PDA

View Full Version : black spirit 200 hughes en knetter



nak
17 oktober 2019, 19:21
Iemand al ervaringen met de black spirit 200?
Lijkt me beetje hetzelfde als een bluguitar amp1, maar dan met effects en dat zint me wel.
greetz

pasqual
17 oktober 2019, 22:20
Geen ervaring maar meestal zijn de reviews beter dan als je er zelf op speelt. ( niet altijd natuurlijk;))
Maar in dit geval ben ik nog maar weinig online tegengekomen wat de prijs een beetje rechtvaardigt.
Er zit iets in de sound wat mij niet bevalt (té hifi? Té fizzy?...)

arjanb01
17 oktober 2019, 22:28
Geen ervaring mee maar dit klinkt toch echt wel lekker, vanaf 12.00 min is het crunch time😘:

https://youtu.be/8sDvMyDulJQ

Pepe
17 oktober 2019, 22:40
Het lukt me niet om door het poser show off heen te luisteren.

Erik de Perik
17 oktober 2019, 22:57
Gast geeft meer een demo van zichzelf.

telerocker
18 oktober 2019, 12:17
Geen ervaring maar meestal zijn de reviews beter dan als je er zelf op speelt. ( niet altijd natuurlijk;))
Maar in dit geval ben ik nog maar weinig online tegengekomen wat de prijs een beetje rechtvaardigt.
Er zit iets in de sound wat mij niet bevalt (té hifi? Té fizzy?...)

Ik had dat al een beetje bij de Tubemeisters. Dit is van hetzelfde laken een pak. Ik denk dat je Statesman iets natuurlijker klinkt. Voor de rest is die Black Spirit wel een handige amp als je veel features in één bak wenst.

arjanb01
18 oktober 2019, 16:22
Gast geeft meer een demo van zichzelf.

Goeie demo toch ? Ik vind het voor een modelling apparaat echt zeer acceptabel klinken.
Alleen bij alle gear met speaker simulators direct de FOH in via xlr ben je overgeleverd aan de zaal mix. Je in ear sound kun je maar beperkt inregelen maar als je in meerdere bands speelt en +/- 100x per jaar speelt dus snel moet opbouwen is dat een prima unit.

Erik de Perik
18 oktober 2019, 21:02
Tja, da's dan weer het nadeel van die "goeie demo." Kijk deze demo maar, dan wordt het allemaal wat duidelijker. Het is trouwens géén modeling amp.


https://www.youtube.com/watch?v=KldnWtet-bw

Pepe
18 oktober 2019, 21:19
Maar mensen, dit is toch een HORRIBEL geluid? Scherp, dun, hol...

Erik de Perik
18 oktober 2019, 21:39
Geen idee, ik ken 'm alleen van 2 YT filmpjes.

harrie-beton
18 oktober 2019, 22:36
[QUOTE=Erik de Perik;3444331]Tja, da's dan weer het nadeel van die "goeie demo." Kijk deze demo maar, dan wordt het allemaal wat duidelijker. Het is trouwens géén modeling amp.


van website Knetter:
"Bionic Tone Generating". De complex-dynamische processen van een klassiek buizencircuit worden gesimuleerd en geoptimaliseerd in een nieuw analoog circuitprincipe"

arjanb01
18 oktober 2019, 22:39
Maar mensen, dit is toch een HORRIBEL geluid? Scherp, dun, hol...

Eens. Maar met elke unit krijg je dit slechte geluid, zelfs uit een Axe fx of een Kemper die dubbel zo duur zijn als deze.
Zal ook aan de gitaar liggen waardoor het dun en schel klinkt, niet ?
Dat eerste filmpje hiervoor was echt een representatieve demo. Spaarzaam een beetje delay en reverb gebruiken en door de kanalen van clean, crunch, lead en ultra gain scrollen.
En inderdaad, het is geen modelling inderdaad, deze H&K😉

Erik de Perik
18 oktober 2019, 23:06
Het spaarzame reverb gebruik is een ode aan de Notre Dame.

Erik de Perik
18 oktober 2019, 23:07
[QUOTE=Erik de Perik;3444331]Tja, da's dan weer het nadeel van die "goeie demo." Kijk deze demo maar, dan wordt het allemaal wat duidelijker. Het is trouwens géén modeling amp.


van website Knetter:
"Bionic Tone Generating". De complex-dynamische processen van een klassiek buizencircuit worden gesimuleerd en geoptimaliseerd in een nieuw analoog circuitprincipe"


Right, dan is dus ieder overdrive pedaal ook modeling?

nak
19 oktober 2019, 08:26
Ben ook nog zoekend naar een goed filmpje/review.
Ik vertrouw die filmpjes nooit zo, worden die lui niet betaald door H&K?
op zoek dus naar een filmpje met belabberd beeld/ huiskamer/ mancave oid
verwacht daar meer een betrouwbaar review van

arjanb01
19 oktober 2019, 08:38
De meest betrouwbare review ben je zelf. Bestellen dat ding, thuis testen, bevalt ie, houden, bevalt ie niet, binnen 30 dagen terugsturen.
De YouTube filmpjes zijn hooguit een indicatie van wat de unit kan.

