PDA

View Full Version : Floor Jansen



Han S
28 september 2019, 22:16
https://www.youtube.com/watch?v=M68pe4a_9zk

Hierbij verklaar ik Floor Jansen tot beste zangeres van Nederland en ver daarbuiten.

Er zijn zangeressen in dit land (we noemen geen namen) die zichzelf geweldig vinden.

Floor blijft bescheiden, maar zingt ze wat mij betreft allemaal zoek.

arjanb01
29 september 2019, 02:00
Helemaal mee eens en dat vind ik al langer !

Tabula Rasa
29 september 2019, 08:34
Prachtig. Wat een zangeres zeg!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
29 september 2019, 09:41
Ik zal d'r eens bellen. Misschien heeft ze nog zin in een leuk bandje :D

arjanb01
29 september 2019, 10:04
Jammer voor haar, maar wij hebben besloten zonder zangeres door te gaan. Dus die droombaan bij Empire gaat aan haar voorbij 😂

budje
29 september 2019, 11:23
ik zag haar voor het eerst live bij After Forever, die vrouw maakt praktisch geen missers, en alles lijkt (want ik weet ook wel dat het niet zo is) er geheel zonder moeite uit te komen. Ze was toen denk ik nog geen 20, en al geweldig. Als je het iemand gunt dat ze ook eens bij het grotere publiek terecht komt (in nederland dan tenminste) dan is zij het wel!

budje
29 september 2019, 11:25
en om eerlijk te zijn, zo rottig zag ze er dan ook weer niet uit :soinnocent:

budje
29 september 2019, 11:36
https://www.youtube.com/watch?v=BNZvf0aur8o

arjanb01
29 september 2019, 11:57
Geheel mee eens. Maar ik denk dat ze heel bewust een genre kiest wat een niche in NL is en ik denk dat de mensen die in NL de dienst uitmaken in de populaire muziekgenres haar te alternatief en misschien wel te oud vinden.
Iedereen van radio stations tot platenbazen vinden die Davina Michelle helemaal geweldig. Heb haar optreden op Pinkpop gezien dit jaar, maar was dat het nou echt ?

budje
29 september 2019, 12:10
ik heb davina michelle hier op het bevrijdingsfestival gezien, ze kan zeker zingen, maar ik denk dat ze nog haar eigen plek moet vinden. Een eigen stijl met minder covers er tussenin gesmokkeld. Maan was er ook, daar lees ik steeds lovende verhalen over, maar daar hield ik het maar 5 minuten uit.

jutter
29 september 2019, 12:25
Floor is zo ongelofelijk goed! De eerste keer dat ik haar hoorde zingen viel ik van mijn stoel; zo'n zuiver bereik had ik nog nooit gehoord!

arjanb01
29 september 2019, 12:31
...en ik viel niet alleen van mn stoel van haar stem 😂
Ze heeft ook een charisma, wat niet normaal is en daarbij speelt ze totaal geen rol maar is het 100% echt en zichzelf 👌

jutter
29 september 2019, 12:38
Dat ook nog inderdaad!

FNaRK
29 september 2019, 13:08
ik zeg Anneke Giersbergen

:mmmm:


Maar Floor mag er zeker ook wezen, ken haar ook vanaf After Forever ... die hebben een paar goede platen gemaakt!

Kim Wilson
30 september 2019, 10:41
ik heb davina michelle hier op het bevrijdingsfestival gezien, ze kan zeker zingen, maar ik denk dat ze nog haar eigen plek moet vinden. Een eigen stijl met minder covers er tussenin gesmokkeld. Maan was er ook, daar lees ik steeds lovende verhalen over, maar daar hield ik het maar 5 minuten uit.
Maan vind ik wel een leuke verschijning. Technisch vast niet de beste, maar ze heeft een voor mij fijne attitude als ze op het podium staat. En ze heeft niet de onhebbelijkheid die veel zangeressen van nu lijken te hebben, en dat is dat alles op volle kracht moet, met zoveel mogelijk versieringen in een seconde. Zeg maar het talentenshowsyndroom. Maan durft ook klein te zingen.
En verder is het allemaal ook maar smaak. :)

FNaRK
30 september 2019, 11:48
ik zeg Anneke van Giersbergen


...

alweer

mrweird
30 september 2019, 13:20
Anneke is een fantastische zangeres. Ik heb haar dit jaar nog live gezien op haar laatste theater tour inchecken en 't was echt top, maar Floor is de enige zangeres die ik ken die mij als ouwe metalhead een brok in de keel van emotie kan geven. Dus ik zeg Floor!

budje
30 september 2019, 19:29
Maan vind ik wel een leuke verschijning. Technisch vast niet de beste, maar ze heeft een voor mij fijne attitude als ze op het podium staat. En ze heeft niet de onhebbelijkheid die veel zangeressen van nu lijken te hebben, en dat is dat alles op volle kracht moet, met zoveel mogelijk versieringen in een seconde. Zeg maar het talentenshowsyndroom. Maan durft ook klein te zingen.
En verder is het allemaal ook maar smaak. :)

Ik vond het zeker leuk om te zien, ik denk dat ze op de goede weg is :)

FNaRK
30 september 2019, 20:39
ik zeg Anneke van Giersbergen


...

alweer



https://www.youtube.com/watch?v=2q2Wx5H6wkg

FNaRK
30 september 2019, 20:42
ik zeg Anneke van Giersbergen


...

alweer



https://www.youtube.com/watch?v=Y3rT-X_zgOg

arjanb01
30 september 2019, 20:49
Anneke, goeie zangeres hoor maar dit topic ging over Floor Jansen. Misschien apart topic over Anneke openen? Wel zo overzichtelijk 😂

Erik de Perik
30 september 2019, 21:18
Oké ze zingt goed en ziet er leuk uit. Wie zijn die lui die er bij zitten te acteren? Henk Poort en Jan Smit herken ik nog wel en die acteren dan weer niet.

