pedalen wel op minimaal twaalf uur staan? En al los van elkaar getest welke de boosdoener is? Kabels getest cq doorgemeten? Kwaliteit kabels? In het uiterste geval misschien een buffer, zoals al geopperd is.

Pepe
9 december 2019, 18:46
ALs ik ze heb aangesloten en maakt niet uit in welke lijn...

Troubleshooting doe je stap voor stap, eerst alles afzonderlijk, dan opbouwen.

memyron
9 december 2019, 18:47
ik ga morgen starten met doormeten. volume heb ik niet altijd op twaalf.
Ik zal morgen even wat testjes draaien. dank jullie zover

Brum
9 december 2019, 18:59
Ik denk dat je het antwoord al hebt gegeven, wat betreft het volume van de pedalen.

D3nnis
9 december 2019, 19:13
Ik denk dat je het antwoord al hebt gegeven, wat betreft het volume van de pedalen.Dat vraag ik me af.

Ik ben er gemakshalve even van uit gegaan dat het volume ook drastisch lager is met de pedalen in de keten, maar uitgeschakeld / in bypass.

Brum
9 december 2019, 19:18
Ja, daar heb je een punt. Ik had het zo gelezen dat het cleane signaal met de pedalen uit harder was dan met de pedalen aan, maar zo staat het er inderdaad niet.

D3nnis
9 december 2019, 19:20
Nou ja, zoals ik het schreef staat het er ook niet, dat scheelt.
Misschien kan TS daar nog ff duidelijkheid in verschaffen?

the sure thing
9 december 2019, 21:56
Heb je ook volumedrop met de pedalen in de chain terwijl ze wel uit staan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

memyron
9 december 2019, 22:13
Yep volume drop met de pedalen in chain idd...
En met de pedaal volume op twaalf zijn die heel hard in verhouding met de volume van de Amp.
als ik dan de pedaal uitschakel dan kakt de volume van de Amp in....

telerocker
9 december 2019, 22:26
Yep volume drop met de pedalen in chain idd...
En met de pedaal volume op twaalf zijn die heel hard in verhouding met de volume van de Amp.
als ik dan de pedaal uitschakel dan kakt de volume van de Amp in....

Welke voeding gebruik je voor je pedalen?

ateng
10 december 2019, 07:39
Yep volume drop met de pedalen in chain idd...
En met de pedaal volume op twaalf zijn die heel hard in verhouding met de volume van de Amp.
als ik dan de pedaal uitschakel dan kakt de volume van de Amp in....
Maar das geen volumedrop maar een kwestie van je pedalen in de juiste verhouding instellen ook al moet je drastisch t volume terugdraaien. Stel als je je gitaar direct in je amp zou pluggen en je hebt een nice sound met genoeg headroom. Daarna je pedalen zou gaan aansluiten en je sound gaat er op achteruit dan zou ik inderdaad kijken of het niet aan je kabels, voeding etc ligt. Zo niet dan zou je je pedalen true bypass kunnen maken of je gebruikt een buffer of je pedalen aan een audioswitcher.

Pepe
10 december 2019, 11:34
Iemand tips voor instellingen?
Het gaat om een Tokai TOD-1 en een Honey Pot Fuzz.

Je vraagt tips voor instellingen van 2 super simpele pedaaltjes maar wel een AC30?

memyron
10 december 2019, 16:49
Je vraagt tips voor instellingen van 2 super simpele pedaaltjes maar wel een AC30?
Wat is daar mis mee? Ik ben nou eenmaal een noob met pedalen. was gewend met een Boss GT-1.
Ik vond dat een afbreuk aan mijn buizengeluid dus eerst maar eens twee pedalen aangeschaft.
Ik speel gitaar geen pedaal!

memyron
10 december 2019, 16:50
Maar das geen volumedrop maar een kwestie van je pedalen in de juiste verhouding instellen ook al moet je drastisch t volume terugdraaien. Stel als je je gitaar direct in je amp zou pluggen en je hebt een nice sound met genoeg headroom. Daarna je pedalen zou gaan aansluiten en je sound gaat er op achteruit dan zou ik inderdaad kijken of het niet aan je kabels, voeding etc ligt. Zo niet dan zou je je pedalen true bypass kunnen maken of je gebruikt een buffer of je pedalen aan een audioswitcher.
Ik zal hier even naar kijken. Al meer tips over gehad....

memyron
10 december 2019, 16:51
Welke voeding gebruik je voor je pedalen?


Een Boss voeding.

memyron
10 december 2019, 16:54
de Honey Pot Fuzz is True Bypass btw.

