PDA

View Full Version : welke snaren zijn dit?



SloeGin
21 september 2019, 10:53
Enkele weken geleden heb ik een 2de hands Gibson SG gekocht.
De snaren die erop zaten bevallen me erg maar de eigenaar kan niet juist zeggen welke het zijn.
Ofwel Earnie Ball of D'addario. Ze voelen dunner en flexibeler aan dan de Earnie Ball 10-46 regular slinky die ik op m'n LP gebruik.

Bijgevoegd een foto. De 'ball-ends' van de snaren zijn paars en goud kleurig.
Iemand enig idee welke set dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de hulp!

https://i.postimg.cc/jqWF47yK/IMG-20190916-165124.jpg

Woml
21 september 2019, 11:39
Gekleurde balletjes lijken mij d'Addario, maar normaal gesproken hebben alle zes de snaren dan een eigen kleurtje. Van laag naar hoog: koper, rood, zwart, groen, paars en zilver. Dus wat dit dan voor een vreemde set zou zijn, is mij een raadsel. Ik zou er een schuifmaat bij nemen en de diktes opmeten, dat zegt misschien meer.

guitarkid2
21 september 2019, 11:39
Zou niet weten
Maar wat staat die tail piece hoog..
Das iig 1 van de redenen dat een gitaar "licht" speelt

Erik de Perik
21 september 2019, 13:45
Dean Markley

kwispelhond
21 september 2019, 14:02
Zou niet weten
Maar wat staat die tail piece hoog..
Das iig 1 van de redenen dat een gitaar "licht" speelt

Als je de bar helemaal naar beneden hebt, trek je de snaren in een hoek over de achterkant van de brug. Het is inderdaad de bedoeling dat je dat voorkomt dus dit is zoals het hoort, er zijn mensen die zelfs graag een kleinere hoek op de zadels hebben en daarvoor de snaren van voren uit door de bar steken en over de bar terug geleiden naar de brug. Alles heeft voor en nadelen maar een kleinere hoek helpt soepel opdrukken en gemakkelijk stemmen, de snaren over de achterrand van de brug geknikt hebben zitten maken beide moeilijker.

Brum
21 september 2019, 18:28
Dean Markly inderdaad. Sowieso geen D'Addario of Ernie Ball. Kan me wel voorstellen dat deze snaren soepeler voelen als je Ernie Ball gewend bent. Die vind ik persoonlijk wat stug.

D3nnis
21 september 2019, 18:35
Sinds wanneer is dean markley eigenlijk overgestapt naar deze kleurtjes? Voorheen waren die gewoon altijd brass gekleurd dacht ik.
Volgens mij heb ik nog ooit een setje blue steel met blauwe ball ends gehad ook. Vreselijke snaren vond ik, overigens.

guitarkid2
21 september 2019, 23:38
Als je de bar helemaal naar beneden hebt, trek je de snaren in een hoek over de achterkant van de brug. Het is inderdaad de bedoeling dat je dat voorkomt dus dit is zoals het hoort, er zijn mensen die zelfs graag een kleinere hoek op de zadels hebben en daarvoor de snaren van voren uit door de bar steken en over de bar terug geleiden naar de brug. Alles heeft voor en nadelen maar een kleinere hoek helpt soepel opdrukken en gemakkelijk stemmen, de snaren over de achterrand van de brug geknikt hebben zitten maken beide moeilijker.

En staat ie lager heb je meer sustain , klinkt ut allemaal wat 'snappieer' meer kans op snaarbreuk ect
Keuzes
Maar horen ? is maar wat je hoort
Maar aan de ts
Kijk ff hoe de tailpiece op je lp staat kun een ding iig uitsluiten

SloeGin
22 september 2019, 09:50
Bedankt voor de hulp! Daar was ik zelf nooit opgekomen :)