PDA

View Full Version : Welke boost gebruik jij?



Sjtevel
31 oktober 2019, 11:08
Ik ben mij langzaam aan het oriënteren voor materiaal voor in mijn toekomstige studio. Ik (bassist) zie vaak verschillende pedalen die worden gebruikt als boost voor een buizenamp.
Daarom wil ik een paar boostpedaaltjes klaar hebben liggen. Op de shopinglist staat al: een cleanboost, een klon clone en een tubescreamer.

Zijn er nog meerdere smaken die dienst kunnen doen als boost?

Brum
31 oktober 2019, 11:25
De Boss SD-1 is ook zo'n klassiekertje. In de jaren '80 was het voor je Marshall met een TS-9 of 808 zo ongeveer the way to go. Voor cleanboost kan ik de MXR Micro Amp aanraden. Simpel, niet al te duur en doet wat het moet doen, namelijk clean boosten.

Maar wat is je doelgroep, wil je alle kanten uit qua stijlen? Wil je de boutique kant op, of moet het gewoon algemeen werken? Want dan wordt je lijst waarschijnlijk wel wat groot. Persoonlijk zou ik het bij een Ibanez/Maxon TS-9/TS-808/OD808, MXR Micro Amp en een Boss SD-1 houden. Dat zijn wel zo ongeveer de klassiekertjes die zich ook bij de grote jongens allang bewezen hebben. En tegenwoordig ben je niet meer hip als je niet ergens een Klon hebt, een kloon mag. Ik heb 0,0 ervaring op het gebied van de Klon kloontjes, maar de Wampler Tumnus, dan wel de Tumnus Deluxe spreekt mij het meest aan.

Brad
31 oktober 2019, 11:40
Voor hetgeen jij hem wil gebruiken is die tubescreamer volgens mij geschikt. Om je cleane sound op de peppen kun je een compressor nemen of een clean boost. Ik gebruik onder een Valeton comprince compressor of een Mooer bluescrab overdrive daarvoor. Of de compressor in mijn ME-5 multi-effectprocessor als ik daar mee speel.

Jan Buurman
31 oktober 2019, 12:19
Ik ben blijven hangen bij de TC Electronic Spark (mini)..

Sjtevel
31 oktober 2019, 15:20
Een TC spark mini heb ik nog ergens liggen. Zelf wilde ik gaan voor de Maxon 808 en Wampler tumnus. De Boss SD-1 zet ik ook op het lijstje, die is toch niet zo duur....

telerocker
31 oktober 2019, 16:23
Als boost staan op mijn bordje: Xotic EP-Booster en de RR Fat Drive (Klon-afmetingen, maar iets ander circuit met veel meer gain, maar met de gain dicht een lekkere boost).

rozh
31 oktober 2019, 19:55
ik heb zelf 2 zelfbouw klons gehad waarvan er 1 de winnaar was en er nog steeds op staat. Een mxr sugardrive had ik ook, was ook leuk maar die andere zelfbouw klon klinkt t best.
verder heb ik een maxxon 808 maar wil eigk liever een ts10. (maar dat verschil hoort wss toch niemand behalve ikzelf)
daarna in mn chain komt een box of rock van zvex waar dus ook een super hard on cleanboost in zit. ik mis eigenlijk wel nog een cleanboost vóór mn drive pedalen dus miss dat ik nog een keeley katana koop daarvoor.
aan t einde van mn drivechain heb ik nog een zelfgemaakte lovepedal zendrive staan, das een dumble in a box, zeer dynamisch en als je de gain terugdraait is het een zeer dynamische preamp of cleanboost

jutter
31 oktober 2019, 21:54
Seymour Duncan pickup booster. Erg fijne booster.

Brum
31 oktober 2019, 22:38
iverder heb ik een maxxon 808 maar wil eigk liever een ts10. (maar dat verschil hoort wss toch niemand behalve ikzelf)

Ik ben bang dat je zelf het verschil ook niet gaat horen. Ik zou het lekker bij die 808 houden.;)

NLF
31 oktober 2019, 23:17
Ik ben mij langzaam aan het oriënteren voor materiaal voor in mijn toekomstige studio. Ik (bassist)

Gebruik je m voor je basgitaar? Het belangrijkste is kijken waarvoor je m wilt gebruiken want de toepassing (vaak heel verschillend) bepaalt zo'n beetje welke je wel/niet kunt/wilt gebruiken.

