PDA

View Full Version : Wat betaald een goede gitarist voor zijn gitaar.



Jimmy Kennix
7 augustus 2003, 00:32
Als ik naar concerten ga in de melkweg of paradiso zie ik bands in de voorconcerten die erg goed spelen. Ik weet zeker dat die jongens het finacieel niet breed hebben. Als ik zo ik naar de gitaar winkels kijk zie ik dat die al snel de 1000 euro paseren. Kopen die gitaristen van dit soort bands (onbekende) nu toch hele dure (1000 euro plus) gitaren of spelen ze gewoon vreselijk goed op goedkope gitaren? Weet iemand namen van dergelijke gitaren?

Theije
7 augustus 2003, 00:50
Als je bands noemt word het een stuk makkelijker om antwoord te geven :)

andy
7 augustus 2003, 01:33
Zag ooit eens een van de gitaristen van Saxon op een Squier Stratocaster spelen. Was in de jaren 80, en toen waren die krengen goed, maar ook goedkoop. Maar het gaat er niet om hoe duur je gitaar is, maar ook wat je er uit haalt. Ik heb wel vaker met een gitarist(e) gespeeld met een gitaar die het dubbele waard was dan het kreng van mij, maar er kwam alleen maar gekras uit, omdat diegene het instrument niet beheerste. :evil: En bovendien zegt niemand hier wat pappie en mammie bijdragen aan de hobby van hun kids. Misschien is wel zo"n dure gitaar een Sinterklaas kado"tje geweest. En dat kan ook voor al die bandjes gelden die jij gezien hebt.

sash
7 augustus 2003, 02:14
Kheb een flinke tijd opgetreden met een mexicaanse strat van 350 Euro. Ook goedkope gitaren zijn goed geschikt om op te treden en een goeie sound te behalen.

Negative K3 fan
7 augustus 2003, 07:00
gitaren hoeven niet per se duur te zijn, er speelt toch ook zon bekende blues gast op een verzaagde squier? zelfs kurt cobain speelde toen hij al meer dan bekend was nog op 100 dollar gitaren etc. Zelf hoef ik geen gitaren met een prijskaartje als een verlengstuk van mijn ego, zolang ik hem maar mooi vind en er goede geluiden uitkrijg is het best.

The Mule
7 augustus 2003, 07:40
Ook slechte gitaristen kopen dure gitaren, trouwens... (zie link) :-D

Het is vaak wel zo, hoe beter de gitarist, hoe beter deze kan bepalen wat er verbeterd kan worden aan de gitaar, simpelweg omdat hij/zij het uiterste uit het instrument wil (en kan!) halen. Het uiterste ligt nu eenmaal - in het algemeen - verder weg bij kwalitatief goede gitaren, en meestal zijn kwalitatief goede gitaren de duurdere gitaren.

@ NegK3:
Ik heb niet het idee dat er veel gitaristen zijn die een dure gitaar als statussymbool zien, en ermee patsen hoeveel ze ervoor betaald hebben. Anders dan bij dure auto's (iedereen met een IQ vanaf 70 kan in principe zijn rijbewijs halen) geldt bij gitaren dat iemand met een dure gitaar maar met een lousy speltechniek en geluid alle status bij voorbaat kwijt is. Een dure gitaar werkt dan alleen maar averechts: "had je al dat geld niet beter aan lessen kunnen besteden?"

urezna
7 augustus 2003, 07:54
toen ik zelf nog op school zat, werkte ik er in de zomervakantie flink bij. daardoor was ik op dat moment goed in staat iets behoorlijks te kopen. tja en als je eenmaal werkt wordt het nog wqat eenvoudiger he? kun je nog steeds jong zijn....
Uiteraard ben ik niet gelijk met een hele dure gitaar begonnen, maar met een aantal keer inruilen kom je ook wel ergens hoor :-)

Anders Destium
7 augustus 2003, 10:03
Als ik naar concerten ga in de melkweg of paradiso zie ik bands in de voorconcerten die erg goed spelen. Ik weet zeker dat die jongens het finacieel niet breed hebben. Als ik zo ik naar de gitaar winkels kijk zie ik dat die al snel de 1000 euro paseren. Kopen die gitaristen van dit soort bands (onbekende) nu toch hele dure (1000 euro plus) gitaren of spelen ze gewoon vreselijk goed op goedkope gitaren? Weet iemand namen van dergelijke gitaren?

