PDA

View Full Version : Wildwood 10 strat dealer select



denis.hermans
1 september 2019, 16:07
https://youtu.be/fQOz9RthQkQ

Is er iemand bekend met deze strat ? Ik kan exact de gitaar in het filmpje overkopen van een collega ( exact = juist dit type) . Uiteraard ga ik zelf testen maar wat zijn jullie meningen ? Wat zou een correcte prijs zijn ?

Alvast bedankt ,

Denis

Pepe
1 september 2019, 20:41
Je ziet wat de nieuwprijs is (6400$) en als ie geïmporteerd is dan tikken we al gauw 8000 aan en nou vraag je aan ons wat een correcte prijs is? ok....

arjanb01
1 september 2019, 20:44
Tweedehands waarde meestal 60-65% van de nieuwwaarde dus misschien dan 4800-5000 in dat geval ?

the sure thing
1 september 2019, 23:35
Tweedehands waarde meestal 60-65% van de nieuwwaarde dus misschien dan 4800-5000 in dat geval ?

+1

Mits in goede staat met alle case candy en COA enzo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

denis.hermans
2 september 2019, 08:03
@pepe : jij verwijst naar de masterbuilt versies. Dat is hier niet het geval. (Zo simpel is het dus niet ;-))

Pepe
2 september 2019, 11:30
maar... als je weet wat het is en kost, waar heb je ons dan voor nodig?
is het de gitaar die op Reverb staat?
onderhandelen met de eigenaar zelf lijkt me sowieso een goed idee om ergens te komen

denis.hermans
2 september 2019, 11:35
Het is niet de gitaar op reverb. Staat nergens online. Ik heb gewoon niet veel ervaring met de tweedehandsmarkt vandaar. Vraagprijs zit rond de 2600 Eur. Dit is toch wel een forse investering en vandaar vraag ik wat raad. Ervaringen met " Wildwood " strats zijn ook welkom.

Pepe
2 september 2019, 11:46
Er bestaat niet zoiets als een Wildwood strat
Wildwood is gewoon een dealer die een potje kan breken bij Fender
die hebben, om zich te onderscheiden, de '10' radius bedacht en die plakt Fender op elke gitaar desgewenst
dus je hebt een 65 CS strat met, in dit geval, een 10 inch radius
gokje dat die gitaren nieuw rond de 3400 zullen hangen
en vervolgens schijnt er een formule te bestaan die je dan kan toepassen
maar daar weet ik dan weer niks van, ik bekijk dat meer individueel

arjanb01
2 september 2019, 12:21
In dat geval probeer eens een bod van 2200, wie weet.

Venlonaer
2 september 2019, 15:18
Ik zou 1500 bieden. Waarom? Om dat het kan.

denis.hermans
2 september 2019, 18:11
Dan krijg ik alleen de koffer ...

Erik de Perik
2 september 2019, 19:34
Vanaf prijs is zo'n 4.100 USD oftewel zo'n 3.200 EUR nieuw.

Heb je al eens op zo'n ding gespeeld? 10" is geen standaard radius voor Strats en als ik hier soms lees wat een halve inch al kan doen...... :hide:

denis.hermans
2 september 2019, 22:15
Nee, nog niet op gespeeld maar dat ga ik uiteraard wel doen. In mijn ervaring kan ik op alles spelen vanaf 9.5 radius ( hou absoluut niet van vintage 7.25). 6105 fretwire heb ik ook graag.

Erik de Perik
2 september 2019, 22:18
Oh oké, ik ben niet zo gevoelig. Maar je bent razend geïnteresseerd in een peperdure gitaar waar je niet op gespeeld hebt...?

denis.hermans
2 september 2019, 22:37
Euhm razend geïnteresseerd ? Verhaal is zo : Mijn collega heeft me een aanbod gedaan. Krijgt zelf een soort "signature" gitaar aangeboden ( in basis een warmoth strat) en had al 2 of 3 custom shop strats. Hij wil er dus 1 verkopen , ook al omdat hij nog wat gear nodig heeft ivm een nieuwe band. Hij komt in principe zaterdag langs.
Ikzelf twijfel toch nog een beetje omdat ik meestal op middenklasse gitaren speel (lees de betere koreaan) en dus niet zo goed thuis ben in dit segment van gitaren. Vandaar mijn kreet om hulp ;-) Ik heb wel ooit an zeer gunstige voorwaarden een cs tele kunnen kopen bij een sluiting van een winkel en dat vind ik wel een erg goede gitaar...

Pepe
2 september 2019, 22:59
Op zich niet zo gek hoor, geïnteresseerd in iets waar je nog niet mee gespeeld heb, sommige van mijn beste vriendinnen.. euh.. gitaren zijn zo begonnen.

Vaak moet je toch eerst iets kopen voordat je weet of het je ligt, of je er mee kan bonden, of het bruikbaar is enz
Maar ik snap Erik, dat geldt voor al dit soort topics 'hello guys.. ik kan een gitaar kopen en...."
iedereen, incl topicstarter weet, dat forumadvies betekent nada, de beslissing wordt elders genomen
maar je wil er over lullen want het houd je bezig,

het maakt in feite niks uit wat we zeggen:D

Erik de Perik
2 september 2019, 23:00
Oké je bent amper/matig geïnteresseerd in een Strat waar jouw collega/vriend een aanbod over gedaan heeft, dat wij niet weten. Toch?

D3nnis
3 september 2019, 06:30
Volgens mij kunnen we wel stoppen met over gitaren lullen :D
Ik denk dat het maar goed is dat Erik niet in een muziekinstrumentenwinkel werkt.

Klant: ik ben mogelijk geïnteresseerd in die of die gitaar.
Verkoper:

Maar je bent razend geïnteresseerd in een peperdure gitaar waar je niet op gespeeld hebt...?

Dat wordt niet wat.

Venlonaer
3 september 2019, 09:23
Maar als het je vriend is, en het is een flinke investering. Waarom mag je dan van hem niet eens een weekje proberen om te kijken of het wat is? Kijk bij een vreemde zou ik het niet doen. maar als het een vriend is kan ik daar nog best inkomen.

Word je er verliefd op dan weet je dat het een goede investering is. Zo niet, dan laat je hem varen...

Daarnasst is het niet gek om 2, wellicht wel eens 3 keer een gitaar in dit segment te gaan bekijken/bespelen.

Erik de Perik
3 september 2019, 10:56
Ja zo krijg ik ‘m nooit verkocht.... :)

Da Vinci
3 september 2019, 15:39
Ik weet niet hoe dat bij andere werkt, maar volgens mij heb je op een bepaald moment behoefte/GAS of weet ik veel wat aan iets omdat je daar een doel mee voor ogen.
Als iemand naar mij toe komt en zegt; "ik heb een gitaar type x te koop" zou ik mezelf afvragen; had ik voor dit aanbod überhaupt de behoefte/intentie om zo'n gitaar aan te schaffen. Zo niet, dan moet je het sowieso al niet doen, want dan doe je hem er een groter plezier mee dan jezelf. Dat is heel lief maar daarvoor schaf je (ik) geen gitaar van +2k aan.