Ik ben zo gek geweest om een hele zomer lang die dingen te gaan testen en onderling te vergelijken in de oefenruimte. Ik heb er toen een hele hoop geprobeerd en blind getest met AB switch (Kool & Elfring Ace boost, Flynn Amps Hawk Boost, Boss Bluesdriver, Boss OD 1, TS 9, 808, MXR Linebooster zowel met 9 als 18 volt, Keeley Java boost, Flynn OC44). Het hangt een beetje af van de combinatie van welke gitaar en welke versterker. Uiteindelijk heb ik de Ace Boost (full range) en de Hawk gehouden. Die laatste heeft een toonregeling en dat vind ik wel handig (kun je de mids er wat in of uitdraaien, of de bas er wat in of uit). Als ik die twee achter elkaar zet kan ik als ik wil een soort clean/crunch/lead systeem maken. Daarmee kun je als het moet een strat over een oude AC30 laten klinken als DiMarzio's over een JCM 800 (versterker moet dan alleen wel heel hard staan...).

Resultaat was trouwens dat het elkaar allemaal niet zo veel ontliep. Maar sommigen versterken vooral de mids en anderen vooral de treble en weer anderen zijn full frequency. Dat is (in mijn ogen) het belangrijkste verschil tussen al die dingen. Hoger voltage geeft wat meer headroom, dat kan juist zijn wat je wil of juist niet zijn wat je wilt als je compressie zoekt. Klon heb ik trouwens ook wel eens bij iemand geprobeerd. Boss pedalen vond ik niet fijn vanwege de buffer (maar anderen vinden ze juist daarom wel fijn, is persoonlijk). TS9 werkte voor mij alleen met een strat over een Twin of zoiets. Verschil tussen ts9 en 808 was er alleen in volume (niet in voicing).

Anyway ... hoop dat je hier iets aan hebt

Sjtevel
31 oktober 2019, 23:32
Gebruik je m voor je basgitaar? Het belangrijkste is kijken waarvoor je m wilt gebruiken want de toepassing (vaak heel verschillend) bepaalt zo'n beetje welke je wel/niet kunt/wilt gebruiken.


Nee, niet voor bas. Het is meer dat ik wat verschillende ‘smaken’ boost kan aanbieden. Ik denk dat ik met de spark mini (fullrange) tubescreamer (midboost) en klon clone (trebleboost) wel ben....

NLF
31 oktober 2019, 23:39
De Klon zit qua toon in de buurt van de TS (is namelijk ook een midboost!). Is alleen wat meer "spophisticated". Als je een full frequency boost hebt en een TS 9 en een treble booster (bijvoorbeeld de OC 44 van Flynn, dat is een goede) heb je een mooie set. Met een simpele Boss GE 7 kun je trouwens ook leuke dingen doen.

Kim Wilson
1 november 2019, 09:18
Ik heb een Newtone flower booster gebouwd. Prima booster, haalt het hele geluid een beetje op, beetje meer verzadiging of zo, prima ding. En 2 tientjes, moet je hem alleen zelf nog even in elkaar solderen.

Mitch
1 november 2019, 10:49
Een klon kloon is inderdaad geen treble boost maar doet wat op verschillende frequenties. Ook geen mid boost, hij zit niet in de buurt van een TS bij de meeste amps. Wel een uitstekende keus als je single channel Fenders of Voxen wil oversturen, met Marshall combineert het niet met elke amp even makkelijk.
Maar als je daarnaast een klassieke treble boost of een iets modernere variant daarvan hebt, en een clean (FET) boost en een TS dan heb je met vier pedalen wel de klassiekers te pakken. Punt is wel altijd dat het heel erg afhangt van de amp en het volume hoe ze uitpakken. Ik vind de klassieke treble booster bijna nooit goed werken, tenzij je een amp met veel laag en mid keihard aan hebt en de boel modderig wordt. Ik denk zo maar dat je dat in een gemiddelde studio niet zo vaak gaat doen, maar ik kan me vergissen natuurlijk. Zovel info hebben we niet over je doelgroep :)

Sjtevel
1 november 2019, 11:32
Tja, de bouw van de studio moet nog beginnen, dus er is nog geen doelgroep op dit moment. Zoals gezegd ben ik me nog aan het oriënteren wat ik nodig heb. Een paar boost pedaaltjes had ik nog op het lijstje staan.