Pepe
10 december 2019, 16:56
Ik zeg toch niet dat daar iets mis mee is?
Het verbaast me omdat de principes voor amps en pedalen niet verschillen.
Het is wel zo, een typische noob fout is eerst je drive instellen en daar je volume of gain op aanpassen terwijl dat andersom moet.
Ik kan ook wel vertellen waarom maar dat terzijde.
Dat is meestal de reden waarom de pro's met dezelfde apparatuur fantastisch klinken en de noob als een potje bijen.
En nog een paar dingen natuurlijk maar dit makkelijk te veranderen.

Die tips van true bypass en switcher zijn total onzin om jouw probleem op te lossen want dat is je probleem niet, dat is nog meer techniek toevoegen wat fout kan gaan.

memyron
10 december 2019, 17:02
Excuses... het kwam anders bij mij over...
Een te negatieve kijk op je opmerking....

memyron
10 december 2019, 17:07
En betreft de instellingen....
Ik had een "perfecte" instelling qua drive en clean.
En nu gooien die pedals roet in het eten.
Ik ga gewoon even van voren af aan starten...
Tegelijkertijd ook de volume en Tone van de LP aan het verkennen.
Miss. wil ik te snel!

Pepe
10 december 2019, 17:14
Bij pedalen heb je zoiets als unity gain
dwz, ingeschakeld heb je hetzelfde volume als uitgeschakeld, vanuit dat punt voeg je drive toe
naarmate je volume toeneemt pas je de uitgangsvolume aan naar gelang het volume van je pedaal moet zijn als je het activeert,
dus als je vanuit die werkwijze een raar probleem tegenkomt is het tijd om dingen nader te bekijken

telerocker
10 december 2019, 17:17
Een Boss voeding.

Zo eentje in een Boss bak? Heb ik gehad. Enorme toonsucker en volumekiller. De PSM-5 is de ergste. Haalt de dynamiek weg en slaat je geluid plat.

memyron
10 december 2019, 17:46
Zo eentje in een Boss bak? Heb ik gehad. Enorme toonsucker en volumekiller. De PSM-5 is de ergste. Haalt de dynamiek weg en slaat je geluid plat.
PSA-230S was ook nog prijzig voor een adapter ;-)

Pepe
10 december 2019, 17:48
Een voeding kan toch geen tone suck veroorzaken? Of ga ik iets nieuws leren hier?

D3nnis
10 december 2019, 17:51
Telerocker doelt op die voeding in pedaalvorm waar je ook je gitaarsignaal en send en return doorheen kunt leiden.
Maar tonesuck ligt dan uiteraard niet aan het voeding gedeelte.

telerocker
10 december 2019, 20:36
Telerocker doelt op die voeding in pedaalvorm waar je ook je gitaarsignaal en send en return doorheen kunt leiden.
Maar tonesuck ligt dan uiteraard niet aan het voeding gedeelte.

De PSM-5 doet dat idd en geeft ook een flinke volumedrop. Ik heb het Boss-bakje hier nog staan voor wie het wil ervaren... ) Ik heb geen ervaring met de PSA-230S. Je stuurt er al je pedalen mee aan?

Brum
10 december 2019, 21:13
Alleen een Boss adapter kan geen probleem zijn voor twee pedalen. Het doet immers niks anders dan van stroom voorzien. De ene adapter is wat stiller qua bijgeluiden dan de ander, dat wel. Maar dat is hier het probleem niet. Die PSM-5 is ook echt een soort switch. Die zal dan ook ongetwijfeld iets meer doen dan alleen voeden.

Er zijn sowieso al veel zinvolle dingen aangegeven. Lijkt me sowieso zinvol om alles 's los van elkaar te testen. Tot en met even een andere patchkabel proberen aan toe. En wat al is aangegeven, het volumeverhaal en afstellen ervan van de pedalen. Zo'n moeilijk verhaal kan het niet zijn met maar twee pedalen, met alle respect.

NLF
10 december 2019, 22:51
Hallo mensen,
ik ben in het bezit van een Vox TB35C2
Met een hele fijne sound....maar nu valt het mij op dat zodra ik mijn pedalen aansluit het volume wat ik normaal heb drastisch daalt. Iemand tips voor instellingen?
Het gaat om een Tokai TOD-1 en een Honey Pot Fuzz.

Heb alles zitten lezen maar snap het niet helemaal. Is het zo dat je volume daalt als je de pedalen alleen maar aansluit? Of is dat het geval op het moment dat je de pedalen niet alleen maar aansluit maar ook aanzet?

Volume drop door alleen maar pedalen aan te sluiten (en ze niet aan te zetten) heb ik zelf nooit meegemaakt. Wat wel kan is dat er een buffer in zo'n pedaal zit die je signaal verandert (dat kan irritant zijn, of juist het tegenovergestelde, in geval van irritant een ander pedaal zoeken, of als je gehecht bent aan het pedaal een true bypass box gebruiken maar dat lijkt me in jouw geval niet voor de hand liggen).

