PDA

View Full Version : Prijs correct?



Joris1971
11 november 2019, 08:40
Ik heb deze strat gezien op Martkplaats, de persoon vraagt 1200 euro en communiceert in het Engels

https://link.marktplaats.nl/m1476178022

Is dit een gerechtvaardigde prijs? Hij zegt dat alleen de nek Mexicaans is.

grayfink
11 november 2019, 08:49
Lijkt mij veel te duur voor een samengestelde strat.

MarkS
11 november 2019, 08:54
Neckplate zit scheef

Joris1971
11 november 2019, 09:23
Dit kreeg ik op mijn vraag of hij wat wilde vertellen over de strat

Body is relic. Neck is Mexican adjusted to American at neck and bridge. Pick ups relic vintage 50’s. CTS pots. Other components are fender vintage style. Hand built for me as a professional player so it’s not shit at all. I fact in my option it’s better than most out there. I don’t really want to sell it but I must.

grayfink
11 november 2019, 09:38
Ik zou er met een grote boog omheen lopen.

Braml
11 november 2019, 09:47
I don’t really want to sell it but I must.

Ik ren altijd keihard weg als iemand dit zegt.

Joris1971
11 november 2019, 10:05
The neck plate looks off but it is true. The body is relic I think but I am going to ask the Luthier. You really need to see the guitar to judge.

Erik de Perik
11 november 2019, 10:21
Deze zit iets teveel in de “wat een gek ervoor geeft” categorie.

twoerd
11 november 2019, 10:47
Als hij echt handgebouwd is voor deze persoon, vraag dan in elk geval naar een certificaat. Verder: het is natuurlijk i.h.a. waar dat je persoonlijk kennis moet maken met een instrument om er echt over te oordelen. Misschien vind je het wel een fantastische gitaar.
Voor dit alles is het denk ik wel zaak dat je er dan ook zelf daadwerkelijk verstand van hebt. Anders lijkt het mij een nogal groot risico.
En vragen naar volledige naam. Hij zou een professionele muzikant zijn. Dan kun je dat proberen te checken.

telerocker
11 november 2019, 11:39
Lijkt mij veel te duur voor een samengestelde strat.

Dit en nog wat tekens. Koop een nieuwe Mex, zet er een mooie set pickups in, dan loop ik er gratis voor niks met mijn klompen een paar keer overheen. Daarna heb je nog steeds poen in the pocket voor wat andere hebbedingetjes.

Ernest01
11 november 2019, 11:47
Typisch.... hij zet een prijs neer van € 1.200, maar je kunt bieden vanaf € 1.000.
Hij twijfelt dus zelf over de vraagprijs, lijkt mij.

Useless
11 november 2019, 11:53
De laatste tijd moet je zeer goed opletten met oplichting. 2de hands loopt ervan over ( dus marktplaats zal niet anders zijn ) Vraag alvast zijn tel. nr. Als hij deze niet wil geven, dan weet je al hoe laat het is. Hij moet normaal gezien ook een factuur kunnen voorleggen van de aanpassing van zijn gitaar + van de gebruikte materialen. Als ze volledig Hand built is, dan moet hij hier zeker een factuur van hebben.
Communicatie in het Egels daar waarschuwen ze je op elke site voor dus....opletten!!

jutter
11 november 2019, 11:56
Typisch.... hij zet een prijs neer van € 1.200, maar je kunt bieden vanaf € 1.000.
Hij twijfelt dus zelf over de vraagprijs, lijkt mij.

Hier zou ik niet achterdochtig van worden maar jij wel. Kun je dat uitleggen?

Pepe
11 november 2019, 12:06
Wat een raar topic
of de gitaar te duur is bepaal je zelf
verder is het wat de verkoper zegt dat het is
meer valt er niet over te zeggen

telerocker
11 november 2019, 12:12
Wat een raar topic
of de gitaar te duur is bepaal je zelf
verder is het wat de verkoper zegt dat het is
meer valt er niet over te zeggen

Hij vraagt of de prijs gerechtvaardigd is. Daar krijgt hij antwoord op...

Pepe
11 november 2019, 12:15
Hij vraagt of de prijs gerechtvaardigd is. Daar krijgt hij antwoord op...

