PDA

View Full Version : HNGD Yamaha Revstar 720B



maxdb
21 augustus 2019, 18:19
Nou, de knoop doorgehakt, kon hem best fatsoenlijk testen, maar heb hem helaas niet vergeleken met 1 van mijn eigen gitaren. Aldus thuisgekomen bleek de lage output van de namaak Trons, en stemvastheid en afstelling van de topkam toch wat tegen te vallen...
Aaaaaargh!!!
Terugbrengen kan natuurlijk, maar gaat geld kosten doordat er al snel krasjes van mijn plectrum op kwamen(en de kop een keer gestoten, kleine kras).
Dus op de gok maar naar Vox Humana gebracht om er wat pittiger pups in te zetten en de afstelling te doen(kunnen ze daar wel!) Ben zéér benieuwd! Ook wordt de Bigsby wat verhoogd om de hoek kleiner te maken.
Toch wel zaken die niet passen bij een gitaar van die prijs(gelukkig had ik nog een fikse korting).
Gaat wat meer kosten zo, maar verder een erg lekker gitaartje; licht, netjes afgewerkte hals, en erg goede bereikbaarheid op de hoogste frets.
(Echt nodig dus, want ik ben amateur, dus moet wel het beste van het beste hebben natuurlijk, :D )
En vooral: ik had nog geen blauwe gitaar!!!

https://i.imgsafe.org/d6/d6e51f014d.jpeg

JVGM-music
21 augustus 2019, 18:48
Zonder blauwe gitaar kan men eigenlijk niet leven dus een juiste aankoop. Die Bigsby vind ik nks maar verder een zeer begerenswaardige gitaar. Vertel ons hoe hij is geworden met de nieuwe pickups!

Tupelo
21 augustus 2019, 20:01
Ah, je bent ervoor gegaan. :rockon:

Ik ga er deze dagen standaard vanuit wanneer ik een gitaar koop, dat ik tot 200 euro extra kwijt ben om e.e.a. finetuned te krijgen.
Nu ligt dat voor een nieuwe gitaar wellicht anders, maar ach...
Gaaf apparaat !

D3nnis
21 augustus 2019, 20:08
200?
Ga je standaard uit van een refret of zo?

Tupelo
21 augustus 2019, 20:11
Beetje vijlen, beetje lijmen, resetten, refret, pup wissel, andere tuners, wiring... whatever opduikt.
Heb mezelf erbij neergelegd dat het gewoon bijkomende kosten zijn.
Zou ik het zelf kunnen, zou ik het zelf doen.
Maar straight from de verkoop tot naar mijn persoonlijke voorkeur bespeelbaar ?
Daar zit gewoon werk in.
Voorkomt teleurstelling om ze maar gewoon in te calculeren.
Ben je er daarna ook vanaf ook.
Beter dan een hele poos allerlei kleine dingen proberen om uiteindelijk toch niet tot een volledig resultaat te komen.

maxdb
21 augustus 2019, 20:23
Gooi deze er maar in, dan kom ik zeker boven die 200 uit :p
https://www.seymourduncan.com/pickup/hot-rodded-humbucker-set

pasqual
21 augustus 2019, 21:46
Mooi ding Max! Staat ook nog op mijn verlanglijstje...
Het is toch wat met die afstelling van de Yamaha's! Ik heb een tijd terug ook een topic geweid aan mijn Pacifca 612 FM en daar was ook het een en ander mis mee. De topkam niet goed op hoogte en te krap waardoor de intonatie ruk, actie te hoog. Dit zijn zaken die best beter kunnen fabrieks-af! Zeker voor een gitaar van 700,00. Maar als je hier doorheen kunt prikken (afstellen) heb je gewoon een prima gitaar.
Hardware is meer dan prima! Bij jou Revstar zal dat niet anders zijn. Die pups is een kwestie van smaak.
Have fun!!

maxdb
21 augustus 2019, 22:25
Heb hier nog een stok oude Pacifica 612 met een getordeerde hals liggen :P

Dank allen voor het medeleven:seriousf:

telerocker
21 augustus 2019, 23:59
Mooie gitaar hoor! Ik heb overwegend goede ervaringen met Yamaha. Je zou ook eens naar de Bare Knuckle True Grits kunnen kijken. Toevallig zit in de demo op de BKP-site ook een Yamaha Revstar (met P90's dat wel).

