PDA

View Full Version : wat voor een snaren gebruik jij?



Pagina's : 1 2 [3]

tweng
19 juli 2009, 16:27
ik gebruik d'adario 011 - 052
Lekker strak in de bassen en op de hoge snaren toch ook nog makkelijk te benden...

Orbis
20 juli 2009, 13:12
Nu het hier toch over snaren gaat, heb ik een snelle vraag die eigenlijk geen nieuw topic waard is.

De .009-snaren op mijn Telecaster zijn eigenlijk wel eens aan vervanging toe, maar ik heb slechts een .010-setje liggen (EXL110). Kan ik deze gewoon zonder zorgen op mijn gitaar leggen, of zal de handel dan opnieuw afgesteld moeten worden? De gitaar heeft al wat neigingen tot fretbuzz, en dit zou ik niet graag nog erger maken.

aaronstonebeat
20 juli 2009, 13:40
Goede kans dat de fret buzz minder is met dikkere snaren omdat de hals door de hogere spanning iets holler wordt getrokken.

Riky
20 juli 2009, 13:54
moet opzich prima kunne op een tele. Heeft geen floating tremelo neem ik aan?

Fretbuzz is waarschijnlijk weg idd door de dikkere snaren. Gewoon proberen:)

Als je van .008 naar .012 gaat is het een ander verhaal, maar dit moet prima gaan:)

Il_Falco
20 juli 2009, 14:04
ik speel nu met vigier custom lites. (009-011-016-026-036-046) maar deze vind ik alleen in mijn (helaas veel te dure) muziekwinkel in het stad. ik zou nu graag via thomann snaren bestellen. maar welke?

Orbis
20 juli 2009, 14:11
@aaronstonebeat en Riky: dat klinkt goed, bedankt!

EDIT + UPDATE: De snaren zijn probleemloos vervangen, en dat voor mijn eerste keer. Inderdaad is de buzz weg :crazyhappy: !

Riky
20 juli 2009, 16:38
@aaronstonebeat en Riky: dat klinkt goed, bedankt!

EDIT + UPDATE: De snaren zijn probleemloos vervangen, en dat voor mijn eerste keer. Inderdaad is de buzz weg :crazyhappy: !

kijk aan:) ideaal!

Nosbig43
20 juli 2009, 21:53
Ik gebruik D'Addario 010- 045 Pure nickel roundwounds.
Klinken goed , spelen lekker en gaan lang mee.
Zowel op mijn GLP als op mijn FTele.

Bram+
21 juli 2009, 15:59
Ernie Ball Hybrid Slinkies natuurlijk: 9/11/16/26/36/46 (dus de EAD-snaren uit een standaard 10/46 setje en de GBE-snaren uit een 9/42-setje in één pakje).
Vandaag eens een maatje dikker gekocht:
http://www.johdeheer.nl/uploads/artikel_origineel_a21166030968dd52013ece301101d7e8 .jpg

Ik had van de week mijn gitaar gedowntuned naar C, maar omdat ik te lui was om naar Dirk Witte te gaan had ik dat gedaan met de snaren die er nog op lagen, 9/46. Het gaat, maar je merkt dat de bovenste snaren wel erg slap worden. Erg stabiel qua tuning is het ook niet, want je bendt de snaren al als je er naar kijkt.

JIB
21 juli 2009, 17:10
Ernie Balls 0.11 hier.
Die in het gele pakje.

Fragedallic
21 juli 2009, 17:39
DR - Tite Fit / round wound nickel plated - 0.10.

Dit op een Gibson Les Paul std.

frander
21 juli 2009, 17:49
Wat zijn jullie ervaringen met Elixer?

lindstrom
21 juli 2009, 17:55
Ernie Ball heavy bottom skinny top

010 013 017 030 040 052

undertaker321
21 juli 2009, 18:28
Wat zijn jullie ervaringen met Elixer?

het zijn geweldige snaren als ze eenmaal uitgerekt zijn, zoals nu bij mij het geval is maar dat duurt wel een weekje

Thundermane
21 juli 2009, 20:28
Wat zijn jullie ervaringen met Elixer?