Voor de een wel en de ander niet
een andere manier van vragen of iets te duur is

ik vond de "on off custom build" wel een aardige
da's dubbel op dus dat is wel heel bijzonder bijzonder

telerocker
11 november 2019, 12:23
Voor de een wel en de ander niet
een andere manier van vragen of iets te duur is

ik vond de "on off custom build" wel een aardige
da's dubbel op dus dat is wel heel bijzonder bijzonder

Absoluut. Wat hij met de goede raad hier doet, is aan de TS. Zijn centjes...

Joris1971
11 november 2019, 12:37
Je kunt alleen zien dat de nek Mexicaans is
Over de body word ik niet veel wijzer

Zijn tel nummer staat bij de adv

Ernest01
11 november 2019, 12:44
Hier zou ik niet achterdochtig van worden maar jij wel. Kun je dat uitleggen?


Geen achterdocht, maar ik vind dat als je een prijs vermeld je daar voor wilt gaan.
En dan vanaf € 1.000 laten bieden.... dat zou ik dan gewoon weglaten.
Of geen prijs noemen. Dan is het vanaf een minimum prijs bieden voor mij logischer.

Pepe
11 november 2019, 13:06
The body is hand made red alder with nitro mint green paint job, distressed. Made by rebel relic. I don’t know where they source from their wood.

Ik dacht de body al te herkennen als zijnde RR maar om dat zeker te weten vraag je het RR zelf.
Althans, dat zou ik doen. Lijkt me sneller op te schieten dan hier die vraag droppen.
Een andere vraag zou zijn
waarom een mex neck op een RR body
krijg je een verhaal, dan heb je wat

maar hoe de vork in de steel zit
ik ben met de post van Gray
teveel voor dit allegaartje

Brum
11 november 2019, 13:14
Maar even eerlijk, dat ding is niet custom made. Dat ding is custom prefab, in elkaar geschroefd. Dan is €1200,- toch veel te veel. Klinkt allemaal mooi hoor, dat van Rebel Relic en dat ie een professional is en zo, maar als je logisch nadenkt, dat ding wordt voornamelijk zwaar overschat door de eigenaar. Voor dat geld zou ik er zelf wel eentje in elkaar (laten) zetten. Musikraft, Warmoth, you name it. Geen Mexicaanse halsjes en gegarandeerd kwaliteit voor ongeveer hetzelfde. Da's ook prefab, maar meer custom dan wat meneer aanbiedt. Ik zou het echt niet doen.

raabje
11 november 2019, 13:34
Valt me op dat de topics van Joris niet echt lekker lopen, gedoe over Squier, Harly Benton, USB kabel. Tenminste, zo ervaar ik dat.

Maar on topic, voor 1200 zou ik een nieuwe American Performer proberen en kopen, niet dat ding van MP.

Joris1971
11 november 2019, 14:00
Reactie van rebel Relic zelf

I cannot vouch for the parts on this guitar.
Perhaps the seller can provide some proof of purchase for the parts that are claimed to be from RebelRelic.
I took a look at the add and can see from the pictures alone that the neck has absolutely nothing to do with RebelRelic. Not the parts, not the aging, nothing.

The only way that the seller would have a wiring diagram is by purchasing a pickup set. As we do not provide those along with an entire guitar, or even a loaded guard. They only come with the loose pickup set. Not soldiered to any other electronics. So I am positive that this guitar would not be put together by RebelRelic. The body could possibly have been purchased as a loose part. If so, It would be from several years ago because we have no recollection of building a Strat body in this color in any recent years.

I believe that this is a parts guitar made from possibly a RebelRelic pickup set and possibly a RebelRelic body. I think that’s it.

Love, Harmony & Rhythm,
Luke Whitfield

RebelRelic Guitars

Brum
11 november 2019, 14:10
Ergo, de verkoper liegt. Het is dus zeker geen custom made gitaar (wat al niet kon met een Mexicaanse hals). Ik zou er met een grote boog omheen gaan en vriendelijk bedanken.

Pepe
11 november 2019, 14:11
Makes perfectly sense Luke zijn reactie.

D3nnis
11 november 2019, 14:19
Geen achterdocht, maar ik vind dat als je een prijs vermeld je daar voor wilt gaan.
En dan vanaf € 1.000 laten bieden.... dat zou ik dan gewoon weglaten.
Of geen prijs noemen. Dan is het vanaf een minimum prijs bieden voor mij logischer.

