PDA

View Full Version : Welke versterker raden jullie aan?



sander666
7 augustus 2003, 12:03
Ik zoek een versterker waar een zeer mooi clean geluid in zit, en je een fatsoenlijk blues geluid uit kunt halen.
uit het overdrive kanaal wil ik eigenlijk een beetje een classic rock sound uit kunnen krijgen dus iets waar je niet meteen een bult scheur op hebt staan.
ik wil er ong. €400,- voor uitgeven
en het is de bedoeling dat ik er ook mee kan repeteren.
B.V.D.

Diedo
7 augustus 2003, 12:10
euhm?? een fender blues junior? voor die prijs wel 2e hands te krijgen lijkt me. 15 watt buizen geloof ik...

BLOK182
7 augustus 2003, 12:11
Das idd wel wat!

Harry
7 augustus 2003, 12:21
mooi clean, classic rock sound? Bedrock 600 series!! Misschien staat er nog wel ergens 1.

The Thumb
7 augustus 2003, 12:28
de blues junior heeft toch maar 1 kanaal?
de blues of hotrod deluxe heeft er 2, en die is groot genoeg om mee op te treden en te repeteren

Ic3gl0vE
7 augustus 2003, 13:49
gaat ook over amps met goed clean tot 400 euro

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18985

BLOK182
7 augustus 2003, 14:46
de blues junior heeft toch maar 1 kanaal?
de blues of hotrod deluxe heeft er 2, en die is groot genoeg om mee op te treden en te repeteren
Die blues jr, daar kan je misschien een pedaaltje voorzetten, of gewoon openflikkeren voor scheur :-)

Matje
7 augustus 2003, 15:43
de blues junior heeft toch maar 1 kanaal?
de blues of hotrod deluxe heeft er 2, en die is groot genoeg om mee op te treden en te repeteren
Die blues jr, daar kan je misschien een pedaaltje voorzetten, of gewoon openflikkeren voor scheur :-)

het schijnt dat je hem niet zo makkelijk aan het scheuren krijgt. Maar dat heb ik ook maar gehoord.

sander666
8 augustus 2003, 13:25
Ik had ook al een beetje naar die fender blues junior gekeken, maar ik vind dat ie te weinig watts heeft. en je betaald er toch al gauw €375,- voor, ik koop voor dat geld liever iets met wat meer power.

Die bedrock 600 series daar ben ik wel benieuwd naar, want ik heb er veel goede reviews over gelezen, alleen ik kan in nederland niks vinden waar ze te koop staan.

Grtz

Harry
8 augustus 2003, 13:55
............
Die bedrock 600 series daar ben ik wel benieuwd naar, want ik heb er veel goede reviews over gelezen, alleen ik kan in nederland niks vinden waar ze te koop staan.

Grtz

er stond er nog een bij Waveworld in Culemborg, misschien staat ie er nog. Je zou ze even kunnen bellen.

sander666
8 augustus 2003, 14:13
Volgens mij is ie al weg, hij staat niet op de occassions lijst in ieder geval, met google kon je hem wel vinden maar dat was al een oude link, en hij was ook €650,- en dat vind ik toch iets te duur.

Ik zag bij feedback een vox - campbridge 30r staan,
is dat een goedkopere versie van een vox ofzo, omdat ie zo laag geprijsd is, en weten jullie of dat iets is wat ik zoek?
Grtz

Ibanez RuleZ
8 augustus 2003, 14:56
da's een versterker met een voorversterker buis maar net een transistor eindtrap. zeg maar de valvestate van vox. het is jammer dat jullie nu over die bedrock beginnen, vorig jaar had ik er nog een, maar heb die toen ingeruild bij feedback (met bijbetalen voor een mesa eindtrap)

misschien moet je eens vragen of ze dat ding nog hebben in rotterdam, U never know, in ieder geval is ie nooit op de website geweest en zullen ze er nooit meer dan 300 voor vragen en een andere mogelijkheid is misschien bij the american guitarstore in enschede. die hadden er voor een paar maand terug nog een combootje staan, maar die heb ik al een tijdje niet meer meer gezien.

harrald

guitartub
8 augustus 2003, 19:13
Hoi Sander,

Gisteren op een jamsessie gehoord:
Roland Blues-cube 60.

