PDA

View Full Version : F-hole soundcover



Han55
6 oktober 2019, 13:28
Hallo gitaarvrienden,

Ik ben op zoek naar een cover voor de f-gaten in mijn hollowbody gitaar.
https://www.youtube.com/watch?v=SxSqiHxjEr0
Heel internet afgezocht, maar alleen voor ronde gaten (acoustische gitaar).
Wie heeft er een idee of tip?

Met vriendelijke groet

Mr.Fingers
6 oktober 2019, 14:28
In de DHZ of speelgoedwinkel een schuimrubber mat kopen, en dan een F-gat overtekenen en uitsnijden.

Plant
6 oktober 2019, 14:36
Zoek eens onder f-hole plugs of f-hole feedback blockers.
Reep schuimrubber er in proppen is ook effectief en goedkoop, maar is esthetisch minder fraai.

piezo
6 oktober 2019, 18:44
Uit een paar flipflops van het stevigere soort snijden.

Tupelo
6 oktober 2019, 20:41
Soundwise zoek je natuurlijk de mooie passende maple, ash, spruce of koa blocker.
Figuurzagen dus. :ok:

Erik de Perik
6 oktober 2019, 22:19
Deze meneer verkoopt ze:

http://www.dougsplugs.com

Ga wel even zitten eerst.:soinnocent:

Han55
6 oktober 2019, 22:59
Haha. Koopje. Bedankt, ik ga eerst wel met schuimrubber aan de slag.

heinz3110
8 oktober 2019, 01:38
Je hebt van dat (ook doorzichtige) opplakplastic bij verfzaken wat je vaak op ramen kan plakken zonder dat het blijvend plakt. Goede omschrijving maar niet heus, maar weet het effe niet beter te verwoorden :D .

EDIT: Het heet statische raamfolie, dus telkens herbruikbaar. Niet meteen een hele meter kopen , strook van 20 cm kopen en je hebt genoeg voor zo'n 6 f-gaten. Ik was zo'n 5 euro kwijt.

Het is makkelijk te knippen, kost geen drol en gooit de gaten dicht zonder dat je klank van je gitaar teveel wordt beinvloed.
Voordeel is ook dat het er ook in een seconde eraf kan halen voor een volgende keer.

Erik de Perik
8 oktober 2019, 01:43
Doorzichtige tape...?

Plant
8 oktober 2019, 13:41
Ja, maar werkt dat überhaupt tegen feedback? Ik neem aan dat dat de insteek van de vraag is.
Het lijkt mij dat alleen wat tape / folie erover weinig dempt, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

heinz3110
8 oktober 2019, 14:29
Ja, werkt verrassend goed :D Anders zeg ik het niet, zelf ook gebruikt namelijk .

Plant
8 oktober 2019, 14:43
Ja, werkt verrassend goed :D Anders zeg ik het niet, zelf ook gebruikt namelijk .

Ah, ervaringsdeskundige. Niets gezegd dan :ok: