PDA

View Full Version : input Ibanez FL301 flanger



phx
19 september 2019, 15:08
zojuist een 1980 flanger van Ibanez overgenomen, nu is de input verstaft en aan 3 stukken. Kan niet zien hoe deze was aangesloten!? Iemand wel?

Kan ik met een mono jack de input vervangen, of perse stereo? Wat waar aan te sluiten?

Tabula Rasa
19 september 2019, 15:34
Kleuren staan erbij

http://2.bp.blogspot.com/-J-YTQV15jpA/U0VuTKRcRRI/AAAAAAAACXI/XWdsYh9oUX8/s1600/FLANGER_IBANEZ-+FL301.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

phx
19 september 2019, 15:52
Kleuren staan erbij

http://2.bp.blogspot.com/-J-YTQV15jpA/U0VuTKRcRRI/AAAAAAAACXI/XWdsYh9oUX8/s1600/FLANGER_IBANEZ-+FL301.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bedankt voor je response... kan (nog) geen tekeningen lezen, working on it ;)
heb 3 draden: geel/ zwart en rood. Welke mag aan de T, R en welke aan de S?
of kan ik combineren en dan een mono jack monteren ipv stereo?

Plant
19 september 2019, 18:05
Input moet stereo zijn, want je schakelt met R en S de batterij / voeding. Volgens dat schema:

Yellow is signaal = Tip
Green = Ring
Black = Sleeve

Je hebt geen groene maar rode draad, ik neem aan dat dat ooit door de fabrikant is gewijzigd. Ik zou het gewoon proberen met rood aan Ring.

Tabula Rasa
19 september 2019, 18:53
Sorry, misschien had ik wat meer moeten toelichten, maar de stereo Jack is inderdaad een schakelaar in dit schema


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

phx
20 september 2019, 09:56
aha, dus een stereojack erin pluggen.... heb nu alleen 3 draden loshangen: geel/ zwart en rood. Rood is battery, zwart komt via de 9 volt jack en geel gaat naar de board. Welke kleur mag op welke ring van de stereo jack. Dacht zelf: rood(battery)>tip, black> ground, yellow >sleeve Klopt dit?

Tabula Rasa
20 september 2019, 10:19
Snoertje moet gewoon mono zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabula Rasa
20 september 2019, 10:23
Sleeve en ring worden verbonden wanneer je een mono jack erin steekt. Dat bedoel ik met de schakelaar. Dat deel van de jack zorgt voor de verbinding van de massa. Geel is je signaal en die zit aan de tip.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

phx
20 september 2019, 10:57
hey, top man... weer iets geleerd. Dus geel op de tip en waar je de battery (rood) en/of adapter (zwart) aansluit maakt dan niet uit SR of RS

phx
20 september 2019, 11:15
Input moet stereo zijn, want je schakelt met R en S de batterij / voeding. Volgens dat schema:

Yellow is signaal = Tip
Green = Ring
Black = Sleeve

Je hebt geen groene maar rode draad, ik neem aan dat dat ooit door de fabrikant is gewijzigd. Ik zou het gewoon proberen met rood aan Ring.

yes, thx ga ik doen

phx
20 september 2019, 15:21
dan nog de laatste domme vraag... noob :)

als ik een mono jack heb (zoals output) dan kan ik toch het signaal op de tip zetten en de battery + adapter tegelijk op de sleeve solderen? of kan dat niet?" De sleeve wordt nl onderbroken als er geen jack in zit.

Plant
20 september 2019, 18:22
Nee. Het gaat niet om de verbinding tussen de jackstekker en de Sleeve, maar tussen Ring en Sleeve als de stekker er wel of niet in zit. Da's wat anders.

Je kunt wel een monojack gebruiken en zwart en rood bij elkaar op Sleeve solderen, maar dan gaat het pedaal nooit meer uit en loopt de batterij leeg als je niks aansluit. Gebruik je altijd een netvoeding, dan is dat niet zo relevant.