Ik denk dat ik met een treble boost, tubescreamer, clean boost en een klon clone wel alle smaken heb. Zal ik ze allemaal nodig hebben? Geen idee, maar dan heb ik wel iets wat ik kan aanbieden.

rozh
1 november 2019, 13:37
Ik denk dat ik met een treble boost, tubescreamer, clean boost en een klon clone wel alle smaken heb. Zal ik ze allemaal nodig hebben? Geen idee, maar dan heb ik wel iets wat ik kan aanbieden.

ja hier ben ik het opzich wel mee eens, although the klon met gain omlaag ook een soort cleanboost is.


Ik heb een Newtone flower booster gebouwd. Prima booster, haalt het hele geluid een beetje op, beetje meer verzadiging of zo, prima ding. En 2 tientjes, moet je hem alleen zelf nog even in elkaar solderen.

de flowerbooster is dus een zvex super hard on (zoals ik ook op mn box of rock had zitten zoals ik hiervoor verteld had)
echt een topding voor weinig geld idd.

Fusion
1 november 2019, 14:36
Verdiep je ook eens in software plug-ins.

Sjtevel
1 november 2019, 16:01
Zeker al gedaan, maar het is nogal lastig om een plug-in voor een versterker te zetten. 🤔

Fusion
1 november 2019, 19:43
Valt wel mee toch? DI box en reamp box en klaar is Kees?

NLF
1 november 2019, 20:47
Een klon kloon is inderdaad geen treble boost maar doet wat op verschillende frequenties. Ook geen mid boost, hij zit niet in de buurt van een TS bij de meeste amps.

Nee dat klopt. Een keer op zo'n ding gespeeld. Hij is heel slim gemaakt en boost heel erg goed de frequenties die voor gitaar belangrijk zijn. TS heeft echt zijn eigen voicing. Maar een Klon is geen full frequency boost (niet dat een full frequency per sé goed is, ik zou eerder zeggen dat zo'n ding vaak niet is wat je wilt omdat je de bas meestal dus niet op wilt blazen)

Sjtevel
22 september 2021, 19:00
De studio is inmiddels af! Nu kwam ik deze tegen: https://m.thomann.de/nl/boss_od_200_hybrid_overdrive.htm

Wellicht een all in one oplossing? Iemand ervaringen of een mening?

Pepe
22 september 2021, 19:15
De studio is inmiddels af! Nu kwam ik deze tegen: https://m.thomann.de/nl/boss_od_200_hybrid_overdrive.htm

Wellicht een all in one oplossing? Iemand ervaringen of een mening?

Dat is een drive pedaal. Kan je daar mee boosten? Met wat pielen & draaien, misschien best wel.
Bij boost denk je aan een clean signaal met eventueel mogelijkheid van het boosten van specifieke frequenties. En ondanks dat boosten allemaal zeggen niks te veranderen aan het originele geluid klinken ze allemaal anders.

tmms
22 september 2021, 19:25
De OD20 stond wel goed bekend dacht ik.

R.J
22 september 2021, 21:39
als je puur een boost moet hebben waarom niet die van Xotic, de EP booster. Of de spark van TC Electronic?

Of gewoon een EQ pedaal met flat EQ en de volume een paar treedjes omhoog.

Sjtevel
22 september 2021, 22:32
Zie eerdere comments in dit topic; clean boost heb ik al. Ben echter nog op zoek naar meerdere smaken. Midboost (od808), trebleboost, klon.

Mitch
22 september 2021, 22:35
Leuk om te horen dat het af is. Succes!
Qua boosts heb ik niets toe te voegen aan wat er al geschreven is

Pepe
22 september 2021, 23:56
Zo'n pedaal dat niemand heeft maar waar iedereen van zegt, ja.. logisch...

https://cdn.webshopapp.com/shops/244607/files/322651425/890x820x2/boss-boss-ge-7-equalizer-gitaar-effectpedaal.jpg

en natuurlijk mijn persoonlijk favoriet

https://www.freethetone.com/upload/en/images/product/effects/rj1v/main1.png

rozh
23 september 2021, 09:57
Katana clean boost is ook leuk.
Check mijn korte vid erover:

https://www.instagram.com/tv/CUFMhsxjtZ7/?utm_medium=copy_link

Ik heb er nog 1tje over indien je interesse hebt


Daarnaast is een fuzz miss ook leuk, cleans up like a clean boost, unleashes terror when fully open :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

NLF
23 september 2021, 10:31
De studio is inmiddels af! Nu kwam ik deze tegen: https://m.thomann.de/nl/boss_od_200_hybrid_overdrive.htm

Wellicht een all in one oplossing? Iemand ervaringen of een mening?

Nee, zo moet je dat niet zien. Er zijn "klassieke" pedaaltjes die je een specifieke sound geven en een speciaal trucje doen (de TS, de Klon, de treble boost etc.) Zo'n pedaal waar je nu naar kijkt is een pedaal dat vermoedelijk duizend dingen kan maar (net of helemaal) niet wat die klassieke pedaaltjes wel kunnen (en waar je dus uiteindelijk toch op uitkomt :-)

Fobo
23 september 2021, 15:58
Zo'n pedaal dat niemand heeft maar waar iedereen van zegt, ja.. logisch...

https://cdn.webshopapp.com/shops/244607/files/322651425/890x820x2/boss-boss-ge-7-equalizer-gitaar-effectpedaal.jpg
Jaren geleden kwam deze in een zelfde soort discussie ook al voorbij. M.i. de meest neutrale oplossing (en waarschijnlijk de goedkoopste).

tmms
23 september 2021, 16:12
Nog altijd op zoek naar iemand die van het boost gedeelte van een Carl Martin Hot Drive & Boost mk3, een EP-boost wil maken. Heb een interessant schema van het ding. En van de originele EP. Moet een torretje bij, genoeg ruimte voor. Hij werkt op 12V=.
Voor de goede orde, heeft een trafootje, werkt op netspanning.
De drive is uitermate klassiek, zeg maar gerust saai, een bruine, nette, keurige drive. Wel veelzijdig, een tikkeltje of veel oversturing, allemaal lekker. Uitermate geschikt voor een cleane versterker, waar je een keer over wil scheuren.
Ik bedoel, twee tientjes plus een paar lekkere biertjes?:hide:

Sjtevel
23 september 2021, 16:18
Nee, zo moet je dat niet zien. Er zijn "klassieke" pedaaltjes die je een specifieke sound geven en een speciaal trucje doen (de TS, de Klon, de treble boost etc.) Zo'n pedaal waar je nu naar kijkt is een pedaal dat vermoedelijk duizend dingen kan maar (net of helemaal) niet wat die klassieke pedaaltjes wel kunnen (en waar je dus uiteindelijk toch op uitkomt :-)

Prima, ik ga voor de losse pedaaltjes. Iemand nog tips voor een (betaalbare) treble boost?

NLF
23 september 2021, 23:42
Jaren geleden kwam deze in een zelfde soort discussie ook al voorbij. M.i. de meest neutrale oplossing (en waarschijnlijk de goedkoopste).

Heb er twee. Zijn de enige boost pedalen die ik (nog) heb (en mijn Ace Boost van Kool & Elfring heb ik ook nog, was ik even vergeten)

Kim Wilson
24 september 2021, 07:52
Ik heb de Flower booster van Newtone in elkaar geprutst en die gebruik ik nog steeds met veel plezier.

rozh
24 september 2021, 10:21
is dat die super hard on? ik heb die ook een aantal keer gebouwd en wat mods uitgevoerd om hem praktischer te maken, maar vind toch uiteindelijk niet super praktisch vanwege het gekraak etc.
De katana cleanboost blijft voor mij toch een van de beste. 35db boost en klinkt fantastisch.

Midwolda
24 september 2021, 10:38
Boosten van het gitaarsignaal? Een aan/uit vloerschakelaar in Input 2 van de versterker.

:hide:

raabje
24 september 2021, 10:46
Als je even over het punt heen stapt dat ie van Behringer is en van plastic is, deze pedaal heeft een goede boost. Of die tone sucked weet ik niet, ik hoor het niet.

https://www.thomann.de/nl/behringer_sf300.htm

Kost 3 x niks, gooi deze in je winkelmandje erbij als je andere gear bestelt.

tmms
24 september 2021, 12:12
Hee, weer leverbaar? Mooi ding, schijnt dat je kunt blenden met de schakelaar er tussen in.

miyaru
24 september 2021, 13:07
Hee, weer leverbaar? Mooi ding, schijnt dat je kunt blenden met de schakelaar er tussen in.

Kun je er niet een 5-standen schakelaar van een Stratocaster in solderen? :hide:

Kim Wilson
24 september 2021, 13:35
is dat die super hard on? ik heb die ook een aantal keer gebouwd en wat mods uitgevoerd om hem praktischer te maken, maar vind toch uiteindelijk niet super praktisch vanwege het gekraak etc.
De katana cleanboost blijft voor mij toch een van de beste. 35db boost en klinkt fantastisch.

Ja klopt. Hij is idd niet heel veelzijdig, maar hij kleurt het geluid wel heel mooi. En die crackle, tja. Ik heb er geen moeite mee, en zolang je niet aan de volumeknop zit…

tmms
24 september 2021, 13:47
Kun je er niet een 5-standen schakelaar van een Stratocaster in solderen? :hide:

Tuurlijk.:D Was destijds achter die goedkope galm aan, uitverkocht evenals de fuzz. De galm op marktplaats verkregen, maar nog altijd GAS voor die fuzz. Dé twee smaakjes en die boost schijnt heel aardig te zijn, ken hem verder niet.
Moet ophouden maar de EP blijft knagen.:)

raabje
24 september 2021, 13:55
Even geprobeerd, blenden tussen fuzz 2 en boost had ik eerder nog niet gedaan, en dit werkt niet. Tussen fuzz 1 en 2 kan je wel blenden, dat is op zich wel aardig.

De boost is wel bijzonder, de level knop doet niks in deze stand, het is een soort van fixed decibel boost, en met gain kan je er meer viezigheid indraaien, waardoor het volume ook nog omhoog gaat. Als je het niet te gek maakt is het een prima clean boost.

the sure thing
12 november 2021, 20:58
Ik heb erg veel boosters gehad. Mijn favo: de Rockett Archer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Duhsjaak
13 november 2021, 13:54
Op mijn leeftijd kom ik eerder in aanmerking voor een boosterprik.
Vriendelijke groet, Gus

Sjtevel
14 november 2021, 15:46
Ik heb erg veel boosters gehad. Mijn favo: de Rockett Archer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

En waarom is dit jouw favoriet?

the sure thing
15 november 2021, 20:43
En waarom is dit jouw favoriet?

Omdat deze het meest VET klonk. Vet als zijnde dik, warm, rond, prikte door de mix, niet wollig, niet modderig. En goed instelbaar qua tone. En bleef lang "clean" als het moet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

LRS
15 november 2021, 21:22
Op m’n Blues Deluxe Reissue stel ik bij band repetities kanaal twee een tandje harder in dan kanaal één. Ook met master volume helemaal open en volume instellen met gain geeft kanaal twee altijd een tikje meer dirt dan kanaal een, maar dat is bij een solo boost nooit storend. Voetschakelaar bedient de “boost”.

Voor optredens kan ik bij m’n ‘64 Bandmaster kiezen:
- uitgang van m’n pedal board met ABY box naar normal kanaal en vibrato kanaal van de amp zetten. Vibrato kanaal speelt dan voor boost door iets meer volume in te stellen.
- kanalen jumpen met een AB(Y) box ertussen en wanneer nodig het tweede kanaal erbij knallen voor de boost. Gejumpte kanalen klinken naar mijn idee wat dikker dan een enkel kanaal dat iets harder staat ingesteld dan het ander.

Wat nog vetter klinkt, is m’n pedal board in de gejumpte loop zetten en m’n gitaar in kanaal één prikken. Dan blend ‘ie het cleane geluid van kanaal één met de distortion van m’n pedal board uit kanaal twee. Geeft super vet én gedefinieerd geluid. Bij deze truc moet ik solo boost met volume knop van m’n gitaar doen. Vind mij eigenlijk minder fijn, maar dat pedal board gejumpt klinkt zo dik…

Sjtevel
18 november 2021, 23:01
Omdat deze het meest VET klonk. Vet als zijnde dik, warm, rond, prikte door de mix, niet wollig, niet modderig. En goed instelbaar qua tone. En bleef lang "clean" als het moet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Als ik dit zo lees, vooral een boost in de low mids dus?

Pepe
18 november 2021, 23:25
Als ik dit zo lees, vooral een boost in de low mids dus?

Het is een variabel freq (in mate, niet in gebied) met een piek grofweg tussen 700Hz en 800Hz naar gelang drive & toon knobs
het is een high headroom boost en bij de tijd dat de drive kicks in klinkt ie voor mij te boxy als stand alone maar hij is ook echt bedoeld om frequenties van stage 1 te pushen.
Daarom vind ik de Free the Tone Red Jasper ook bruikbaarder, die heeft een fixed klon frequentie van 9 uur en zijn drive itt de Klon/Archer losgekoppeld.

