PDA

View Full Version : Fender Player Stratocaster HSS



gypsy
29 november 2019, 00:01
Hallo allemaal,

drie jaar geleden kocht ik een gitaarsetje Squier Stratocaster HSS. Ik ben nog steeds gemotiveerd zelfs nog meer dan voorheen en overweeg nu om een echt Fenderke te kopen met name de Fender Player. een upgrade dus maar wat mag ik verwachten van deze gitaar die bijna driemaal zo duur is als de squier. Ga ik er echt op vooruit wat bespeelbaarheid, kwaliteit, klank endergelijk betreft. Buiten mijn squier gitaar heb ik verder geen ervaring met andere gitaren.
Oja ik speel dus heel graag klassic rock ter info,

Bedankt alvast

telerocker
29 november 2019, 00:36
Hallo allemaal,

drie jaar geleden kocht ik een gitaarsetje Squier Stratocaster HSS. Ik ben nog steeds gemotiveerd zelfs nog meer dan voorheen en overweeg nu om een echt Fenderke te kopen met name de Fender Player. een upgrade dus maar wat mag ik verwachten van deze gitaar die bijna driemaal zo duur is als de squier. Ga ik er echt op vooruit wat bespeelbaarheid, kwaliteit, klank endergelijk betreft. Buiten mijn squier gitaar heb ik verder geen ervaring met andere gitaren.
Oja ik speel dus heel graag klassic rock ter info,

Bedankt alvast

Wat bevalt je niet (meer) aan de Squier? En als je de Fender Player wilt hebben, ga dan eens testen bij een muziekzaak en neem je Squier mee als referentie.

Fobo
29 november 2019, 12:27
De enige reden om vooralsnog voor die Fender te kiezen lijkt dat jij hem mooi vindt, want verder heb je kennelijk geen idee. Lijkt me geen goed motief. Dus: wat telerocker zegt + neem iemand mee die er verstand van heeft.

gypsy
29 november 2019, 13:13
De enige reden om vooralsnog voor die Fender te kiezen lijkt dat jij hem mooi vindt, want verder heb je kennelijk geen idee. Lijkt me geen goed motief. Dus: wat telerocker zegt + neem iemand mee die er verstand van heeft.

Klopt wel deels wat je zegt. Echter toen ik drie jaar geleden zo'n beginnerssetje kocht riepen ervaren gitaristen en verkopers (zonder belang) dat ik zoiets nooit mocht kopen omdat het geluid bagger was..

Nou ja drie jaar geleden kocht ik die Squier en er komt nu wel sleet op de fretjes ( beginnersfout te hard indrukken) Is de Fender kwalitatief beter?

telerocker
29 november 2019, 13:24
Klopt wel deels wat je zegt. Echter toen ik drie jaar geleden zo'n beginnerssetje kocht riepen ervaren gitaristen en verkopers (zonder belang) dat ik zoiets nooit mocht kopen omdat het geluid bagger was..

Nou ja drie jaar geleden kocht ik die Squier en er komt nu wel sleet op de fretjes ( beginnersfout te hard indrukken) Is de Fender kwalitatief beter?

Kwalitatief in de zin van (iets) beter hout, betere afwerking, betere hardware, daar mag je wel van uitgaan gezien het prijsverschil. Belangrijker nog: hoe voelt de neck, de toets, de frets en resoneert de body lekker? Test hem dus eerst zonder dat ie is aangesloten op een versterker. Sla een akkoord aan en voel met je hand op de body of en hoe lang hij na vibreert. Dat is meestal een goede indicatie voor de hoeveelheid sustain die de gitaar bezit. Maar, neem je Squier mee en vergelijk. Dan weet je meteen wat het verschil is.

gypsy
29 november 2019, 13:44
Kwalitatief in de zin van (iets) beter hout, betere afwerking, betere hardware, daar mag je wel van uitgaan gezien het prijsverschil. Belangrijker nog: hoe voelt de neck, de toets, de frets en resoneert de body lekker? Test hem dus eerst zonder dat ie is aangesloten op een versterker. Sla een akkoord aan en voel met je hand op de body of en hoe lang hij na vibreert. Dat is meestal een goede indicatie voor de hoeveelheid sustain die de gitaar bezit. Maar, neem je Squier mee en vergelijk. Dan weet je meteen wat het verschil is.

Dank je wel telerocker.

Erik de Perik
29 november 2019, 13:47
Ik ben altijd zo benieuwd naar wat “beter hout” is.

Kim Wilson
29 november 2019, 14:04
Ik ook, maar er is (meestal) toch een verschil. Hebben ze bij Fender dan meer tijd gestoken in het matchen van bodies en necks? Of toch geselecteerd op klank van een body blank (kloptest)? Een Squier met Fender hardware is nog geen Fender, is mijn ervaring.

Het kan toeval zijn, maar de lekkerste gitaren (die ik het fijnst vind klinken) hebben een dikke hals. Dus wellicht zou een Squier met een dikke hals ook beter kunnen werken.

Pepe
29 november 2019, 14:06
Beter is vaak ingegeven door arbitrair moverende redenen maar de een zijn redenen zijn vaak beter dan die van de ander.

benwave
29 november 2019, 14:22
Ik ben altijd zo benieuwd naar wat “beter hout” is.

Duurder is natuurlijk beter dat weet iedereen

benwave
29 november 2019, 14:26
Maar de redenatie gevolgd hier is dus dan er niets beter is dan een setje Squier Strato met een lullig versterkertje.
Op de voet gevolgd door een Harley benton , en als goede derde de Alles Omvattende Fazley gitaar.
De man geeft aan dat na drie jaar de zaak versleten is.
Koop aub gewoon een goede Fender, dan kan je weer jaren vooruit

munkie
29 november 2019, 16:36
Na 3 jaar de frets versleten, dan ben je fanatiek geweest... Hier zijn weer veel wegen naar Rome. Squier naar de luthier brengen, frets vlakken, betere topkam, laten afstellen. Betere pickups enz. Betere amp kopen, minimaal de helft van je geluid. Of idd inruilen op wat nieuws.

Pepe
29 november 2019, 16:52
Gitaristen zijn mensen die 10 gitaren thuis hebben hangen en anderen het advies geven dat 1 genoeg is.

Als je denkt dat een andere gitaar belangrijk is voor de next level is dat een goeie reden
of dat klopt is niet zo belangrijk, dat heeft niemand op dit forum ooit weerhouden,
na een strat wil je iets met humbuckers, en dan een telecaster, en dan een Gretsch, en dan een dikke jazz...
zolang het leuk is en je kan het betalen, wie doet je wat.

Tabula Rasa
29 november 2019, 19:03
Gitaristen zijn mensen die 10 gitaren thuis hebben hangen en anderen het advies geven dat 1 genoeg is.

Als je denkt dat een andere gitaar belangrijk is voor de next level is dat een goeie reden
of dat klopt is niet zo belangrijk, dat heeft niemand op dit forum ooit weerhouden,
na een strat wil je iets met humbuckers, en dan een telecaster, en dan een Gretsch, en dan een dikke jazz...
zolang het leuk is en je kan het betalen, wie doet je wat.

Na een junior wil je er nog eentje en dan een derde omdat het kan, zo ging het bij mij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk