PDA

View Full Version : Problemen met geluid live optredens



Mike McCready
7 december 2019, 18:53
Ik heb regelmatig problemen op het podium die zich uiten in een piep op voornamelijk het scheurkanaal.
Thuis en tijdens de repetitie heb ik er geen last van, hoe hard ik het volume ook zet.

Live gelukkig ook niet altijd, maar af en toe is het weer zover.

Kanalen terugdraaien en master omhoog of andersom werkt niet. Ander stekkerblok of stekker omdraaien ook niet.

Als deze problemen zich voordoen moet ik tijdens het spelen erg vaak van kanaal wisselen (als ik niet speel steeds terug naar het clean kanaal om piepen te voorkomen). Handen op de snaren helpt niet als het scheurkanaal actief is.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Wij werken doorgaans met gerenommeerde geluidsbedrijven met goede apparatuur.
Het is uiteindelijk hun stekkerblok waar ik mijn versterker en pedalboard op in prik.
Monitoren heb ik niet overdreven hard en vaak is de piep er al met de soundcheck, nog voordat deze ingesteld worden. Dus feedback daarvan lijkt me uitgesloten.

Ik lees ook dingen over stekkerblokken met hf filters, maar ook dat dat grote onzin zou zijn.

Iemand die deze problemen herkent en heeft opgelost?
Ik hoor het graag!

Mike McCready
7 december 2019, 18:55
Oh, ik speel met een Fender Telecaster Deluxe over een Koch Twintone II

Erik de Perik
7 december 2019, 18:56
Gaat jouw gitaar over de monitor?

D3nnis
7 december 2019, 18:59
Elementen met losse windingen?

Mike McCready
7 december 2019, 19:19
Nee, gitaar gaat niet over de monitor. Maar las ergens dat dat feedback kan veroorzaken. Dat de mocrofoon voor je versterker geluid van je monitor oppikt en dat het daardoor rond gaat zingen.

Elementen van de gitaar zijn al een keer ge waxpot en afgeschermd. En het probleem doet zich niet altijd voor vandaar dat ik de oorzaak ergens anders zoek.

Fusion
7 december 2019, 19:29
Ik zou een keer alles één voor één aanzetten op t podium. Beginnende met jouw gaat één voor één dan de rest. Komnje er als t goed is vanzelf Achter

cluseau
7 december 2019, 19:44
Je kan een probleem in de voeding hebben maar heb dan geen verklaring voor het stil zijn bij repetities. Of is het zo dat je op het podium echt veel meer van je amp vraagt. Kan het wel voor je nakijken maar het beste is als de klacht duidelijk op te wekken is. Vanzelfsprekend kan ik meer zekerheid geven dat het ook echt is opgelost.

pasqual
7 december 2019, 20:40
Enige verschil wat ik zo lees tussen de ene kant thuis en repetitie en aan de andere kant live op het podium is het gebruik van monitoren.

arjanb01
7 december 2019, 20:45
Ja inderdaad. Wat heb je verder nog in de keten qua pedalen ?

MarkS
7 december 2019, 23:16
mocrofoon.

Grijns en proest.

piezo
7 december 2019, 23:32
Druk tijdens het fluiten de brugplaat van je Telecaster eens goed aan. Als het fluiten dan stopt, ligt het dus aan een meeresonerende brugplaat. Veel voorkomend probleem bij ashtray teles

arjanb01
8 december 2019, 07:16
Het blijven piep en fluit planken, die Teles 😁
Gewoon een les Paul pakken, daar knapt alles van op😉

Brum
8 december 2019, 09:56
Het is een Deluxe, dus geen ashtray. Ik weet niet wat er in de keten zit qua pedalen, maar feedback met gain, ik gok gewoon op een noise gate toevoegen. Met een goeie bak gain op een podium kan je bijna niet zonder.

Mike McCready
8 december 2019, 10:20
RMC wah, Boss TU2 tuner, TC Electronic Nova Repeater. Gebruik geen effect loop. Scheur haal ik uit mijn versterker.
Alles gevoed door een Voodoolabs Pedal Power en gebruik George L kabels tussen de effecten.
Tussen gitaar en pedalen een Klotz LAGPR0600 kabel. Pedalen naar amp is een Planet Waves kabel.

arjanb01
8 december 2019, 10:27
Probeer eens de tuner en de Nova repeater in de loop. De wah dus van gitaar naar input.
Wellicht stuurt je Nova te hard door zodra je je gain kanaal intrapt. Zeker als je live harder op volume speelt, kan dat gaan rondzingen.
Zet je je delay in de fx loop, wordt het signaal wat zachter en gecontroleerder doorgestuurd. Wellicht helpt dat.

