PDA

View Full Version : nieuwe humbucker, advies gevraagd



green_day
7 augustus 2003, 10:49
kom op mensen, help me alstublieft een keuze te maken voor welke pickup. Heb zelf al wat van dimarzio gezien, de evolution lijkt me wel wat. maar heeft die niet een gigantische output? of de invader, die kan ook wel scheuren maar klinkt clean weer naar niks of wel? ik zoek een lekkere scheurpup voor in een strat die clean ook niet te beroerd klinkt. ook al maakt dit niet zo veel uit aangezien ik de single coils ook nog heb.. iemand andere suggesties?

skanky
7 augustus 2003, 10:53
misschien een Kent Armstrong Motherbucker. 2 humbuckers in een, 2 rails dus, hoge output en klink clean ook nog behoorlijk goed

green_day
7 augustus 2003, 11:02
misschien een Kent Armstrong Motherbucker. 2 humbuckers in een, 2 rails dus, hoge output en klink clean ook nog behoorlijk goed

ja maar ik ben helemaal niet op zoek naar zo'n super highgain.. zoek meer een pickup om punkrock mee te spelen. een pickup met een wat hogere output dan die stock hummer maar die clean ook wel redelijk moet klinken

Punkrockerke
7 augustus 2003, 13:11
Het hangt er ook een beetje vanaf welke versterker je hebt. Mijn Strat klonk veel te schel en te dun door m'n Marshall :-( ValveState :-(
Dus heb ik op zeker gespeeld en gelijk de humbucker met de meeste mids en bas gekocht uit het SD-gamma: de Invader. Sommigen vinden het clean-geluid niet zo goed, maar ik vind dat het nog wel redelijk is. Maar het is een zeer goed element voor punkrock en/of metal.
Anders kan je ook voor de Duncan Distortion gaan. Iets minder hoge output, minder mids en meer treble dan de Invader.

green_day
7 augustus 2003, 17:54
Het hangt er ook een beetje vanaf welke versterker je hebt. Mijn Strat klonk veel te schel en te dun door m'n Marshall :-( ValveState :-(
Dus heb ik op zeker gespeeld en gelijk de humbucker met de meeste mids en bas gekocht uit het SD-gamma: de Invader. Sommigen vinden het clean-geluid niet zo goed, maar ik vind dat het nog wel redelijk is. Maar het is een zeer goed element voor punkrock en/of metal.
Anders kan je ook voor de Duncan Distortion gaan. Iets minder hoge output, minder mids en meer treble dan de Invader.

ja speel op een yamaha solid-state amp.. 100 watter. Ik kan mijn geluid eigelijk zo dik en bassy maken als ik zelf wil, maar ook schel.. de invader lijkt me dan een erg goeie optie.. dankje voor je bericht!

Stitch
7 augustus 2003, 19:01
Invader heb ik ook, maar clean vind ik em echt zuigen. Maarja kwestie van smaken verschillen denk ik

green_day
7 augustus 2003, 21:38
Invader heb ik ook, maar clean vind ik em echt zuigen. Maarja kwestie van smaken verschillen denk ik

nouja ik heb de invader besteld dus dank u voor uw berichten, het gaat me niet eens zo zeer om het clean maar meer rocken.. en dat kan ie wel :lol:
Nouja als ik echt lekker clean wil spelen ga ik wel neck en middle pickup gebruiken, daarmee speel ik toch nooit met echte distortion.. maar als je hem clean vind zuigen, wat zuigt er dan precies?

Anders Destium
7 augustus 2003, 21:46
Probleem met dergelijke pickups is dat ze te gedefinieerd klinken, met andere woorden: strak en fel. Dit is met distortion heel erg prettig, alleen met clean een nogal vervelende eigenschap, het is heel lastig om gevoelig over te komen als je een invader, tonezone oid hebt :)

SiNiSTRaL
7 augustus 2003, 21:48
bill lawrence l500xl?
die klinkt clean wel ok en met overdrive al helemaal :D

Akira
7 augustus 2003, 21:58
Uhm, er schiet mij iets te binnen zomaar...die EMG 81 en 85 zijn toch ook van die mega directe humbuckers die clean slecht klinken?
Maar als metallica live "clean" speelt, one en fade to black en zo, klinkt het best wel goed.
Spelen ze dan stiekum over andere elementen?

Anders Destium
7 augustus 2003, 22:01
Nee, als je een EMG 85 hebt, klinkt hij clean heel aardig. Hij is er ook op gebouwd wat dat betreft :) Ik zou het persoonlijk raar vinden als met een papierwinkel als die zij achter hun gitaar hebben hangen het níet goed zou klinken :wink:

green_day
7 augustus 2003, 22:02
Probleem met dergelijke pickups is dat ze te gedefinieerd klinken, met andere woorden: strak en fel. Dit is met distortion heel erg prettig, alleen met clean een nogal vervelende eigenschap, het is heel lastig om gevoelig over te komen als je een invader, tonezone oid hebt :)

dat is zeker waar.. maarja misschien vind ik het juist wel weer een mooi geluid, wie weet. Beetje dat blink geluid, op zich niks mis mee vind ik. Dat clean klinkt ook wel best.. dus we shall see :)

Ic3gl0vE
7 augustus 2003, 22:05
Ik zou het persoonlijk raar vinden als met een papierwinkel als die zij achter hun gitaar hebben hangen het níet goed zou klinken :wink:

papierwinkel? *snapt niet* duzZ hihi lol *one luv*.

nee even serieus, wat bedoel je?

Anders Destium
7 augustus 2003, 22:22
>Ic3

Met papierwinkel bedoelde ik de hele modelling en versterking die er aan te pas komt :)

Een band als Metallica heeft zoveel op de backloop en het mengpaneel staan dat het live (en op de plaat) altijd wel redelijk tot goed klint, ik hoop in ieder geval voor ze dat ze het geluid op St Anger zo hebben gepland.

Maiden Michiel
7 augustus 2003, 22:28
Je wilt geen teringhoge output maar je koopt een Invader??

????????????????????

maarten
8 augustus 2003, 00:18
Je wilt geen teringhoge output maar je koopt een Invader??

????????????????????

zoiets ging ook al door mijn hoofd heen... :-?

The Mule
8 augustus 2003, 07:36
Probleem met dergelijke pickups is dat ze te gedefinieerd klinken, met andere woorden: strak en fel. Dit is met distortion heel erg prettig, alleen met clean een nogal vervelende eigenschap, het is heel lastig om gevoelig over te komen als je een invader, tonezone oid hebt :)

De oplossing die ik daarvoor met m'n Fender Esquire Custom GT (één Seymour Duncan Invader bij de brug) al heel snel heb gevonden is volumepot van de gitaar terugdraaien tot ongeveer de helft (vanwege hoge output bijna geen verlies aan definitie) en reverb (van de amp) naar smaak toevoegen. Heerlijk 'gevoelig' clean geluid, ook uit de Invader...

green_day
8 augustus 2003, 09:33
inderdaad ik zit daar ook al aan te denken, misschien dat ik het nog wijzig voor toch een jeff beck..

lord bean
8 augustus 2003, 15:32
Ik vind de sh-6 van seymour duncan wel erg mooi klinken. Ook clean. Althans van wat ik heb gehoord op hun website.
Ik zit er dus hard aan te denken om die in de brug te laten zetten. Heeft iemand enig idee wat dat gaat kosten?