Han S
30 september 2019, 21:45
Anneke, goeie zangeres hoor maar dit topic ging over Floor Jansen. Misschien apart topic over Anneke openen? Wel zo overzichtelijk 

Anneke heeft nog bij me geslapen, Floor niet.

Eigenlijk kun je ze niet met elkaar vergelijken.

gitaarvrouwtje
1 oktober 2019, 07:25
grappig, allemaal klassiek geschoolde zangeressen
het bereik van Floor is zo zuiver als van een zeer goede klassieke zangeres, omdat ze zeer prima klassiek geschoold is
mooie stem die het het ook op klassieke vlak een heel eind had geschopt, maar die ze prachtig en flexibele inzet voor de ( te gekke) muziek die ze nu maakt.
ze wilde meer dan het "gewone" vertelde ze in een van de afleveringen ( de aflevering waarin anderen haar nummer zongen) en dat heeft ze wel bereikt
bijzonder hoe het nu door zo n programma een hype wordt, deze vrouw heeft haar naam allang gevestigd, en ach, je hebt ook HELE goede jazz zangers en zangeressen in Nederland die niemand kent omdat jazz niet door de pushers van de mainstream zenders wordt gedraaid.
ik kreeg vanuit spanje zelfs te horen dat het daar een hype is, mijn dochter, in barcelona, vertelde dat haar roommates daar het maar hadden over FLOER JENZEN. dat ze het toen maar is gaan luisteren omdat ze er maar niet over ophielden dat het zo goed was :)

arjanb01
1 oktober 2019, 08:31
Nu nog hoofdletters typen 😁
Maar helemaal eens met je commentaar.

almarvk
1 oktober 2019, 13:57
ik zeg Anneke Giersbergen

:mmmm:


Maar Floor mag er zeker ook wezen, ken haar ook vanaf After Forever ... die hebben een paar goede platen gemaakt!

Inderdaad. Heb ze beiden meerdere malen mogen meemaken en was groot fan van AF.

beruk
1 oktober 2019, 21:23
Floor Jansen is abolute top ja. Maakt flauwe muziek, after forever was nog prima te doen. zij is wel de verbazende factor in dat programma, maar dan operette zingen jezus... Maar goed, dat was het ding voor Henk.

Plant
6 oktober 2019, 14:18
Zo dan! Even Tim Akkerman met een van z'n eigen persoonlijke liedjes wegblazen.
Duidelijk het beste tot het laatste bewaart, als ze haar het programma hadden laten openen had de rest wel meteen naar huis gekund.


https://www.youtube.com/watch?v=ttfQqnskTO8

arjanb01
6 oktober 2019, 14:29
Met afstand de beste.
Davina, Trijntje en Anouk kunnen inpakken en wegwezen😁

Pat911
7 oktober 2019, 09:47
Wederom een geweldige vertolking, blij dat ik kaartjes heb kunnen scoren voor 1 van haar shows in januari.

mrweird
10 oktober 2019, 18:42
Ik was te laat voor het 1e rondje aan optredens, maar vanmiddag kwamen er nog 3 concerten bij! Ik heb een kaartje voor tilburg! :-)
Ik zag nu net dat dit 2e optreden in Tilburg nu ook uitverkocht is..

Plant
12 oktober 2019, 21:44
Ik denk met zekerheid te kunnen stellen dat als Floor Jansen niet in dit seizoen had gezeten, ik geen aflevering had gekeken.
Op Henk Poort, Miss Montreal en Tim Akkerman na kende ik de artiesten niet eens.

Ik was wel aangenaam verrast door het duet van Henk Poort en Emma (Heesters, achternaam moest ik opzoeken). Ik heb wel een zwak voor dit soort melodieuze Italiaanse Edelkitsch en verdomd, het is niet slecht:


https://www.youtube.com/watch?v=OumZnDaQINo

Maar bij AVROTROS weten ze wel wat ze doen, wederom Floor Jansen met ditmaal Henk Poort als slotact en met een belofte (Nightwish gaat met Henk het podium op). Enfin, voor nu het hoogtepunt:


https://www.youtube.com/watch?v=plCScjvDOJM

Han S
12 oktober 2019, 21:55
Ik had me eigenlijk nooit verdiept in Floor, maar voor mij is zij een openbaring en dat zeg ik niet alleen vanuit mijn smaak, maar ik heb ongeveer een kleine duizend zangers en zangeressen binnen gehad, helaas geen Floor Jansen.

Deze vrouw heeft een beheersing die volstrekt uniek is en voor mij kan zij nooit meer iets fout doen.

(ik vond Emma vanavond ook best goed)

Alleen die Henk Poort, best een goede zanger maar ik houd niet van die musical vibrato's.

Thiez
12 oktober 2019, 21:58
Ongelooflijk duet! Floor kan zingen, ik vind het ook wel leuk om te zien en horen dat door floor in zo een soort programma mensen zelfs anders tegen 'metal' aan gaan kijken.

Plant
12 oktober 2019, 22:36
Ik had me eigenlijk nooit verdiept in Floor, maar voor mij is zij een openbaring en dat zeg ik niet alleen vanuit mijn smaak, maar ik heb ongeveer een kleine duizend zangers en zangeressen binnen gehad, helaas geen Floor Jansen.

Deze vrouw heeft een beheersing die volstrekt uniek is en voor mij kan zij nooit meer iets fout doen.

Ik kende haar verder ook niet zo, maar had wel eens deze afevering van 'Klasgenoten' gezien met mensen van de Rock Academy. Kijk dit vanaf 35:00 :


https://www.youtube.com/watch?v=OUIU0o5A48I


(ik vond Emma vanavond ook best goed)

Alleen die Henk Poort, best een goede zanger maar ik houd niet van die musical vibrato's.

Eens met die vibrato's, ik hou daar ook niet van.