Klonk in een live situatie goed met de geluiden die jij zoekt en staat bij Peter Verspuij (Rotterdam) te koop voor het bedrag wat jij uit wilt geven.
Veel succes met je speurtocht.

Groeten, Bert.

sander666
8 augustus 2003, 20:02
Hoi Bert,

Dat is wel een goeie tip, ik heb er al wat reviews over gelezen en dat klinkt idd allemaal positief, ik zal er volgende week eens langs rijden.
om hem een keer te beluisteren.

Groeten

The_Cure
8 augustus 2003, 21:10
Hoi Sander,

Gisteren op een jamsessie gehoord:
Roland Blues-cube 60.

Klonk in een live situatie goed met de geluiden die jij zoekt en staat bij Peter Verspuij (Rotterdam) te koop voor het bedrag wat jij uit wilt geven.
Veel succes met je speurtocht.

Groeten, Bert.

Ik heb hem een maat kleinder (3 2x10") en ik moet zeggen; top geluid zit er in (voor het geld dan ey, je hebt altijd beter :) doh) maar echt eens gaan testen; bij Verspuy staan ze al in een testhok dus veel moeite hoef je er niet voor te doen.


ik moet er wel bijzetten dat de 60watt wel flink uitgebreider is (crunch;reverb; toonregeling voor beiden kanalen apart etc)

sander666
11 augustus 2003, 15:37
Dankjewel voor de tips, ik ben vandaag bij verspuy geweest, en had die roland bc-60 getest, er zat zo'n mooie sound in (ook precies de sound die ik zocht) dat ik hem maar meteen heb gekocht.

Groeten

guitartub
11 augustus 2003, 21:49
Gefeliciteerd, en veel plezier er mee.

Ben zelf ook op zoek naar iets nieuws maar heb nog ff de tijd. Doe het voorlopig nog met mijn ouwe tante Laney en een Johnson modeller en neem de tijd om van alles uit te proberen.

Groetjes, Bert.

sander666
12 augustus 2003, 13:30
dankjewel, en succes met je zoektocht.

Groeten Sander

sander666
16 augustus 2003, 17:00
Ik heb m'n roland versterker nu een goed bespeeld.
en nou kom ik erachter dat er geen echt clean geluid uit komt,
welke instelling en combinatie(volume ed) je ook gebruikt er blijft altijd een randje scheur op zitten, je merkt dit goed als je bv. de intro van stairway to heaven speelt of nothing else matters.

Toen ik bij peter verspuy de versterker aan het testen was (zo'n 3/4 uur lang)weet ik haast zeker dat ik er wel een goed clean geluid uit haalde
of heb ik dit toen gewoon niet goed gehoord.

heb ik het nou gewoon niet goed gehoord in de testhokjes, of zit er een foutje in de versterker.

want om weer 11/2 uur te gaan rijden voor iets wat ik niet zeker weet heb ik ook geen zin in.

BVD

Groeten Sander

Nicci
17 augustus 2003, 10:51
Dat kan ook door je elementen komen. Ik heb een tijdje de BC30 bespeeld en die was behoorlijk clean.

guitartub
17 augustus 2003, 14:38
Hey Sander,

Met wat voor gitaar heb je getest, en waar speel je zelf op?
Zoals Nicci al zegt kunnen de elementen op je gitaar van invloed zijn, en dat ligt dan niet aan je versterker. In de situatie die ik je geschetst heb, klonk de BC behoorlijk clean, en de guy die ik erover hoorde spelen deed dat met een Epi Les Paul.
Maar voordat je dat hele eind gaat rijden waag er dan eerst een belletje aan naar Verspuy. Wellicht hebben zij nog andere adviezen voor je.

Suc6, Bert.

sander666
18 augustus 2003, 10:25
Hallo,

Ik heb een usa strat. en de gitaar waarmee ik hem getest heb was ook een copy van een strat, ik weet niet precies meer welk merk (in ieder geval geen squier).

