PDA

View Full Version : Voor de Amsterdammers e.o : Prinz guitars



raabje
28 november 2019, 10:28
Niet bedoeld als SPAM, een nieuwe winkel (voor mij in ieder geval, misschien bestaat ie al langer, geen idee):

https://www.prinzguitars.nl/

Ik ben benieuwd, maar alles is beter dan die dozenschuivers in Oost.

telerocker
28 november 2019, 13:19
Het assortiment is ongeveer wat de dozenschuivers ook bieden. Ik wens ze veel succes en hoop dat ze het redden, maar het lijkt me een lastige exercitie.

Pepe
28 november 2019, 13:37
Mini Bax.
Op de Prinsengracht zitten en dan zeggen dat je gekozen hebt voor een toegankelijke locatie getuigd wel van humor.

Fabrieksinstellingen
28 november 2019, 13:49
Als gitaarwinkel is het natuurlijk wel lastig om een ander of uitgebreider assortiment te bieden dan de zogenaamde dozenschuivers.

Pepe
28 november 2019, 14:00
Weet ik niet hoor, Palm guitars, De Plug, RebelRelic en The String hebben daar niet zo'n moeite mee.

Fabrieksinstellingen
28 november 2019, 14:02
En hoe doen zij dat?

Fabrieksinstellingen
28 november 2019, 14:07
Die 3 hier in de buurt slagen er iig niet in.
Hoewel eentje een p.a speaker of hoe heet zoiets, als gitaarversterker probeerde te verkopen.

Pepe
28 november 2019, 14:13
Wat? Dozenschuivers zijn een soort Mcdonald's? Het is nou net alsof je aan me vraagt, wat kan je dan nog anders eten.

Fabrieksinstellingen
28 november 2019, 14:19
Oké. Dus het assortiment bij de dozenschuivers is beperkt.

Pepe
28 november 2019, 14:22
Niet beperkt maar veel van hetzelfde. Een hamburger met 35 sausjes blijft een hamburger.
Als Joe Bonamassa in Amsterdam is gaat ie naar de plug, niet naar Bax. En Ry Cooder naar Palm guitars.

Fabrieksinstellingen
28 november 2019, 16:15
Ah dan snap ik het.

telerocker
28 november 2019, 16:31
Weet ik niet hoor, Palm guitars, De Plug, RebelRelic en The String hebben daar niet zo'n moeite mee.

Mooi voorbeeld zijn ook Kauffmann en Guitarking. Die hebben gekozen voor niches plus optimale service. Dan kun je dus overleven.

Pepe
28 november 2019, 16:40
Ja bijvoorbeeld. Op de Amstelveense weg zit Sound Plaza, daar vind je Gretsches die je nergens anders gaat vinden en ze hebben altijd wel buizen amps van Nederlandse bouwers.
Ik geloof dat er een plan was om een winkel te openen met 2e hands en gitaren van Nederlandse bouwers zoals Panucci, Haar, RR en noem ze maar op, geen idee hoe het daar mee staat.
Je opent toch geen winkel om Squiers en snaren te verkopen? Je gaat geen strijd aan met Thomann en Bax.

telerocker
28 november 2019, 16:45
Ja bijvoorbeeld. Op de Amstelveense weg zit Sound Plaza, daar vind je Gretsches die je nergens anders gaat vinden en ze hebben altijd wel buizen amps van Nederlandse bouwers.
Ik geloof dat er een plan was om een winkel te openen met 2e hands en gitaren van Nederlandse bouwers zoals Panucci, Haar, RR en noem ze maar op, geen idee hoe het daar mee staat.
Je opent toch geen winkel om Squiers en snaren te verkopen? Je gaat geen strijd aan met Thomann en Bax.

Je kunt het proberen, maar het is natuurlijk kamikazewerk. In Kapelle zat vroeger de grootste muziekzaak van Zeeland. Toen Bax op 6 km afstand in Goes opende, was dat het begin van het einde. Ze hebben het nog lang volgehouden door onder meer contracten met fanfares en orkesten, maar het assortiment werd steeds schraler en minder bijzonder. Bovendien zijn de marges laag, dus je moet veel verkopen om minimaal de kosten te dekken. Twee jaar terug sloot de winkel. Opgevreten door Bax.

raabje
28 november 2019, 17:42
wat een cynisme jongens....