Remork1970
19 oktober 2019, 11:43
Hij is er nu ook als complete floor unit, voor de liefhebbers die dat wat mocht boeien.

Remork sluiten.

Erik de Perik
19 oktober 2019, 12:40
Oh zoals in het filmpje dat ik hier plaatste...? :D

Remork1970
19 oktober 2019, 13:10
Och, niet gekeken ja! Geloof het allemaal wel, die filmpjes. Zelf testen is het devies, zei er iemand.

Remork sluiten.

Pepe
19 oktober 2019, 15:18
Telkens als ik Black Spirit 200 in de lijst zie staan moet ik hier aan denken


https://www.youtube.com/watch?v=Thbg0HoJBJw

telerocker
19 oktober 2019, 15:46
Die demonstratie van dat floorboard is natuurlijk niet al best. Spanky tele met een shitload gain, tja. Ik denk dat er met een beetje tweaken veel betere geluiden uit te halen zijn.

pasqual
19 oktober 2019, 16:47
Kijk eens naar het volgende filmpje. Hierin zijn 6 verschillende versterker bouwers die andere versterkers mogen instellen naar smaak en op het einde mogen ze raden van wie welke amp is. De Black Spirit zit er ook bij, weliswaar de head versie maar is buiten het floorboard dezelfde versterker. Luister eens naar deze versterker (vanaf 5.36) en vergelijk 'm eens met de andere. De BS wijkt echt af qua gritt en gainstructuur. Vanaf 11.47 mogen de bouwers hun eigen amp eruit zien te halen. No 6 is de BS.......:(

https://youtu.be/hnRIWxCdU6I

harrie-beton
20 oktober 2019, 09:52
Jammer van die red box dat er geen koptelefoon aansluiting op zit. Moet je weer een extra bakje erbij aansluiten als je zonder cab wilt spelen.

Wat ik lees dat een heel versterker circuit is vervangen door chip. Ze noemen het geen modeling, dan zal het wel geen modeling zijn. Een analoge (ik betwijfel dat beetje) buizensimulator en speakersimulator.

telerocker
20 oktober 2019, 12:55
Kijk eens naar het volgende filmpje. Hierin zijn 6 verschillende versterker bouwers die andere versterkers mogen instellen naar smaak en op het einde mogen ze raden van wie welke amp is. De Black Spirit zit er ook bij, weliswaar de head versie maar is buiten het floorboard dezelfde versterker. Luister eens naar deze versterker (vanaf 5.36) en vergelijk 'm eens met de andere. De BS wijkt echt af qua gritt en gainstructuur. Vanaf 11.47 mogen de bouwers hun eigen amp eruit zien te halen. No 6 is de BS.......:(

https://youtu.be/hnRIWxCdU6I

De BS klinkt in dat rijtje als een natte krant. De mids zitten dicht op de een of andere manier. Veel gain, geen punch en niet open. Ik vond dat de BluGuitar Amp zich goed staande hield tussen de full tube amps.

arjanb01
20 oktober 2019, 12:58
Klopt. Die BluGuitar set is nog de mooist klinkende niet-buizen amp.

pasqual
20 oktober 2019, 13:00
De BS klinkt in dat rijtje als een natte krant. De mids zitten dicht op de een of andere manier. Veel gain, geen punch en niet open. Ik vond dat de BluGuitar Amp zich goed staande hield tussen de full tube amps.

Eens! Zal niet voor niets zijn dat Thomas Blug zijn eigen weg is gegaan nadat hij gestopt is bij H&K. Die BluGuitar Amp is in dit filmpje best lekker!

guitarkid2
20 oktober 2019, 14:28
MMMm met uitzondering van de frietman
Met z'n allen terug naar de jaren 80 kauwgummyhairmetal ?

telerocker
20 oktober 2019, 23:57
Die Revv klonk ook mooi, misschien iets te veel gain ingedraaid. Ik heb een demo bekeken door Shawn Tubbs. Het lijkt me een superamp voor op de bühne. Alleen echt Fender-clean zit er niet in.