Volume verandering bij inschakelen pedaal kun je helemaal zelf regelen met volumeknop op het pedaal. Dat is niet erg moeilijk. Kun je gewoon instellen zoals je wilt hebben.

Wat wel kan zijn is dat je je pedaal niet alleen gebruikt om vervorming te geven maar ook om je amp te pushen (door de volume knop op je pedaal hoger te zetten werkt je pedaal als een voorversterker, en dat heeft natuurlijk tot gevolg dat je amp meer overstuurt en je tone wat meer body heeft, maar als je dan je pedaal uittrapt dan valt er een stuk volume weg natuurlijk).

memyron
12 december 2019, 15:10
Heb alles zitten lezen maar snap het niet helemaal. Is het zo dat je volume daalt als je de pedalen alleen maar aansluit? Of is dat het geval op het moment dat je de pedalen niet alleen maar aansluit maar ook aanzet?

Volume drop door alleen maar pedalen aan te sluiten (en ze niet aan te zetten) heb ik zelf nooit meegemaakt. Wat wel kan is dat er een buffer in zo'n pedaal zit die je signaal verandert (dat kan irritant zijn, of juist het tegenovergestelde, in geval van irritant een ander pedaal zoeken, of als je gehecht bent aan het pedaal een true bypass box gebruiken maar dat lijkt me in jouw geval niet voor de hand liggen).

Volume verandering bij inschakelen pedaal kun je helemaal zelf regelen met volumeknop op het pedaal. Dat is niet erg moeilijk. Kun je gewoon instellen zoals je wilt hebben.

Wat wel kan zijn is dat je je pedaal niet alleen gebruikt om vervorming te geven maar ook om je amp te pushen (door de volume knop op je pedaal hoger te zetten werkt je pedaal als een voorversterker, en dat heeft natuurlijk tot gevolg dat je amp meer overstuurt en je tone wat meer body heeft, maar als je dan je pedaal uittrapt dan valt er een stuk volume weg natuurlijk).

Zonder pedalen heb ik een mooi geluid (ingesteld) als ik nu met die zelfde settings de pedalen aansluit en speel (met de zelfde settings)
Dan is de volume en/off dynamiek een stuk minder alleen al als ik ze aansluit....
Met andere woorden de dynamiek/headroom verandert door alleen maar de pedalen te koppelen dan heb ik ze niet eens aan staan idd.
Dat kwam mij apart voor... daarom mijn vraag.
Ik ben nu dan ook bezig om de Tokai idd te gebruiken als Tone pusher... omdat de bijbehorende Macho pedaal alleen meer volume geeft en niet meer tone/body.
Searching!!!

memyron
12 december 2019, 15:13
Oh en even een Positief dingetje...

Samen met mijn LP uitgebreid de Vox aan het verkennen.
Volume/Tone LP
Volume/Master Volume Vox :-)

Das ook wel vet!!!

Jan Buurman
12 december 2019, 17:35
Zonder pedalen heb ik een mooi geluid (ingesteld) als ik nu met die zelfde settings de pedalen aansluit en speel (met de zelfde settings)
Dan is de volume en/off dynamiek een stuk minder alleen al als ik ze aansluit....
Met andere woorden de dynamiek/headroom verandert door alleen maar de pedalen te koppelen dan heb ik ze niet eens aan staan idd.
Dat kwam mij apart voor... daarom mijn vraag.
Ik ben nu dan ook bezig om de Tokai idd te gebruiken als Tone pusher... omdat de bijbehorende Macho pedaal alleen meer volume geeft en niet meer tone/body.
Searching!!!

Tonesuck in je pedalen en/of kabels.
Check pedaal voor pedaal.
Probeer andere kabels.
Misschien een looper voor je pedalen.
Of misschien een goede buffer ervoor/erna.

NLF
12 december 2019, 17:53
Zonder pedalen heb ik een mooi geluid (ingesteld) als ik nu met die zelfde settings de pedalen aansluit en speel (met de zelfde settings)
Dan is de volume en/off dynamiek een stuk minder alleen al als ik ze aansluit....
Met andere woorden de dynamiek/headroom verandert door alleen maar de pedalen te koppelen dan heb ik ze niet eens aan staan idd.
Dat kwam mij apart voor... daarom mijn vraag.
Ik ben nu dan ook bezig om de Tokai idd te gebruiken als Tone pusher... omdat de bijbehorende Macho pedaal alleen meer volume geeft en niet meer tone/body.
Searching!!!

Aha. Ok. Nou ja, dat is herkenbaar. Ik heb zelf van alles en nog wat getest en altijd is het zo dat het eigenlijk allemaal het best klinkt als ik mijn gitaar rechtstreeks inplug.