Ik weet niet of je de mijne eigenlijk wel WIL weten. Want mijn ervaring met Elixer is eigenlijk bout.
Bij mij brak er altijd wel een snaar binnen 2 dagen in een setje. Dit zal echter wel aan mij liggen.
Ze zijn heel erg glad, dat kun je fijn vinden, of zoals mij vervelend, heb minder controle.
Het voordeel is dan wel dat ze lang toon behouden en niet roesten.
Althans ik gebruikte de speciale snaren met zo'n laagje. Is erg duur en als het altijd breekt bij mij, is het dus voor mij niet voor herhaling vatbaar ook al heb ik Elixer snaren 3 keer nog een kans gegeven waarbij ze dus telkens braken.

Quicksilver
21 juli 2009, 23:38
Moet me aansluiten bij het feit dat het even duurt voordat Elixirs goed op spanning blijven. Toch zou ik geen andere snaren meer willen. Ze zijn gladder en snijden wat minder als gewone snaren. Heb ze er nou al een half jaar op zitten en ze zijn nu pas (zo ongeveer) aan vervanging toe, en dat bij MINSTENS 3 uur per dag. :hippie:

Oftewel mijn ervaring met Elixirs: zeer goed. Enige andere snaren die ik heb ervaren zijn D'darios en die zijn ook prima, maar vergeleken met Elixir minder.

D'darios duurt bij mij 1,5-2 maand en dan zijn ze wel af, dus dat elixirs 3 keer langer meegaan kan ik zeer zeker beamen! :rockon:

Josha
22 juli 2009, 01:16
Gebruik zelf een .013 setje voor mijn LTD die in drop C staat en mijn Ibanez moet nog nieuwe snaren en dat worden .011 voor standaard tuning. Beide van het merk D'addario. Heb 1x DR gebruikt, maar omdat die geen .013 setje hebben (de gitaarboer heeft ze in ieder geval niet) ben ik dus overgegaan. Als ik niet naar .013 was gegaan waarschijnlijk ook, want heel bijzonder vond ik ze niet.

AoDf
22 juli 2009, 07:10
Wat zijn jullie ervaringen met Elixer?

Ben er een tijd geleden op overgestapt en wil niets anders meer. Volgens mij zit op mijn strat nog mijn eerste set zelfs, denk al driekwart jaar inmiddels. Met het zweet in mijn handen beginnen normale snaren al na een week of 2 snel minder te worden. De elixers blijven gewoon goed bij mij. Hiervoor had ik GHS, dat vond ik ook wel goede snaren en gingen voor mijn doen nog redelijk mee. Daarvoor had ik d'adario, en er is geen snaar die mooier klinkt als ze er net op zitten, maar ook geen snaar die zo snel dof klinkt als d'adario vind ik. Die dingen klonken bij mij echt snel dof en roesten als een gek.

!!!!dennis!!!!
22 juli 2009, 08:59
ik gebruik postbode-elastieken

Chocola
22 juli 2009, 09:29
Vroeger Ernie Ball 010 - 046, en soms 010-052, maar die breken snel, en klinken metalig, dus nu gebruik ik al tijden d'addario 010's, gewoon nickelwound (geen pure nickel dus), het blauwe pakje. Die bevallen tot nu toe het best en zijn niet super duur.

reMC
30 juli 2009, 23:56
Het valt me op dat het overgrote merendeel hier met 010 (extra light toch?) snaren speelt. Zegt extra light dan eigenlijk heel weinig of...?

Ik heb zelf dringend nieuwe snaren nodig. Ik heb een Crafter D7 akoestische gitaar en heb daar gisteren Martin 012 opgezet. De 'match' is er echter totaal niet... Ik ben nooit heel tevreden geweest met mijn Crafter omdat 'ie oa erg agressief klinkt, maar de Martins lijken dat nog erg aan te dikken.