Als BAX iets niet levert is het service, er werken daar een stel debielen. Dat is mijn persoonlijke mening. Zou mooi zijn als die hele tent failliet gaat, zsm. Dat is dan mijn cynisme :-)

Ik vind het wel mooi, een winkel erbij, om wat te proberen als je in de buurt bent. Dat wordt toch altijd beweerd, zelf spelen om te beslissen. Of als je voor je kind een gitaar gaat halen, ook handig, een winkel in de buurt. Leuker dan een doos bestellen.

Zolang ze maar geen B spul gaan verkopen zoals Richwood, SX, Fazley, etc, ik vind het prima.

telerocker
28 november 2019, 18:04
wat een cynisme jongens....

Als BAX iets niet levert is het service, er werken daar een stel debielen. Dat is mijn persoonlijke mening. Zou mooi zijn als die hele tent failliet gaat, zsm. Dat is dan mijn cynisme :-)

Ik vind het wel mooi, een winkel erbij, om wat te proberen als je in de buurt bent. Dat wordt toch altijd beweerd, zelf spelen om te beslissen. Of als je voor je kind een gitaar gaat halen, ook handig, een winkel in de buurt. Leuker dan een doos bestellen.

Zolang ze maar geen B spul gaan verkopen zoals Richwood, SX, Fazley, etc, ik vind het prima.

A: Prinz zit uit logistiek oogpunt op een verkeerde locatie B: Prinz verkoopt spul dat bij de dozenschuivers ook verkrijgbaar is. C: Prinz moet zijn service ook nog bewijzen. D: met Thomann heb ik redelijke goede ervaringen met de service, ook in NL. E: ik heb geen slechte ervaringen met Bax, maar die zit bij mij om de hoek, dus als ik iets te mekkeren heb, doe ik dat meteen aan de balie. Dat helpt misschien meer dan online reclameren. Ik besef dat dat overigens geen graadmeter is.

Het is geen cynisme, maar een realistische kijk op de businesscase van Prinz. Ik hoop dat ze het redden, maar de marges op muziekapparatuur zijn klein...

Plant
28 november 2019, 18:17
... Ik hoop dat ze het redden, maar de marges op muziekapparatuur zijn klein...

Gewoon 10% Black Friday-korting op alles lees ik (code blackfriday10), dus het kan :D

Da Vinci
28 november 2019, 18:44
Jammer dat het alleen voor Amsterdammers is. Anders zou ik er misschien wel eens gaan kijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

raabje
28 november 2019, 18:54
e.o en omgeving hè... ik kan me niet voorstellen dat je 80km gaat rijden voor zo een winkel, in deze fase van hun bestaan.

Voor de gitaar in zijn algemeenheid vind ik het goed dat er winkels bijkomen. En ik vind het ook wel leuk om lokale ondernemers wat te gunnen. En ik heb niks tegen dozenschuivers, Thomann en Music Store bieden goede service. Bij onze vrienden van BAX gaat structureel veel mis, dat is jammer. Keymusic, die winkel snap ik niet zo goed, zit er 1 in Amsterdam Oost verstopt in een hotel en oefenruimte, daar kom ik nooit.

Pepe
28 november 2019, 18:55
Dat is echt onzin enkel voor Amsterdammers, je kan parkeren bij de JC Arena en dan met de metro naar lijn 17 of 19 of je parkeert in Noord, met de pont naar centraal en dan een taxi.

arjanb01
28 november 2019, 18:55
Niet beperkt maar veel van hetzelfde. Een hamburger met 35 sausjes blijft een hamburger.
Als Joe Bonamassa in Amsterdam is gaat ie naar de plug, niet naar Bax. En Ry Cooder naar Palm guitars.

Als Joe Bonamassa in Amsterdam is gaat ie spelen in minimaal Carré of de Ziggo dome.
Shoppen doet hij bij Norman’s in LA, want hij heeft geld zat en is vintage gitaar verzamelaar.😉

Pepe
28 november 2019, 18:57
Als Joe Bonamassa in Amsterdam is gaat ie spelen in minimaal Carré of de Ziggo dome.
Shoppen doet hij bij Norman’s in LA, want hij heeft geld zat en is vintage gitaar verzamelaar.

Dat weet ik niet, als jij het zegt. Ik ken enkel de foto's van Joe in de Plug.

Da Vinci
28 november 2019, 19:23
Dat is echt onzin enkel voor Amsterdammers, je kan parkeren bij de JC Arena en dan met de metro naar lijn 17 of 19 of je parkeert in Noord, met de pont naar centraal en dan een taxi.

