PDA

View Full Version : HNGD Yamaha Revstar 720B



maxdb
21 augustus 2019, 18:19
Nou, de knoop doorgehakt, kon hem best fatsoenlijk testen, maar heb hem helaas niet vergeleken met 1 van mijn eigen gitaren. Aldus thuisgekomen bleek de lage output van de namaak Trons, en stemvastheid en afstelling van de topkam toch wat tegen te vallen...
Aaaaaargh!!!
Terugbrengen kan natuurlijk, maar gaat geld kosten doordat er al snel krasjes van mijn plectrum op kwamen(en de kop een keer gestoten, kleine kras).
Dus op de gok maar naar Vox Humana gebracht om er wat pittiger pups in te zetten en de afstelling te doen(kunnen ze daar wel!) Ben zéér benieuwd! Ook wordt de Bigsby wat verhoogd om de hoek kleiner te maken.
Toch wel zaken die niet passen bij een gitaar van die prijs(gelukkig had ik nog een fikse korting).
Gaat wat meer kosten zo, maar verder een erg lekker gitaartje; licht, netjes afgewerkte hals, en erg goede bereikbaarheid op de hoogste frets.
(Echt nodig dus, want ik ben amateur, dus moet wel het beste van het beste hebben natuurlijk, :D )
En vooral: ik had nog geen blauwe gitaar!!!

https://i.imgsafe.org/d6/d6e51f014d.jpeg

JVGM-music
21 augustus 2019, 18:48
Zonder blauwe gitaar kan men eigenlijk niet leven dus een juiste aankoop. Die Bigsby vind ik nks maar verder een zeer begerenswaardige gitaar. Vertel ons hoe hij is geworden met de nieuwe pickups!

Tupelo
21 augustus 2019, 20:01
Ah, je bent ervoor gegaan. :rockon:

Ik ga er deze dagen standaard vanuit wanneer ik een gitaar koop, dat ik tot 200 euro extra kwijt ben om e.e.a. finetuned te krijgen.
Nu ligt dat voor een nieuwe gitaar wellicht anders, maar ach...
Gaaf apparaat !

D3nnis
21 augustus 2019, 20:08
200?
Ga je standaard uit van een refret of zo?

Tupelo
21 augustus 2019, 20:11
Beetje vijlen, beetje lijmen, resetten, refret, pup wissel, andere tuners, wiring... whatever opduikt.
Heb mezelf erbij neergelegd dat het gewoon bijkomende kosten zijn.
Zou ik het zelf kunnen, zou ik het zelf doen.