PDA

View Full Version : Outputverschil EMG 81 & 85



pinchaholic
7 augustus 2003, 12:18
Gasten,

Ik speel nu een aantal maanden met EMG's 81 (brug) en 85 (nek) en dat bevalt me erg goed. MAAR! als ik clean speel dan is de output van de 85 veel hoger dan die van mijn 81. Als ik dus clean speel over de 85 en ik geef per ongeluk mij schakelaar een zetje naar de 81, dan is mijn geluid bijna weg. Is het normaal dat die EMG 85 clean bijna 2x zo luid is als een EMG 81?


Thanx

Pinch

9 sept: zakk attakk in ahoy!!! :evil:

Anders Destium
7 augustus 2003, 12:44
Het is normaal dat je gitaar bij het nek-element veel voller klinkt dan bij de brug, alleen extreme verschillen zijn niet écht normaal. Zit er qua hoogte ed veel verschil tussen je elementen?

Ic3gl0vE
7 augustus 2003, 13:44
zijn ze op de goede manier aangesloten en is/zijn de batterij(en) nog goed?
als ik m'n pickupswitch naar beneden mep, draai ik met de zijkant van m'n hand heel vaak per ongeluk aan de volume knop van het halselement (daarom wil ik switch en potmeter van plaats verwisselen)... misschien dat zoiets ook bij jou gebeurt?

jorrit
7 augustus 2003, 14:23
k heb die combo ook in mn gitaar zitten.....nergens problemen mee hoor...

misschien moet je ff de stekkertjes checken??

pinchaholic
7 augustus 2003, 17:07
Die zwarte jongens zitten allebei even hoog.... Waarschijnlijk is het dan toch de beperking van de 81. clean = banjo Gain= evil!

alsnog bedankt!

btw, ik heb ze 18 volt gewired... zou het daaraan kunnen liggen?

thnx

el pinch

shredneck
7 augustus 2003, 18:56
Die zwarte jongens zitten allebei even hoog.... Waarschijnlijk is het dan toch de beperking van de 81. clean = banjo Gain= evil!

alsnog bedankt!

btw, ik heb ze 18 volt gewired... zou het daaraan kunnen liggen?

thnx

el pinch

Nee, ik heb ze 9v gewired en heb dat ook, ik vrees dat het gewoon om een samenloop van een aantal dingen gaat als klank en positionering van de pickup.

Zakk heerst!

pinchaholic
7 augustus 2003, 22:07
Hee shredneck,

zakk heerst idd!
Ik tik dit bericht met tranen in mijn ogen want de kaartjes ( behalve de buitenste bejaardenring) voor ozzy zijn uitverkocht...

Pure laksheid: ik baal als een stekker!!!!! :evil:

Ga jij wel? En weet jij nog mensen die kaarten hebben?

Dank

BLS

shredneck
7 augustus 2003, 22:35
Ik ga helaas niet, ik heb andere verplichtingen.

De DVD van BLS staat overigens al op de site van Large, voor het geval je het niet wist. :cool:


Ik zou gewoon een advertentie zetten op Marktplaats, er zijn altijd mensen die niet kunnen en ik vrees dat er ook zgn "opkopers" in het spel zijn, net als bij Iron Maiden het geval is. Arena kaarten zijn populairder dan ringkaarten en ze weten dat fans daar ook wel meer voor dokken helaas.

Zegge Pinchaholic, heb jij een Bullseye?
Ik niet hoor, maar vind hem wel vet!

Soulflyhigh
8 augustus 2003, 00:04
Hell yeah dat ik die DVD van BLS moet hebben :-D Ik heb die van Slayer al sinds eergister en die is erg goed. Zakk is de MAN!! Trouwens die combi 81 - 85 is ook erg cool.

jorrit
8 augustus 2003, 09:03
neh t komt niet door je 18 volt...dat heb ik ook en geen probleem dus..

maar als het output verschil zo groot is als je zegt moet er iets fout zijn...