Erik de Perik
8 december 2019, 10:28
Ik heb je eerste bericht nog eens goed gelezen maar het gaat dus om een pieptoon, die los staat van het volume en waarschijnlijk ook niet verandert als jij op een andere plek gaat staan?

Brum
8 december 2019, 10:32
Dan zet ik m'n geld toch echt in op een noise gate en geen technisch mankement. Ik heb natuurlijk geen glazen bol, dus kan dat absoluut niet met zekerheid zeggen, maar het is wel erg herkenbaar. In een oefenruimte gaat het nog wel, maar op een podium met een goeie bak gain op behoorlijk volume, dat gaat aan alle kanten piepen en huilen. Nogmaals, ik kan een technisch mankement niet uitsluiten zo aan de hand van wat posts, maar ik adviseer toch een noise gate. ISP Decimator is tegenwoordig tweedehands erg goed te doen, of anders iets van een MXR Smart Gate. Ik haal ook m'n oversturing uit m'n versterker en ik kan echt niet zonder en dan zit ik nog niet eens in metal regionen.

edit: De ISP Decimator die nu op marktplaats staat (ik heb snel even gekeken), niet doen. Die is minstens veertig euro te duur.

Fobo
8 december 2019, 10:34
Tenzij ik er overheen heb gelezen heb, is mij niet duidelijk óf en wanneer de piep ophoudt (anders dan de boel uitzetten). Zou mogelijk tot andere inzichten kunnen leiden.

Brum
8 december 2019, 10:36
Dan heb je er overheen gelezen. Het was alleen op het gain kanaal en alleen op een podium.;)

Erik de Perik
8 december 2019, 10:44
Ik citeer:


een piep op voornamelijk het scheurkanaal.

dus niet alleen daar.

Maar zoals ik al schreef zou het zomaar geen feedback kunnen zijn.

Fobo
8 december 2019, 10:56
Dan heb je er overheen gelezen. Het was alleen op het gain kanaal en alleen op een podium.;)
Nou moet jij effe opnieuw lezen...:soinnocent:

lcvanderhelm
8 december 2019, 11:06
Ik zou inderdaad voorlopig voor een noise gate gaan.Het zal anders een behoorlijke zoektocht worden voor je de oorzaak gevonden hebt.
Ik heb zelfs weleens meegemaakt dat het in de voedingstrafo zat.

Brum
8 december 2019, 11:24
Nou moet jij effe opnieuw lezen...:soinnocent:

Nou nee. Hij zegt echt heel duidelijk dat ie elke keer terug moet naar het cleane kanaal om feedback te voorkomen. Maar het woordje 'voornamelijk' doet dan wellicht weer de andere kant op denken, da's niet 100% duidelijk. Minus het woordje 'voornamelijk' is dit een heel erg herkenbaar probleem. Of eigenlijk is het geen probleem met een beetje mazzel, maar gewoon feedback door een goeie dosis gain op hoog volume. Maar nogmaals, aan de hand van een post blijft het koffiedik kijken.

purplejohn
8 december 2019, 12:31
Heb het opeens bij een laatste optreden ook gehad. Gezocht tot we een ons wogen. Bleek dat 1 van de zangmicrofoons signaal oppikte en dat daardoor de boel overstuurde. Dus iets andere opstelling gemaakt mbt de microfoons en alles was weer ok. Miscchien heb je er wat aan.

Erik de Perik
8 december 2019, 12:42
Heb het opeens bij een laatste optreden ook gehad. Gezocht tot we een ons wogen. Bleek dat 1 van de zangmicrofoons signaal oppikte en dat daardoor de boel overstuurde. Dus iets andere opstelling gemaakt mbt de microfoons en alles was weer ok. Miscchien heb je er wat aan.

TS werkt met gerenommeerde PA bedrijven dus dat zou dan niet kunnen.... toch?

