PDA

View Full Version : wat worden de gevolgen qua prijs met de verhuis van epiphone



closure
6 augustus 2003, 21:07
mischien weet je het nog niet maar epiphone fabriek gaat naar duistland ( nu is nog goedkoop maar ... )

wat word het verschil qua prijs?

Theije
6 augustus 2003, 21:08
Help me even...waar staat de fabriek nu?

closure
6 augustus 2003, 21:10
weet ik niet
maar de winkel heeft me gezecht dat het nu de moment is om een epiphone te kopen omdat ze gaan verhuizen naar duitsland

green_day
6 augustus 2003, 21:10
korea toch?

on topic: zal de qualiteit dan net zo blijven of niet..

wietse
6 augustus 2003, 22:00
korea toch?

on topic: zal de qualiteit dan net zo blijven of niet..

klopt de fabriek heet samick, zullen wel fors duurder worden als ze in europa gebouwd worden.
mischien gaat alleen de eind afbouw naar duitsland en komen de onderdelen nog steeds uit korea.

Theije
6 augustus 2003, 22:08
In principe zou het logisch zijn als het dan idd duurder zou worden om de simpele reden dat de lonen gewoon veel hoger liggen in Duitsland.
Maar aan de andere kant kun je het als merk niet maken of beter gezegt niet permiteren om ineens groffe prijsstijgingen door te zetten.

Maar ik denk persoonlijk niet dat de kwaliteit eronder zou lijden, ik denk juist eerder van niet.

zZoRgO
6 augustus 2003, 23:50
wordt die prijsstijging door de lonen, niet een klein beetje gecompenseerd door invoerkosten (transport, douane, etc) die niet meer moeten betaald worden?

fred dons
7 augustus 2003, 09:39
bedoeld wordt dat het importeurschap van nederland naar duitsland verhuist (en ik verwacht eerder dat het daardoor goedkoper wordt, prijzen
van epi's lagen altijd al goedkoper in Duitsland dan Nederland)

produktie in duitsland is gewoonweg onbetaalbaar voor een epi dus dat zal
nooit gebeuren

Ic3gl0vE
7 augustus 2003, 11:08
Maar aan de andere kant kun je het als merk niet maken of beter gezegt niet permiteren om ineens groffe prijsstijgingen door te zetten.


Gibson wel hoor... wat zijn die krengen duur geworden ineens. Maar voor hun b-merk gaat dit natuurlijk niet op, want als zo'n epi LP ineens een stuk duurder wordt, gaan mensen wel een stuk meer naar andere kopieën kijken.


En nou wilde ik bijna zeggen dat het nooit het moment is om een epi te kopen, maar dat doe ik natuurlijk niet :-D

NeeraDJ
7 augustus 2003, 20:34
Volgens mij doen de meesten dat toch al (naar kopietjes kijken).

shredneck
7 augustus 2003, 22:40
hmm, volgens mij zijn jullie allemaal niet goed geinformeerd.

lees dit: http://www.gibson.com/nl/index.html