Ik vind een gitaar van 1000 euro niet extreem duur, de reden hiervoor is :
Als je op een gebruiksvoorwerp als een gitaar een paar jaar elke dag kunt spelen en er daarna nog steeds minstens de helft voor terugkrijgt heb je best een redelijke investering gedaan. Er zijn ook gitaristen die de sterren van de hemel spelen op een wat goedkopere gitaar. Ik sluit me verder bij The Mule aan: Als iedereen eerst heel goed moet kunnen spelen voor hij een dure gitaar aanschaft betekent dit het einde van de industrie :wink:

Dude
7 augustus 2003, 10:34
Kheb een flinke tijd opgetreden met een mexicaanse strat van 350 Euro. .

hoe vaak heb je live gespeeld sash ? 4 keer ???

DeeWee
7 augustus 2003, 10:46
Ik ben beter in thee zetten dan in gitaar spelen :) maar heb tog een gitaar gekocht van 2800 pleuro. Tis gewoon dat ik er elke dag een uur of 2 op speel en dat de gitaar gewoon een lekker geluid produceert en lekker speelt. Mijn Fender Squier speelt trouwens ook lekker :)

Ic3gl0vE
7 augustus 2003, 11:01
Kheb een flinke tijd opgetreden met een mexicaanse strat van 350 Euro.

Moet je er ook even bij zeggen hoeveel geld je aan het modden van dat ding hebt besteed...

En als je als bandje al in het voorprogramma van een bekende band staat, ben je meestal al wel vrij veel gevraagd, en van het geld wat je daarmee verdient kun je je gear betalen.

Harry
7 augustus 2003, 11:01
ik heb mijn Les Paul gekocht voor 1800 gulden. Ik had het geld gewoon en kwam die gitaar tegen. Was ik een amateur met een professionele gitaar. Moet kunnen.

SiNiSTRaL
7 augustus 2003, 11:15
Kheb een flinke tijd opgetreden met een mexicaanse strat van 350 Euro. .

hoe vaak heb je live gespeeld sash ? 4 keer ???
:lol: :lol: +1

BLOK182
7 augustus 2003, 11:29
Ach, ik heb een dure gitaar en speel ook niet meteen in een supergevraagde band, gewoon hard voor gewerkt :-)

FNaRK
7 augustus 2003, 11:31
+2




WOEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Rutger
7 augustus 2003, 11:38
je kunt ook goed spul krijgen voor weinig door de tweedehandsmarkt op te gaan. dat scheelt je vaak al de helft van het geld en met een beetje kennis en geduld op zak kun je hele mooie spullen kopen!

Dude
7 augustus 2003, 19:42
Kheb een flinke tijd opgetreden met een mexicaanse strat van 350 Euro. .

hoe vaak heb je live gespeeld sash ? 4 keer ???
:lol: :lol: +1

hehe

ieme
7 augustus 2003, 20:04
je kunt ook goed spul krijgen voor weinig door de tweedehandsmarkt op te gaan. dat scheelt je vaak al de helft van het geld en met een beetje kennis en geduld op zak kun je hele mooie spullen kopen!


idd, zie mij!

Dude
8 augustus 2003, 09:52
wat heb jij dan....

Texter
8 augustus 2003, 16:33
Zelfs al was ik niet zo goed dan zou ik het leuk vinden om de gitaren te hebben die ik nu heb...en ik kan toch ook maar op 1 zo'n ding tegelijk spelen :P

