PDA

View Full Version : Plaatje met wiring pickup codes van alle merken



Pepe
5 november 2019, 23:51
Gejat van een FB groep, may it serve you well

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/22104607_10158615773817355_1848987680346934467_o.j pg?_nc_cat=106&_nc_oc=AQmsHfQdMLBMZzPUF1BRDZRiT_b7_2KcX7FS70g4sYH DDPHTMtsluKlbNtDckooXYrY&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=29e99a6c3bb1890d721f52dcd06b7712&oe=5E5B1892

BamBuFan1
6 november 2019, 16:28
https://images0.persgroep.net/rcs/DKxRdPOxGprXTsbEt8r9XNZ0Fsw/diocontent/75255043/_crop/0/35/1578/893/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

Nais.

Erik de Perik
6 november 2019, 18:26
Handig.... bedankt!

no 1 hops
7 november 2019, 10:55
lawrence lijkt fout
deze is van de Wilde Bill and Becky

White Wire -- Hot
Black/Blue Wires -- Ground
Red/Green Wires -- Twist together, insulate with shrink wrap or electrical tape for humbucking OR solder to either a push/pull or on/off switch for split coil.

misschien dat die op de afbeelding van oudere versies is of van de fake lawrence

Pepe
7 november 2019, 10:59
Ik weet het niet maar draai je de boel niet om?
Legal technisch gezien zijn de B&B Wilde fake Lawrence?

no 1 hops
7 november 2019, 15:30
Ik weet het niet maar draai je de boel niet om?
Legal technisch gezien zijn de B&B Wilde fake Lawrence?
ik zeg het misschien verkeerd, je hebt die van zijn vroegere collega, maar er zijn ook ontwerpen uit de jaren 80 die qua opbouw er ook uitzien als die heden ten dage nog worden gebouwd, met als kenmerk dikke rails.
het kan natuurlijk zijn dat die oude een andere kleurcodering hadden dan die van nu.

Dit zijn de echte https://www.wildepickups.com/
weduwe van Bill die de pickups nog maakt zoals Bill ze ontworpen heeft.
de kleurcode die ik beschreef komt van hun website.

dit is de persoon die Bill zo geflest heeft:
http://billlawrenceusa.com/
en zijn kleur codering
http://billlawrenceusa.com/index.37.jpg
waar rood de hot is

ik weet, er zijn nogal wat discussies over wie de echte maakt, maar voor mij blijft dat toch altijd die ze ontworpen heeft en die ze ook gemaakt heeft.

Pepe
7 november 2019, 15:39
Voor mij ook hoor.
Ik moet wel eerlijk zeggen, in mijn Mad Cat heb ik de Wajcman pickups, die er standaard inzitten, vervangen door een setje 1983 Lawrence black label strat pickups die ik nog ergens had liggen maar ik heb alles weer naar Wajcman terugezet want die klonken echt beter dus sorry about that Bill.

no 1 hops
8 november 2019, 08:46
Voor mij ook hoor.
Ik moet wel eerlijk zeggen, in mijn Mad Cat heb ik de Wajcman pickups, die er standaard inzitten, vervangen door een setje 1983 Lawrence black label strat pickups die ik nog ergens had liggen maar ik heb alles weer naar Wajcman terugezet want die klonken echt beter dus sorry about that Bill.
Dimeback Darrel leek ze ook goed te vinden, en daar is ook niets mis mee.
ik heb ook modellen geprobeerd die niet helemaal mijn ding waren.

maar gezien deze verhalen
https://www.tapatalk.com/groups/guitarsbyfender/bill-lawrence-s-legal-statement-t11239.html
gun ik Jzchak Wajcman niet een cent ;-)

Rinze
8 november 2019, 10:48
Dimeback Darrel leek ze ook goed te vinden, en daar is ook niets mis mee.
ik heb ook modellen geprobeerd die niet helemaal mijn ding waren.

maar gezien deze verhalen
https://www.tapatalk.com/groups/guitarsbyfender/bill-lawrence-s-legal-statement-t11239.html
gun ik Jzchak Wajcman niet een cent ;-)Meneer W. was een stuk handiger in zakelijk opzicht dan ome Bill. Die laatste had technisch goede ideeën maar om dat in te zetten in een stabiele zakelijke constructie lukte steeds niet.