https://www.bareknucklepickups.co.uk/boot-camp-true-grit

maxdb
22 augustus 2019, 01:23
Mooie gitaar hoor! Ik heb overwegend goede ervaringen met Yamaha. Je zou ook eens naar de Bare Knuckle True Grits kunnen kijken. Toevallig zit in de demo op de BKP-site ook een Yamaha Revstar (met P90's dat wel).

https://www.bareknucklepickups.co.uk/boot-camp-true-grit

Ja die demo klinkt ongelofelijk goed.
Maar ik heb de order al geplaatst. er komen JB's in. Ik had ook andere tronic-achtigen kunnen kiezen, of P90's, maar dan had de ruimte in de body aangepast moeten worden geweest. Nu niet.

Tupelo
22 augustus 2019, 01:39
Over het algemeen ben ik juist into low output pups, dus ben best benieuwd naar de originele.

Orpheo
22 augustus 2019, 08:11
topkam correctie: 1 uur werk, 30 euro
pickups vervangen: 1 uur werk, 30 euro
pots vervangen voor MEC: materiaal 15 euro, 1 uur werk: 30 euro
afstelling naar wens: 15 minuten werk, geen kosten
Fretwerk nalopen en corrigeren waar nodig: minimaal 45 euro.

Dat is dus al 150E, ex btw, ex pickups. Dus ja, die 200, daar kom je al snel aan. En nee ik overdrijf niet: een topkam goed afmaken kost echt klauwen van tijd. Het is niet alleen maar de sleuven goed vijlen, het is ook de hele geometrie van de topkam die goed moet zitten. Vaak hebben dit soort gitaren verschrikkelijk slecht afgewerkte (lees: matig gepolijste) frets, dus dat moet ook gecorrigeerd worden.

Je 'verwacht' het misschien van een gitaar van 700 euro maar Yamaha ziet dat niet terug he. Yamaha's fabriek verkoopt zo'n gitaar als dit voor grofweg 220 euro aan Yamaha. Yamaha verkoopt de gitaar aan de winkel voor grofweg 450 en zij verkopen het weer aan jou voor 700. Ik trek deze bedragen niet uit m'n reet, dit is echt hoe het gebeurt. Als je zo'n gitaar als dit direct bij de fabriek zou kopen, betaal je dus ongeveer 1/3 van de winkelprijs! Daarom zijn Kiesel gitaren ook zo (relatief) goedkoop en is een Nik Huber 5k: niet omdat Huber nou zou ontzettend góed is (is ie wel maar daar betaal je niet voor): Kiesel verkoopt diréct aan jou, Huber heeft nog een winkel ertussen zitten en in het ergste geval nog een distributeur.

Wat extra geld uittrekken vanaf het eerste moment om je gitaar echt helemaal goed af te krijgen, is dus geen gek of slecht idee, ondanks dat 700E gewoon veel geld is.

telerocker
22 augustus 2019, 20:29
Ja die demo klinkt ongelofelijk goed.
Maar ik heb de order al geplaatst. er komen JB's in. Ik had ook andere tronic-achtigen kunnen kiezen, of P90's, maar dan had de ruimte in de body aangepast moeten worden geweest. Nu niet.

Je hebt ook humbucker sized P90's.

kwispelhond
22 augustus 2019, 22:01
Wat mij dan altijd weer een beetje verbaast: deze gitaren worden met 6 verschillende elementen geleverd waarvan deze Filtertron-lookalikes de enigen echt lage output versies zijn. Was het dan geen aardig idee geweest om er één te zoeken met één van de andere 5 element opties?

Erik de Perik
22 augustus 2019, 22:04
Het leek mij altijd wel een leuk gitaartje, maar dan vooral P90 versie.

telerocker
23 augustus 2019, 00:04
Het leek mij altijd wel een leuk gitaartje, maar dan vooral P90 versie.

Definitely, vooral in Bowden Green.

Erik de Perik
23 augustus 2019, 00:14
Definitely, vooral in Bowden Green.

Die kleur vloekt dan weer met mijn pumps.