MonkeyFace
8 augustus 2003, 20:00
met hard werken kun je ook aan goeie gear komen... verder is het gewoon een kwestie van je geld slim uitgeven. Ik treed zelf op met een Epiphone Les Paul Limited Edition (door fout van winkel nieuw gekocht voor 700 euro, normale prijs ietsje (heel veel) meer...) en een Ovation Celebrity DeLuxe (750 euro)... dat is redelijk spul, voor niet echt extreem veel geld. Van die Ovation kan alleen een kenner zien dat t een koreaan is (ik verwacht niet dat iemand het logo in het klankgat kan lezen :razz: ), en van die Epiphone zal ook niemand de headstock kunnen lezen. (naja... de eerste rij misschien) En al zouden ze dat kunnen, hij klinkt niet slechter dan een Gibson :D

Ronald
8 augustus 2003, 20:08
kdenk dat een dure versterker eigenlijk belangrijker is dan een dure gitaar

en het ligt ook aan je leeftijd , als je een gitaar moet kopen van wat je met 6 uur in de week bij de albert heijn verdient dan zal het geen dure worden

BLOK182
8 augustus 2003, 20:20
Jawel hoor ;-)

Matje
8 augustus 2003, 20:53
met hard werken kun je ook aan goeie gear komen... verder is het gewoon een kwestie van je geld slim uitgeven. Ik treed zelf op met een Epiphone Les Paul Limited Edition (door fout van winkel nieuw gekocht voor 700 euro, normale prijs ietsje (heel veel) meer...) en een Ovation Celebrity DeLuxe (750 euro)... dat is redelijk spul, voor niet echt extreem veel geld. Van die Ovation kan alleen een kenner zien dat t een koreaan is (ik verwacht niet dat iemand het logo in het klankgat kan lezen :razz: ), en van die Epiphone zal ook niemand de headstock kunnen lezen. (naja... de eerste rij misschien) En al zouden ze dat kunnen, hij klinkt niet slechter dan een Gibson :D

een echte gitarist ziet het natuurlijk aan de vorm van de headstock.

Anders Destium
8 augustus 2003, 20:56
Live is vaak inderdaad het verschil door de modderige sound niet te horen, maar als je zelf weet dat het geen echte is lijkt me dat voldoende straf :wink:

MonkeyFace
8 augustus 2003, 22:20
Live is vaak inderdaad het verschil door de modderige sound niet te horen, maar als je zelf weet dat het geen echte is lijkt me dat voldoende straf :wink:

straf? Mijn Epi Les Paul Limited Edition gaat dus echt niet de deur uit voor een Gibson LP Standard :o Dat er Epiphone op staat wil niet zeggen dat ie slecht is...

... maar als ik em mag inruilen tegen een Gibson Les Paul Custom of een ESP EclipseII dan valt er wel over te discussieren :-D

Speeddemon
8 augustus 2003, 23:22
een echte gitarist ziet het natuurlijk aan de vorm van de headstock.
Die van Epiphone is smaller, en heeft niet zo die 'open book' bovenkant.

Who's yo' daddy now? :lol:

The Mule
8 augustus 2003, 23:34
Mijn Epi Les Paul Limited Edition gaat dus echt niet de deur uit voor een Gibson LP Standard :o Dat er Epiphone op staat wil niet zeggen dat ie slecht is...

Mag ik vragen wat dat dan wel voor een Epi LP is? Niet om je af te zeiken ofzo, maar 'limited edition' bij budgetmerken is vaak net zo relatief als bv. de gelimiteerde oplagen van CD's ("slechts 100.000 wereldwijd")

En ik neem aan dat het gewoon een Koreaanse Epi is, want de Elites bestaan nog niet zo lang en in de 60-er jaren maakte Epiphone nog geen Les Pauls.

Ik heb vanaf het moment dat ik het genot mocht ervaren van een ECHTE Les Paul nog wel vaak met nostalgie, maar ook met schaamtegevoelens teruggedacht aan de fanatieke en volkomen liefdesblinde manier waarop ik op Amerikaanse gitaarforums mijn Epi LP Standard in dezelfde categorie als het Gibson origineel plaatste.

Niets ten nadele van Epi's, ik draag ze nog altijd een warm hart toe, maar het is echt niet te vergelijken...

The Mule
8 augustus 2003, 23:39
een echte gitarist ziet het natuurlijk aan de vorm van de headstock.
Die van Epiphone is smaller, en heeft niet zo die 'open book' bovenkant.

