PDA

View Full Version : Nieuwe humbucker pickup..



green_day
6 augustus 2003, 21:04
ja ik ben de zoveelste die om advies gaat vragen over welke pickup ik eigelijk in mijn fatstrat moet gooien? Ik ben van plan morgen even naar de muziekzaak te gaan om snaren te kopen dus kan evt ook al een humbucker bestellen (de reden hiervoor is dat ik de slagplaat etc heb vervangen door een zwarte, en nu blijft alleen nog een witte humbucker over.. ) Ik dacht eerst aan de SD jeff beck.. maar hoorde van alhambra dat ie de scheur niet eens zó vond. Ik sta open voor praktisch alle merken (mits natuurlijk qualiteit). Ben op zoek naar een lekker scheurgeluid.. dus goed geschikt voor, punkrock evt metal. Maar mag clean niet naar stront klinken, maar scheur staat voorop.
alle reacties zijn welkom

dank u

green_day
6 augustus 2003, 21:42
is er dan helemaal niemand? :-?

Punkrockerke
7 augustus 2003, 12:59
Het hangt er ook een beetje vanaf welke versterker je hebt. Mijn Strat klonk veel te schel en te dun door m'n Marshall :-( ValveState :-(
Dus heb ik op zeker gespeeld en gelijk de humbucker met de meeste mids en bas gekocht uit het SD-gamma: de Invader. Sommigen vinden het clean-geluid niet zo goed, maar ik vind dat het nog wel redelijk is. Maar het is een zeer goed element voor punkrock en/of metal.
Anders kan je ook voor de Duncan Distortion gaan. Iets minder hoge output, minder mids en meer treble dan de Invader.

renier
7 augustus 2003, 13:13
persoonlijk ben ik wel erg onder de indruk van een Dimarzio Super distortion. die is erg geschikt voor gitaren met trem, omdat die vaak schel en kil klinken met hele heftige pickups. de super distortion heeft een heel mooi, vet laag, waardoor de sustain enorm verbeterd wordt. qua sound moet je denken aan het echte jaren 80/90 hardrock geluid. een hele hete, mesccherpe scheur met een laagje warme boter erover ;)

heb er zelf een in mijn rg, en het klinkt echt super. heeft clean ook een hele aparte, mooie klank. beetje scherp, nasaal geluid bijna.

Ibanez RuleZ
8 augustus 2003, 14:32
tja, anders een DiMarzio Steve's Special. ook een SPECIAL clean geluid. en het zeer goede deel -> het overstuurde geluid is heel goed, modern en heel strak. veel strakker dan welk element ook die ik ooit in een gitaar heb gehad. klinkt open en zeker niet modderig ofzo. anders zou je een DiMarzio Tonezone eens kunnen proberen, stevig midden en laag

Harrald