PDA

View Full Version : Comfortably Numb Improvisatie



Braddie
15 november 2019, 19:18
Probeerde in delen de originele solo na te doen, maar dacht op een gegeven moment, nah, eigen draai!

https://www.youtube.com/watch?v=Te7NBJm8CTs&lc=z232frzpby3ze3xip04t1aokgzkirwgevkqqhyoblehgrk0 h00410

Erik de Perik
16 november 2019, 01:54
Mooie sound en goed gespeeld totdat....... je op je eigen dingetje komt. Dan is het wat geforceerd, heel erg outside (fout) en weinig melodisch. Valt niet mee om in de voetstappen van Gilmour te gaan.
Ben wel benieuwd hoe jij opneemt. Zoals bij veel YT lui hoor ik de akoestische aanslag van de snaren nogal.

Paul ST
16 november 2019, 08:42
Zoals bij veel YT lui hoor ik de akoestische aanslag van de snaren nogal. Dat heeft uiteraard te maken met volumeverhoudingen en het opnemen met een camera.

@Braddie; ik zou hem nog een keer overdoen en dan sowieso de valse noten proberen te ontwijken.
Mooie sound heb je al.

ateng
16 november 2019, 11:14
En persoonlijk zou ik niet zo in de camera kijken want merk dat je daar af en toe op focus ipv op je spel. Op andere video ga je zelfs “guitarface” trekken als je pas in de camera kijkt dus hou je daar niet mee bezig.

Soundje is wel lekker hiervoor.

arjanb01
16 november 2019, 11:25
Tot 40 seconde echt heel mooi gespeeld, echt die mooie Gilmour tone👍
Daarna ga je je eigen draai eraan geven en wordt het slordig qua timing en hier en daar zelfs vals.
Verder mooie poging !