Who's yo' daddy now? :lol:

De Epiphone headstock is niet smaller, maar lijkt alleen maar smaller doordat ie VEEL hoger is.

Dank u, dank u... :dance:

MonkeyFace
9 augustus 2003, 00:16
een echte gitarist ziet het natuurlijk aan de vorm van de headstock.
Die van Epiphone is smaller, en heeft niet zo die 'open book' bovenkant.

Who's yo' daddy now? :lol:

De Epiphone headstock is niet smaller, maar lijkt alleen maar smaller doordat ie VEEL hoger is.

Dank u, dank u... :dance:

da's bij de meeste Epi's idd waar, maar die van een Epi LP is niet langer dan die van een Gibson LP (misschien een paar mm, maar meer niet)...

btw... misschien is het wel een elitist, ik heb em pas anderhalf jaar... :)

en ik plaats mn Epi niet in dezelfde categorie als de Gibson, ik zeg alleen dat ik de Gibsons niet beter vind klinken, en over de bespeelbaarheid van mn Epi ben ik zeer tevreden... dus waarom zou ik een Gibson willen? Omdat het een 'echte' is? Dan liever een ESP EclipseII, die vind ik zowel qua geluid als qua bespeelbaarheid beter...

offtopic:
zoals je merkt vind ik merknamen echt NIET belangrijk... ik ben niet pro-gibson of pro-fender.... hooguit een beetje anti-ibanez vanwege de figuren die denken dat ze serieus sneller worden als ze een Ibanez hebben...

SiNiSTRaL
9 augustus 2003, 00:35
hooguit een beetje anti-ibanez vanwege de figuren die denken dat ze serieus sneller worden als ze een Ibanez hebben...
niet sneller, wel luier ;)

sash
9 augustus 2003, 00:51
Kheb een flinke tijd opgetreden met een mexicaanse strat van 350 Euro. .

hoe vaak heb je live gespeeld sash ? 4 keer ???

Sinds m'n eerste optreden (jaar geleden) 30 a 35 keer, zonder de jamsessies meegeteld te hebben.

Soulflyhigh
9 augustus 2003, 12:03
@ MonkeyFace Heb je al een ESP EclipseII bespeeld? En zo ja waar en hoe speelde dat?

MonkeyFace
9 augustus 2003, 13:36
@ MonkeyFace Heb je al een ESP EclipseII bespeeld? En zo ja waar en hoe speelde dat?

een vriend van me heeft er een, en dat ding speelt echt SUPER!! Ik heb ook al op Gibson LP's gespeeld, maar dit is echt VEEL fijner. Het geluid is ook mooier (dankzij de EMG81 set). Ze zijn alleen niet echt goedkoop. De adviesprijs van ESP zelf is $1899 dus dat zal in NL nog wel meer zijn... Sommige mensen leggen een dergelijk bedrag zonder problemen neer voor een gitaar, en ik zou dat ook doen als ik het had, maar ik heb het niet... --> arme student :roll:

Soulflyhigh
9 augustus 2003, 13:58
haha cool. Ja het is jammer dat de prijzen van ESP hier ook nog eens een stuk hoger liggen dan in de VS :-(

King_Nothing
10 augustus 2003, 12:05
Ik heb op mn pc een stukje video staan waarin adrian smith (iron maiden) een soort van les geeft (guitar.com). en als ik me niet vergis speelt ie onder andere op een squier strat

The Mule
10 augustus 2003, 12:46
btw... misschien is het wel een elitist, ik heb em pas anderhalf jaar... :)

De Epiphone Elite (niet: Elitist) modellen bestaan nog geen anderhalf jaar, en worden gemaakt in Japan i.p.v. Korea, is dus te checken. Of er ergens ook 'Elite' op staat weet ik niet.


en ik plaats mn Epi niet in dezelfde categorie als de Gibson, ik zeg alleen dat ik de Gibsons niet beter vind klinken, en over de bespeelbaarheid van mn Epi ben ik zeer tevreden... dus waarom zou ik een Gibson willen? Omdat het een 'echte' is? Dan liever een ESP EclipseII, die vind ik zowel qua geluid als qua bespeelbaarheid beter...

zoals je merkt vind ik merknamen echt NIET belangrijk

Ik weet 100% zeker dat je jouw gitaar niet gekocht hebt terwijl je het geld en de mogelijkheid had om na een vergelijkende test van alledrie een keuze te maken tussen de Epi, de ESP en de Gibson Les Paul.

