PDA

View Full Version : Versterkers Jamstudios



twoerd
15 augustus 2019, 08:45
Met een groepje collega's hebben we nu inmiddels zo'n 5x een studio gehuurd om muziek te maken bij Jamstudios in Amsterdam. Er staan ENGL en Marshall half stacks (https://www.facebook.com/jamstudioswesterpark/photos/p.2088284318138068/2088284318138068/?type=1&theater).

Misschien ligt het aan mij, maar het is me te vaak gebeurd dat ik geen behoorlijk geluid uit hun versterkers kan krijgen. Nou mag je daar gerust een andere versterker van de gang pakken, het zijn vriendelijke mensen, maar het zou toch echt een uitzondering moeten zijn dat het niet lekker werkt? Gisteren had ik toevallig mijn eigen Kat50 bij me om een akoestische gitaar te versterken (hun versterkers zijn daar niet geschikt voor), maar heb uiteindelijk ook mijn elektrische maar via mijn eigen versterkertje gespeeld. Dat zegt wel iets.

Hebben jullie ervaringen met de kwaliteit van apparatuur in dit soort studioverhuurbedrijven?

purplejohn
15 augustus 2019, 09:46
Ik heb daar een paar keer geoefend, maar voor mij waren de ruimtes te klein voor de spullen die er staan. Ondanks uitvoerig instellen bleef het totaalgeluid vervormd en kneiterhard. Ik zou eens kijken naar een andere ruimte.

Dirk_Hendrik
15 augustus 2019, 10:30
Ik nam in de tijd dat ik bij de Jam repeteerde nam ik eigenlijk altijd m'n eigen top mee. M'n algemene ervaring met de spullen in oefenstudio's is dat ze eigenlijk altijd afgeragd en op zijn. Zelfst als ze net nieuw zijn. Blijkbaar is er een type muzikant dat als doel heeft om de spullen in een oefenstudio zo snel mogelijk te slopen. Daarnaast, en als gevolg daarvan, zijn de meeste oefenstudio's gevuld met het slag spullen dat geen hond wil hebben. En als gevolg daarvan worden ze weer afgeragd.

Iets met een vicieuze circel?

twoerd
15 augustus 2019, 10:50
Ja wellicht is dat praktischer, eigen top. Alleen ik heb geen top. Alleen een Kat50 en een Katana Artist. Misschien volgende keer die laatste mee. Overigens heb ik op de muziekschool met de popschoolband ook zelden een echt lekker geluid (Fender Champion 100). Maar het is wel zonde. Is er nou niet een soort hufterproof versterker op de markt voor dat soort zaaltjes? Gewoon solid state, stevige knoppen, simpel te bedienen. Clean, gain, reverbknop.

Pepe
15 augustus 2019, 11:03
Vind de Jam een fijne tent, relaxte dudes, beetje gentlemen's club voor muzikanten.
De amps, Engl screamers, Peavy banditt's en wat Marshall zijn typisch niet mijn amps
who cares, repeteren gaat om iets anders dan kicken op je geluid
en de akoestische gitaar prik ik bij de zang in, werkt heel goed

voor het rock'n roll trio hebben we een eigen ruimte waar alles kan blijven staan
is fijner natuurlijk, je eigen oude ampjes en de super exclusieve boetiek...
maar een banditt was ook prima geweest
zolang je maar kan horen wat je doet

Fabrieksinstellingen
15 augustus 2019, 11:31
Geld uitgeven om je eigen spullen te gebruiken, dat is iets minder briljant zaken doen.

guitarkid2
15 augustus 2019, 11:35
Zeuren over de backline van een oefenhok ?
Mmm ok
Nog nooit in me opgekomen
Creatief of Bradderiaans geklaag in overtreffende trappen ?
Ben er nog niet uit

arjanb01
15 augustus 2019, 12:09
In onze oefenruimte staan een Fender modelling amp en een Roland cube 15. Niet echt ideaal om mee te repeteren, vandaar dat i altijd over mn eigen set speel. Het meeste wat ik in al die jaren oefenruimtes tegen ben gekomen is spul wat totaal niet bruikbaar was. Meestal modelling spul, handig als je eigen set de geest geeft om ff snel in te prikken maar niet wat je constant moet willen gebruiken bij repetities.