Maar nog steeds is niet duidelijk of het feedback is of iets anders.
Ik was ook wat te algemeen met m'n vraag of de gitaar over de monitor gaat. Al heeft hij dit zelf niet dan kan dit via een bandlid nog steeds een rol spelen. Zingt hij en hoe staat z'n amp op het podium? Zomaar wat vragen, maar wij zijn er drukker mee dan TS geloof ik.

cluseau
8 december 2019, 12:53
Maar nog steeds is niet duidelijk of het feedback is of iets anders.


Jahoor, tis altijd feedback. De vraag is alleen waar.

Erik de Perik
8 december 2019, 12:56
Die fluittoon kan toch ook een digitale oorsprong hebben?

jutter
8 december 2019, 13:00
Rot buisje?

Erik de Perik
8 december 2019, 13:06
Het mooie is dat wij als archeologen wat hiërogliefen aan het ontcijferen zijn, terwijl de auteur leeft maar laat weinig van zich horen laat.

pasqual
8 december 2019, 14:00
Het mooie is dat wij als archeologen wat hiërogliefen aan het ontcijferen zijn, terwijl de auteur leeft maar laat weinig van zich horen laat.

Wauw....mooi:cooler:

arjanb01
8 december 2019, 14:11
Misschien is de ts allemaal dingen aan het testen dus misschien antwoordt hij nog nadat hij alles geprobeerd heeft.

Erik de Perik
8 december 2019, 14:20
Misschien brengt vader koek mee.

D3nnis
8 december 2019, 17:50
Ik heb hier nu een aantal keren de noise gate voorbij zien komen.
Ben ik de enige die die dingen haat?
Een "harde" gate voor lompe metal met heel strak stilte tussen vol gas stukken kan ik wel begrijpen, maar verder stamp ik mijn versterker het liefst elke keer terug naar clean.

arjanb01
8 december 2019, 18:36
Ik gebruik nooit noise Gates. Klote dingen die je geluid afsnoepen. Ik wil juist bij leads alles horen ook feedback !

Mike McCready
8 december 2019, 18:40
Sorry, dit aantal reacties had ik niet verwacht. Hele dag sinterklaas viering gehad. Het voornamelijk doelde meer op het feit dat ik op mijn amp 2 scheurkanalen heb en dat degene met het randje het een stuk minder heeft dan het kanaal met volle gain.
Monitoren zou het dus aan kunnen liggen. Ga ik de volgende keer eens in de gaten houden. Vragen of ze mijn zamgmicrofoon en mic bij mijn amp dicht kunnen draaien en kijken of dat helpt.
Probleem is alleen dat we voornamelijk festivals spelen met een half uur ombouwtijd dus uitgebreid onderzoeken zit er meestal niet in. Dat maakt het wel wat lastiger allemaal.
Noise gate ga ik ook een induiken.
Effect loop gebruiken
Iedereen bedankt voor de reacties.

Brum
8 december 2019, 18:44
Ik gebruik nooit noise Gates. Klote dingen die je geluid afsnoepen. Ik wil juist bij leads alles horen ook feedback !

Dat is een hardnekkig internetpraatje. Inmiddels heb je zulke goeie noise gates, dat ze helemaal niets van je geluid snoepen. Wel 's een ISP Decimator geprobeerd? Jij bent een knappe als jij die kan horen. Ook die feedback om je noten uit te laten zingen, geen probleem. Tenzij je die dingen veel te straf afstelt natuurlijk. Nogmaals, niet aanvallend bedoeld, maar internetprietpraat.

Mike McCready
8 december 2019, 18:51
Ah dat was nog een vraag die me te binnen schoot. Of je lekkere rauwe feedback als je even pal voor je amp gaat staan wel blijft bij gebruik van die ISP Decimator.
We spelen lekker rauwe grunge dus wat feedback van mijn gitaar op momenten dat ik dat wil moet wel behouden blijven.

arjanb01
8 december 2019, 18:52
Ah, ok. De enige noise gates die ik ken zijn die uit een tc electronic gmajor en uit Boss Gt fx units.
Misschien hele matige tov de Decimator, could be.
De Decimator nooit geprobeerd.

D3nnis
8 december 2019, 18:59
Maar je wilt zo'n noise gate toch juist "straf" afstellen? Anders ben ik net zo snel met naar het cleane kanaal stampen, omdat ik weet wanneer ik geen herrie meer wil.