Wat ik bij Emma bij het duet een beetje vond mank gaan is dat ze op het moment dat je een uithaal verwacht, ze ineens met de tweede stem omlaag gaat. Ergens wel te verklaren, want als je een duet doet moeten beide stemmen in de range vallen en haar stem doet dat kennelijk niet helemaal. Ze vangt het goed op, maar het viel mij meteen op.

beruk
13 oktober 2019, 23:57
Eens met die vibrato's, ik hou daar ook niet van.



Vibrato is een kenmerk voor zangers die goed zingen en zoveel ontspanning hebben dat vibrato vanzelf komt. Kunnen ze dus niets aan doen. Zal een smaak dingetje zijn, maar die eeuwige belt zangers hangeln mij de keel uit.

Han S
14 oktober 2019, 00:39
Volgens mij is dat overdreven vibrato meer een verplicht ding bij musical en 020 volkszangers.

Wat ik mooi vind is een lange strakke toon die overgaat in een niet te diep vibrato, maar dat zwaaien met bijna een kwart toon vind ik irritant en dan heb ik het liever niet over dat geschreeuw wat ze belten noemen.

Floor Jansen is wereldklasse en die snapt het gewoon helemaal goed en bovendien vind ik haar attitude super.

Erik de Perik
14 oktober 2019, 00:51
Yep eindigen in een vibrato is mooi, maar veel Franse chansonniers denken daar ook anders over.

Tabula Rasa
15 oktober 2019, 18:23
Holy flying focking shitballs!!! Hoor net the phantom of the opera. Wat een stem heeft die vrouw zeg.

Moet trouwens zeggen dat ik dat blondje, die iets stevigere van de twee ook erg leuk vind.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fobo
15 oktober 2019, 18:47
Volgens mij is dat overdreven vibrato meer een verplicht ding bij musical en 020 volkszangers.

Wat ik mooi vind is een lange strakke toon die overgaat in een niet te diep vibrato, maar dat zwaaien met bijna een kwart toon vind ik irritant en dan heb ik het liever niet over dat geschreeuw wat ze belten noemen.
Had het zelf niet beter kunnen verwoorden...

Plant
15 oktober 2019, 19:04
Wat ik wel een opvallend fenomeen vind is al die 'stemcoaches' wereldwijd op youtube die de boel zitten te analyseren.
Deze stond er een paar uur na de uitzending al op:


https://www.youtube.com/watch?v=Ng_9eGsITjA

En zo zijn er nog talloze filmpjes van vocal coaches / vocal teachers die op deze manier hun zegje doen. Continu zelf in beeld naast de clip, deze steeds even onderbreken en hun zegje doen. Ik was hier nog niet mee bekend.

Tabula Rasa
15 oktober 2019, 19:09
Die zit gewoon te glijden op de stoel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
15 oktober 2019, 19:17
Is 'gewoon' eentje van de reaction trend. Zoek maar eens op YT naar "reaction video"

Han S
15 oktober 2019, 22:10
Wat ik wel een opvallend fenomeen vind is al die 'stemcoaches' wereldwijd op youtube die de boel zitten te analyseren.
Deze stond er een paar uur na de uitzending al op:


https://www.youtube.com/watch?v=Ng_9eGsITjA

En zo zijn er nog talloze filmpjes van vocal coaches / vocal teachers die op deze manier hun zegje doen. Continu zelf in beeld naast de clip, deze steeds even onderbreken en hun zegje doen. Ik was hier nog niet mee bekend.

Wie is dat mens, dat ze denkt commentaar te mogen leveren? Het enige goede aan haar is die dure koptelefoon.

Plant
15 oktober 2019, 22:23
Wie is dat mens, dat ze denkt commentaar te mogen leveren? Het enige goede aan haar is die dure koptelefoon.

Nou, deze Rebecca is naar eigen zeggen Vocal Athlete.
Google brengt me naar haar facebook site (https://www.facebook.com/RebeccaVocalAthlete/)

Bij 'about' (https://www.facebook.com/pg/RebeccaVocalAthlete/about/?ref=page_internal) vind ik dan:


About

Rebecca Vocal Athlete is the Vocal Coach offering online tuition for students all over the world.

You can follow her as she provides insight, commentary and reacts to performers on her YouTube channel.

Kennelijk leeft ze van deze crap.

Erik de Perik
15 oktober 2019, 22:45
Wie is dat mens, dat ze denkt commentaar te mogen leveren? Het enige goede aan haar is die dure koptelefoon.

Ze gedraagt zich niet veel anders dan de lui die op de bank zitten bij dezelfde opname. Maar je kent haar dus?

Han S
15 oktober 2019, 23:54
Nee, en ik heb ook niet de behoefte. Laat haar eerst eens ook negen miljoen CD's verkopen voor ze commentaar gaat geven.

Erik de Perik
15 oktober 2019, 23:59
Floor Jansen's docent van het conservatorium heeft ook geen 9 miljoen CD's verkocht.

D3nnis
16 oktober 2019, 00:01
Mwah, dat is niet helemaal logisch Han, dan mag ik geen commentaar op Zanger Rinus hebben omdat die meer CD's heeft verkocht dan ik :D
Stuk of 3 denk ik ;)

Han S
16 oktober 2019, 00:50
Voor zover ik weet heeft Floor geen conservatorium gedaan, wel Rockacademy.

Erik de Perik
16 oktober 2019, 01:08
Ach ja, maar ook de Rock Academy valt onder de gecertificeerde Nederlandse conservatoria (Fontys). Maar goed, kijk eens naar de docenten daar en noem wat CD verkoop aantallen. (https://fontys.nl/Studeren/Opleidingen/Rockacademie-Muziek-voltijd/Docenten-Rockacademie.htm)

arjanb01
16 oktober 2019, 06:35
Volgens mij moet je cd verkopen niet relateren aan de kwaliteit van een opleiding.
De beste docenten verkopen met hun muziek nog geen 1000 cd’tjes terwijl de meest onopgeleide artiesten miljoenen platen verkocht hebben.
En daarbij, commentaar en een mening mag iedereen hebben op zangers, zangeressen of instrumentalisten ?
Smaken, meningen, voorkeuren. Het verschilt allemaal.
On topic: Floor is een heldin, maar dat had ik al gezegd 😁

Pepe
16 oktober 2019, 11:48
De beste docenten verkopen met hun muziek nog geen 1000 cd’tjes terwijl de meest onopgeleide artiesten miljoenen platen verkocht hebben.