Ik heb true bypass pedalen en die doen het dan het beste maar ook die tasten op een of andere manier toch een klein beetje de sound aan. Buffer pedalen (bijvoorbeeld die van Boss) vond ik de dynamiek echt uit mijn sound vreten.

Maar op zich: als jij met jou gitaar direct in jou amp een prima sound hebt, waarom zou je dan iets veranderen?

memyron
12 december 2019, 17:59
Aha. Ok. Nou ja, dat is herkenbaar. Ik heb zelf van alles en nog wat getest en altijd is het zo dat het eigenlijk allemaal het best klinkt als ik mijn gitaar rechtstreeks inplug.

Ik heb true bypass pedalen en die doen het dan het beste maar ook die tasten op een of andere manier toch een klein beetje de sound aan. Buffer pedalen (bijvoorbeeld die van Boss) vond ik de dynamiek echt uit mijn sound vreten.

Maar op zich: als jij met jou gitaar direct in jou amp een prima sound hebt, waarom zou je dan iets veranderen?

Helemaal gelijk.... Maar voor een mooie solo vind ik een subtiele fuzz wel lekker...beetje SoulFuzz zeg maar.
Maar de sound van mijn LP + Amp waardeer ik steeds meer.....

cluseau
12 december 2019, 21:58
Pedaaltjes bemoei ik me meestal niet mee maar werd toch nieuwsgierig door het langslepende effect van dit topic.

Je probleem zou wel eens heel simpel kunnen zijn. Jouw amp heeft geen send/return toch dus pedalen voor de input van de amp. Vergeet dan niet dat de meeste pedalen een lage ingangs impedantie hebben, zeg even in de orde van 10K. Sluit je daar een gitaar op aan welke een veel hogere uitgangs impedantie heeft zal je signaal instorten en van de sound blijft ook niet veel over. De ingang van een amp zal ergens tussen de 500K en 1Meg zijn dus voor het gemak een factor tien hoger dan een pedaal wat gemaakt is voor gebruik in een FXloop. Logisch dat dit niet goed werkt.

Oplossing kan zijn een loop in je amp laten maken of een preamp in je gitaar.

NLF
12 december 2019, 23:18
Helemaal gelijk.... Maar voor een mooie solo vind ik een subtiele fuzz wel lekker...beetje SoulFuzz zeg maar.
Maar de sound van mijn LP + Amp waardeer ik steeds meer.....

Dan moet je een fuzz zoeken die je signaal niet opvreet of m in een bypass looper zetten (maar zelfs zo'n looper kan verschil maken met het directe signaal...).

memyron
13 december 2019, 11:30
[QUOTE=cluseau;3453121]Pedaaltjes bemoei ik me meestal niet mee maar werd toch nieuwsgierig door het langslepende effect van dit topic.

Je probleem zou wel eens heel simpel kunnen zijn. Jouw amp heeft geen send/return toch dus pedalen voor de input van de amp.

Geen send/return idd.... dat is een dingetje waarschijnlijk... mijn vorige Fender Champ had het wel... geen problemen mee.

telerocker
13 december 2019, 20:49
Is wel of geen loop in de amp wel zo relevant gezien het type pedalen die TS ervoor heeft staan? Dat zijn toch pedalen die je doorgaans niet in de loop van de amp zet? Ik vermoed dat één van de pedalen toch de boosdoener is.

cluseau
14 december 2019, 00:47
Is wel of geen loop in de amp wel zo relevant gezien het type pedalen die TS ervoor heeft staan? Dat zijn toch pedalen die je doorgaans niet in de loop van de amp zet? Ik vermoed dat één van de pedalen toch de boosdoener is.

Dat weet ik dus niet. Zijn klachten doen mij iig denken aan een impedantie afwijking. Ik probeer maar mee te denken hoor, misschien komt er een linkje naar documentatie dan kan ik ook mee kijken.

Dirk_Hendrik
14 december 2019, 10:49
Ik speel gitaar geen pedaal!

Mooi. Lekker misvatting.
Verkoop dan lekker je versterker en pedalen. Ben je ook van alle gedoe met je volumeprobleem af. En lul ook niet over je buizengeluid. Je speelt toch geen versterker. Je speelde gitaar!

Als je elektrisch gitaar speelt is alles tussen wat je met je vingers doet tot de lucht die door je speaker in trilling wordt gebracht onderdeel van je klankvorming. En dat speel je dus allemaal. En als je dus een pedaal aan je setup toevoegt speel je dus ook pedaal.

Maar intussen zijn we er volgens mij nog steeds niet achter of je volumedrop nou echt is of gewoon een verkeerde instelling van effects level en, belangrijker, of dat nou aan één van de 2 pedalen ligt of niet.

memyron
15 december 2019, 13:15
De Fuzz is True Bypass en geeft geen problemen....De Tokai echter wel. Als booster niet interessant...

