PDA

View Full Version : HNSolideGitaarD



guitarkid2
6 september 2019, 11:37
Een mooie rooie
Mag blijven

https://i.ibb.co/5hm2WG6/DSC-0118.jpg (https://ibb.co/Zz5N6GV)

telerocker
6 september 2019, 11:48
Gefeliciteerd! Classic SG is altijd goed. Is het een Jap of een Chinees?

guitarkid2
6 september 2019, 11:53
Dees is Japanees

Fabrieksinstellingen
6 september 2019, 12:56
Dat is een mooie

Tabula Rasa
6 september 2019, 13:16
Gaaf!!’ Is ie kopzwaar of valt het mee?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

guitarkid2
6 september 2019, 13:28
Gaaf!!’ Is ie kopzwaar of valt het mee?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

nope
eerste gitaar waarop sinds ik jaren ,staand en springend door de kamer ,heb gespeeld
bij wijze van speken dan......wor ook een dagje ouder :)

telerocker
6 september 2019, 14:14
nope
eerste gitaar waarop sinds ik jaren ,staand en springend door de kamer ,heb gespeeld
bij wijze van speken dan......wor ook een dagje ouder :)

Met Angus-rugzakje? :D

Tupelo
6 september 2019, 15:43
Congrats & met hoorntjes natuurlijk.

guitarkid2
29 november 2019, 11:30
Na een maand op mijn es gespeeld te hebben (Soort principe kwestie nieuwe gitaren speel ik voor minimaal een maand elke dag op om het het ding van A tot M of zo door te krijgen) de sg weer ter hand genomen
Weird
Wist ut eigenlijk al toen ik de gitaar voor het eerst in de handen had.
Ik vond/vind um mooi terwijl nooit iets met sg's gehad .gekocht vanwege verzameltik van elk ,voor mij stereotiep modelletje wil ik er 1 hebben of zoiets
Ik ga ut nu vast jinxen maar deze is gewoon voor mij gemaakt
Nog nooit meegemaakt het gevoel dat gewoon alles klopt kwa bespeelbaarheid
Vingers die over de toets lijken te vliegen net een lekker gewich,t op z'n opa's shredden, ect, ect
En in het eggie de mooiste/coolste gitaar die ik ooit gezien heb.
Rare is dat er soundwise best eventueel wat zeuren is maar dat doet er op een of andere manier niet toe
Conclusie ?
Heel voorzichtig........ik heb maar 1 gitaar nodig ?
Herkenbaar ?

Midwolda
29 november 2019, 12:03
Heee, deze HNGD had ik even gemist, het was toen een beetje forumpauze voor mij denk ik.
Dus alsnog gefelicitaart! Weet je ook het bouwjaar?

Een SG vind ik voor het oog wel zo ongeveer de meest geslaagde gitaarvorm. En dat ze lekker zuiver en snel spelen, ja dat herken ik ook wel. Laag gewicht klopt ook, is veel minder vermoeiend, erg fijn. En dat soundwise zeuren, daar is a) wat aan te sleutelen en b) dat heb je toch met iedere gitaar.

Eén ding vind ik wel lastig en dat is dat voor het gevoel alle frets verder naar links zitten. Dat went wel na een paar uurtjes, maar toch. Het onderscheidt een SG echt van een Strat en een Les Paul etcetera.

Heb je maar één gitaar nodig? Je kunt er toch maar op één tegelijk spelen, dus een volmondig ja. Voor mij is dat dan de 2001 Les Paul Studio Wine Red die ik nu een paar jaar in huis heb. Maar dat een SG dat ook kan zijn, en dan zeker zo'n fraaie Japanse Tokai, dat kan ik me levendig voorstellen.

:blast:

guitarkid2
29 november 2019, 12:39
2018

Dus nog makkelijk verkrijgbaar

glacius
29 november 2019, 15:37
Erg gave gitaar!!!

Ik heb een onwijze zwak voor SG's en heb zo nu en dan ook echt GAS voor een SG. Zelfs eentje gehad ook.
Maar om één of andere reden, wanneer ik er eentje speel, dan kan ik maar niet wennen aan de manier hoe zo'n gitaar aan de strap hangt en vooral de knoppen en met nadruk de locatie van de 3-way, kan ik werkelijk niet aan wennen.

Ook vooral omdat, als de 3-way dan toch daar zit, dat de richting dan ook onplezierig is. had liever een horizontale beweging gehad dan de verticale die het normaliter is.

Maar dit is natuurlijk geen kritiek op de SG in beginsel, neen, dit is puur mijn gewenning en vastgeroestigheid aan mijn Les Pauls.. Dan ben ik thuis.

Maar aan het eind van de rit. met alle, voor mij, minpunten aan een SG. Wil ik nog steeds een SG..