twoerd
15 augustus 2019, 14:24
Die apparatuur deed het gewoon echt niet goed. We zijn gewoon betalende klanten, en hebben op geen enkele manier lullig gedaan tegen de mensen die er werken. Inderdaad aardige mensen, goede sfeer. Zie niet helemaal wat dat met niet goed werkende versterkers te maken heeft. Heb mijn eigen woorden even teruggelezen... als je dat zeuren vindt... oke.

guitarkid2
15 augustus 2019, 15:52
zal ut noooooooooooooit meer doen.......................................

Pepe
15 augustus 2019, 19:39
Nou is het wel zo
van alle oefenhokken die ik ken is Jam misschien wel de meest gebruiksvriendelijk
snaren nodig, gitaar vergeten, andere amp... het wordt ter plekke geregeld
dat er wel eens wat kapot gaat en dat dan niet aan het personeel wordt doorgeven en de volgende dat moet doen...

dus daar kan je over gaan klagen maar fact of life

D3nnis
15 augustus 2019, 19:47
Het meeste wat ik in al die jaren oefenruimtes tegen ben gekomen is spul wat totaal niet bruikbaar was. Meestal modelling spul

Is niet mijn ervaring, dat er vaak modelling spul staat in dat soort repetitieruimtes.

Dirk_Hendrik
15 augustus 2019, 20:31
Zeuren over de backline van een oefenhok ?
Mmm ok
Nog nooit in me opgekomen

Gast.
Klinkt heel stoer maar echt, je lult uit je nek.

guitarkid2
15 augustus 2019, 20:55
Gast.
Klinkt heel stoer maar echt, je lult uit je nek.
jazeker !!!

btw ben ......way back when ook nog wel eens in die tent geweest

toen mocht oa ik over deze spelen........een echt marshall.....viel best tegen

http://img.photobucket.com/albums/v228/fuzztone65/Amps/Marshall%20Studio%2015/DSCF2160-2-1.jpg

arjanb01
15 augustus 2019, 22:35
Da’s toch een buizenampje?
Klinkt toch echt niet verkeerd, me like😘😍:

https://youtu.be/1L265z_eFig

Tupelo
16 augustus 2019, 00:00
Toch wel wat leuk SF twin, Ampegs, JC's, JCM's tegengekomen bij popcollectief in Den Bosch in the days.
Begon toen net een beetje over te gaan op die modelling meuk geloof ik, en dat heb ik gemist (moet de tijd zijn geweest dat die oude buizenmeuk nog altijd betaalbaar was, en modelling juist de duurzame investering).
Eigenlijk vanaf die tijd in de luxe verkeerd van eigen oefenruimte hebben.
Begrijp dat veel pro's juist uitwijken naar centra met oefenruimtes.
Misschien omdat ze minder hoeven te oefenen ?
Ik zou er niet gauw voor kiezen.
Spullen kunnen laten staan is fijn, en wanneer je aan je eigen materiaal werkt heb je gewoon de tijd nodig.
Stuk relaxter in eigen ruimte.
Geeft het wat minder ook als het eens een middag of avond niet wil en meer ouwehoeren, trippen of zuipen is, dan muziek maken.

Schrevel
16 augustus 2019, 08:36
Die apparatuur deed het gewoon echt niet goed. We zijn gewoon betalende klanten, en hebben op geen enkele manier lullig gedaan tegen de mensen die er werken. Inderdaad aardige mensen, goede sfeer. Zie niet helemaal wat dat met niet goed werkende versterkers te maken heeft. Heb mijn eigen woorden even teruggelezen... als je dat zeuren vindt... oke.