Is ook niet waar, goed kennis kunnen overbrengen is een skill die op zich staat (maar je eigen stof beheersen is wel handig)

Ik zap wel eens op dat programma maar haak ik snel af, teveel gescripte emoties & obligate tranen die pas sense maken als je in dat programma komt maar dan ben ik al weer weg.
Ik denk dat ik meer into vibe & uitstraling ben dan de nootjes perfect te raken maar ik snap ook wel de grap om je enkel te concentreren op execution of notes.

arjanb01
16 oktober 2019, 12:00
Maar er zijn ook muzikanten die en skills hebben en mensen kunnen raken met hun muziek. Niet veel maar ze zijn er wel.

mrweird
16 oktober 2019, 13:26
Ach ja, maar ook de Rock Academy valt onder de gecertificeerde Nederlandse conservatoria (Fontys). Maar goed, kijk eens naar de docenten daar en noem wat CD verkoop aantallen. (https://fontys.nl/Studeren/Opleidingen/Rockacademie-Muziek-voltijd/Docenten-Rockacademie.htm)

Volgens haar Bio heeft ze na de rock academy conservatorium van Tilburg gedaan voor muziektheater, en een jaar opera.

Leander
20 oktober 2019, 17:17
Ik vind Floor ook goed maar Glennis Grace vind ik de beste


https://www.youtube.com/watch?v=BBmm-EASc0I&list=RDBBmm-EASc0I&start_radio=1

FNaRK
20 oktober 2019, 17:25
en ik zeg wederom Anneke van G.


maar daar ging het niet over.

Duhsjaak
21 oktober 2019, 10:00
Anneke van G? Vreselijk goed.
Floor (jammer van die naam, laat over zich heen lopen) is heul erg goed.
En zoveel hebben we er niet.

Kennis overdragen is een vreselijk overschat ding, waar vooral kennis overdragers zelf erg van onder de indruk zijn.
We leren van alles op school, maar leren leren is er nog nauwelijks bij.
Het allerbeste dat een coach/docent (whatever) kan doen is zijn mensen nieuwsgierig maken. Dat en samen bepaalde dingen ontdekken is prachtig, vooral als de coach zijn pupil het idee geeft dat de pupil het heeft ontdekt. Dat kweekt liefde voor het vak. En zelfvertrouwen.
En de gein over de heg van je eigen tuin kijken.

En, wat Pepe zegt, maar dat staat al in zijn sig, verkopen staan er los van.
Van het debuut van Peel slowly and see/Velvet Underground werden er 9.500 verkocht. Wereldwijd.
Dan moeten wij binnen NL/Vlaanderen niet het idee hebben dat een miljoen downloads of streams de norm is.

En ondanks dat het allang niet meer over Floor gaat, vinnik dit een leuk draadje.
Vriendelijke groet, Gus

Kakihara
21 oktober 2019, 19:31
Los van wie nou de beste zanger(es) van NL is (daar kan ik als Belg toch niets op zeggen), vind ik dat hele competitiegebeuren onder muzikanten toch maar iets raar. Dan vind ik een concept als 'ons' Liefde voor Muziek veel leuker en verrassender. Daarin gaat een aantal muzikanten/zangers/performers aan de slag met elkaars muziek en teksten. Dat levert soms erg mooie dingen op, zoals Stef Kamil Carlens hier met The Great Escape van Ilse delanghe doet (opgelet: Guttlin alert):

https://www.youtube.com/watch?v=3j7UT_r12xc

Han S
21 oktober 2019, 21:48
De Beste Zangers heeft niets met competitie van doen. Dat geldt voor pulp programma's als The Voice of etc.

pasqual
21 oktober 2019, 23:13
Los van wie nou de beste zanger(es) van NL is (daar kan ik als Belg toch niets op zeggen), vind ik dat hele competitiegebeuren onder muzikanten toch maar iets raar. Dan vind ik een concept als 'ons' Liefde voor Muziek veel leuker en verrassender. Daarin gaat een aantal muzikanten/zangers/performers aan de slag met elkaars muziek en teksten. Dat levert soms erg mooie dingen op, zoals Stef Kamil Carlens hier met The Great Escape van Ilse delanghe doet (opgelet: Guttlin alert):

https://www.youtube.com/watch?v=3j7UT_r12xc

Ik geloof niet dat deze concepten elkaar erg veel ontlopen en zie De Beste Zangers niet als een wedstrijd. Trouwens een zeer geslaagde versie wat je hier post!!

Pepe
21 oktober 2019, 23:48
Ah, mooi.. de Guttlin bedoel ik hè.

apekop
22 oktober 2019, 11:16
Goede zangeres, jammer dat ze zo'n ruk (gothik) muziek maakt...haha. Ze kan veel meer.
En de beste bestaat niet hè.

Han S
22 oktober 2019, 14:29
Er waren negen miljoen mensen die deze ruk gothic muziek mooi genoeg vonden om het te kopen.

Brum
22 oktober 2019, 14:36
Er waren negen miljoen mensen die deze ruk gothic muziek mooi genoeg vonden om het te kopen.

Is dat tegenwoordig een graadmeter voor kwaliteit?

apekop
22 oktober 2019, 14:52
Er waren negen miljoen mensen die deze ruk gothic muziek mooi genoeg vonden om het te kopen.

De Toppers verkopen de Arena ook meerdere dagen achter elkaar uit....

