PDA

View Full Version : Outputverschil EMG 81 & 85



pinchaholic
7 augustus 2003, 12:18
Gasten,

Ik speel nu een aantal maanden met EMG's 81 (brug) en 85 (nek) en dat bevalt me erg goed. MAAR! als ik clean speel dan is de output van de 85 veel hoger dan die van mijn 81. Als ik dus clean speel over de 85 en ik geef per ongeluk mij schakelaar een zetje naar de 81, dan is mijn geluid bijna weg. Is het normaal dat die EMG 85 clean bijna 2x zo luid is als een EMG 81?


Thanx

Pinch

9 sept: zakk attakk in ahoy!!! :evil:

Anders Destium
7 augustus 2003, 12:44
Het is normaal dat je gitaar bij het nek-element veel voller klinkt dan bij de brug, alleen extreme verschillen zijn niet écht normaal. Zit er qua hoogte ed veel verschil tussen je elementen?

Ic3gl0vE
7 augustus 2003, 13:44
zijn ze op de goede manier aangesloten en is/zijn de batterij(en) nog goed?
als ik m'n pickupswitch naar beneden mep, draai ik met de zijkant van m'n hand heel vaak per ongeluk aan de volume knop van het halselement (daarom wil ik switch en potmeter van plaats verwisselen)... misschien dat zoiets ook bij jou gebeurt?

jorrit
7 augustus 2003, 14:23
k heb die combo ook in mn gitaar zitten.....nergens problemen mee hoor...

misschien moet je ff de stekkertjes checken??

pinchaholic
7 augustus 2003, 17:07
Die zwarte jongens zitten allebei even hoog.... Waarschijnlijk is het dan toch de beperking van de 81. clean = banjo Gain= evil!

alsnog bedankt!

btw, ik heb ze 18 volt gewired... zou het daaraan kunnen liggen?

thnx

el pinch

shredneck
7 augustus 2003, 18:56
Die zwarte jongens zitten allebei even hoog.... Waarschijnlijk is het dan toch de beperking van de 81. clean = banjo Gain= evil!

alsnog bedankt!

btw, ik heb ze 18 volt gewired... zou het daaraan kunnen liggen?

thnx

el pinch

Nee, ik heb ze 9v gewired en heb dat ook, ik vrees dat het gewoon om een samenloop van een aantal dingen gaat als klank en positionering van de pickup.

Zakk heerst!

pinchaholic
7 augustus 2003, 22:07