Ik vind het lastig werken met noise gates in ieder geval. In mijn pedalpro zit een ok noise gate, waar de gate functie geactiveert wordt door het droge gitaarsignaal, en de gate zelf zit "verderop". Werkt mooi, maar eigenlijk wil je dit per gitaar toch anders afstellen voor optimale resultaten.
Het liefst zou ik sowieso een gate hebben die na de preamp zit, maar mijn ervaring tot nu toe is nog niet denderend met een "enkele" noise gate in de fx loop, als je meer kanalen/sounds/levels gebruikt.
Lukt dit met de decimator wel goed? Of is de g-string variant aan te raden?

Brum
8 december 2019, 19:04
Ah dat was nog een vraag die me te binnen schoot. Of je lekkere rauwe feedback als je even pal voor je amp gaat staan wel blijft bij gebruik van die ISP Decimator.
We spelen lekker rauwe grunge dus wat feedback van mijn gitaar op momenten dat ik dat wil moet wel behouden blijven.

Geen probleem. Ik stel 'm zelf zo af dat ie net wat ruis wegneemt en nog genoeg feedback geeft om noten te laten uitzingen. Ik ben sowieso een slowhander, dus laat noten vaak uitzingen en er is echt niks dat weggesnoept wordt, dus ook overgaan naar gecontroleerde feedback is geen probleem. Ook ik ben van o.a. de grunge bands en groot AIC fan.;) Cantrell is een favoriet van mij en die gebruikt geloof ik een stuk of drie noise gates in z'n setup, waaronder de Decimator. Ieder z'n ding natuurlijk, maar mijn mening is dat je haast niet anders kan met een flinke bak gain.

Maar of het je werkelijke probleem is, dat weet ik dus niet hè.;) Ik kan me alleen voorstellen dat het wel 's de oplossing zou kunnen zijn. Ik herken het probleem in ieder geval.

Brum
8 december 2019, 19:07
Maar je wilt zo'n noise gate toch juist "straf" afstellen? Anders ben ik net zo snel met naar het cleane kanaal stampen, omdat ik weet wanneer ik geen herrie meer wil.

Ik vind het lastig werken met noise gates in ieder geval. In mijn pedalpro zit een ok noise gate, waar de gate functie geactiveert wordt door het droge gitaarsignaal, en de gate zelf zit "verderop". Werkt mooi, maar eigenlijk wil je dit per gitaar toch anders afstellen voor optimale resultaten.
Het liefst zou ik sowieso een gate hebben die na de preamp zit, maar mijn ervaring tot nu toe is nog niet denderend met een "enkele" noise gate in de fx loop, als je meer kanalen/sounds/levels gebruikt.
Lukt dit met de decimator wel goed? Of is de g-string variant aan te raden?

G-string heb ik geen ervaring mee, maar schijnt wel erg goed te zijn. G-string kan in de fx loop, de Decimator niet. Ik stel de Decimator zo af dat als je een hand op de snaren doet en dan los laat, dat ie op de grens van net niet feedbacken staat. Krijgt ie signaal, dan kun je zoveel feedbacken als je maar wilt. De echte metal jongens zullen 'm wel straffer afstellen, maar in die regionen zit ik niet.

the sure thing
8 december 2019, 22:13
Dat is een hardnekkig internetpraatje. Inmiddels heb je zulke goeie noise gates, dat ze helemaal niets van je geluid snoepen. Wel 's een ISP Decimator geprobeerd? Jij bent een knappe als jij die kan horen. Ook die feedback om je noten uit te laten zingen, geen probleem. Tenzij je die dingen veel te straf afstelt natuurlijk. Nogmaals, niet aanvallend bedoeld, maar internetprietpraat.

Soms mogen dingen gewoon gehaat worden. Zonder argument. De noise-gate is daar één van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Brum
8 december 2019, 22:49
Ik lees niet anders op internetfora.:roll:

Fusion
9 december 2019, 08:15
Soms mogen dingen gewoon gehaat worden. Zonder argument. De noise-gate is daar één van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
Ik zou niet zonder noise gate kunnen. Wel vind ik m het meest moeilijke af te stellen effect van alle beschilbare effecten, ever, ooit

Midwolda
9 december 2019, 08:23
Even een noise-gate-n00b vraag tussendoor: ik snap dat een ng na de pre-amp nut heeft omdat er dan geen (minder) ruis is wat door de power-amp wordt versterkt. Maar een power-amp kan zelf toch ook ruis opwekken? Bestaat er ook een ng die je plaatst tussen power-amp en speaker? Powerbrake idee, maar dan voor ruis?