Mwah, weet ik niet.
Ik gebruik het zelf ook wel zo.
Vraagprijs is vraagprijs, als iemand dat wil betalen is de deal rond.
Een lagere prijs dan de vraagprijs kan, geeft me ruimte om erover na te denken, en lager dan mijn vanaf bieden prijs hoeft men niet over na te denken.
Nou ben ik niet de meest succesvolle MP handelaar, maar ok :D

Joris1971
11 november 2019, 14:31
Ergo, de verkoper liegt. Het is dus zeker geen custom made gitaar (wat al niet kon met een Mexicaanse hals). Ik zou er met een grote boog omheen gaan en vriendelijk bedanken.

Hij zegt dat hij (de verkoper) hem zelf in elkaar heeft gezet

Brum
11 november 2019, 14:43
Hij zegt dat hij (de verkoper) hem zelf in elkaar heeft gezet

Dat zegt ie in de advertentie niet en beweert ook dat er bepaalde elementen in zitten, die er niet in zitten. Maar ey, mensen geven alleen maar advies. Als die gitaar dan toch blijft jeuken, je bent vrij om 'm toch te kopen, toch? Je vraagt hier de mensen of de prijs correct is. De algemene consensus hier is van niet, of te onduidelijk en mocht je dan toch nog geïnteresseerd, dat mensen je dan aanraden in ieder geval de gitaar te proberen. Maar de gitaar jeukt kennelijk zo dat adviezen er niet veel toe doen zo lijkt het. Mij iets teveel alarmbelletjes, maar het is jouw portemonnee. Ik snap persoonlijk ook niet zo goed wat er zo speciaal is aan de gitaar, maar ook dat is in dit geval niet aan mij gelukkig.

Pepe
11 november 2019, 14:45
Ik heb de verkoper nog niet op een leugen kunnen betrappen?

Ik heb ook geen idee wat je nou precies wil Joris? Je wil niet je stoel uit om de gitaar te checken, die advertentie klopt wel... en nou?
Give it a rest.

arjanb01
11 november 2019, 14:55
Als je interesse hebt zou je een tegenvoorstel met een prijs kunnen geven wat jij er voor over hebt. Dat is aan jou hoe hoog die prijs zou kunnen zijn.

Da Vinci
11 november 2019, 15:32
Ik zie in de advertentie overigens niks over een RR body. Staat wel specifiek RR pups. Dat is in ieder geval niet echt consistent en RR is altijd nog wat meer waard dan geen label dus als het zo is had ik het erbij gezet.

On-off custom build geldt ook als ik een gitaar bouw dus tenzij dat daar een bekende naam aan zit is dat voor mij alleen maar een devaluatie.

Uiteraard is de gitaar net zo goed of misschien wel beter dan ieder andere strat die hij ooit bespeeld heeft. Dat geldt voor iedere strat die onder een USA standard zit en op MP staat.

Kijk ik naar de feiten;
Ik zie een merkloze body, mim neck, RR pups en door iemand in elkaar gezet waarvan we op een scheve neckplate na weinig wapenfeiten kunnen achterhalen.
Ik zou wachten op een tweede hands Haar als je in deze prijscategorie een relic strat wil.

Erik de Perik
11 november 2019, 15:39
Ik heb begrepen dat je met een Haar strat ook wat geluk moet hebben.

jutter
11 november 2019, 15:50
Ik heb begrepen dat je met een Haar strat ook wat geluk moet hebben.

no sa ja :o

motorhan
11 november 2019, 16:27
Typisch.... hij zet een prijs neer van € 1.200, maar je kunt bieden vanaf € 1.000.
Hij twijfelt dus zelf over de vraagprijs, lijkt mij.

Dat kan ook zijn dat ie geen zin heeft in biedingen van 100.00 war de volgende dan weer 5 euro meer op bied. Ik doe dat zelf ook. dus dat bieden vanaf zegt verder niks dat hij tevreden met 1000.00 is. kan wel natuurlijk.

Fobo
11 november 2019, 20:21
Maar wat is jouw doel met dit topic? Ik heb namelijk niet het gevoel dat je ook maar iets doet met de suggesties en observaties hier. Los van dat ik de aantrekkingskracht van deze gitaar niet echt zie. Voor dat geld koop je een Fender avri, die sowieso het geld waard blijft.

Pzies; als het nou ging om een barrel van twee- driehonderd euro, maar dit is serieus geld. Ik vraag me af wat jouw GAS is voor dit ding, terwijl je hem niet eens gevoeld en gehoord hebt.
Je krijgt allemaal - nou ja, bijna allemaal;) - zinvolle opmerkingen, en het enige wat jij doet is wild om je heen slaan.
Vraag dan niks en koop dat mormel.