Groeten

zZoRgO
18 augustus 2003, 10:28
gewoon de volume knop van je gitaar een streepje dicht draaien...
zou moeten werken...

sander666
18 augustus 2003, 18:16
dat heb ik ook al geprobeerd, dat werkt wel maar dan moet ik hem 3 streepjes dichtdraaien en dan klinkt de gitaar niet mooi meer (een beetje dof).

Grtz

Nicci
18 augustus 2003, 18:45
hoe hoog staat de presence knop?
hoe hoog heb je het volume op kanaal 1 (cleane kanaal)?

sander666
18 augustus 2003, 23:07
ik heb zo ong. alle standen geprobeerd, ik heb er al een paar dagen aan besteed
nou heb ik het kanaal volume tussen de 4 en 5 en de presence op ong. 7
en in de gebruikshandleiding van de versterker staan ook instellingen voor bv. country (distortion vrij) maar als ik hem zo instel geeft ie nog steeds die overdrive erop.
dat is best wel zwaar irritant, want zo gauw je bv. tokkelt en de snaren tegelijk door ringelen hoor je t heel goed, dan krijg je gewoon geen zuiver geluid

Ik heb trouwens ook een mail naar verspuy gestuurd maar ze hebben nog niet gereageerd en t is ong. al een week geleden dat ik die mail gestuurd heb.

Groeten Sander

Nicci
18 augustus 2003, 23:15
ik zou presence wat lager zetten. het is even wennen, maar zet hem eens op 0?
eerlijk gezegd denk ik dat het je oren zijn (niet lullig bedoeld). of die gitaar. hoe dan ook: het is soms even wennen aan een nieuw geluid. zwaardere versterkers klinken anders dan lichte versterkers. toen ik mijn JC120 voor het eerst hoorde dacht ik "mmm, is dat nu alles?" na even spelen en wennen begreep ik heel goed waarom die versterker populair is. laat hem eens aan iemand anders horen. kijken wat hij/zij er van vindt.
ik neem aan dat je single coil speelt? die klinken sneller 'met een randje'.

sander666
19 augustus 2003, 13:29
Ja daar heb je wel gelijk in, maar voor sommige nummers heb je soms een helemaal clean geluid nodig en dat is wel jammer al krijg je dat er niet uit, want bij m'n marshall lukte het wel en bij mijn andere versterkertje ook, en die marshall is ook 65 watt

Ik heb voor de zekerheid ff een geluidsfragmentje opgenomen van het cleanste geluid wat ik eruit krijg,
je moet maar kijken of je zin hebt m te luisteren

http://home.hetnet.nl/~camping_t_dekske/versterker.mp3

Bedankt,

Groeten Sander

Ic3gl0vE
19 augustus 2003, 13:40
in mijn oren is dat wel clean hoor... Maar ik speel zelf nooit met een helemaal clean geluid (ik houd wel van een randje) dus misschien kan ik niet goed oordelen.

Nicci
19 augustus 2003, 13:41
ah. ik hoor wat je bedoelt. eerlijk gezegd denk ik dat het verschil met mijn ervaring hem zit in het feit dat ik meestal op humbuckers speel.
je afstelling is wel heel erg helder. dit helpt niet. nogmaals: alles een beetje terug (volume op gitaar, tone op gitaar, presence). heeft deze versterker ook een bright knop? uit ermee . . . . .

zZoRgO
19 augustus 2003, 13:43
treble misschien ook wat minder zetten...?

sander666
19 augustus 2003, 18:19
Bedankt, Zo gauw ik thuis ben ga ik het is proberen.
Ik was namelijk een beetje bang dat t een foutje in de versterker was ofzo, omdat ik met m'n marshall kon doen wat ik wou en die bleef kei clean.

Groeten Sander

Marc Oblivian
20 augustus 2003, 10:02
Hallo,

Ik heb een usa strat. en de gitaar waarmee ik hem getest heb was ook een copy van een strat, ik weet niet precies meer welk merk (in ieder geval geen squier).