Fusion
9 december 2019, 08:29
Even een noise-gate-n00b vraag tussendoor: ik snap dat een ng na de pre-amp nut heeft omdat er dan geen (minder) ruis is wat door de power-amp wordt versterkt. Maar een power-amp kan zelf toch ook ruis opwekken? Bestaat er ook een ng die je plaatst tussen power-amp en speaker? Powerbrake idee, maar dan voor ruis?
Moet je dan ook eens de effecten schakeling van een djenter bekijken, die hebben soms wel 3 of 4 noise gates, I kid you not. Eentje als allereerste in de chain, eentje na de overdrive, eentje na de preamp en eentje op t eind van de chain.

Ik zelf heb in mijn live geluid, waarbij ook een heuse metal scheur zit geen noise gate, maar voor metal geneuzel in de studio wel, maar vind t echt enorm moeilijk af te stellen. Altijd net te weinig of net te veel, nooit precies goed.

Midwolda
9 december 2019, 16:50
Hmnja okee ik geloof je maar dat was de vraag niet?

Erik de Perik
9 december 2019, 16:59
Hmnja okee ik geloof je maar dat was de vraag niet?

Ik heb nog nooit van een noisegate achter de poweramp gehoord en ik heb ook nog nooit een poweramp met veel ruis gehad.

Brum
9 december 2019, 17:27
Ik snap de vraag sowieso niet helemaal. Wat moet er na de poweramp nog zijn dan om stil te krijgen? Je kunt noise gates op vele manieren gebruiken, maar deze had ik nog niet bedacht.:D Een noise gate is ook niet alleen maar tegen ruis.

Een informatief filmpje wellicht:


https://www.youtube.com/watch?v=hg5wFvjfgBA

Midwolda
9 december 2019, 17:33
De kernvraag is denk ik dit: "... een power-amp kan zelf toch ook ruis opwekken?"

Brum
9 december 2019, 17:45
Snap ik, maar zoals jij de vraag stelt, zo werkt een noise gate niet. Een noise gate zet je dan juist voor de power amp. Maar dan doet de noise gate wel erg weinig. Nou ben ik zelf ook verrot slecht in het technische verhaal uit te leggen, maar ik denk dat het filmpje dat wel prima doet.

Erik de Perik
9 december 2019, 17:52
Volgens mij is een noisegate niets meer dan een gate.

D3nnis
9 december 2019, 18:00
Moet je dan ook eens de effecten schakeling van een djenter bekijken, die hebben soms wel 3 of 4 noise gates, I kid you not. Eentje als allereerste in de chain, eentje na de overdrive, eentje na de preamp en eentje op t eind van de chain.

Dat is wel interessant, ik kan me er alleen nog geen voorstelling van maken hoe dat werkt. Hoe stellen ze dat af?

Je zou denken (of eigenlijk, ik denk) dat de laatste gate maatgevend is, in die zin, als de eerste gate dicht gaat maar de laatste is nog open, dan hoor je nog steeds de ruis/brom uit de preamp en drive pedalen.
Of gebruikt men de eerste gate om een "meer stricte" overgang te definiëren tussen wel en niet spelen, waardoor latere gates daardoor beter afgesteld kunnen worden?
Iets wat misschien niet nodig is als je het droge gitaarsignaal pakt als trigger, en de gate zelf achteraan in de keten staat?
Of werkt dit toch anders?
Ik vind het wel opmerkelijk dat een gate als bv de Fortin Zuul gewoon alleen een in en out heeft, zonder die "lus" zoals hier boven beschreven, behalve als ik niet goed begrijp hoe de echte scheurneuzen dit toepassen.

Brum
9 december 2019, 18:38
De djenters gebruiken noise gates zo ongeveer als een effect en dan krijg je wel het idee van direct afkappen. Djent en dynamiek is niet echt met elkaar verbonden zeg maar.:D

D3nnis
9 december 2019, 19:07
Maar dat neemt niet weg dat die laatste gate nog steeds leading is en/of zou kunnen zijn, tenzij ik wat over het hoofd zie.

