PDA

View Full Version : Fender tone master series



denis.hermans
7 november 2019, 18:36
Het verwondert mij een beetje dat er nog geen topic is maar :

https://youtu.be/PPLKAIYyuuM

Fender heeft een aantal high-end modelingamps op de markt gebracht. Specifiek is wel dat het telkens een "exacte" digitale kopie van één bepaalde versterker is : deluxe, twin...

Voordeel volgrns fabrikant : licht in gewicht, attenuator zodat je ook op laag volume kan spelen .

Jullie mening ?

Pepe
7 november 2019, 19:10
sja...
wie brengt er NIET een modeling op de markt die nog witter wast dan de rest
Fender heeft al eerder een paar keer modeling gedaan en dit is gewoon numero zoveel.
Maar hoera dan.

denis.hermans
7 november 2019, 19:28
Concept lijkt toch wel verschillend : betreft niet x aantal amps maar slechts 1 amp.
Als we het dan toch over wasproducten hebben : alleen voor wol dus en niet voor ander textiel ;-)

guitarkid2
7 november 2019, 22:07
begrijp het gebruik van attenuators bij modeling of tansistor amps niet zo
FF lekker je transdigieindtrap oversturen ???
zal wel aan mij liggen

denis.hermans
8 november 2019, 17:50
Technisch achterliggend is het niet hetzelfde natuurlijk maar dat is mi het beoogde effect dat men "imiteert". Versterker gaat oversturen op een lager volume...

Erik de Perik
8 november 2019, 20:10
Kan zomaar zijn dat het effect van een attenuator geïmiteerd wordt ja. Ben wel benieuwd naar het ding. Ik heb een paar Fender transistorversterkers gehad en het clean was altijd prima, sowieso beter dan wat er uit Marshalls kwam. Kan me bij deze serie, zeker gezien de prijs, alleen het gewicht als voordeel indenken. Gaat er wat fout; een huizenversterker is altijd te repareren en bij modeling waarschijnlijk ook maar tegen welke prijs?

Pepe
8 november 2019, 21:54
Wat is dan het effect van een power attenuator? (behalve volume dan)
Dezelfde kan je zeggen van een stand by.
Ik gok dat Fender de verstandelijke vermogens van zijn doelgroep onderschat. Een ECHTE deluxe reverb maar dan VEEL lichter. En geen onderhoud. En goedkoper.
Ik wil het feestje ook niet bederven alleen ruil ik mijn '71 deluxe er niet voor in.

Erik de Perik
8 november 2019, 21:58
Ik denk dat de versterker voor de jongere/minder ervaren gitarist is bedoeld.

denis.hermans
9 november 2019, 00:15
Standby voor dit model maakt silent opname via xlr met IR mogelijk.

Pepe
9 november 2019, 00:50
Oh, apart om die knop dan stand by te noemen? Lijkt het toch net of er buizen inzitten!

telerocker
9 november 2019, 01:21
Qua prijs concurreert hij met buizenamps. Zelf zou ik nog even doorsparen voor de real deal, maar er zullen vast mensen zijn die al die opties plus het lagere gewicht verkiezen.

Tabula Rasa
9 november 2019, 08:13
Doe mij maar zo’n deluxe reverb.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

guitarkid2
9 november 2019, 11:13
Qua prijs concurreert hij met buizenamps. Zelf zou ik nog even doorsparen voor de real deal, maar er zullen vast mensen zijn die al die opties plus het lagere gewicht verkiezen.

Ach en het moet toch een kleine moeite zijn om voor die prijs op z'n minst 5 amp models in 1 kastje te stoppen ?
Bedoel voor het dubbelle koop je een kemper, maar dan heb je ook een "oneindig" aantal amp models bovendien heeft die zowel live als in studios al behoorlijk zijn sporen verdiend
Meestal denk ik wel te begrijpen wat een fabrikant van plan is maar in deze........?

arjanb01
9 november 2019, 11:37
Voor iets minder koop je een Boss gt1000.
Ook oneindig veel mogelijkheden.