En Dirk_Hendrik waarom zal ik "lekker" mijn Amp verkopen... het gaat hier om meningen feiten en/of misvattingen.
Daarom zijn er fora....
En inderdaad heb ik een heerlijke buizen sound....even teruglezen waar het eigenlijk om gaat!
Ik ben idd een noob op dit gebied maar kom op deze manier aan de juiste info!
FCLUL!

tmms
15 december 2019, 13:18
Dus het zit 'm in de tokai?

memyron
15 december 2019, 13:19
Dus het zit 'm in de tokai?
Helaas....was een leuk vintage bakje!
Te Koop ;-)))

D3nnis
15 december 2019, 13:20
De Fuzz is True Bypass en geeft geen problemen....De Tokai echter wel. Als booster niet interessant...


Begrijp ik het goed als de conclusie dus is dat als je gitaar --> fuzz (niet ingeschakeld) --> amp doet je geen problemen hebt, en bij gitaar --> tokai overdrive (niet ingeschakeld) --> amp wel?

tmms
15 december 2019, 13:23
Helaas....was een leuk vintage bakje!
Te Koop ;-)))

Misschien wil D-H 'm voor je repareren:D

memyron
15 december 2019, 18:26
Begrijp ik het goed als de conclusie dus is dat als je gitaar --> fuzz (niet ingeschakeld) --> amp doet je geen problemen hebt, en bij gitaar --> tokai overdrive (niet ingeschakeld) --> amp wel? yep! Inderdaad!

MarkS
16 december 2019, 01:24
Geeft die Tokai binnen een heel andere setup geen problemen?

Dirk_Hendrik
16 december 2019, 08:55
De Fuzz is True Bypass en geeft geen problemen....De Tokai echter wel. Als booster niet interessant...

En Dirk_Hendrik waarom zal ik "lekker" mijn Amp verkopen... het gaat hier om meningen feiten en/of misvattingen.
Daarom zijn er fora....
En inderdaad heb ik een heerlijke buizen sound....even teruglezen waar het eigenlijk om gaat!
Ik ben idd een noob op dit gebied maar kom op deze manier aan de juiste info!
FCLUL!
Fora zijn er om vragen te kunnen stellen an antwoorden te vinden. Op het moment dat je dat doet mogen degenen die die vragen beantwoorden echter 1 ding van je verwachten; Dat jij begrijpend leest en iets met de antwoorden doet. Ga dat dus eens doen.


Nog los van dat je het ding op MP hebt staan en er expliciet "storingsvrij" bij zegt terwijl we dat hier dus nog steeds niet helder hebben gekregen.

MarkS
16 december 2019, 10:12
Die MP tekst was voor mij dus aanleiding om de setup vraag te stellen..

Pepe
16 december 2019, 12:57
De juiste tekst zou moeten zijn "het valt niet uit te sluiten dat ie storingsvrij is".

memyron
16 december 2019, 17:40
Hij is storingsvrij geen bijgeluiden etc. Alleen een lager volume op mijn versterker. Waarschijnlijk omdat het geen True Bijpass is.... maar geen kraakjes en piepjes..

Sjtevel
16 december 2019, 18:14
Nog best prijzig €85,- voor een defect pedaal.

the sure thing
16 december 2019, 19:27
Linkje naar de advertentie?

* pakt biertje uit de koelkast *


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Erik de Perik
16 december 2019, 19:40
https://link.marktplaats.nl/m1492996389

memyron
16 december 2019, 19:55
Nog best prijzig €85,- voor een defect pedaal.

Hij is niet defect



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
16 december 2019, 21:30
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191216/d8a480c4d3dcf416f1c68ad735b1c5c0.jpg

Beetje jammet wel die tekst

* stopt stekker van frituurpan in stopcontact *


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

memyron
16 december 2019, 21:55
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191216/d8a480c4d3dcf416f1c68ad735b1c5c0.jpg

Beetje jammet wel die tekst

* stopt stekker van frituurpan in stopcontact *


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Heel jammet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

memyron
16 december 2019, 21:56
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191216/ffb9a7e2a24ed7cbacbbff196ffe3ed7.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

roger
16 december 2019, 22:09
Om het nog spannender te maken: volgens mij is dat pedaal van mij geweest. Via ruil verkregen maar meteen weer verkocht, de plaats Emmer Compascuum zegt mij wel iets...toen ik hem even geprobeerd heb is mij niks raars opgevallen. Ik heb hem ook alleen maar stand alone getest, niet met meerdere pedalen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

memyron
16 december 2019, 23:05
Om het nog spannender te maken: volgens mij is dat pedaal van mij geweest. Via ruil verkregen maar meteen weer verkocht, de plaats Emmer Compascuum zegt mij wel iets...toen ik hem even geprobeerd heb is mij niks raars opgevallen. Ik heb hem ook alleen maar stand alone getest, niet met meerdere pedalen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat zag jij aan de knopjes...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

roger
17 december 2019, 05:55
Haha idd, de niet-originele knopjes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pepe
17 december 2019, 09:51
Begrijp ik het goed als de conclusie dus is dat als je gitaar --> fuzz (niet ingeschakeld) --> amp doet je geen problemen hebt, en bij gitaar --> tokai overdrive (niet ingeschakeld) --> amp wel?


yep! Inderdaad!