Mike McCready
10 december 2019, 10:05
Ik kom trouwens ook de ISP Deci-Mate tegen. Volgens de site hetzelfde schema als de Decimator (I of II??) in kleiner formaat met een mooier uiterlijk en een iets vriendelijkere prijs.
Iemand hier ervaring mee?

Brum
10 december 2019, 16:41
Die Deci-Mate is nog maar net uit. Zullen weinig mensen ervaring mee hebben waarschijnlijk. Als ik de beschrijving van ISP en de reviews mag geloven is het wel een goeie, zou best wel 's wat voor je kunnen zijn. Het is alleen garantie dat het je probleem oplost natuurlijk, maar kwaad zal het ook niet kunnen. De suggestie van bijv. een rot buisje kan ook maar zo, je weet het nooit. Ik heb in het verleden ook al 's gekke klachten gehad, wat achteraf een verrot voorversterkerbuisje bleek te zijn. Zelfs spiksplinternieuwe.

Mike McCready
11 december 2019, 10:15
Die Deci-Mate is nog maar net uit. Zullen weinig mensen ervaring mee hebben waarschijnlijk. Als ik de beschrijving van ISP en de reviews mag geloven is het wel een goeie, zou best wel 's wat voor je kunnen zijn. Het is alleen garantie dat het je probleem oplost natuurlijk, maar kwaad zal het ook niet kunnen. De suggestie van bijv. een rot buisje kan ook maar zo, je weet het nooit. Ik heb in het verleden ook al 's gekke klachten gehad, wat achteraf een verrot voorversterkerbuisje bleek te zijn. Zelfs spiksplinternieuwe.

Bedankt, ik ga hem eens bestellen en testen. Mijn hele keten is normaal erg stil, zelfs met de gain en volume hoog dus ik zal hem normaalgesproken uit laten (denk ik, tenzij het erg veel toevoegt).
Als ik weer eens tegen dit probleem aanloop, kan ik mooi kijken of de Decimate het probleem oplost.
Zo niet, dan gaat ie de verkoop weer in.
Voor mij dubbel en dwars het geld waard om te proberen. De frustraties over het geluid als het weer eens mis gaan zijn vele malen groter.

ateng
11 december 2019, 23:04
Ah, ok. De enige noise gates die ik ken zijn die uit een tc electronic gmajor en uit Boss Gt fx units.
Misschien hele matige tov de Decimator, could be.
De Decimator nooit geprobeerd.

Hahaha je kent ze van 2 units en dan zijn noisegates maar klote dingen?!!
Inderdaad die zijn matig tov de Decimator ProRack G want die laat je sound intact en feedback no problem.

arjanb01
12 december 2019, 06:35
Martin, lees nog ff goed mijn post. Ik zeg niet dat ALLE noise gates matig zijn maar dat die 2 uit mijn apparatuur matig zijn.
Lezen, vriend voordat je mij uitlacht. Ik zou de Decimator best willen proberen in mijn setup misschien best bruikbaar.

D3nnis
12 december 2019, 06:47
Ik heb al een aantal keren gezien dat de TC Sentry goed beoordeeld wordt, en dat voor €85,-.

Brum
12 december 2019, 07:19
Dat zegt niet veel. De Boss NS-2 zie ik ook nog regelmatig in de lijstjes staan. En als er nou één pedaal is dat je signaal letterlijk afkapt, zonder onderscheid te maken in welk signaal... Misschien is die TC Electronic wel hartstikke goed hoor, ik heb geen ervaring met dat pedaal, maar die lijstjes en aanbevelingen op het internet neem ik niet erg vaak serieus. Ik kan er ook heel erg naast zitten, maar ik kan me niet echt voorstellen dat die Entry vergeleken kan worden met bijv. de noise gates van ISP.

D3nnis
12 december 2019, 07:33
Wat betreft de NS-2 heb je helemaal gelijk, ik kon daar ook niks mee.
Toch zijn er hordes pro muzikanten die dat ding gebruiken of gebruikten. Blijkbaar heeft niet iedereen er moeite mee.


Ik snap je twijfels omtrent de TC, die twijfels heb ik ook, maar om een pedaal op voorhand af te schrijven omdat er geen ISP op staat vind ik toch te kort door de bocht.
Recensies zijn lastig, want zijn die lovend omdat het een goed ding is, of lovend omdat ie goed is in verhouding tot de prijs.

