PDA

View Full Version : twin



Allard
6 augustus 2003, 23:10
Kun je eigenlijk ook alleen het 1e kanaal aanpassen van een fender twin reverb? Zodat ik een mooi clean kanaal (2e kanaal) en een mooi overdrive kanaal (1e) en dan Natuurlijk met een scheur pedaaltje ervoor (carl martin hot drive 'n boost)

iam
7 augustus 2003, 00:04
psies wat ik ook wilde weten :D

PeeVee
7 augustus 2003, 03:25
Theoretisch gezien zou het wel kunnen, je zou dan wel je vibrato op moeten offeren. Er is dan wel een Marshall JTM achtig preamp circuit (zie ook Bassman Bluesmaker project) te bouwen, de MV (master volume) zou je dan alleen op het scheurkanaal moeten laten werken maar ook dat is wel te doen. Of het echt mooi gaat klinken, dat betwijfel ik, bovendien zit je dan nog met het probleem dat je nog steeds niet van kanaal kunt wisselen, zou je een A/B kastje moeten gebruiken of iets met relais in elkaar frutselen. Is allemaal wel te doen, maar zal wel aardig wat tijd in gaan zitten en... de essentie van de Twin gaat toch verloren. Waarom zou je uberhaubt een scheurkanaal willen hebben als je een goed overdrive of tubescreamer pedaaltje hebt? Ik heb recentelijk zo'n TS-9 gekocht bij Feedback voor 99 Eurootjes... prima dingetje hoor...

Bij Jay komt de bruine sound echt uit de samenstelling van componenten. Hij heeft daar cleane headroom voor op moeten offeren.

Ik zou die Twin gewoon lekker laten blackfacen, beetje opwarmen dat je een goede (minder pinnige) basis sound hebt, dan komt het met dat pedaaltje ook wel goed hoor!