Kent iemand mijn Crafter en weet hij/zij daar goede snaren voor? Of anders: zijn er snaren die wat soft van klank zijn? Ik kan me voorstellen dat die beter passen om mijn Crafter.

En over het algemeen: is er een merk aan te wijzen die onbetwist de mooist klinkende snaren maakt? Of is het altijd afhankelijk van de gitaar, smaak etc.?

Bedankt :)

reMC
30 juli 2009, 23:56
Excuus, ik zie nu pas dat ik in het board Elektrische gitaren zit :( (vandaar ook de dunne snaardikte..)

rijsberman
31 juli 2009, 00:03
Of is het altijd afhankelijk van de gitaar, smaak etc.?

Bedankt :)
yups (duh) :)

Rooker
31 juli 2009, 00:22
Ik heb "veel snaren" geprobeert. Onderandere de Dario 009 en 010, ernibal, Marten string. Vond ze allen snel Dof worden en oxideren. Tevreden was ik met de DR 010 die bleven qua spanning lang goed maar oxideren ook nog vrij rap. Toen bracht ik me gitaar bij kees dee om hem goed af te laten stellen en die vroeg of ik er niet misschien liever elixirs op wilde hebben want dat was volgens hem de beste snaar. Ik mee ingestemd en speel er nu nogsteeds mee. Het is echtr waar dat ze blijven glimmen en klinken tot ze breken:punk: Er zit natuurlijk wel een bepaalde legering op die de snaar zo mooi houd en ik ben er nogsteeds niet uit of ik daar een beetje allergisch voor ben:???: hebben meer mensen dit????
010 vind ik pers. een mooie compromis tussen handling en sustain.

Misty
31 juli 2009, 01:13
ERNIE BALL EB2239 SUPER SLINKY RPS 9
0.11 klinkt t mooiste op mijn gitaar
en heb ook alle merken geprobeerd
en als er geen snaar knapt ,
dan word er te weinig op gespeelt
en ik speel veel en er knappen er weinig tot nooit
tuurlijk gaat er wel eens een snaar kapot in een dag
maar dat kan met auto*s en lcd tv*s ook
uit eigen ervaring :cheerup:

Rooker
31 juli 2009, 11:18
:punk: elke dag zeker 3 uur. Tuurlijk breekt er wel eens een, maar dan heeft hij in iedergeval tot het laatste moment geglommen:)

Liquid_Metal
31 juli 2009, 18:04
Standaard gebruik ik Ernie Ball Regular Slinky (0.010 tot 0.046) maar heb gisteren een setje Not Even Slinky gekocht voor mijn gitaar in C (4 semitones naar beneden). Net er op gezet en het werkt heel goed. De Regular flabberden alle kanten op maar dit zit goed strak.

method
31 juli 2009, 20:33
Ik gebruik nu al tijdje Ernie Ball Regular Slinky. (10 - 46)

Flabberen inderdaard zoals hierboven. Wel lekker rocken, maar met solo's enzo is het minder fijn naar mijn mening. Vooral de dikke E snaar is erg dik, flabberig en ... jah glad, klinkt raar maar vind ik niet erg fijn, die snaar wil ik voelen :gitarist:

Verder zijn ze nog niet gebroken wat ook wel fijn is (3 weken). Fabriekssnaren knapte na één weekend :dontgeti:

Liquid_Metal
31 juli 2009, 20:39
Ik vind ze absoluut niet te glad. Voelen voor mij perfect. Zeker als ze nieuw zijn.
Heb je dat flabberen alleen in lagere stemmingen, of ook in E? Want dan heb ik er absoluut geen last van.

method
1 augustus 2009, 00:16
Neej ook gewoon in E, maar ik had bij mijn vorige snaren ook last van fret buz. Action is al dik versteld, zal maar es aan me truss rod draaien, maar dat doe ik niet graag... Ik weet niet of dit aan de snaren ligt? maar de dikke E snaar flabbert gewoon ook.

glad, jah ik vind van wel ten op zichte van me vorige maar dat is cker persoonlijk :)

wiegersma
1 augustus 2009, 09:37
Vandaag Cleartone op mijn gitaar gezet (eigenlijk ben ik nog bezig). Die horen ook niet zo snel te gaan roesten. Ik ben benieuwd.
De non-coated tegenhanger van Elixer?