Hoe dan ook, ik heb al een paar keer gedacht om eens een gokje te wagen (maar ja, niet nodig en zo).

Brum
12 december 2019, 07:54
Maar dat zei ik ook niet hè. Ik zei dat ik die lijstjes en aanbevelingen niet al te serieus neem. Ik ken de TC niet, misschien kan ie wel wat de ISP ook kan. Kan het me alleen niet zo goed voorstellen, maar dat is meer scepsis van mijn kant. Toegegeven, ook wel een beetje ingegeven door de prijs.

Die NS-2 zie ik nog voornamelijk bij veel metalboys. Dan is spelen met feedback e.d. ook niet heel erg belangrijk. Valt me sowieso wel op dat des te groter de acts, des te minder kieskeurig ze worden. Dan zie je ineens een hoop meer standaard merken en dat heeft mij ook wel tot denken gezet in m'n setup. Alleen met een noise gate ben ik wel enigszins kieskeurig, want vind ik wel nauw steken.

ateng
12 december 2019, 12:20
Martin, lees nog ff goed mijn post. Ik zeg niet dat ALLE noise gates matig zijn maar dat die 2 uit mijn apparatuur matig zijn.
Lezen, vriend voordat je mij uitlacht. Ik zou de Decimator best willen proberen in mijn setup misschien best bruikbaar.

Hey vriend zal ik je ff quoten:
"Ik gebruik nooit noise Gates. Klote dingen die je geluid afsnoepen. Ik wil juist bij leads alles horen ook feedback !"

Later pas laat je weten dat het om die 2 uit je apparatuur ging dus ga nou niet zo bijdehand doen met je "vriend".

ateng
12 december 2019, 12:24
Dat zegt niet veel. De Boss NS-2 zie ik ook nog regelmatig in de lijstjes staan. En als er nou één pedaal is dat je signaal letterlijk afkapt, zonder onderscheid te maken in welk signaal... Misschien is die TC Electronic wel hartstikke goed hoor, ik heb geen ervaring met dat pedaal, maar die lijstjes en aanbevelingen op het internet neem ik niet erg vaak serieus. Ik kan er ook heel erg naast zitten, maar ik kan me niet echt voorstellen dat die Entry vergeleken kan worden met bijv. de noise gates van ISP.

Boss NS-2 heb ik toen ook geprobeerd samen met nog een aantal maar was niet onder de indruk. Kon mn MPX-1 inruilen voor een Decimator ProRack G en het hangt nog steeds in mn rack :)

arjanb01
12 december 2019, 12:47
Hey vriend zal ik je ff quoten:
"Ik gebruik nooit noise Gates. Klote dingen die je geluid afsnoepen. Ik wil juist bij leads alles horen ook feedback !"

Later pas laat je weten dat het om die 2 uit je apparatuur ging dus ga nou niet zo bijdehand doen met je "vriend".

Martin, eerst ff m’n hele post lezen had gescheeld.
Maar ik hou erover op want je bent een topgitarist en ik respecteer je om je skills dat is zeker👍
On topic: die Decimator lijkt me inderdaad wel een goeie.

Brum
12 december 2019, 13:49
Ik ben heel erg benieuwd naar de bevindingen over de Deci-mate. Dus als mr. McCready tzt z'n bevindingen wil posten, dan ben ik 'm zeer erkentelijk.;)

Mike McCready
13 december 2019, 09:19
Ik ben heel erg benieuwd naar de bevindingen over de Deci-mate. Dus als mr. McCready tzt z'n bevindingen wil posten, dan ben ik 'm zeer erkentelijk.;)

Zal ik zeker doen.
Ben al een aantal jaar niet meer op deze site geweest en las net het pedalboard topic eens door. Grappig om te zien dat mijn prototype pedalboard gemaakt van een Showmaster 48 case nog veelvuldig wordt gebruikt. Had ik toch royalties voor moeten vragen ;-)

ToTheBone
11 januari 2020, 20:24
Is er in de ruimtes waar het probleem zich voordoet per ongeluk een ringleiding actief ( voor slechthorenden)? Die kunnen vervelend terugkomen op een gitaar, met name bij single coils. Niet veel aan te doen dan buiten het uitschakelen van de ringleiding. Ik ken zelf één zaal waar dat regelmatig nodig is.