Erik de Perik
23 augustus 2019, 01:12
Zo kan het ook nog gaan met zo'n ding:


https://www.youtube.com/watch?v=VrLBhBCNdJc

maxdb
23 augustus 2019, 08:25
Wat mij dan altijd weer een beetje verbaast: deze gitaren worden met 6 verschillende elementen geleverd waarvan deze Filtertron-lookalikes de enigen echt lage output versies zijn. Was het dan geen aardig idee geweest om er één te zoeken met één van de andere 5 element opties?

tja als je alles van te voren weet gaat er nooit wat mis. Helaas had ik geen idee dat de output zo laag was(alleen getest op voor mij vreemde versterkertjes) Later bij Vox Humana nog een gitaar geprobeerd met echte trons, die hadden zelfs meer output(maar passen net niet)

Ik dacht gewoon humbucker is minder storings gevoelig dan mijn LP met P90's, en bevalt het niet dan ruil ik hem om. Maar door de krasjes gaat dat ook geld kosten, en als díe pups me dan ook niet bevallen dan enz enz.
Nu weet ik redelijk zeker dat het goed gaat komen.

Bovendien heb je die andere niet in het blauw :D

kwispelhond
23 augustus 2019, 14:40
Ik heb zelf alleen ervaring met de TV Jones Classic's en die zitten rond de 4K voor de nek en 4,8K voor de brug, nog net wat lager dan die van Yamaha dus. Ik heb bij die Classic's overigens nooit het idee dat ze te weinig output hebben, ze kunnen met wat hulp prachtig grommen en brullen.

Ik dacht eigenlijk dat ze allemaal in alle kleuren te leveren waren maar dat is dan dus niet zo?

telerocker
23 augustus 2019, 16:21
Die kleur vloekt dan weer met mijn pumps.

Ouwe diva!

maxdb
23 augustus 2019, 21:08
Ik heb zelf alleen ervaring met de TV Jones Classic's en die zitten rond de 4K voor de nek en 4,8K voor de brug, nog net wat lager dan die van Yamaha dus. Ik heb bij die Classic's overigens nooit het idee dat ze te weinig output hebben, ze kunnen met wat hulp prachtig grommen en brullen.

Ik dacht eigenlijk dat ze allemaal in alle kleuren te leveren waren maar dat is dan dus niet zo?

TV Jones hebben we mee vergeleken, en die hadden meer growl dan deze pups. Dus of het ligt aan de plank, of er is iets niet goed, of die pups zijn écht lo.

Wat die kleuren betreft dacht ik dat er beperkte keuzes waren(, maar ja, ik wilde een blauwe.)

Ik heb me er bij neergelegd, ik had nog geen goeie humbucker gitaar, als dit straks werkt naar mijn believen, dan doe ik het ermee. Of t nou tronics of buckers zijn.

maxdb
23 augustus 2019, 21:51
Over het algemeen ben ik juist into low output pups, dus ben best benieuwd naar de originele.

Ik kan ze natuurlijk bewaren voor je, denk niet de inruil enorm gaat zijn..
Ik bedoel, we hebben ooit nog gejamd samen in R'dam :)

Tupelo
24 augustus 2019, 07:22
Krijg ze met de beste wil van de wereld zelf nergens in gesoldeerd.
En ik heb niets om ze in te kunnen solderen.
Then again.
Gus heeft nog een Bigsby voor me...
Begint al aardig een Revstar te worden zo. :D

MarkS
24 augustus 2019, 15:16
Later bij Vox Humana nog een gitaar geprobeerd met echte trons, die hadden zelfs meer output(maar passen net niet)


Klopt niet helemaal,
In mijn Gretsch G5120 zat een vergelijkbaar model HB’s als in jouw Revstar.
Tv Jones heeft modellen (EM =English Mount) met bjbehorende ringen die het geheel naar humbucker formaat brengen.

maxdb
27 september 2019, 16:47
Met dank aan Vox Humana, 2 SD JB's in laten zetten, nu gromt het tenminste! Tevens topkam vervangen en Bigsby verhoogd.

https://i.ibb.co/5Gh5dDn/IMG-20190927-161140163.jpg

Mooi setje zo toch?

https://i.ibb.co/PTwKqWR/IMG-20190927-161201942.jpg

Nu nog leren scherpe foto's te maken.

Tupelo
27 september 2019, 18:16
BADABOUM !!
Mooi hoor.

maxdb
27 september 2019, 21:12
BADABOUM !!
Mooi hoor.

Tnx! En mocht je nog interesse hebben in de lo output pups dan hoor ik het graag.