Het is geen schande om te moeten kiezen voor een Epi Les Paul omdat je geen Gibson kunt/wilt betalen (dat heb ik ooit ook gedaan), maar ik vind het jammer als vervolgens uit alle macht wordt geprobeerd om de Gibson in het verdomhoekje te praten. Wat heb je te bewijzen?

Een Epiphone Les Paul biedt net als de Gibson waar voor zijn geld, maar het gaat mij ook niet om het merk an sich, maar om het feit dat er maar EEN echte Les Paul is, en dat is nou eenmaal de Les Paul waar de merknaam Gibson op staat. Het is voor iedere Les Paul fanaat ook heel erg een gevoelskwestie: de historie en de legendarische muziek die er door legendarische gitaristen mee gemaakt is. Een Les Paul KOPIE haalt dat nooit meer in, maar dankt er wel zijn bestaansrecht aan...

MonkeyFace
10 augustus 2003, 12:52
btw... misschien is het wel een elitist, ik heb em pas anderhalf jaar... :)

De Epiphone Elite (niet: Elitist) modellen bestaan nog geen anderhalf jaar, en worden gemaakt in Japan i.p.v. Korea, is dus te checken. Of er ergens ook 'Elite' op staat weet ik niet.


en ik plaats mn Epi niet in dezelfde categorie als de Gibson, ik zeg alleen dat ik de Gibsons niet beter vind klinken, en over de bespeelbaarheid van mn Epi ben ik zeer tevreden... dus waarom zou ik een Gibson willen? Omdat het een 'echte' is? Dan liever een ESP EclipseII, die vind ik zowel qua geluid als qua bespeelbaarheid beter...

zoals je merkt vind ik merknamen echt NIET belangrijk

Ik weet 100% zeker dat je jouw gitaar niet gekocht hebt terwijl je het geld en de mogelijkheid had om na een vergelijkende test van alledrie een keuze te maken tussen de Epi, de ESP en de Gibson Les Paul.

Het is geen schande om te moeten kiezen voor een Epi Les Paul omdat je geen Gibson kunt/wilt betalen (dat heb ik ooit ook gedaan), maar ik vind het jammer als vervolgens uit alle macht wordt geprobeerd om de Gibson in het verdomhoekje te praten. Wat heb je te bewijzen?

Een Epiphone Les Paul biedt net als de Gibson waar voor zijn geld, maar het gaat mij ook niet om het merk, maar om het feit dat er maar EEN echte Les Paul is, en dat is nou eenmaal de Les Paul waar Gibson op staat. Het is voor iedere Les Paul fanaat ook een gevoelskwestie, de historie en de legendarische muziek die er door legendarische gitaristen mee gemaakt is. Een Les Paul KOPIE haalt dat nooit meer in...

dan nog vind ik het onzin dat je pas meetelt (of t ff zwart-wit te zeggen) als je een Gibson hebt. Ik heb op Gibson LP's gespeeld en ik was echt niet zo erg onder de indruk. Ik wil dus niet Gibson in het verdomhoekje praten, maar naar mijn mening betaal je bij Gibson gewoon veel te veel voor die 6 letters op de headstock... Ik ben destijds voor de Epiphone gegaan omdat ik nog niet zo lang speelde dat ik het die 2000 euro waard vond om een Gibson te nemen. Inmiddels weet ik alweer een stuk meer over gitaren, en is er van de meerwaarde van Gibson bij mij niet veel meer over... Oke, het is een ECHTE les paul (even daargelaten dat de ECHTE Les Paul Log is gemaakt in een Epiphone fabriek :D ), maar verder heeft ie voor mij geen meerwaarde boven een ESP Eclipse...