Pepe
22 oktober 2019, 15:29
De macht van het getal, veel mensen zijn er gevoelig voor.

http://www.elvispresley-webshop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/7/370_ftd_50_million_elvis_fans_cant_be_wrong_.jpg

Han S
22 oktober 2019, 21:34
Floor is vanavond te gast bij Pauw op 1.

Han S
22 oktober 2019, 21:35
De Toppers verkopen de Arena ook meerdere dagen achter elkaar uit....

Ja en dus? Veel mensen vinden dat kennelijk geweldig, het zal smaak zijn. Mij krijg je er niet heen, al betaal je duizend euro toe, maar ik ga die muziek geen ruk noemen.

apekop
22 oktober 2019, 23:56
Ik zou het niet zo persoonlijk opnemen. Het is gewoon een kwestie van smaak inderdaad.

Han S
23 oktober 2019, 00:30
Ik neem dat helemaal niet persoonlijk op, maar jij begint met het noemen van ruk muziek. Nu kan ik me heel goed voorstellen dat jij symphonische metal niet mooi of zelfs irritant vindt, maar besef dan wel dat de muziek op zich heel wat beter in elkaar steekt dan die oppervlakkige drie accoordenmuziek van de Toppers.

En dit topic gaat over Floor Jansen, wat mij betreft een fenomenale zangeres die ik helaas nooit in mijn studio heb mogen zien. Want naast een meer dan uitstekende vocalist lijkt zij mij ook een geweldig mens.

Maar je kunt niet alles hebben.

apekop
23 oktober 2019, 00:46
Ok. Het is inderdaad niet mijn ding dat bombastische, ook al zit het goed in elkaar. Ik vergeleek het alleen met de Topper omdat jij het had over verkoopaantallen. Als veel mensen het leuk vinden wil dat nog niet alles zeggen over de kwaliteit. Ruk is misschien ook sterk uitgedrukt, daarom schreef ik er ook Haha achter.

Fusion
23 oktober 2019, 09:01
Ik neem dat helemaal niet persoonlijk op, maar jij begint met het noemen van ruk muziek. Nu kan ik me heel goed voorstellen dat jij symphonische metal niet mooi of zelfs irritant vindt, maar besef dan wel dat de muziek op zich heel wat beter in elkaar steekt dan die oppervlakkige drie accoordenmuziek van de Toppers.

En dit topic gaat over Floor Jansen, wat mij betreft een fenomenale zangeres die ik helaas nooit in mijn studio heb mogen zien. Want naast een meer dan uitstekende vocalist lijkt zij mij ook een geweldig mens.

Maar je kunt niet alles hebben.
Nou sorry Han, ik vind qua compositorisch vlak de muziek van de Toppers van t zelfde niveau als gothic metal van dit soort. Al kom ik r net achter dat de Toppers veel (alleen maar?) covers doen. De band achter de Toppers zijn ook gewoon keigoed.

arjanb01
23 oktober 2019, 11:04
Die band van de toppers wordt gewoon ingehuurd, uurtje factuurtje. Niks kwalitatiefs aan, elke muzikant met coverband ervaring speelt dat repertoire weg.
Nightwish is juist een band die creatief is en iets eigens creëert, totaal onvergelijkbaar.

Fusion
23 oktober 2019, 13:22
Euh omdat ze ingehuurd zijn is t geen kwaliteit? Euh? En geloof me, ik ken heel wat coverband muzikanten, ook van hier, en die spelen echt niet op dat niveau zeg maar.

En ik ken toegegeven weinig van Nightwish maar wat ik ken is compleet onorigineel. Op zich niet erg hoor, maar (wat ik er van ken) standaard hamornisch mineur gothic metal poprock geneuzel. Geen waardeoordeel behalve als je opeens t ver boven de Toppers gaat stellen oid.

Whatever.

Han S
23 oktober 2019, 16:02
Tja, Nightwish vergelijken met de Toppers, waar gaat dit weer naartoe?

Pepe
23 oktober 2019, 16:13
Weinig liefde voor metal goth in Nederland maar dat kutmuziek is wederzijds, mevr. Jansen heeft het doorgaans over kloteland als het gaat over de Nederlandse smaak.
Ik zie het met lede ogen aan, zoveel vijandigheid daar waar muziek liefde & begrip....:hippie:

jutter
27 oktober 2019, 11:25
Jaloerse wijven hier. Iets met Libelle forum enzo....

edje kadetje
28 oktober 2019, 10:31
Ik vind het zo grappig dat Nightwish hier gothic wordt genoemd. Ik heb daar zelf een andere associatie mee. De symphonische metal van Nigthwish zou ik zelf niet zo snel gothic noemen.

almarvk
28 oktober 2019, 15:00
Typische kortzichtigheid van niet-metalheads. Terwijl 'metal' de meest brede muziekstroming is die er maar is. Veel popmuziek zit stiekem best knap in elkaar, dat van Nightwish ook.

Pepe
28 oktober 2019, 15:20
Oh, mag ik niet zeggen, goth metal?
ik vond de nieuwe term (https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/floor-jansen-is-internationaal-onze-grootste-popzangeres-hoe-kan-het-dan-dat-nederland-haar-niet-kent~b16637b6/) gewoon te lang maar ok,
weldadige orkestrale en soms best mystieke heavy rock
beter zo? :D

almarvk
28 oktober 2019, 16:11
Ow zeker wel. De beste subgenre is nog vegetarian progressive grindcore.

Han S
28 oktober 2019, 16:17
Mooi artikel Pepe, en ze heeft gewoon gelijk.

Pepe
28 oktober 2019, 16:28
Ja? Niet teveel boze mevrouw die afgeeft op dom kortzichtig niet metal volk en Nederlanders in het bijzonder?
Ok
Ik kan het me wel voorstellen hoor, als je zó goed bent.