AoDf
19 november 2021, 08:15
De Fulltone 2B ben ik erg tevreden mee. Kwam er gister achter dat deze ook erg lekker werkt voor mijn American Sound pedaal. Brengt in combinatie een belletjesachtig clean teweeg welke ik niet in die mate uit de American Sound alleen kon krijgen. Er zit tevens een knopje op waarmee je subtiel wat compressie kunt indraaien. Fijn, klein, stevig pedaaltje.

telecastermaster
19 november 2021, 17:10
Mijn favo: Effectrode Fire Bottle.

https://www.effectrode.com/products/effects-pedals/fire-bottle-tube-boost/

Sjtevel
26 november 2021, 15:43
Kogel is door de kerk: clean boost had ik al (tc spark mini). Besteld: JHS bonsai (TS) en een Wampler Tumnus (klon). Alleen nog op zoek naar een (betaalbare) treble boost.

YannickH
27 november 2021, 09:00
Sinds ik een Marshall JVM410h heb geen boost meer. Dat beest klinkt beter zonder boost dan met maar van alle boosts dat ik gehad heb was de MXR GT-OD de beste. Het klonk alsof je een tube bij stak ipv een boost gebruikte.
Een Tubescreamer is zo duidelijk aanwezig en dat heb je met de GT-OD niet.
De Nobels ODR-1 is dan weer mijn favoriet op een clean amp.

OD lijst: Ibanez TS9, MXR GT-OD, MXR Zakk Wylde OD, Boss OD3, Boss SD1, Boss MT2, KHDK Nergal OD, JHS Double Barrel, Analogman KOT, DOD Malmsteen OD, Fender Malmsteen OD, Fortin Grind, Ceriatone Centura klon, Lovepedal Kalamazoo, Nobels ODR-1

Sjtevel
27 november 2021, 17:52
De gt-od heb ik ook gehad, maar die deed (voor mij althans) hetzelfde truukje als de tc spark. De mid bump leek mij zelfs afwezig in de MXR, terwijl ik die juist zocht. Desalniettemin een fijn pedaaltje, ook voor stand alone drives.

no 1 hops
28 november 2021, 08:14
Jaren geleden kwam deze in een zelfde soort discussie ook al voorbij. M.i. de meest neutrale oplossing (en waarschijnlijk de goedkoopste).
nope, niet de goedkoopste, deze goed kloon ervan wel ;-)
https://www.thomann.de/nl/behringer_eq700.htm?sid=55090f3ddde1b92dddeadb020f ad60ee&ref=intl&shp=eyJjb3VudHJ5IjoibmwiLCJjdXJyZW5jeSI6MiwibGFuZ3 VhZ2UiOjd9&reload=1

Jan Buurman
28 november 2021, 09:07
De gt-od heb ik ook gehad, maar die deed (voor mij althans) hetzelfde truukje als de tc spark. De mid bump leek mij zelfs afwezig in de MXR, terwijl ik die juist zocht. Desalniettemin een fijn pedaaltje, ook voor stand alone drives.

Heb je wel eens geëxperimenteerd met de switch aan de binnenkant? Daar schakel je van GT-OD naar de ZW-44 (Zakk Wylde overdrive)

Sjtevel
28 november 2021, 10:26
Dit is de eerste keer dat ik er van hoor, stond ook nergens in de handleiding. Inmiddels al verkocht, dus testen gaat niet meer.

Erik de Perik
23 januari 2022, 18:12
Ik bezit 'm zelf niet, maar wel geleend; de Ernst Fliek Wire Surfer.

https://www.musiker-board.de/attachments/wiresurfer-gif.680114/

Fobo
23 januari 2022, 19:45
Ik gebruik de ingebouwde boost in mijn Yamaha THR100HD Dual; de utility software voorziet in - even gespiekt - drie VCM-boosters die zorgen voor ‘een cleane boost tot soepele overdrive’. Heb eigenlijk altijd een cleane boost aan; klinkt lekker 'direct'.

guitarkid
14 maart 2022, 18:44
Ik heb een Newtone flower booster gebouwd. Prima booster, haalt het hele geluid een beetje op, beetje meer verzadiging of zo, prima ding. En 2 tientjes, moet je hem alleen zelf nog even in elkaar solderen.

Ik gebruik al een eeuwigheid zo'n Newtone flowerbooster in mijn main bak, gebouwd door forumlid Roger. Is een Zvex SHO-kloon. Hij bevalt mij nog steeds prima. Roger noemde hem de Little Red Booster (hij is namelijk rood!) en zo heet hij nog steeds! ;)