Afgezien van semantiek en niet originele knopjes,
Ik snap na 60 posts nog steeds het probleem niet,
Dat een pedaal niet geactiveerd iets zachter klinkt dan je originele signaal is geen probleem;
dat wordt dan je basis geluid en het volume daarvan regel je met je amp,
Het is niet zo dat je schakelt tussen pedaal niet geactiveerd / pedaal uit loop
Wordt een ander verhaal wanneer een buffer je toon verkloot maar dit is niet het geval,

Ik vind het sowieso knap dat je een miniem volume verschil kan horen zonder te A/B'n.

memyron
17 december 2019, 10:13
Afgezien van semantiek en niet originele knopjes,
Ik snap na 60 posts nog steeds het probleem niet,
Dat een pedaal niet geactiveerd iets zachter klinkt dan je originele signaal is geen probleem;
dat wordt dan je basis geluid en het volume daarvan regel je met je amp,
Het is niet zo dat je schakelt tussen pedaal niet geactiveerd / pedaal uit loop
Wordt een ander verhaal wanneer een buffer je toon verkloot maar dit is niet het geval,

Ik vind het sowieso knap dat je een miniem volume verschil kan horen zonder te A/B'n.

Ik ben ook knap!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

memyron
17 december 2019, 10:14
Ik zie wel steeds dezelfde azijnzeikende namen voorbij komen in verschillende Posts.....



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dirk_Hendrik
17 december 2019, 10:52
Ik zie wel steeds dezelfde azijnzeikende namen voorbij komen in verschillende Posts.....


Eerlijk, ik snap je niet.
je hebt blijkbaar niet het antwoorde gekregen wat je wou? En nu ligt het dus aan degenen die de moeite namen op je vraag te reageren!? :stop:

memyron
17 december 2019, 13:34
Eerlijk, ik snap je niet.
je hebt blijkbaar niet het antwoorde gekregen wat je wou? En nu ligt het dus aan degenen die de moeite namen op je vraag te reageren!? :stop:

;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ateng
22 december 2019, 17:41
Is het nou opgelost?

Pepe
22 december 2019, 17:45
Lees de discussie. Ligt niet aan het ding maar aan de gebruiker zegt ie.
Much to do about nothing zou Shakespeare zeggen.

Sjtevel
22 december 2019, 18:46
Is het nou opgelost?
Lijkt me niet, want hij staat nog altijd op marktplaats.

memyron
22 december 2019, 19:58
Hij past niet in mijn Setup. Het is geen True Bypass pedal... en ik had geen idee... met het pedaaltje is niks mis mee. Maar ik vind het een afbreuk aan mijn AMP qua volume drop en daarbij kan ik niet de juiste instellingen vinden om de Vox hetzelfde te laten klinken als zonder de Tokai.
Onervaren! 😬


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brum
22 december 2019, 20:09
Het heeft weinig te maken met true bypass hoor. Sterker, als ie gebufferd is, zou ie je signaal juist oppeppen. Maar dat verhaal gaat totaal niet op met twee pedalen. Het kan prima aan dat pedaal liggen, wie weet. Maar dit is wel een beetje natte vinger in de lucht. Maar goed, als het pedaal het niet is voor je, ja dan kan je er maar beter van af geraken, niewaar.

NLF
23 december 2019, 10:36
Het heeft weinig te maken met true bypass hoor. Sterker, als ie gebufferd is, zou ie je signaal juist oppeppen.

Maar dat is ook maar net zoals het uitkomt. Ik heb met die Boss pedalen altijd de ervaring dat ze mijn tone veranderen (niet het volume, maar wel de dynamiek en het laag of iets dergelijks), en ook zoveel mijn tone veranderen dat ik ze daarom niet fijn vindt. Zijn weliswaar gebuffered, en in theorie zou dat goed moeten zijn , veel mensen gebruiken ze oom precies om die reden maar mij beviel het niet erg.

Brum
23 december 2019, 11:02
Wellicht dat de ene buffer de andere niet is en 'iets doet' met het signaal. Maar niet het probleem wat hier beschreven wordt. En al zeker niet met twee pedalen. Dit heeft niks met true bypass vs buffer te maken. Als memyron aangeeft onervaren te zijn, wat helemaal niet erg is, kan ie beter ook niet zomaar iets roepen over true bypass, want dan kan hij zich beter nog even wat inlezen, ipv zomaar een aanname te doen. Ik krijg bij de posts van memyron sterk het gevoel dat het probleem niet het pedaal is. En als het wel het pedaal is, dan is ie stuk.

the sure thing
23 december 2019, 12:31
Ik ga ook voor de optie dat een pedaaltje stuk is... of een kapot snoertje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

memyron
23 december 2019, 17:39
Op de fuzz staat True Bypass... en op de Tokai niet. De Tokai stoort niet en werkt wel. Maar mijn volume en dynamiek is gewoon minder met dat pedaal. En dat is bij de Fuzz niet het geval...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
23 december 2019, 19:15
Ik zet geld op de Tokai die kapot is. Oh nee: de ad op MP zegt dat ie 100% OK is...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

memyron
23 december 2019, 19:24
Ik zet geld op de Tokai die kapot is. Oh nee: de ad op MP zegt dat ie 100% OK is...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Ik maak thuis een filmpje van de pedaal stuur hem naar je op..... dan kun je zelf ook even beoordelen dat hij het gewoon doet en dan maak je mij even €65,- over incl. Verzendkosten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brum
23 december 2019, 19:46
Op de fuzz staat True Bypass... en op de Tokai niet. De Tokai stoort niet en werkt wel. Maar mijn volume en dynamiek is gewoon minder met dat pedaal. En dat is bij de Fuzz niet het geval...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat snapt men inmiddels, maar dan plak je er zelf aan dat het komt omdat het ene pedaal true bypass is en de ander niet. Klok en klepel. Het ligt niet aan een buffer. Dan krijg je niet een volumedrop. Het kan van alles doen met je geluid, de ene buffer kleurt meer dan de ander, maar niet jouw klacht. Dan krijg je wel dat mensen denken dat het pedaal kapot is. Ik hou het maar in het midden.

memyron
23 december 2019, 19:56
Dat snapt men inmiddels, maar dan plak je er zelf aan dat het komt omdat het ene pedaal true bypass is en de ander niet. Klok en klepel. Het ligt niet aan een buffer. Dan krijg je niet een volumedrop. Het kan van alles doen met je geluid, de ene buffer kleurt meer dan de ander, maar niet jouw klacht. Dan krijg je wel dat mensen denken dat het pedaal kapot is. Ik hou het maar in het midden.

Er zit gewoon verschil in de pedalen qua volume. Maar de Tokai doet het gewoon maar veel minder volume en dynamiek op mijn amp. Hij is helemaal nagekeken en (ik heb er geen verstand van) hij is 100% anders zou ik hem ook als zodanig niet verkopen. Ik ga niet iemand anders met een kapotte pedaal opzadelen. Dan gooi ik hem gewoon bij het grof vuil.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

memyron
23 december 2019, 19:58
Zou het ook kunnen zijn dat de Tokai “vintage” is....begin jaren 80. En de Fuzz splinternieuw 🤔


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brum
23 december 2019, 19:58
Kan allemaal, maar dat ligt dus niet aan een buffer...

memyron
23 december 2019, 20:01
Ik weet niet wat je bedoelt met een buffer.... ik heb het daar iig niet over gehad..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brum
23 december 2019, 20:03
Maar het lag er volgens jou aan dat het pedaal niet true bypass was. Het tegenovergestelde is dus... U raadt het al. Ook in de jaren '80, hetzelfde idee, niks aan veranderd.

memyron
23 december 2019, 20:10
Maar het lag er volgens jou aan dat het pedaal niet true bypass was. Het tegenovergestelde is dus... U raadt het al. Ook in de jaren '80, hetzelfde idee, niks aan veranderd.

Nee... het viel mij op dat het nieuwere pedaal TB of niet het wel deed en de “vintage” niet.
Of het er aan ligt dat weet ik niet. Maar ze waren er hier al over uit dat de Tokai dan maar stuk moest zijn.... onzin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brum
23 december 2019, 20:20
Nou, ik kan me wel voorstellen dat mensen dat denken. Als het pedaal zo'n enorm verschil in volume voor je cleane signaal veroorzaakt, klinkt dat als een defect. Juist omdat het niet veel met wel of geen true bypass te maken heeft. Maar je zegt ook onervaren te zijn met pedalen, dus laat ik het wat dat betreft in het midden. Het probleem heeft zich automatisch opgelost, als je het pedaal toch wegdoet. Kan me alleen wel voorstellen dat er mensen zijn die het idee hebben dat het pedaal wel kapot is en dan is verkoop weer niet zo oké. Ik heb ook niet het idee dat je expres een kapot pedaal verkoopt en roep dat dan ook niet zomaar. Maar het blijft wel een beetje gissen zo. Om eerlijk te zijn, ik kan ook niet erg wijs worden uit je posts of je de keten ook echt één voor één bent nagelopen, zoals een aantal mensen hebben geopperd. Als dan blijkt dat het echt in het pedaal zit en het volumeverschil is echt zo groot als ie uit staat, dan ben ik ook geneigd om te zeggen dat het pedaal niet meer helemaal honderd is.