Ook wel leuke foto, de mens achter de metal goddess, lekker ongedwongen.

https://images1.persgroep.net/rcs/PJ5ARYnQmn_FEuy2Fhgu2pwzrVQ/diocontent/124083758/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8

Han S
28 oktober 2019, 17:35
Ik heb Floor de meeste afleveringen van de beste zangers bezig gezien en ik vind dat zij het wel snapt en ook een groot muziekhart heeft. Buiten haar prestaties op het vocale vlak, heeft zij ook een fijne attitude in mijn beleving en natuurlijk irriteert het haar dat zij weinig aandacht krijgt in haar geboorteland, waar het gewoonlijk gaat om een klein clubje muzikanten.

Want wat zien we nu wel vaak op TV? het zijn meestal dezelfde kleine groep mensen. Krezip komt na 10 jaar weer met een plaat, hoera. Maar vind jij die zangeres dat iets bijzonders? Persoonlijk vind ik haar irritant, het zal een schat van een mens zijn, maar als ze gaat zingen zet ik het geluid op mute.

Hetzelfde maar minder heb ik met zangeressen als Trijn en Glennis, kunnen beiden echt wel zingen, maar mij raakt het niet en dat heb ik wel met Floor, die pakt mij gewoon beet en neemt me mee.

Pepe
28 oktober 2019, 17:46
Nederland is een klein landje en als je niet uit Volendam of Amsterdam komt sta je al met 1 nul achter in de media.
Nou en. Altijd zo geweest, geen aandacht voor subgenres, deal with it.
Of ga huilebalken of doe zoals Floor, ga huilebalken en doe óók met Hilversum mee.
Eat the cake and have it too noemen de Engelsen dat.
Mooi toch?

mrweird
28 oktober 2019, 17:53
Hetzelfde maar minder heb ik met zangeressen als Trijn en Glennis, kunnen beiden echt wel zingen, maar mij raakt het niet en dat heb ik wel met Floor, die pakt mij gewoon beet en neemt me mee.

Goed gezegd. Ik heb precies het zelfde. Hoe ze het doet weet ik niet maar deze dame is de enige die dit voor elkaar krijgt bij mij.
En dan zal 't me een worst zijn of 't metal of pop heet of HoogsymfonischeRockMuzakMetKeltischeInvloeden of zo.

Fusion
28 oktober 2019, 18:29
Typische kortzichtigheid van niet-metalheads. Terwijl 'metal' de meest brede muziekstroming is die er maar is. Veel popmuziek zit stiekem best knap in elkaar, dat van Nightwish ook.
Haha. Ik luister al ruim 30bjaar metal. Maar ik vind al die gothic en symphonic en epic etc metal maar niets. Ik vind de eerste paar minuten die ik uit diverse nummers van ze heb ontdekt dankzij dit fantastische topic helemaal niet noemenswaardig knap in elkaar steken. Hoeft ook niet om iets wel of niet mooi te vinden uiteraard.

Han S
2 november 2019, 22:56
In dat artikel dat Pepe linkte, had Floor het oa over Krezip, die als band wel regelmatig op TV te zien is.
En gisteren was Krezip in DWDD en moest ik ff aan Floor denken.

Ik gun Krezip van harte al die aandacht hoor en van mij mogen ze tien keer Ziggo Dome uitverkopen, maar wat ik gisteren zag was een band die nog steeds als een schoolbandje klinkt, met een zangeres die voor mij geen zangeres mag worden genoemd.

Zij klinkt als de helft van alle dames in Nederland die het leuk vinden om te zingen, maar staat kilometers verwijderd van iemand als Floor.

Dit is mijn mening en daar moet u het mee doen.

arjanb01
2 november 2019, 23:00
Helemaal mee eens Han.
Maar Krezip heeft wel een knuffel en gunfactor. Vond het altijd een schattig stelletje, dat bandje. Muzikaal gewoon degelijke popliedjes, radiomuziek. Meer niet. Maar het is ze gegund omdat ik ze wel sympathiek vind overkomen zonder sterallures. Ze vinden het nog een eer om muziek te mogen maken die veel mensen leuk vinden, dat stralen ze ook uit. Niks mis mee.

Erik de Perik
2 november 2019, 23:05
In dat artikel dat Pepe linkte, had Floor het oa over Krezip, die als band wel regelmatig op TV te zien is.
En gisteren was Krezip in DWDD en moest ik ff aan Floor denken.

Ik gun Krezip van harte al die aandacht hoor en van mij mogen ze tien keer Ziggo Dome uitverkopen, maar wat ik gisteren zag was een band die nog steeds als een schoolbandje klinkt, met een zangeres die voor mij geen zangeres mag worden genoemd.

Zij klinkt als de helft van alle dames in Nederland die het leuk vinden om te zingen, maar staat kilometers verwijderd van iemand als Floor.

Dit is mijn mening en daar moet u het mee doen.

Maar Krezip heeft wel heel veel platen verkocht!

Han S
3 november 2019, 00:12
Maar geen negen miljoen schat ik.

Erik de Perik
3 november 2019, 00:15
Oh het is een wedstrijd...!!!???

Han S
3 november 2019, 00:24
Nee, maar als je heel veel platen verkoopt heb je heel veel fans. Ik ga niet naar Krezip, ook niet als ik geld toe krijg, vinnut niet echt interessant.

Erik de Perik
3 november 2019, 00:38
Tja Han, ik vind Krezip niet veel maar het bandje van Floor nog minder.

Jij startte die wedstrijd hè...!!

Han S
3 november 2019, 00:39
Tja Han, ik vind Krezip niet veel maar het bandje van Floor nog minder.

Jij startte die wedstrijd hè...!!

Maaar gelukkig heb jij meer verstand van verzekeringen.

Erik de Perik
3 november 2019, 00:42
Ohw ok, het gaat over 'verstand.' Tja dan heb jij de overhand uiteraard.

