PDA

View Full Version : korte element vraag (niet welk element is het best voor...



jorrit
7 augustus 2003, 14:59
ik ga binnenkort waarschijnljk een evolution in mn gitaar zetten (ik kan er via een goede ruil deal aan komen...) nou zoek ik er een lekker warm klinkend neck element bij.....welk dimarzio/sd etc. element past hier qua output etc. goed bij? k zoek iets paf achtigs denk ik.

owjah. gitaar: body basswood, neck maple, toets rosewood.

ps. ik kan hier in de buurt geen jem ofzo uitproberen aangezien die qua hout etc. en brug element dezelfde specs hebben....

Anders Destium
7 augustus 2003, 15:03
Twee woorden: Air Norton, die vind ik echt geweldig!

Hij zit op mijn JPM, John Petrucci speelt met DT vanaf Awake met de volgende combi: Steve's Special/ Air Norton

Met een Paf pro kun je net wat vetter soleren, maar ik vind hem clean minder.

jorrit
7 augustus 2003, 22:53
hmz air norton ga ik me dan maar eens in verdiepen.
in mn andere gitaar zitten emg's en dat klinkt clean leuk maar niet super.

iemand die me dit totaal gaat afraden of die een andere mening heeft?

zo niet dat vertrouw ik maar op anders' en john's mening.....

hoe zit het qua output, is er een minimum en een maximum output voor een nek element als je het afzet tegen de output van het brug element?
een soort basis regel....bijvoorbeeld de output van de nek moet 2/3 zijn van de brug ofzo.....

Anders Destium
7 augustus 2003, 23:14
Het probleem is als je dit soort dingen gaat afwegen dat elk nek-element vanwege de plaatsing al veel meer natuurlijke output heeft, als je de totale output dan vergelijkt is het min of meer stabiel. Mijn favoriete combinatie is een tonezone met een airnorton, deze is alleen op geen enkele gitaar standaard (ook vanwege het outputverschil). Ik heb hier in de praktijk geen problemen mee... Ik heb zelfs op mijn S-520 een Ibanez V1 element in de nek gecombineerd met een SD Full-shred, je merkt qua output niet eens een verschil, terwijl de Vintage-elementen van huis uit niet echt high-output zijn.

Als je een écht hoge output wilt naast je Evo zou ik zelf aan een neck-Evo denken of een Paf Pro. Een Tonezone in de neck is redelijk overdone (ik heb er 1, en da's gewoon té hard...)

jorrit
8 augustus 2003, 08:41
kijk aan dit soort verhalen heb ik wat!

t word de evolution en de air norton.

thanx anders destinum 8-)

jorrit
8 augustus 2003, 08:59
When the Air Norton™ is in the neck position, it's a warm, open-sounding pickup with enough power to balance with all bridge humbuckers. Try it with 500K pots for maximum treble and harmonic presence. In the bridge position, the sound is medium output with solid lows and biting harmonics. You can try it here with 250K controls, or a 500 K volume & 250K tone to fatten the highs up a little.


uhm anders....hoe heb jij dit gedaan? (ik heb het dus over de pots..)

Anders Destium
8 augustus 2003, 09:59
Gewoon aansluiten op de potmeter die je hebt. Ik weet niet hoe het bij Schecter is (ik neem aan dat het om deze gitaar gaat?), bij Ibanez worden gitaren zeg maar al voorbereid op Dimarzio's. De potmeters zijn standaard 500k, dus geen problemen met inbouwen...

jorrit
9 augustus 2003, 11:38
jah dat snap ik maar misschien had jij wel iets gedaan met die 250k pots ofzo....ach zo'n pot kost niets dus k kan altijd wat expirimenteren.
bedankt voor de hulp man..