Pepe
9 november 2019, 11:56
Nee gekkies
Het idee is om ALLE processor rekenkracht voor 1 model in te zetten en zo een veel betere kwaliteit te bewerkstelligen.
Nou geloof ik zelf niet dat het zo werkt maar ik weet er ook niks van af.

guitarkid2
9 november 2019, 12:20
Mmm en dan schakel je door een gebruik je alle rekenkracht voor het volgende amp model ?
Maar gelukkig zit ik dan ook niet in Fender’s Board of Directors (copypaste) zoals die wijze jongens van u2
Poe major ingewikkelde kost

denis.hermans
9 november 2019, 13:10
@guitarkid : Kemper is toch een ander concept. Je laadt daar een profiel in van een amp in een bepaalde stand en eigenlijk is het dan de bedoeling dat je niet te ver gaat verder tweaken want vb. Eq is " generiek" en gaat dus niet specifiek reageren zoals een Marshall, Fender,...van een bepaald type. Indien je te veel moet bijsturen kan het natuurlijk nog erg goed klinken maar niet "waarheidsgetrouw". De manual vermeldt dit zelfs expliciet als ik me niet vergis.
De tonemaster amps zouden van ultraclean tot overstuurd met volume op 10 moeten klinken zoals het origineel indien de knoppen in dezelfde stand staan.

denis.hermans
9 november 2019, 13:19
Indien de amp als compacte head zou worden uitgebracht, zou het een goede backup kunnen zijn voor de real deal als die het begeeft ?

Pter
10 november 2019, 22:43
Klinkt niet verkeerd.

https://www.youtube.com/watch?v=WeDr7u_hwGA

apekop
10 november 2019, 23:48
Voor iets minder koop je een Boss gt1000.
Ook oneindig veel mogelijkheden.


Ik vind hem niet verkeerd klinken die Tonemaster. Ik denk niet dat je dezelfde kwaliteit uit een GT1000 krijgt eerlijk gezegd.

Ik vind hem wel behoorlijk aan de prijs 945 euro. Als ik het goed begrijp is er nu een Twin en een Deluxe uit van de Tonemaster?
Toch wel een interessante serie als de prijs 200/300 euro lager was....

Erik de Perik
11 november 2019, 00:02
Vergelijking gaat sowieso mank aangezien het 2 totaal verschillende apparaten zijn.

denis.hermans
11 november 2019, 19:33
Idd. verschillende categorie.
Prijszetting vind ik ook een moeilijke : enerzijds lijkt het toch wel kwaliteit anderzijds blijft het een digitaal apparaat dat dus aan " veroudering" onderhevig is en -indien de lijn een succes wordt- ooit wel eens opgevolgd zal worden door een (zogenaamde ?) verbeterde versie. Hierdoor keldert dan de waarde van het oudere model.
Dit kan ern beetje gerelativeerd worden als we vb naar de kemper kijken : die gaat toch al relatief lang mee en het toaster model is nog niet gewijzigd.

Wat ook wel speciaal is voor een modeling amp : ik hoor nergens iemand iets zeggen over een usb connectie. Er is dus geen sprake van dat je in het oog moet houden of er nog updates moeten geïnstalleerd worden. Dit is mi. overigens niet noodzakelijk een nadeel als alles voldoende op punt staat.

Erik de Perik
11 november 2019, 19:37
Die versterkers hebben een USB aansluiting voor updates.

denis.hermans
11 november 2019, 20:51
Oops dan mag je de laatste alinea van mijn " betoog" schrappen.😯😯

Erik de Perik
11 november 2019, 21:17
Die zou jij dan moeten schrappen. ;)

denis.hermans
11 november 2019, 21:56
Juist ja maar dan heeft jouw opmerking ook geen zin meer 😄!!

Erik de Perik
11 november 2019, 22:06
Nahja, jij bent de enige die jouw opmerkingen kunt schrappen.

denis.hermans
11 november 2019, 22:19
Zal het morgen even doen. Via mijn tablet lukt het niet.

Pter
11 november 2019, 23:48
Gewoon wat langer wachten, dan hoeft 't niet meer.

Tabula Rasa
12 november 2019, 05:49
Ik verwacht je eigenlijk wel dat die dingen gruwelijk in prijs gaan zakken. Ik wacht wel ff.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dml
12 november 2019, 06:38
Voor iets minder koop je een Boss gt1000.
Ook oneindig veel mogelijkheden.

Voor nog minder koop je een laptop.
Ook oneindig veel mogelijkheden.

arjanb01
12 november 2019, 07:00
Geinig, maar het is een gitaar forum, hé? Geen computer forum 😉

denis.hermans
12 november 2019, 08:12
De insteek is hier dat je een simpel te bedienen apparaat hebt zonder menu's (net zoals de "echte" amp)

Erik de Perik
12 november 2019, 09:10
En dat het een combo is.

apekop
28 februari 2020, 21:22
Ze kregen beide een zeer goede review in De Gitarist.