Pepe
3 november 2019, 00:46
Dat zingen zal wel
maar die Floor lijkt me zo streng
moet je dit, mag je dat niet, wil ze het zus of zo en niet anders..
meisje Krezip lijkt me veel liever & meegaander
"oh... heb ik nog nooit gedaan maar als je dat graag wil"...
kijk, dat bedoel ik!

Han S
3 november 2019, 00:46
Kijk......................

Han S
3 november 2019, 00:48
Dat zingen zal wel
maar die Floor lijkt me zo streng
moet je dit, mag je dat niet, wil ze het zus of zo en niet anders..
meisje Krezip lijkt me veel meegaander
"oh... heb ik nooit gedaan maar als je dat graag wil"...
kijk, dat bedoel ik!

Het is natuurlijk smaak, maar ik heb dat kind altijd een beetje irritant gevonden met haar yeah's en andere kreetjes.

Erik de Perik
3 november 2019, 00:49
Ik kijk ja.

Han S
3 november 2019, 00:50
Je snapt het Erik.

Erik de Perik
3 november 2019, 00:51
Het is natuurlijk smaak, maar ik heb dat kind altijd een beetje irritant gevonden met haar yeah's en andere kreetjes.

Ik heb mij geërgerd aan haar accent bijvoorbeeld, maar de muziek en haar zang waren 100% duidelijk.

Fusion
3 november 2019, 06:35
Floor kan duidelijk goed zingen, maar t heeft geen soul voor mij. Trijntje daarentegen kan ook goed zingen maar raakt me wel. Heeft ook iets urbans wat ik wel graaf

apekop
3 november 2019, 09:01
Nederland is een klein landje en als je niet uit Volendam of Amsterdam komt sta je al met 1 nul achter in de media.
Nou en. Altijd zo geweest, geen aandacht voor subgenres, deal with it.
Of ga huilebalken of doe zoals Floor, ga huilebalken en doe óók met Hilversum mee.
Eat the cake and have it too noemen de Engelsen dat.
Mooi toch?

Aan aandacht in de Nederlandse media heeft ze nu toch geen tekort? Staat zelfs in de top 40 nu. Het programma De Beste Zangers is voor degene die er aan mee doen gewoon een vehikel om te scoren, dat is de reden dat ze in de wachtrij staan om er aan mee te doen. Daarna duikt heel de Nederlandse media op je, net als bij Davina Michel.

Han S
3 november 2019, 10:12
Floor kan duidelijk goed zingen, maar t heeft geen soul voor mij. Trijntje daarentegen kan ook goed zingen maar raakt me wel. Heeft ook iets urbans wat ik wel graaf

Wat kunnen smaken toch verschillen he?
Floor raakt me wel en Trijn totaal niet, hoewel zij echt heel goed kan zingen.

arjanb01
3 november 2019, 10:16
Trijntje.... het zal technisch allemaal goed zijn wat ze doet. Maar ze heeft er irritant nasaal geluid, met name als ze ad libs doet. Dat r&b soundje is niet mijn smaak.
Floor is nog breder inzetbaar, die kan alles zingen en alles klinkt zuiver en mooi.

jutter
3 november 2019, 11:26
[QUOTE=Pepe;3446828]Dat zingen zal wel
maar die Floor lijkt me zo streng
moet je dit, mag je dat niet, wil ze het zus of zo en niet anders..
meisje Krezip lijkt me veel liever & meegaander
"oh... heb ik nog nooit gedaan maar als je dat graag wil"...
kijk, dat bedoel ik!

Heb je liever meegaande typetjes of een sterke vrouw die weet wat ze wil en waarover ze praat?

arjanb01
3 november 2019, 11:29
Hangt van het moment af, savonds heb ik liever een meegaande vrouw, overdag mag ze zelf weten wat ze doet 😆😂😁

jutter
3 november 2019, 11:31
Hangt van het moment af, savonds heb ik liever een meegaande vrouw, overdag mag ze zelf weten wat ze doet ������

Van jou weet ik het geile vent!

Fusion
3 november 2019, 13:03
Trijntje.... het zal technisch allemaal goed zijn wat ze doet. Maar ze heeft er irritant nasaal geluid, met name als ze ad libs doet. Dat r&b soundje is niet mijn smaak.
Floor is nog breder inzetbaar, die kan alles zingen en alles klinkt zuiver en mooi.
Ze is technisch idd erg goed maar t klinkt voor mij juist zuiver en mooi op een steriele manier. Ik voel t niet. Zelfs niet een beetje

Fusion
3 november 2019, 13:04
Wat kunnen smaken toch verschillen he?
Floor raakt me wel en Trijn totaal niet, hoewel zij echt heel goed kan zingen.
Zeker Han, smaken verschillen. En ik heb gelijk
Geintje Han. Geintje.

arjanb01
3 november 2019, 13:12
Ze is technisch idd erg goed maar t klinkt voor mij juist zuiver en mooi op een steriele manier. Ik voel t niet. Zelfs niet een beetje

Kan me voorstellen dat je dat vindt ja. Ze zingt heel perfect, de een van dat mooi en krijgt er kippenvel van de ander ook maar dan op een verkeerde manier 😉
Ik heb dat met musical vocalisten. Daar krijg ik de rillingen van 🙈

Brum
3 november 2019, 13:45
Als er nou één zangeres in Nederland is waar ik heel veel respect voor heb, is het wel Ilse DeLange. Ik hou helemaal niet van dames stemmetjes noch van haar stijl muziek, maar zij is wel zo ongelooflijk professioneel. Ook de enige, wat mij betreft, met een echt internationaal geluid. Maar ook een eigen stem en dat kan ik zoveel meer waarderen dan dat gelikte van die Floor Jansen. Dat is verder geen waardeoordeel over Floor Jansen, maar wat mij betreft staat Ilse DeLange op eenzame hoogte.