Het was een reactie op de titel ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
28 november 2019, 19:26
e.o en omgeving hè... ik kan me niet voorstellen dat je 80km gaat rijden voor zo een winkel, in deze fase van hun bestaan.



120 in mijn geval ;)
Zou ze er niet apart voor rijden, maar zit regelmatig in de buurt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brum
28 november 2019, 20:02
Dat weet ik niet, als jij het zegt. Ik ken enkel de foto's van Joe in de Plug.

Misschien dat ze hem iets met zijn handtekening hebben beloofd, dan komt ie wel.

almarvk
29 november 2019, 15:53
Ik heb even de site bekeken en rondgekeken in hun voorraad. Qua merken en prijzen niets bijzonders. Qua uitstraling dertien in een dozijn. Klinkt misschien sneu of negatief; deze winkel gaat het niet redden als je het zo neerzet. Op hun facebook komt het al iets persoonlijker over. Maar wil je overleven in deze business moet je je onderscheiden. Heb er een hard hoofd in.

glacius
29 november 2019, 16:07
ivm drukte en geen tijd om naar een lokale shop te gaan, ga ik morgen in Amsterdam een setje snaren scoren voor een opknapper in mijn werkplaatsje van een kennis van me.

Ik moet morgen in Amsterdam zijn dus komt me wel even goed uit om te combineren.

Fobo
30 november 2019, 10:18
Musicmaniacs - voorheen Zegwaard, met een regionaal gekende reputatie in Haarlem/Hoofddorp - stopt er ook noodgedwongen mee.

guitarkid2
30 november 2019, 10:38
Niet te geloven
Dacht dat die meneer na vertrek uit kruisstraat gestopt was

Fabrieksinstellingen
30 november 2019, 16:08
Musicmaniacs is al zo een anderhalf gesloten.

denis.hermans
30 november 2019, 19:38
Ik ben fan van de kleinere gitaarwinkels. Dus als er een bijkomt - zelfs al is het dan in Nederland (ben Belg)- vind ik dat altijd goed nieuws. Zelf kom ik graag in the guitar bar in Antwerpen. Aanbod is daar toch wel wat verschillend van de grote ketens en je krijgt er goed advies. Er is bovendien een reparatieservice. Hopelijk kan Ptinz guitars winkel zich wat betreft de laatste twee aspecten onderscheiden tov de grote ketens.

Erik de Perik
30 november 2019, 20:58
Qua aanbod niet, uitgaande van hun web store. Ze bieden alleen Fender en Vox versterkers aan en het zit allemaal in de lage prijzen categorie. Aangezien marges vrijwel altijd procentueel gaan, verdien je ook nog eens een stuk minder op gear van 500 EUR dan van 2000. Tel daar de gebrekkige bereikbaarheid, de waarschijnlijk behoorlijke vaste lasten (https://www.fundainbusiness.nl/winkel/verhuurd/amsterdam/object-40107296-prinsengracht-326-a/) en de matige website bij op, dan is het de vraag wanneer het fout gaat. Of ze moeten het als hobby doen, dan kan het lang duren.

arjanb01
30 november 2019, 21:01
Exact dat of je moet heel veel omzetten in die goedkopere gear, maar lijkt me niet bij zo’n kleine winkel. Zo groot kunnen zij waarschijnlijk niet inkopen.

denis.hermans
30 november 2019, 22:08
Had ook even gereageerd op een facebookpagina. Als hun sterke punten vermelden ze : reparatieservice, vintage gear en blijkbaar ook zelfgebouwde gitaren. Dus miqschien toch wat minder "standaard" dan gedacht.
Soit, de winkel ligt toch te ver weg van mij - ik hou het bij de guitar bar in Antwerpen- maar hopelijk vind Prinz guitars toch zijn plaats in de muziekwereld.

Pepe
30 november 2019, 23:08
Als hun sterke punten vermelden ze : reparatieservice, vintage gear en blijkbaar ook zelfgebouwde gitaren. Dus miqschien toch wat minder "standaard" dan gedacht.

Je zou op hun site dan toch iets verwachten van vintage en zelfgebouwd. Of nemen we het aan omdat het er staat?

Fobo
30 november 2019, 23:10
Musicmaniacs is al zo een anderhalf gesloten.

Echnie...
https://hcnieuws.nl/zakelijk/music-maniacs-stopt-na-110-jaar-308725

Pepe
30 november 2019, 23:12
Echnie...
https://hcnieuws.nl/zakelijk/music-maniacs-stopt-na-110-jaar-308725

De datum van publicatie checken, a lost art....

Erik de Perik
30 november 2019, 23:25
Je zou op hun site dan toch iets verwachten van vintage en zelfgebouwd. Of nemen we het aan omdat het er staat?

Het geheel straalt iets anders uit.

Fabrieksinstellingen
1 december 2019, 06:30
Echnie...
https://hcnieuws.nl/zakelijk/music-maniacs-stopt-na-110-jaar-308725

Al bijna 2 jaar dicht dus.
Vind het wel jammer dat ze bij het station weggingen, een winkelcentrum in Hoofddorp is voor ondernemers blijkbaar een geweldige locatie, alleen zo met het ov makkelijk te bereiken en tegenover Alphenaar, vond ik die in Haarlem wel fijn.

Fobo
1 december 2019, 12:06
De datum van publicatie checken, a lost art....

Yep, you're right; zaterdagavond hè...:hide:

Bartrock
13 februari 2020, 21:23
Alphenaar vond ik ook geweldig,maar dat had mogelijk ook van doen met het feit dat mijn vader er werkte :-)

the sure thing
13 februari 2020, 21:30
Wacht maar tot Amazon.com naar Europa komt. Die pakt Bax en Thomann wel ff aan....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Erik de Perik
13 februari 2020, 21:35
Thomann sowieso niet. Amazon.de bestaat al jaren.

guitarkid
15 februari 2020, 14:08
Ze moeten bij Prinz in ieder geval leren te reageren op een email. Ik heb ze zo'n twee maanden geleden gemaild en moet nog steeds een antwoord krijgen. Lijkt me niet de manier om een zaak op poten te krijgen....

arjanb01
15 februari 2020, 14:59
Misschien hebben ze bij Prinz guitars nog een inbel verbinding om te internetten. Dan moet je letten op de telefoon tikken dus kosten en dan kan het zijn dat een mailtje pas na 2 maanden beantwoord wordt 😂
Back to the 90s😁

Pepe
15 februari 2020, 15:06
Wacht maar tot Amazon.com naar Europa komt. Die pakt Bax en Thomann wel ff aan....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Dat zal vooral Bol.com en Wehkamp zijn.
Bol zei vorige week zijn jaarcijfers achter te houden om de concurrentie (Amazon) niet wijzer te maken dan dat ze al zijn. Deze week kwamen de cijfers alsnog.
Nou, dat was een week niet slapen voor Jeff Bezos...

bat
15 februari 2020, 20:40
Wacht maar tot Amazon.com naar Europa komt. Die pakt Bax en Thomann wel ff aan....


Thomann sowieso niet. Amazon.de bestaat al jaren.

Op Amazon.de zijn het ook meestal muziekwinkels die gitaargerelateerd spul verkopen. Music Store bijvoorbeeld. Is voor Amazon blijkbaar geen markt waar ze zich specifiek op richten. Denk dt Bax zich niet zo'n zorgen hoeft te maken.

Wehkamp wel, Amazon smeert die doelgroep maar wat graag haar eigen credit card aan. Verdienen ze ook aan aankopen buiten Amazon...

Pepe
7 september 2020, 20:00
Ik krijg advertenties van Prinz op FB waar ze vragen om donaties om Hampe open te houden,
ik vroeg aan ze (ook op FB), jullie willen een concurrent overnemen en het publiek daar voor laten dokken?
Ik kreeg geen antwoord want het bericht werd weggehaald.
Maar het was een oprechte vraag want artikel in de krant, er zijn donaties en op FB een sliert van likes. Ben ik nou echt de enige die niet naïef is of zijn het hele toffe jongens en mis ik wat?

Klik (https://www.parool.nl/amsterdam/178-jaar-oude-muziekwinkel-hampe-berkel-lijkt-gered-van-sluiting~b986a539/?fbclid=IwAR1-IYUFbXYhRCw6cg602hoaqrEMzSUKdNDSTC0G3LjIwTfopd_9iv XVM0I&referrer=https%3A%2F%2Fl.facebook.com%2F)

https://images4.persgroep.net/rcs/U86jMqBE8utq6ieaZf6iLj4tz9k/diocontent/173083175/_fitwidth/1240?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.9&desiredformat=webp

Erik de Perik
7 september 2020, 20:30
Ik 'vrees' dat het een "mummie probeert een veenlijk te redden" scenario is. Dit soort bedrijven is goed, maar als puntje bij paaltje komt, valt het hard mee. Bovendien kun je toch op FB vragen of deze gitaar echt beter is dan die andere?