Sjtevel
1 maart 2020, 09:19
Hebben die ooit een slechte review geschreven?

apekop
1 maart 2020, 09:55
Hebben die ooit een slechte review geschreven?

Haha. Wat je zegt klopt wel een beetje. Ze mogen best wat kritischer zijn. Een echt slechte review zie je bijna nooit. Maar goed, de ene is dan nog positiever dan de andere en ze waren erg te spreken over de Tonemaster.

dml
1 maart 2020, 13:09
Hebben die ooit een slechte review geschreven?

Wat is slecht? In de tijd dat ik voor Gitarist schreef heb ik een kritische review van de Brunetti 059 geschreven, de kritische noot werd door een aantal dealers niet echt gewaardeerd.

apekop
1 maart 2020, 13:56
Wat is slecht? In de tijd dat ik voor Gitarist schreef heb ik een kritische review van de Brunetti 059 geschreven, de kritische noot werd door een aantal dealers niet echt gewaardeerd.

Dat is nadeel inderdaad. Je kan nooit iets helemaal de grond in boren anders hou je geen dealer meer over die een review wil. Maar ik vind dat je als recensent wel alles moet kunnen zeggen, dus zowel de goede als de slechte punten. Daar een goede balans in vinden is niet altijd makkelijk. Maar alleen maar positief is ook niet meer geloofwaardig op den duur.

guitaraddict
5 maart 2020, 15:49
Die bladen zijn niet onafhankelijk want ze zijn afhankelijk van hun adverteerders. Zonder adverteerders geen inkomsten!

arjanb01
5 maart 2020, 16:13
Maar was die Brunetti 059 zo matig dan ?
Of waren het kleine minpunt die die amp had?
Heb die amp live wel aan de tand gevoeld en het is de zoveelste opgefokte marshall clone. Wel een lekkere rock en metal amp.

Erik de Perik
5 maart 2020, 17:15
Dat is nadeel inderdaad. Je kan nooit iets helemaal de grond in boren anders hou je geen dealer meer over die een review wil. Maar ik vind dat je als recensent wel alles moet kunnen zeggen, dus zowel de goede als de slechte punten. Daar een goede balans in vinden is niet altijd makkelijk. Maar alleen maar positief is ook niet meer geloofwaardig op den duur.

Vakpers is de slechtste pers. Vaak goed ingevoerd in de themas maar ze schrijven gefilterd en dan vaak nog vrijwillig ook.

apekop
6 maart 2020, 08:23
Vakpers is de slechtste pers. Vaak goed ingevoerd in de themas maar ze schrijven gefilterd en dan vaak nog vrijwillig ook.

Wat is volgens jullie dan de beste bron voor vakkundige en tevens eerlijke onbevooroordeelde reviews?

arjanb01
6 maart 2020, 08:38
Klinkt flauw, maar hijzelf bent de beste review. Ik geloof geschreven recensies pas als ik zelf getest heb.

apekop
6 maart 2020, 08:40
Klinkt flauw, maar hijzelf bent de beste review. Ik geloof geschreven recensies pas als ik zelf getest heb.

Tuurlijk, dat is een open deur.
Maar buiten dat is het toch wel leuk om te lezen wat andere vak broeders ervan vinden.

Pepe
6 maart 2020, 09:38
Op YT HAD je een aantal goede onafhankelijke reviewers maar je ziet het voor je ogen corrumperen:
Veel abonnee = influencer = interessant voor merken en voor je het weet ben je een tel-sell channel,
er zit of een winkel achter of een verdienmodel met merken,
business as usual,
wil niet zeggen dat reviews daarom slecht zijn maar als consument heb je er niks aan,

dus ja, er zijn goede reviewers maar geen succesvolle reviewers
catch 22

telerocker
6 maart 2020, 09:44
Hij zal ook niet alles tot de grond toe afbranden, maar Henning Pauly durft ook kritische noten bij een product te zetten. Zijn humor is gewöhnungsbedürftig.


https://www.youtube.com/user/EytschPi42

Pepe
6 maart 2020, 09:50
Duitse humor, je moet er van houden
Henning heeft wat te maken met Thomann, snoepreisjes in China om vanuit een fabriek een review te geven,
af & toe een beetje kritisch om de boot niet te doen kantelen,
ook een voorbeeld van iemand die begon met een gitaar die hij bij Thomann gekocht had
lang geleden

denis.hermans
10 juli 2021, 10:33
Update : er wordt nu ook een Super reverb versie uitgebracht.