Fusion
3 november 2019, 14:08
Ik heb zeker bewondering en sympathie voor Ilse

arjanb01
3 november 2019, 14:10
Niks mis met Ilse, alleen wel een zangeres die vooral 1 trucje kan met die country snik.
Niet echt veelzijdig. Wel een herkenbare stijl dat wel en dat doet ze goed.

Martijn-w
4 november 2019, 23:33
Ilse klinkt vaak als een schaap met haar belachelijk overdreven vibrato.

Pepe
5 november 2019, 00:23
Ilse is een valse bitch die Waylon weggebullied heeft!

Han S
5 november 2019, 00:40
Ilse is een valse bitch die Waylon weggebullied heeft!

Haar eerste hit was toch iets van 'ik ben niet zo tof'? :sssh:

Maar een nummer als 'I still cry' doet zij echt heel erg mooi, maar je moet er van houden.

Fobo
5 november 2019, 01:06
Wat mij betreft op eenzame hoogte: Margriet Eshuijs

apekop
5 november 2019, 01:22
Ik zeg Manita!


https://www.youtube.com/watch?v=BDDp_X5aA9k

Pepe
5 november 2019, 01:30
..., maar je moet er van houden.

Dat zei Patricia Paay ook.

Han S
5 november 2019, 10:03
Wat mij betreft op eenzame hoogte: Margriet Eshuijs

Horen we niks meer van.

arjanb01
5 november 2019, 10:20
Die zit al in een verzorgingstehuis 😂
Geintje natuurlijk, goeie zangeres en goed bandje was dat vroeger!

FNaRK
5 november 2019, 11:57
ik zeg: Anneke van Giersbergen ...

maar daar gaat het hier niet om ;-)

Erik de Perik
5 november 2019, 16:44
Horen we niks meer van.

Zo ongeveer bij jou om de hoek:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/231091/margriet-eshuijs-muziek-is-mijn-hele-leven

Han S
5 november 2019, 17:27
Die zit al in een verzorgingstehuis 
Geintje natuurlijk, goeie zangeres en goed bandje was dat vroeger!

Met Hennie Huisman achter de trommeltjes.

Maar hoewel Eshuijs zeker een goede zangeres is in technische zin, krijgt ze bij mij de pis niet lauw.

Weer die verdomde smaak hé.

En Mario blijft opgewonden raken van Anneke, maar ik heb unieke opnamen van haar en daar zingt ze onbehoorlijk mooi op.

Pepe
5 november 2019, 17:41
Ik heb Anneke wel eens begeleid, zong ze Bowie
contact met haar liep best apart, eerst via een manager, pas in een later stadium werd het persoonlijk
naderhand probeerde ik haar te strikken voor iets anders
lou loene no dice, agenda vol van hier tot Tokyo
maar inderdaad, meestal moet je bij de artiest een beetje bijsturen of inhouden of whatever
maar bij haar stond het gelijk vanaf go! hoef je niks aan te doen
wel lekker, zo'n pro die ook alles gewoon waarmaakt

Fobo
6 november 2019, 10:12
Maar hoewel Eshuijs zeker een goede zangeres is in technische zin, krijgt ze bij mij de pis niet lauw.
Repertoire was inderdaad ook niet echt mijn smaak, maar technisch is ze goed en ze heeft een mooi soulvolle stem.

Fobo
6 november 2019, 10:14
Ik zeg Manita!

IK zeg: niet doen!!! God, wat erg.

Fusion
6 november 2019, 10:42
Ik vind Anneke naast ongetwijfeld een enorm professioneel en vriendelijk mens, niet extreem bijzonder mooiben of tecynsch zingen. Wel een leuk uitstraling. Ik vind haar te gek bij Devin maar da's een verdienste van hem niet persé van haar gigantische kwaliteiten. Ze past daar wel héél goed bij, maar als solo, is af zangeres vind ik t niet outstanding. Wat dus ook niet altijd hoeft.


I'm rambling ain't I?

Han S
6 november 2019, 16:49
IK zeg: niet doen!!! God, wat erg.

Is die Manita niet die vrouw waar een heel triest verhaal achter schuilgaat?

Fobo
6 november 2019, 17:15
Is die Manita niet die vrouw waar een heel triest verhaal achter schuilgaat?
Als je zó zingt moet dat haast wel...

Erik de Perik
6 november 2019, 17:52
Ze heeft wel een 12 ongelukken 13 verkeerde beslissingen uitstraling. Haar garderobe en smaakvolle YT filmpjes vallen daar natuurlijk ook onder.

Han S
6 november 2019, 19:26
Er staat mij iets bij dat een kind van haar is verongelukt.

Erik de Perik
6 november 2019, 20:02
Er staat mij iets bij dat een kind van haar is verongelukt.

Niet helemaal maar je zit in de buurt:

https://legacy.gscdn.nl/archives/images/manitamilteve.html

mrweird
15 november 2019, 22:03
Ik zat ff nieuwsgierig te kijken (heb toch al tickets..) maar ik geloof dat dankzij Floor bij beste zangers de tweede ziggodome avond van Nightwish ook al uitverkocht is. Redelijk absurd.. Een jaar van te voren twee maal ziggodome uitverkopen terwijl er nog geen nummer bekend is van het nieuwe album :eek:

Die zaal heeft iets van 16000 man capaciteit of zo?

Pepe
16 november 2019, 01:02
Ik had het idee dat 'beste zangeres' en Nightwish verschillend publiek is maar misschien heb ik het mis

Erik de Perik
16 november 2019, 01:42
Nee joh, dat maakt uiteindelijk niks uit. Er gingen ooit ook eens veel lui naar Extreme kijken omdat ze More Than Words zo'n mooi nummer vonden.

mrweird
22 augustus 2020, 11:40
Bump! Ze gaat 4 Afas live shows doen in oktober! Maximaal 1100 man of zo in de zaal (waar normaal 6000 man in past) en ik ga voor de gok. Kaartjes gekocht voor de zondagavond. Zal wel een mondkapjes festijn worden, maar dat moet dan maar..