Giovanni1996
6 augustus 2010, 08:58
Hoi Allemaal,

Mijn naam is Giovanni en ik ben nieuw hier.
Ik had een vraag, weten jullie welke snaren het best geschikt zijn voor rock?
Ik heb op Internet gelezen dat Ernie Ball snaren erg goed zijn, maar al snel hun toon verliezen.
Zelf heb ik nu Gibson Brite Wires op mijn gitaar zitten, maar volgens mij zijn dat niet de beste snaren voor rock muziek. Ik denk dat ze beter geschikt zijn voor blues.

Alvast bedankt,:)

Giovanni

Tankman
6 augustus 2010, 09:16
Ik gebruik al jaren Ernie Ball en heb nooit last van verlies van tone gehad ermee. Je moet ze ook geen jaar op laten zitten...

IK gebruik voor standaard E-Tuning: 9-46, Hybrid Slinky's dacht ik.
Voor Eb-Tuning: 10-52, Skinny Top Heavy Bottom.
Voor 7-String: 10-56 Regular Slinky (Maar hier ga ik zelf wat samenstellen bij de volgende keer)

Ik speel voornamelijk Rock en Metal en ben er altijd tevreden mee geweest. Ik heb nogal wat merken gesleten, maar kom steeds terug op Ernie Ball.

MegaDrive
6 augustus 2010, 12:21
Net als vele anderen hier gebruik ik ook Ernie ball Slinky's. 9-42 voor standaard tuning in E en 10-46 voor standaard tuning in D. Benchmark: d'Addario, GHS, Elixir en DR. Ik speel vooral rock en metal.

Overigens is dit wel een interessant filmpje voor wie met actieve pickups speelt. Excuses als het al eens gepost is in dit topic maar ik heb geen zin om 51 pagina's te gaan lezen.

http://www.youtube.com/watch?v=Fv1DVJXrCAg

Die kerel heeft nog meer filmpjes waarin hij allerlei dingen test. Je wordt wat melig van dat Atari muziekje maar is aardig om eens te checken.

YannickH
6 augustus 2010, 13:49
ik heb nu op men nieuwe jackson ernie ball 10-52 laten leggen.
ze liggen er 3dagen op en men dunste snaren beginnen al slecht te worden:s
ik heb altijd op d'adario gespeeld en die komen er terug op ook want ernie ball strings zijn bagger naar mijn zin!:makeup:

Johan91
6 augustus 2010, 14:02
Er liggen D'addario 010-046 op mijn Fender, en dat klinkt veel beter dan de visdraad van mijn Yamaha. Al moet ik zeggen dat deze pas na half jaar slecht zijn geworden. Van D'addario weet ik dat nog niet.

almarvk
6 augustus 2010, 14:07
Ach, dat is allemaal persoonlijk. Bij de één zijn EB's direct op, bij de ander gaan ze maanden mee. Hetzelfde met D'addario.

EB is bij mij erg goed, D'addario weer slecht (snel dood en op), en nu GHS wat ook lang mee gaat.

nickofzo
6 augustus 2010, 14:46
ik had vroeger altijd D'addario omdat ik niet beter wist.
heb eens Ernie ball geprobeert. en die klinken veel beter in mijn oren, en spelen ook nog eens heel lekker. qua levensduur is het hetzelfde, ik heb er alleen meer plezier van.

dikte 0.10 of 0.11
0.9 vind ik te dun. ik heb dan zelf het idee dat er met 1 bend de snaar al springt