In latere jaren hielp het niet dat Bill 's vrouw Becky niet erg stabiel was en zowel irl als online woest om zich heen sloeg naar iedereen die maar iets durfde op te merken over Bill en zijn werk. Er stond/staat vast nog ergens het filmpje online waar Becky het op een of andere beurs (NAMM?) aan de stok krijgt met een stel Japanners. Zelfs in de 240 p kwaliteit van toen is duidelijk dat ze baat zou hebben gehad bij een cursus anger management of een paar flinke downers.

Ook op hun site stonden destijds allerlei lappen tekst waarin ze fel van leer trok tegen iedere vermeende vijand. Bill vond het blijkbaar wel best zolang hij maar gewoon door mocht knutselen.

Zelf heel lang met een OBL L500XL gespeeld, toen het nog een Duits merk was. Latere OBL pups werden wederom niet door Bill gemaakt en dat was troep.

Zo bouw je niet echt aan je reputatie, elke keer weer wat opzetten en het dan weer met problemen achterlaten. En dan ook nog met Borderline Becky aan je zijde en een soort online sekte van echte gelovigen die ook niet met kritische noten of vragen om kunnen gaan.. Jammer want Bill was een bevlogen en creatief persoon.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Pepe
8 november 2019, 10:58
Het was me al eerder opgevallen dat Bill fans bijzonder gevoelig zijn voor kritiek.
Ik ken enkel de early 80's Lawrence die door Piet vd Brink en Galema geimporteerd werden en ik heb wel eens wat van Becky gekocht (mini coils) EN ik ken zijn Gibson pickups natuurlijk maar ze zijn niet voor mij, zijn sound. Het klinkt zoals hij ze ook presenteert, met veel data en argumentatie over superioriteit maar een pickup is voor mij toch meer dan een perfecte lijn op een scoop/scope

Rinze
8 november 2019, 11:28
Het was me al eerder opgevallen dat Bill fans bijzonder gevoelig zijn voor kritiek.
Ik ken enkel de early 80's Lawrence die door Piet vd Brink en Galema geimporteerd werden en ik heb wel eens wat van Becky gekocht (mini coils) EN ik ken zijn Gibson pickups natuurlijk maar ze zijn niet voor mij, zijn sound. Het klinkt zoals hij ze ook presenteert, met veel data en argumentatie over superioriteit maar een pickup is voor mij toch meer dan een perfecte lijn op een scoop/scopeBill bleef idd nogal hangen in de wetenschappelijke benadering. "Zo werkt het allemaal precies en dus klinkt dit het beste!", dat soort idee. Wel goed als tegenwicht voor alle tussen - de - oren - mojo maar het moet toch gewoon lekker klinken natuurlijk en daar kom je niet altijd op uit met zo'n nogal hifi - achtige insteek.

Dat neemt niet weg dat ik die OBL wel eens mis, die zou mooi in mijn periodieke elementen-stoelendans kunnen meedraaien.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

no 1 hops
9 november 2019, 06:53
Bill bleef idd nogal hangen in de wetenschappelijke benadering. "Zo werkt het allemaal precies en dus klinkt dit het beste!",

dat is jammer genoeg vaak zo dat mensen die wetenschap beoefenen, op wat voor vlak dan ook, geen oog hebben voor een andere insteek als het niet, op hun wijze, bewezen kan worden.
wat betreft pickups is gewoon persoonlijke smaak richting gevend, niets is beter.
maar ook in die hoek zijn er vast dingen die niet wetenschappelijk te bewijzen zijn, en toch effect hebben.

en wat betreft de pitbull achtige houding van Becky, kan mij er wel wat bij voorstellen.
als je stapel gek op iemand bent en iemand zit diegene dwars.

wat ik mij nog herinnerd was dat er een periode was dat mensen hun advertentie van een bill&becky pickup op ebay verwijdert zagen doordat de andere persoon bij ebay de klacht had ingediend dat het geen lawrence pickups waren.
toen dacht ik wel van hoe ver ga je met je strijd om het gelijk.
maar ja, in de VS wordt om de kleinste scheet al een rechtszaak aangespannen.