NLF
23 december 2019, 21:59
Zou het ook kunnen zijn dat de Tokai “vintage” is....begin jaren 80. En de Fuzz splinternieuw ��

Dat kan en dat is ook zo, maar dat kan alleen geen enkele invloed hebben op het probleem dat je omschrijft. Als een pedaal dertig of veertig jaar oud is gaat ie niet ineens minder volume geven of iets dergelijks en het is ook niet zo dat er vroeger pedalen werden gemaakt die minder volume hadden (tenminste, ik heb daar nog nooit van gehoord, misschien een paar van die mxr's die er last van hadden, maar dan alleen als ze ingeschakeld waren, niet als ze uitstonden).

Erik de Perik
23 december 2019, 22:14
Overigens heb ik op geen enkel pedaal "true bypass" staan, maar ze zijn het vrijwel allemaal.

the sure thing
24 december 2019, 07:17
Er zit gewoon verschil in de pedalen qua volume. Maar de Tokai doet het gewoon maar veel minder volume en dynamiek op mijn amp. Hij is helemaal nagekeken en (ik heb er geen verstand van) hij is 100% anders zou ik hem ook als zodanig niet verkopen. Ik ga niet iemand anders met een kapotte pedaal opzadelen. Dan gooi ik hem gewoon bij het grof vuil.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Door wie is het pedaal nagekeken? Die zal dan toch ook hebben geconstateerd dat sprake is van een volume drop? Wat was zijn (haar) verklaring hiervoor?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

memyron
24 december 2019, 08:36
Het pedaal is doorgemeten en is helemaal goed. Ik denk dat het aan de combinatie met mijn amp ligt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brum
24 december 2019, 09:56
Doormeten... Daarmee ga je niet perse een defect zien. Zou wel makkelijk zijn, maar wat moet je doormeten dan? Dat ding zou dan gewoon open moeten als je 'm wilt checken. Sorry memyron, ik vind het een heel vreemd verhaal en het lijkt er een beetje op dat je niet veel hebt gedaan met bepaalde tips. Daar sta je ook helemaal vrij in, maar ik kan me wel degelijk voorstellen dat er mensen zijn die denken dat je van een kapot pedaal af wil.

NLF
24 december 2019, 10:25
Ik denk dat het aan de combinatie met mijn amp ligt.

Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat als je hetzelfde pedaal voor een ander type versterker zet het pedaal ineens een andere of geen invloed meer zou hebben op het signaal. Het pedaal zit in jouw keten en zorgt er blijkbaar op de een of andere manier voor dat je minder volume hebt als je 'm niet aan hebt staan. Dat zou volgens mij toch echt aan het pedaal moeten liggen, of aan je kabels. Maar ik betwijfel inderdaad of ie wel kapot is. Het kan namelijk best zo zijn dat ie gewoon net als de Boss pedalen met zijn buffer wat van je tone opvreet. In dat geval is er eigenlijk niets aan de hand. Het is dan alleen zo dat je niet van de buffer houdt die in die Tokai zit. Een andere mogelijkheid is dat je een hele slechte kabel er tussen hebt zitten die je tone aantast. Even systematisch checken waar het aan ligt.

memyron
24 december 2019, 10:36
Maar ik betwijfel inderdaad of ie wel kapot is. Het kan namelijk best zo zijn dat ie gewoon net als de Boss pedalen met zijn buffer wat van je tone opvreet. In dat geval is er eigenlijk niets aan de hand. Het is dan alleen zo dat je niet van de buffer houdt die in die Tokai zit.

Zo ist inderdaad!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

memyron
24 december 2019, 10:45
We doen het anders 🤔 degene die twijfelt aan mijn eerlijkheid. Mag het pedaaltje gratis bij mij vandaan halen. Voorwaarde is proberen en dan je mening... liefst ook je eigen amp mee 😉


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
24 december 2019, 12:02
Jammer dat je zo'n TAKKE EIND ver weg woont! Ik had graag ff komen buurten om de praktijk eens te horen/aanschouwen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Sjtevel
24 december 2019, 13:16
Inderdaad, daar ga ik niet twee keer twee uur voor in de auto zitten.

Dirk_Hendrik
24 december 2019, 14:52
succes.
Maar dit draadje gaat nergens meer over.