Kijken we naar de Gibson ES335, dan wordt het een ander verhaal... die is echt een klasse apart...

btw: de Epiphone Elitist serie bestaat dus WEL:

http://www.epiphone.com/elitist/hero/hstandardplus_hb.jpg

dat issem :D

The Mule
10 augustus 2003, 13:11
Dan zijn we het dus eens... :D (dat ZEG ik!)

P.S. 1: Uit eigen ervaring weet ik dat de Epiphone ES-335 The Dot een stuk dichter in de buurt van zijn Gibson broertje komt dan de Epiphone Les Paul, maar laten we daar maar niet op doorgaan, want dan wordt de discussie te saai voor de anderen :wink:

P.S. 2: Epiphone was ooit een trotse zelfstandige fabrikant, en is op een gegeven moment om strategische redenen opgeslokt door Gibson. De overgangsperiode is erg interessant, maar een verhaal op zich. Daar komt heel toevallig ook mijn Les Paul, de Deluxe met Epiphone mini-humbuckers, uit voort. Maar nu zijn Epi's helaas (!) vooral bekend als goedkope(re) Gibson modellen gemaakt in lage-lonen-landen. Gibson heeft nu eenmaal - i.t.t. Fender - de filosofie dat elke gitaar onder de merknaam Gibson 'Zuiver Amerikaansche Waar' moet zijn.

The Mule
10 augustus 2003, 13:50
btw: de Epiphone Elitist serie bestaat dus WEL


Je hebt nog gelijk ook, maar het lijkt erop dat de Elite nu Elitist is gaan heten. Volgens mij zijn ze bij Epiphone zelf ook nog een beetje in de war, klik maar eens op bodies, pickups etc en kijk naar de begeleidende teksten:

http://www.epiphone.com/elitist/details.htm

En wat jij nu voor een gitaar hebt, vraag ik me nog steeds af (daar kwam deze hele discussie vandaan geloof ik), want in maart 2003 is de Elitist serie 'pas' geintroduceerd...

Nou ja, zullen we maar zeggen dat we allebei een beetje gelijk hebben? :-D

BTW: als die van jou een beetje op de afgebeelde lijkt: coole gitaar!

MonkeyFace
10 augustus 2003, 14:01
btw: de Epiphone Elitist serie bestaat dus WEL


Je hebt nog gelijk ook, maar het lijkt erop dat de Elite nu Elitist is gaan heten. Volgens mij zijn ze bij Epiphone zelf ook nog een beetje in de war, klik maar eens op bodies, pickups etc en kijk naar de begeleidende teksten:

http://www.epiphone.com/elitist/details.htm

En wat jij nu voor een gitaar hebt, vraag ik me nog steeds af (daar kwam deze hele discussie vandaan geloof ik), want in maart 2003 is de Elitist serie 'pas' geintroduceerd...

Nou ja, zullen we maar zeggen dat we allebei een beetje gelijk hebben? :-D

BTW: als die van jou een beetje op de afgebeelde lijkt: coole gitaar!

het enige dat anders is: de finish is iets lichter en de stemmechanieken zijn die standard Gibson dingen (die er nogal plastic uitzien maar hun werk perfect doen) . Verder IS dat mijn gitaar... De electronica in mn gitaar is trouwens allemaal Gibson designed stuff... vandaar dus dat ie ook zo goed als hetzelfde klinkt als de Gibson LP

cas121
10 augustus 2003, 17:10
Alle nieuwe epi's hebben tegenwoordig gibson designed elektronica, het verschil is dat de pups bij de elite serie daadwerkelijk in de states zijn gemaakt en dus nog een stap beter zijn. makkelijk om even te checken, op de elites staat made in japan op de hiel en ze hebben gotoh tuners met ronde zilverkleurige stemknoppen, de andere epi's hebben vintage stijl tuners waar alleen zo'n E op staat, geen deluxe ofzo. de vorm van de headstock is ook anders, die van de elite loopt wat taps toe. als geheel moet het dus vrij makkelijk te controleren zijn.

Je zal wel altijd die discussie houden van "epi's klinken net zo goed", iedereen zegt dat tenslotte totdat ze zelf ook een gibson hebben. Epi's klinken zeker goed en er zit ook zeker het echte les paul geluid in maar er blijft een duidelijk verschil hoorbaar, geen 1500 euro verschil, maar wel een verschil.