MarkS
11 november 2019, 20:47
Joris, voor bijna 1/3e heb ik een genuine Fender Jap Strat body te koop met een echte USA Allparts neck, ditto Kahler trem, Fender Tex Mex PU’s, CTS pots, Orrange drops, handgeschreven briefje dat ik hoogstpersoonlijk de boel in elkaar geschroefd heb met een recht gemonteerde neckplate.
Busje groene verf, schuurpapier en klompen met relic zolen krijg je er gratis bij.

Joris1971
11 november 2019, 22:09
Joris, voor bijna 1/3e heb ik een genuine Fender Jap Strat body te koop met een echte USA Allparts neck, ditto Kahler trem, Fender Tex Mex PU’s, CTS pots, Orrange drops, handgeschreven briefje dat ik hoogstpersoonlijk de boel in elkaar geschroefd heb met een recht gemonteerde neckplate.
Busje groene verf, schuurpapier en klompen met relic zolen krijg je er gratis bij.

Stuur mij maar een mailtje svp met foto’s vd strat en je prijs
Brabandergeorge@yahoo.com

Tupelo
12 november 2019, 02:57
Joris, voor bijna 1/3e heb ik een genuine Fender Jap Strat body te koop met een echte USA Allparts neck, ditto Kahler trem, Fender Tex Mex PU’s, CTS pots, Orrange drops, handgeschreven briefje dat ik hoogstpersoonlijk de boel in elkaar geschroefd heb met een recht gemonteerde neckplate.
Busje groene verf, schuurpapier en klompen met relic zolen krijg je er gratis bij.Heb je net op laten knappen toch ?

Dirk_Hendrik
12 november 2019, 08:19
[mod mode]
Toptic zwaar opgeschoond. Gelieve ontopic te blijven en jezelf te realiseren dat reageren mag. Niet moet.
En als je wil naggen, zuigen of klieren, doe dat dan lekker in off topic.
[/mod mode]

MarkS
12 november 2019, 09:10
Heb je net op laten knappen toch ?

Nee hoor...

Joris1971
12 november 2019, 10:10
Nee hoor...

laat maar weten Mark

guitarkid2
12 november 2019, 11:52
@ mod mode
Hele topic is volgens mij een afzeik narren van een mp ad . Geboren uit onwetendheid of whatever , dat doet er niet zo toe
Als jij dat anders ziet prima
Maar mag ik ook ,over elk imo eng adje op mp een topic starten of zeg je dan doe maar maar even posten in twijfel aan ad topic ?
Als je begrijpt wat ik bedoel :)
Just asking ......

Luke-wannabe
13 november 2019, 10:32
een jaar geleden een partscastertje met moeite €500 kunnen krijgen. Was qua specs ongeveer gelijk aan deze.

Rick trodat
13 november 2019, 12:19
2 of 3 jaar geleden heb ik nog eens een partcaster gekocht op marktplaats. Ding was overgeschilderd, maar zou fantastisch spelen. Vraagprijs was geloof ik 900 euro. Omdat het letterlijk bij mij om de hoek was, afspraak gemaakt. Snaren zaten er zeker 5 jaar op, misschien langer. Maar wat mij meteen opviel, was de hals en de kop, met het fender logo wat eigenlijk op de lak zat en helemaal verweerd was. Er zat zonder twijfel nitro lak op de hals en de tuners waren absoluut oud. Er zat een neckpocket op met een serienummer en dat maakte mij wel nieuwsgierig.

Gevraagd of ik em open mocht schroeven en binnenin zaten nieuwe pots, maar wel een condensator die zeker 40 jaar oud was. Ik vond em bijzonder genoeg om te kopen.

Vervolgens helemaal gerestaureerd. Lak verwijderd. Toen kwam er een one piece alder body onder vandaan. Zeer uitzonderlijk als het een fender body zou zijn. Echter zaten er wel een paar nail holes in. Op de hals stond geen serienummer.

De brug is zeker geen fender.

Hoe dan ook. Het is een leuk verhaal en zeker weten doe ik het toch nooit. Maar de gitaar speelt echt helemaal vanzelf. Ik heb em vaak vergeleken met dure CS gitaren en deze doet er niet voor onder.

Daarnaast vind ik dit verhaal leuker dan een splinternieuwe afgeragde CS fender te kopen.