Dimitri92
8 september 2020, 10:41
Zo, lang geleden dat ik hier iets gepost heb. Echter wilde ik even melden dat ik mijn Princeton bij Prinz gekocht heb. Zeer aangename kerels die op mij erg oprecht overkomen met hun passie voor gitaren.

Zoals altijd lees ik nogal wat felle reacties hier, dus het leek me gepast ook een positieve ervaring te melden.

De opmerking over het traag op email reageren.. tja, ze zijn met z'n tweetjes keihard bezig een zaak op te zetten. Ondernemen is niet makkelijk, en zeker een muziekzaak in de wereld van het internet.

arjanb01
8 september 2020, 12:18
Ik krijg advertenties van Prinz op FB waar ze vragen om donaties om Hampe open te houden,
ik vroeg aan ze (ook op FB), jullie willen een concurrent overnemen en het publiek daar voor laten dokken?
Ik kreeg geen antwoord want het bericht werd weggehaald.
Maar het was een oprechte vraag want artikel in de krant, er zijn donaties en op FB een sliert van likes. Ben ik nou echt de enige die niet naïef is of zijn het hele toffe jongens en mis ik wat?

Klik (https://www.parool.nl/amsterdam/178-jaar-oude-muziekwinkel-hampe-berkel-lijkt-gered-van-sluiting~b986a539/?fbclid=IwAR1-IYUFbXYhRCw6cg602hoaqrEMzSUKdNDSTC0G3LjIwTfopd_9iv XVM0I&referrer=https%3A%2F%2Fl.facebook.com%2F)

https://images4.persgroep.net/rcs/U86jMqBE8utq6ieaZf6iLj4tz9k/diocontent/173083175/_fitwidth/1240?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.9&desiredformat=webp

Ze hebben 35.000 euro nodig om van Berkel over te nemen. Geen schokkend bedrag en lijkt me toch niet lastig om met hun business plan dat los te krijgen bij een bank voor extra financiering ?

guitarkid2
8 september 2020, 12:37
Lijkt me ook niet lastig (als met goede bedoelingen en idealisme en zo) de toch niet zo vreemde vraag van pepe te beantwoorden
Nu komt het allemaal wat droef over

Pepe
8 september 2020, 12:41
Crowdfunding is origineel de bedoeling om start kapitaal voor nieuwe veelbelovende producten bij elkaar te krijgen en daar zit een tegenprestatie bij.
Dit is gewoon, hé.. willen de concurrent overnemen, geef geld!

Duhsjaak
8 september 2020, 14:25
Helemaal eens met De heer P.
€35k is niks in her zakelijke circuit en bij qredits krijgen ze dat in de blind.
De rente kan inkomsten- of vennootschapsbelasting op betrokken worden en zelfs (met de lage rente stand) proberen ze met een ‘kijk ons eens hip zijn’ verhaal dat ook nog te ontlopen.

Je vraagt je/ik vraag mij serieus af of je dit soort ondernemers in het zadel moet houden. Die prijs is een fooi. Moeten ze easy zelf kunnen regelen.
Dit is geen crowdfundingplatform: dit is een gift.
Mijn idee maar.
Vriendelijke groet, Gus

Fabrieksinstellingen
9 september 2020, 09:04
Ik wil ze op zich wel geld geven, maar dan wil ik wel een leuke gitaar of versterker er voor terug.

almarvk
9 september 2020, 09:48
Alsof een bank nu geld geeft aan een bedrijf dat zelf geen reserves heeft, net is opgestart en een inboedel wil overnemen van een bedrijf dat ook niet goed draait. :???:

Fusion
9 september 2020, 09:54
En zo hoort goede crowdfunding ook te werken

Duhsjaak
11 september 2020, 10:48
Ben zelf enige tijd volunteer coach geweest bij Qredits. Zo’n bevlogen vakidioot kan zeker een verschil maken, durf ik in alle ‘bescheidenheid’ te zeggen.
Plus dat Qredits voor 50% door de staat en voor 50% door drie banken wordt gegarandeerd. Maakt de durf achter het kapitaal zeker groter. Q. is de enige niet systeembank die niet kan omvallen.

Ik weet niet zonder analyse van de boeken of het bij voorbaat zo’n mission impossible is.
Zker als die grasnekken slagen in hun quasi crowd schenking.
Vriendelijke groet, Gus