PDA

View Full Version : For Hélène



Ernest01
30 september 2019, 14:29
Ben een tijd hier weggeweest in verband met de verzorging van mijn vrouw.
Tot mijn verdriet moet ik melden dat zij op 21 maart j.l. is overleden.

Een dag voor haar begrafenis heb ik dit liedje geschreven in ongeveer 30 minuten.
Voor mij een unicum en het laat - voor mij althans - zien wat verdriet en hulpeloosheid al niet kan doen met een mens.

Een broer van mij heeft wat extra instrumenten - m.b.v. Cubase - toegevoegd aan mijn gitaar-gepingel.
En heeft de boel gemixed.

Gitaar : Eastman E10OM
Geluidskaart : UR44
DAW : Cubase.10
Mics :
gitaar : Samson C02 - pair,
zang : Rode NT2 A

https://soundcloud.com/ernest01/for-helene

Tabula Rasa
30 september 2019, 16:02
Damn. Heel veel sterkte de komende tijd ookal is het al een aantal maanden geleden. Het zal nog steeds zwaar zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fusion
30 september 2019, 16:05
Wat verschrikkelijk naar. Ik ga dit liedje later luisteren met dr aandacht die t verdient.

Harald
30 september 2019, 18:36
Gecondoleerd! En veel sterkte!

budje
30 september 2019, 19:27
Natuurlijk ook vanuit hier gecondoleerd, en sterkte met alles.

En niet te vergeten: Wat een lief en eerlijk liedje. Mooi man.

jutter
30 september 2019, 20:48
Ernest, gecondoleerd met dit verlies. Knap van je dat je dit liedje een dag voor haar begrafenis geschreven hebt. Ik vind het bovendien ook nog een erg mooi lied. Ik wens je veel sterkte toe voor nu en de aankomende tijd.

Erik de Perik
30 september 2019, 21:21
Gecondoleerd Ernest. Ik hoop dat je jouw verlies een plekje kunt geven.

arjanb01
30 september 2019, 21:32
Gecondoleerd Ernest! Mooi gevoelig liedje, beetje een James Taylor vibe en dat is positief !
Met zulke muziek ga je dit verlies zeker een plekje geven en verwerken👍
Meer van dit moois, maat !

Fobo
30 september 2019, 22:09
Zacht en kwetsbaar; prachtig!

JVGM-music
30 september 2019, 23:04
Ook mijn condoleances......Wel een mooi lied...knap om dit op zo een moment op papier te kunnen krijgen, laat staan zingen....

maxdb
1 oktober 2019, 02:56
Ernest, wat een prachtig eerbetoon aan haar.
Alle sterkte toegewenst.

gitaarvrouwtje
1 oktober 2019, 07:09
Lieve Ernest
ik heb je liedje direct mogen horen, in zijn puurste kwetsbaarste vorm, toen je het net had geschreven,
ik weet wat ze voor je betekent,( ik zeg niet betekende, want daarin is niets veranderd)
ik heb het je al gezegd via mail, deze versie is niet minder prachtig en kwetsbaar, en ik heb weer met tranen zitten luisteren. jij en je broer hebben een prachtige samenwerking gedaan. Maar wat mij raakt zijn je mooie eerlijke emoties het kleine beetje breken van je stem aan het eind.
en de prachtige prachtige tekst. ze was een gezegende vrouw met een man die zo van haar heeft gehouden en nog houdt.
liefs
van mio

pasqual
1 oktober 2019, 09:09
Ernest, prachtig lied. Zeker als je weet wat er achter zit. Mooie breekbare stem met oprechte emotie. Heel veel sterkte!

Fusion
1 oktober 2019, 09:35
Wat kan ik zeggen Ernest. Wat prachtig dat je zo'n mooie tijd met je vrouw hebt mogen hebben en dat idd deze belevenissen, dat leven dat jullie samen hebben gehad, nooit vergeten en nooit verloren zullen gaan. Fantastisch dat je dat in een mooi lied heb kunnen vangen. Sterkte!

Ernest01
1 oktober 2019, 09:35
Ik wil iedereen hier hartelijk bedanken voor de steun en de waardering voor het liedje
Dat doet mij erg goed.