Groeten

Hey, Sander,

ik weet bijna zeker dat het "probleem"bij jouw gitaar ligt...
Je hebt, zoals je zelf al aangeeft, een USA Strat. Je hebt de versterker bij de gitaarboer getest met een nepstrat.
De laatste heeft hoogstwaarschijnlijk elementen van mindere kwaliteit als die van je eigen strat; deze geven dan ook wat minder output. Dit betekent dat als je de gitaren na elkaar zou proberen en verder niets aan de versterker zou veranderen, je eigen gitaar meer volume geeft dan de copy-strat (door de superieure elementen). Ik heb precies hetzelfde met mijn Les Paul (Seymour Duncan elementen) en mijn Ibanez Artcore (stock elementen). De LP geeft veel meer geluid op hetzelfde versterkervolume maar geeft daardoor ook eerder een randje aan het clean. Nix ernstigs...de oplossing is idd het volumeknopje van je gitaar zover terugdraaien dat het "randje" verdwenen is...

Suxes

Marc

sander666
20 augustus 2003, 10:50
Ik heb nou net even die instellingen uitgeprobeerd, maar als ik die bright en die presence enzo allemaal wat lager of dicht/uit zet, wordt ie nog 2x zo erg. toen ben ik begonnen met m'n volumeknop dicht te draaien, maar ik had hem op 2 staan en toen had ie het nog.

Ik heb trouwens net ook even mijn ibanez sa160 erop aangesloten, die naar mijn weten wel wat mindere single coil elementen heeft, maar die had het ook.

Ik zit er toch over te denken, om als het NIET aan de versterker ligt, de versterker maar te verkopen, want nou is ie nog nieuw, ik moet wel iets toegeven aan de prijs maaja, als ik hem dalijk over een 1/2 jaartje helemaal moe ben en ik wil hem verkopen is ie nog maar 2/3 waard.
Want ik kan me niet voorstellen dat ik daar aan kan wennen, dat ie geen helemaal clean geluid geeft. (is zo'n beperking vind ik)

The Thumb
20 augustus 2003, 11:19
Wat dacht je van terug naar Peter Verspuy? Neem je gewoon je gitaren mee en laat je het horen. Zeker als het bij beide gitaren gebeurt klinkt het als een versterkerprobleem.

Nicci
20 augustus 2003, 15:45
Want ik kan me niet voorstellen dat ik daar aan kan wennen, dat ie geen helemaal clean geluid geeft. (is zo'n beperking vind ik)

Gitaar meenemen als je een versterker koopt. Ik neem mijn gitaar en bijvoorkeur versterker zelfs mee als ik een pedaal koop. Als ik jouw opnames hoor, dan is er volgens mij niets mis. Het klinkt als een strat door een BC60. Ik zou zoals iemand anders zegt terug gaan en je probleem uitleggen. Ze hebben daar vast een versterker die wel bij jou past.

sander666
21 augustus 2003, 12:59
Hallo

Ik heb nog een keer naar verspuy gemaild wat de mogelijkheden zijn.
Dus dat hoor ik dan nog wel, en mocht er niks mis zijn met de versterker zet ik hem gewoon te koop op marktplaats (375 euro ofzo).

Ik baal er nou ook van dat ik m'n gitaar niet heb meegenomen, want dan had ik in ieder geval al geweten of het aan de versterker of mijn gitaar ligt.
Ik heb hem toen niet meegenomen omdat ik eigenlijk dacht dat ik wel een eindje van de zaak zou moeten parkeren en dus de hele tijd met m'n gitaar rond moest sjouwen. en ik er vanuit ging dat ze daar ook wel zo'n zelfde strat hadden hangen. toen gaf hij mij dus die strat copy. dus dacht ik, het kan met mijn echte strat dus alleen maar beter klinken, niet dus!!
geloof maar dat ik m'n gitaar voortaan meeneem als ik iets ga kopen

Bedankt voor de hulp

Groeten

Sander Geven

Nicci
21 augustus 2003, 20:08
Hallo

Ik heb nog een keer naar verspuy gemaild wat de mogelijkheden zijn.
Dus dat hoor ik dan nog wel, en mocht er niks mis zijn met de versterker zet ik hem gewoon te koop op marktplaats (375 euro ofzo).



even een tip . . . ook al is er niets mis met die versterker . . . . dan nog denk ik dat die winkel je moet helpen. ze willen toch blije klanten? ik weet niet hoe lang je hem al hebt, maar in mijn ervaring is een winkel bereid om iets om te ruilen als het niet beviel.

sander666
22 augustus 2003, 14:45
Ik heb ze gister gebeld, en ze wouden het mij niet aandoen om hem terug te kopen, want dan was ik zo ong. de helft van de waarde kwijt. maar ze konden wel iets anders regelen, namelijk: de versterker terugnemen als verhuurd, dan betaal je dus 10% vd nieuwwaarde aan huurbedrag. dan hoef ik daar dus niet persee iets terug te kopen. is opzich wel een voordeel, want ik weet niet of ze daar wel iets hebben staan wat binnen mijn budget en eisen valt. al staat daar dus wel iets moois moet ik nog even vragen of ik hem kan inruilen zonder geld te verliezen (ga ik idd wel van uit).

maar ik ga er dus as. maandag heen, dan zetten we twee zo'n versterkers naast elkaar en gaan we ff testen en vergelijken.

Ik laat t nog wel weten hoe het verlopen is.

Groeten

Sander

sander666
22 augustus 2003, 14:47
Ik heb hem maandag 2 weken,hij is zoals je kunt verwachten van een 2 weken oude versterker nog in nieuwstaat

Nicci
22 augustus 2003, 14:48
hoe lang heb je hem dan??????

aha. ik had even moeten wachten.
als hij 2 weken oud is zou ik dit niet pikken. ze moeten hem gewoon omruilen. jij je geld terug onder de voorwaarde dat je dat geld daar weer besteed.

sander666
25 augustus 2003, 19:26
Hallo,

Ik ben vandaag zoals gezegd naar peter verspuy geweest,

we hadden die bluescube van mij naast de bluescube uit t testhok gezet, toen hadden we eerst ff de mijne aan gezet, en het was hun al zo duidelijk dat er iets niet goed zat. Toch hadde we maar even voor de zekerheid vergeleken met die andere. was dus duidelijk een fabrieksfout.

Dus toen wouden ze de mijne opsturen en die moest ik dan over een week komen ophalen, daar was ik dus niet blij mee ivm weer 205km rijden, dus ik vroeg ofdat hun hem niet om konden wisselen, maar dat kon dus niet, totdat de baas kwam die zag dat ik hem nog maar 11 dagen had en die ruilde hem even om (gelukkig)

was trouwens ook nog maar de eerste bc waar ze problemen mee gehad hebben.

Ik heb er net even op gespeeld, en ik krijg er een perfecte zuivere toon uit. daar ben ik dus echt blij mee, want ik dacht ff dat ik een miskoop gedaan had, maar dat is dus absoluut niet, er zit een zeer mooi geluid in die blues-cube.

Groeten

Sander Geven

Mitch
25 augustus 2003, 19:46
Was zeker die Rooie met die flapoortjes die zei dat het niet kon :D
Fijne zaak, erg flexibel en meegaand over het algemeen
http://smilies.crowd9.com/cwm/cwm/puke.gif


not

Nicci
25 augustus 2003, 20:03
dan had je toch gelijk. hij was niet goed.

sander666
26 augustus 2003, 12:48
die rooie met flapoortjes, bedoel jij daar die vent die de gitaarafdeling doet mee, want die was er niet. dus toen was er zo'n ventje wat daar vakantiewerk deed ofzo die eigenlijk helemaal geen gitaar kon spelen (op de 0 000 intro van nothing else matters na)
dus ik dacht k*t die hoort dat dalijk niet, maar gelukkig had die gitaar waarmee hij hem teste het nog iets erger dus hoorde ie het wel.
Want als in eerste instantie liep ik dus naar buiten met de gedachte dat ik hem volgende week weer moest ophalen (weer 15 euro aan diesel en een hoop tijd kwijt)
en toen kwam dat ventje mij gelukkig achterna gerend, dat de baas had gezegd dat ik hem wel kon ruilen



gelukkig had ik wel gelijk,
hoewel Ik er ook een beetje over twijfelde of dat t nou aan een fabrieksfoutje lag of dat het gewoon bij de amp. hoorde

Groeten