MonkeyFace
10 augustus 2003, 17:45
Alle nieuwe epi's hebben tegenwoordig gibson designed elektronica, het verschil is dat de pups bij de elite serie daadwerkelijk in de states zijn gemaakt en dus nog een stap beter zijn. makkelijk om even te checken, op de elites staat made in japan op de hiel en ze hebben gotoh tuners met ronde zilverkleurige stemknoppen, de andere epi's hebben vintage stijl tuners waar alleen zo'n E op staat, geen deluxe ofzo. de vorm van de headstock is ook anders, die van de elite loopt wat taps toe. als geheel moet het dus vrij makkelijk te controleren zijn.

Je zal wel altijd die discussie houden van "epi's klinken net zo goed", iedereen zegt dat tenslotte totdat ze zelf ook een gibson hebben. Epi's klinken zeker goed en er zit ook zeker het echte les paul geluid in maar er blijft een duidelijk verschil hoorbaar, geen 1500 euro verschil, maar wel een verschil.

made in japan op de hiel??? Bij mij LP past er niet eens iets op de hiel, of heb ik hier een totaal gebrek aan fantasie?

cas121
10 augustus 2003, 18:52
http://www.elderly.com/new_instruments/items/images/30N/ELLPC-EB_heel.jpg

dis dan wel bij een elite custom, bij de andere is het hetzelfde...

Heb zelf trouwens ook een hele vette Epi LP std plus, (honeyburst flame maple top, tha real deal, geen fototop o.i.d), heb er andere tuners, nieuwe toggle switch en 498t in gezet, speelt als een trein, ben er nogsteeds heel tevreden over.. ik speel er net zoveel op als op mn gibs, vind toch dat er nog een fors verschil inzit maar als je dan eens naar de prijs-kwaliteit verhouding gaat kijken komt de epi er echtwel gunstig uit...

cas121
10 augustus 2003, 19:07
http://www.elderly.com/new_instruments/items/images/30N/ELLPF-HB_heel.jpg


hier zoals op de standard, zie ook op http://www.elderly.com/new_instruments/items/ELLPF-HB.htm

op de Niet elite's staat er nix op de hiel, daar tref je een stickertje op de headstock, http://www.elderly.com/new_instruments/items/LPSEPI-HB.htm wie laat dat nou zitten?

MonkeyFace
10 augustus 2003, 20:04
ik kan me idd herinneren dat ik ook zo'n stickertje had, maar die heb ik eraf gehaald anderhalf jaar geleden... kan me ook niet herinneren wat erop stond... maar boeiend zal t niet geweest zijn, anders had ie er nog wel opgezeten ;)

Anders Destium
10 augustus 2003, 21:13
Als er made in USA op had gestaan had je hem er vast niet afgehaald :roll:

MonkeyFace
10 augustus 2003, 21:23
Als er made in USA op had gestaan had je hem er vast niet afgehaald :roll:

:-D

The Mule
11 augustus 2003, 07:42
Als er made in USA op had gestaan had je hem er vast niet afgehaald :roll:

:-D

Alvast één Epi Les Paul die ik niet voor een anders-dan-standaard prijs zou willen overnemen. Daar gaat je 'bewijs' dat het zo'n bijzondere gelimiteerde uitvoering is... :roll:

MonkeyFace
21 augustus 2003, 13:46
Als er made in USA op had gestaan had je hem er vast niet afgehaald :roll:

:-D

Alvast één Epi Les Paul die ik niet voor een anders-dan-standaard prijs zou willen overnemen. Daar gaat je 'bewijs' dat het zo'n bijzondere gelimiteerde uitvoering is... :roll:

hoezo? het stickertje 'Epiphone Limited Edition' zit nog braaf achterop de headstock :-D

The Mule
21 augustus 2003, 14:16
Gouwe handel, die stickertjes!
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

MonkeyFace
21 augustus 2003, 14:50
Gouwe handel, die stickertjes!
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

:-D you wish ... ;) :-D