Duhsjaak
2 oktober 2019, 17:34
Vriend,
Wij hadden elkaar al geknuffeld en bijgepraat.
Dat deze er komen zou, hing al in de lucht. En dan is het beter dat het een heel fijn lied is geworden. En een heel mooie gedachte.
Alles dat je kunt aanpakken om er vrede mee te leren hebben is welkom, lijkt me.
‘t Is niet voor niks Ernest01. Onmiddellijk herkenbare vingerafdruk.
Een heel fijne manier om haar uit te zwaaien!
Je bent een topgozert.
Vriendelijke groet, Gus

Tupelo
2 oktober 2019, 19:00
Mooi Ernest. :)

Han S
2 oktober 2019, 20:51
Ernest, ik houd het niet droog bij dit liedje. We zijn lotgenoten, ook ik ben haar kwijtgeraakt na een gruwelijk ziekbed.

Alleen mensen die dit hebben meegemaakt zullen weten wat je doormaakt en ik wens je heel veel sterkte.

Ik heb veel opnamen liggen waarin mijn vrouw (de freule) de zang doet, vroeger opgenomen met vier sporen tape en ik heb vorig jaar een Tascam 34 gekocht met het doel om van die opnamen een mooie mix te maken, met de veel betere randapparatuur die ik heb overgehouden van de studio.

Maar op de een of andere manier kan ik er niet aan beginnen, het verdriet is nog te groot en daarom vind ik het zo knap van je dat je dit hebt gedaan. Wat een prachtig eerbetoon aan jouw freule.

Op het motor forum hebben we een speciaal topic waar mensen die hun dierbare(n) zijn kwijtgeraakt hun verdriet en hun gedachten delen en dat topic wordt met veel respect behandeld. Ik vind het jammer dat zo'n topic hier niet kan.

Mocht je van gedachten willen wisselen, aarzel niet om een PM te sturen.

Respect kerel!

Ernest01
3 oktober 2019, 10:45
Han, je hebt een pm...

guitarkid2
3 oktober 2019, 11:06
Mooi lied !

sterkte

Charlie McD.
19 oktober 2019, 22:12
Beste Ernest,
Een hele tijd ben ik afwezig geweest op het forum. Nu ik er weer rond keek, trof ik jouw verdrietige bericht. Ik hoop zeer dat je sinds het overlijden van je vrouw weer een beetje een evenwicht en plezier in het leven hebt kunnen vinden. Zag gelukkig dat je inmiddels weer aan het schrijven en opnemen bent. Met "For Helène" heb je jezelf overtroffen. Het is uniek mooi in tekst en melodie en het heeft mij echt geroerd. Je warme timbre komt heel mooi uit en het arrangement ondersteunt prachtig. 'I can't forget, I cannot forget...' 't ging dwars door m'n ziel. Dank dat je dit deelde.
Hartelijke groet,
Karel

Leander
20 oktober 2019, 17:33
Ik krijg altijd een brok in mijn keel als ik zoiets hoor of lees, ik ben ook een tijdje offline geweest door die klote ziekte die ik nu voor de 2e keer heb gekregen, nu ik jou liedje hoorde over Helene kon ik het niet droog houden, en wilde je zeggen .... mooi gemaakt man.

Ernest ik wens jou,familie en vrienden veel sterkte toe.

Ernest01
21 oktober 2019, 15:05
Beste Ernest,
Een hele tijd ben ik afwezig geweest op het forum. Nu ik er weer rond keek, trof ik jouw verdrietige bericht. Ik hoop zeer dat je sinds het overlijden van je vrouw weer een beetje een evenwicht en plezier in het leven hebt kunnen vinden. Zag gelukkig dat je inmiddels weer aan het schrijven en opnemen bent. Met "For Helène" heb je jezelf overtroffen. Het is uniek mooi in tekst en melodie en het heeft mij echt geroerd. Je warme timbre komt heel mooi uit en het arrangement ondersteunt prachtig. 'I can't forget, I cannot forget...' 't ging dwars door m'n ziel. Dank dat je dit deelde.
Hartelijke groet,
Karel

Dank je wel, voor jouw mooie woorden, Karel.
Evenwicht is langzaam aan het doorkomen en plezier is zeker niet verdwenen.
Ga zo goed mogelijk met mijn mogelijkheden om, zal ik maar zeggen.

Ernest01
21 oktober 2019, 15:07
Ik krijg altijd een brok in mijn keel als ik zoiets hoor of lees, ik ben ook een tijdje offline geweest door die klote ziekte die ik nu voor de 2e keer heb gekregen, nu ik jou liedje hoorde over Helene kon ik het niet droog houden, en wilde je zeggen .... mooi gemaakt man.

Ernest ik wens jou,familie en vrienden veel sterkte toe.

Dank je wel, Leander voor het luisteren en jouw reactie.
Ik hoop voor je dat je snel weer de goede kant op kunt gaan.
Voor jou dus ook veel sterkte.