Ik dacht bij je topicstart dat je bedoelde dat het geen goede versterkers zouden zijn, maar je bedoelt dat ze gewoon stuk zijn?
Daar zou je ze op aan moeten kunnen spreken:


Is er een probleem met je apparatuur? Dan kan je terecht bij Gijs Ravesteijn. Gijs heeft een eigen werkplaats bij Jamstudio’s, naast het repareren van apparatuur van zijn eigen klanten houdt hij ook de apparatuur van Jamstudio’s up to date.
Gijs is te bereiken op het telefoonnummer: 06-25405255.
https://jamstudios.nl/overig/


Zo zijn het niet alleen de professionele merken die jullie tegenkomen, maar staan wij ook garant voor dat alle apparatuur in prima conditie verkeert.
https://jamstudios.nl/

miyaru
16 augustus 2019, 13:12
Je kan Jottem! in Wormerveer eens proberen, toffe oefenruimtes, gezellig en het personeel is top (ben ik één van LOL).

Pepe
16 augustus 2019, 13:13
Je kan Jottem! in Wormerveer eens proberen, toffe oefenruimtes, gezellig en het personeel is top (ben ik één van LOL).

Disclaimer: Wormerveer.

miyaru
16 augustus 2019, 13:24
Is niet zo heel ver Amsterdam, goed bereikbaar en parkeer gelegenheid.

Pepe
16 augustus 2019, 13:25
Die parkeergelegenheid geloof ik graag!

miyaru
16 augustus 2019, 13:31
Oh, de rest geloof je niet? LOL!

Pepe
16 augustus 2019, 13:37
Voor de Jam gooi ik een gitaar op mijn rug, stemapparaat erbij en hop op de fiets, 15 minuten.
Voor Wormerveer moet -ga ik via de hemweg- ik daar nog minstens een uur bij optellen.
In storm & regen is het een beetje afzien maar uiteindelijk kom je wel aan, heb je gelijk in.

miyaru
16 augustus 2019, 13:40
Ja op de fiets wordt dat zeuren, moet ik je gelijk in geven......... En in de stad een auto hebben is ook niet altijd een optie........

D3nnis
16 augustus 2019, 13:42
Ook weer briljant dit.
twoerd heeft Zaandam als woonplaats in zijn profiel.
Iemand doet een suggestie voor een repetitieruimte in wormerveer, wat tegen zaandam aan ligt, maar dat is te ver weg voor pepe.
Volgens mij snap ik het niet :)

Pepe
16 augustus 2019, 13:44
Ik zit in de ballotage commissie.

D3nnis
16 augustus 2019, 13:45
Haha, dat verklaart wel eea.

miyaru
16 augustus 2019, 13:47
En buiten dat: het is fijn om je ergens mee te bemoeien......LOL.

guitarkid2
16 augustus 2019, 14:27
Dan blijft er natuurlijk nog 1 vraag staan
Zijn jullie amps net zo goed als de katana van twoerd ?
Kan een reden zijn om een stukkie omte fietsen...

miyaru
16 augustus 2019, 14:43
Onze amps worden regelmatig nagekeken, we hebben JCM 800, 900 en Fender amps. Die Katana's ken ik zelf alleen van plaatjes - weet niet hoe die klinken. Hij moet het gewoon maar eens proberen zou ik zeggen........ Dan weet je het.

Schrevel
16 augustus 2019, 18:36
Naar Wormerveer pak je niet de fiets maar de trekschuit.

twoerd
2 september 2019, 13:38
Ben ik weer, was even met vakantie. In dit geval gaat het om een groepje collega's van mijn werk in Amsterdam waarmee we af en toe wat jammen. Dus nee we gaan niet naar het mooie Wormerveer (waar je naast de trekschuit ook gewoon een autoweg en zelfs een treinstation hebt). Moet een beetje te doen zijn vanaf ons werk in Slotervaart. Jamstudios is meestal prima, al zijn de versterkers nogal van de gain. Voor mijn akoestische gitaar neem ik in elk geval een eigen versterker mee.

Met Zaanse groepjes wil ik best naar Jottem. Ook al paar keer naar tevredenheid gerepeteerd in de Creative Factory in Zaandam (flinke halfstacks). En verder gewoon in de muziekschool (o.a. Fender Champion 100). Volstaat allemaal prima. Het hoeft alleen maar te werken he, niet precies je sound te zijn.