PDA

View Full Version : Nieuw hier, beginnend speler



Harmpie
5 november 2019, 19:53
Hallo allemaal,

*activeer Lingo-toontje*
Mijn naam is Harm-Pieter, 28 jaar uit Sliedrecht, en ik ben nieuw hier! :sssh:
*de-activeer lingo-toontje*

Goed, ik ben dus nieuw hier op dit Forum, en de gitaarwereld in zijn algemeen. Ik speel sinds dit voorjaar gitaar. Eerst een tijdje online lessen gevolgd, en toen ik erachter kwam dat ik het echt leuk vind en ermee door wilde gaan heb ik een gitaarleraar gezocht. Zo ben ik bij GLM in Hendrik-Ido-Ambacht terechtgekomen waar ik nu elke 2 weken een uur les krijg.

Zou niet weten wat ik hier nog meer moet vertellen dus hier doen jullie het maar ff mee :blast:

Harmpie

Erik de Perik
5 november 2019, 20:05
Zoooooo jij hebt de tijd genomen voor jouw eerste bericht ;)

Maar welkom!

Harmpie
5 november 2019, 20:31
Scherop opgemerkt inderdaad! Waren wat technische probleempjes en kwam prive ff wat tussendoor waardoor mijn hoofd ff niet bij gitaarspelen stond.

Duhsjaak
6 november 2019, 07:15
‘....met mijn hoofd bij gitaarspel ....’.
Hieraan herkennen wij loupezuiver de beginnende gitarist.
Met je hoofd gitaarspelen is ook niet de juiste houding, ben ik bang.
Maar goed, wat weet ik ervan. Ik ben geen gitaar docent tenslotte.

Welkom, Harmpie en ik hoop dat je je hier thuisvoelt.
Vriendelijke groet, Gus

NLF
6 november 2019, 11:21
‘.
Met je hoofd gitaarspelen is ook niet de juiste houding, ben ik bang.


maar dat kan toch, als je met je tanden speelt zoals Jimi?!

Fusion
6 november 2019, 11:34
Welkom Harmpie

Pat911
6 november 2019, 12:27
Welkom. Wat voor stijl speel je? En wat voor gitaar heb je?

Harmpie
6 november 2019, 18:47
Welkom. Wat voor stijl speel je? En wat voor gitaar heb je?

Ik heb een elektrische gitaar. Volgens mij een Fazley. Echt instapmodel zegmaar die ik heb gekregen van een kennis die hem nog had staan/hangen. Ben inmiddels aan het sparen voor een nieuwe though.

Ik speel voornamelijk Pop/Rock momenteel. Denk aan Neil Young, Jett Joan en ben momenteel aan het oefenen op Paranoid van Black Sabbath. allemaal volgens de lesmothode van mijn leraar die me prima bevalt! In die lessen komt ook een deel Blues voorbij, en heb het idee dat dat mij ook wel gaat bevallen.

NLF
6 november 2019, 19:40
O ja welkom natuurlijk. Altijd weer leuk om te weten dat er ook mensen zijn voor wie het allemaal nieuw is, zeker als je hier zelf al sinds 1986 mee bezig bent. Sommige mensen zeggen dat het forum hier tegenwoordig een dooie boel is maar ik betwijfel of dat zo is. Er is een hoop informatie beschikbaar en meestal zijn er wel mensen die een beetje willen helpen. De zoekfunctie is alleen niet helemaal super.