Rembull1980
6 augustus 2010, 15:15
Ernie Ball 0.10 - 0.52 (Heavy Bottom) voor de Les Paul
D'Addario 0.09 - 0.42 EXL-120 voor de Stratocaster

Cue Zephyr
28 augustus 2010, 02:24
DR Sunbeam RCA-13 Heavy (roundcore) 13-56 (DGCFAD, eigenlijk vond ik CFBbEbGC beter klinken) op de Taylor 110ce
D'Addario EJ26 Custom Light 11-52 op de Tanglewood TBF Sapling STO (EADGBE)
D'Addario EXL110 Regular Light 10-46 op de Cort Les Paul
D'Addario EXL170 Long Scale 45-100 op de Aria Pro II

Volgende snaarwisseling:
D'Addario EJ18 Heavy 14-59 op de Taylor 110ce
De rest moet ik nog even bedenken. :p

LaszloVersteeg
28 augustus 2010, 09:11
Heb er nou een setje ernie ball 0,12 op liggen, en ik speel voornamelijk in E.
Ik heb altijd standaard EB gekocht, maar ik denk dat ik toch eens verder ga kijken, die dadario's die standaard op m'n cort hingen, gingen erg lang mee.

EuroCinema
28 augustus 2010, 09:40
Wat wel goed is om te realiseren: twee setjes met dezelfde snaardikte kunnen toch heel anders spelen omdat de kracht waarmee ze aan je gitaar "trekken" flink kan verschillen. Een setje .10 van GHS voelt daardoor veel losser dan een setje .10 van d'Addario.
Overigens ben ik door een soort van blessure (teveel met dochtertje van 6 maanden lopen slepen) terug naar .10 op mijn gitaren. Een kleine schande voor een jazzer, maar eerlijk gezegd vind ik het best okee klinken.

Tho
28 augustus 2010, 10:41
GHS Boomers

Wiellem
28 augustus 2010, 12:58
http://images3.speurders.nl/images/49/4948/49482383_1.jpg

Deze op beide gitaren met op de 7 snaar nog een 0.62 snaar erbij :)

GuitarMan99
28 augustus 2010, 21:02
Vandaag Cleartone op mijn gitaar gezet (eigenlijk ben ik nog bezig). Die horen ook niet zo snel te gaan roesten. Ik ben benieuwd.
De non-coated tegenhanger van Elixer?

Met ClearTone heb ik hele goede ervaringen. Zij zijn alleen een beetje duur en zij leveren niet aan webshops. Ik las op de site van Martin dat zij binnenkort snaren op de markt gaan brengen die behandeld zijn volgens de ClearTone-formule. Ben benieuwd...

blademan
29 augustus 2010, 20:42
heeft iemand hier ervaring met de electrische gitaarsnaren van Dunlop? Ben benieuwd naar de ervaringen....

Arvoitus
30 augustus 2010, 01:13
http://images3.speurders.nl/images/49/4948/49482383_1.jpg

Deze op beide gitaren met op de 7 snaar nog een 0.62 snaar erbij :)
Waar haal je dergelijke losse snaren eigenlijk?

Wabbie
30 augustus 2010, 09:49
heeft iemand hier ervaring met de electrische gitaarsnaren van Dunlop? Ben benieuwd naar de ervaringen....

ja, ik heb een tijdje een set Dunlop 11's op mijn Strat gehad. Waren naar mijn idee net wat soepeler dan mijn vertrouwde Ernie Balls, maar gingen minder lang mee en braken eerder. Moet ik er wel even bijzeggen dat mijn zweet een vrij hoge zuurgraad heeft en ik tegenwoordig op een gecoat setje Ernie Ball 012-056 speel.

Wiellem
30 augustus 2010, 16:36
Waar haal je dergelijke losse snaren eigenlijk?

Gewoon bij de lokale muziekwinkel, denk dat de meeste winkels wel een aardige voorraad snaren hebben.

Wel vrij prijzig losse snaren :(