PDA

View Full Version : D-Day (no confirmation)



zoldergitarist
17 augustus 2019, 10:19
Met pijn en moeite heb ik dan toch weer wat in elkaar weten te draaien maar ik blijf toch in een soort muzikale dip zitten de laatste jaren:makeup: Ik hoop dat ie te pruimen is...:)

https://www.youtube.com/watch?v=NiRae_PNnso

Fobo
17 augustus 2019, 11:06
Barry, qua compositie heb ik inderdaad wel (wat) mooiere dingen van je gehoord, maar wat 'n genot om iemand met zo'n techniek bezig te horen! Klasse :mmmm:
En volhouden; keep trying...

Plant
17 augustus 2019, 13:34
Lekker hoor :) Kennelijk heb je ook het basknopje gevonden en iets teruggedraaid, het bonkt niet meer zo.
Het einde vind ik wel wat vreemd klinken, misschien is het bewust of je wist niet hoe je het moest afronden.
Anyhoe, niks om je voor te verontschuldigen :ok:

purplejohn
17 augustus 2019, 14:16
Aiai, elke keer als ik een post van jou open komt postzegels gaan verzamelen weer een stapje dichterbij.
Echt weer heel fijn en mijn ding.... Nog steeds over de RP?

Brad
17 augustus 2019, 14:16
Zo, niet verkeerd zeg. Die riffs, die solo's. Die gesproken teksten passen er goed bij.

pasqual
17 augustus 2019, 23:32
Weer lekker om eens wat nieuws van je te horen! Erg leuke compositie met heerlijke riffs & solo's. Basgitaar ligt beter in de mix als eerder werk van je. Zijn die drums geprogrammeerd? Indien ja, good job!

zoldergitarist
21 augustus 2019, 14:00
Bedankt voor jullie reacties!
Plant: 'techniek', met pijn en moeite hoor ha ha.
Purlpejohn: Niet doen hoor die postzegels. Ik heb nu een Zoom G3n, mijn zoveelste uitstapje. Denk wel dat ik toch weer terug ga naar een RP.
Pasqual: Ik heb een nieuwe bas (Steinberger XT2) en heb me maar eens een speciaal bas bakkie (Vox Stomplab IB) aangeschaft i.p.v. steeds over een gitaarpedaal te bassen.

Groetjes Barrie !

maxdb
21 augustus 2019, 15:39
Klinkt erg goed zeg! Goed spel was al genoemd, ik ga ook maar postzegels verzamelen.

Fusion
21 augustus 2019, 15:58
Ik vinnum lekker baas!

zoldergitarist
25 augustus 2019, 08:38
Hey Pasqual; Wat de drums betreft, dat is een originele audio drumtrack welke ik helemaal aan stukken heb geknipt om het passend te krijgen. Heeft me een pens vol werk gekost.

zoldergitarist
25 augustus 2019, 08:40
Weer lekker om eens wat nieuws van je te horen! Erg leuke compositie met heerlijke riffs & solo's. Basgitaar ligt beter in de mix als eerder werk van je. Zijn die drums geprogrammeerd? Indien ja, good job!

Wat de drums betreft, dat is een originele audio drumtrack welke ik helemaal aan stukken heb geknipt om het passend te krijgen. Heeft me een pens vol werk gekost.

mountainman
25 augustus 2019, 13:11
Hij klinkt weer lekker. Als je dit in een muzikale dip doet... kan ik ook ergens zo'n dip krijgen?

Maar zonder gekheid, ik denk dat we allemaal wel eens in zo'n fase zitten. In het begin komt de inspiratie vanzelf. Ieder idee is nieuw en spannend. Je schud het allemaal zo uit je mouw.
Maar op een gegeven moment denk je "Lijkt dat niet heel erg op iets dat ik al eerder heb gedaan?" En dan wordt het lastig. Wat ik zelf dan probeer is om dingen doelbewust anders te doen dan ik normaal zou doen. Soms levert dat iets moois op maar ook vaak klinkt het geforceerd.
Op die manier duurt het allemaal wat langer maar dat geeft op zich niet. Er is (meestal) geen deadline, toch? Het belangrijkste is dat jij er plezier aan beleeft. En zo te horen zit dat wel goed.

zoldergitarist
28 oktober 2019, 15:16
Hij klinkt weer lekker. Als je dit in een muzikale dip doet... kan ik ook ergens zo'n dip krijgen?

Maar zonder gekheid, ik denk dat we allemaal wel eens in zo'n fase zitten. In het begin komt de inspiratie vanzelf. Ieder idee is nieuw en spannend. Je schud het allemaal zo uit je mouw.
Maar op een gegeven moment denk je "Lijkt dat niet heel erg op iets dat ik al eerder heb gedaan?" En dan wordt het lastig. Wat ik zelf dan probeer is om dingen doelbewust anders te doen dan ik normaal zou doen. Soms levert dat iets moois op maar ook vaak klinkt het geforceerd.
Op die manier duurt het allemaal wat langer maar dat geeft op zich niet. Er is (meestal) geen deadline, toch? Het belangrijkste is dat jij er plezier aan beleeft. En zo te horen zit dat wel goed.

Bedankt, hoe ouder ik word hoe langer die fases duren. Vroeger had ik het wel eens een paar dagen of een week maar nu zit ik al een aantal jaren te klooien. Dat beangstigd mij toch wel ernstig...