PDA

View Full Version : Het is waar: goedkope gitaren kunnen heel goed zijn



Pagina's : 1 [2]

Pter
10 september 2020, 14:58
Mensen, doe eens origineel, maak eens een nieuwe grap over HB.


Hefty Bummer ;)

Pepe
10 september 2020, 15:03
Hefty Bummer ;)

Ook geen dijenkletser.

Tupelo
10 september 2020, 15:07
Hardly bon ton ?
Het wordt weer herfst; ze vatten goed vlam in de vuurkorf ?
Als een fortune cookie..?

Tupelo
10 september 2020, 15:12
Magisch ingrediënt voor een onvergetelijke barbecue ?

Tupelo
10 september 2020, 15:18
En ook karpervissen.

Fabrieksinstellingen
10 september 2020, 15:41
Er zijn nu ook buizenversterkers van Harley Benton, voor weinig.
Ik hoop snel op een positieve review hier, dan kunnen mensen zich daar weer lekker over opwinden.

Napoje
10 september 2020, 16:11
Er zijn nu ook buizenversterkers van Harley Benton, voor weinig.
Ik hoop snel op een positieve review hier, dan kunnen mensen zich daar weer lekker over opwinden.

Daar zal Dumble niet blij mee zijn 😱 maar fender wel, kunnen ze hem mooi namaken!

Da Vinci
10 september 2020, 16:13
Mensen, doe eens origineel, maak eens een nieuwe grap over HB.

Als ik naar de modellen van HB kijk zie ik voornamelijk de geijkte modellen dus dat schept bij mij niet direct de behoefte heel vernieuwend en origineel te zijn omtrent dat spul. Het moet wel een beetje van twee kanten komen natuurlijk.

Erik de Perik
10 september 2020, 16:38
Terwijl gitaristen juist op zoek zijn naar nieuwe modellen, het liefst met revolutionaire inzichten gebouwd.

Pepe
10 september 2020, 16:58
Vroeger kon je een topic voor een Stagg of London City openen en alles halleluja maar nu met HB proef ik een enorme dedain & cynisme alsof men alles met een korreltje zout neemt. Waar zijn de millennials gebleven?

Gelukkig hebben mensen hier nog steeds super resonante gitaren.

Erik de Perik
10 september 2020, 17:09
Vroeger kon je een topic voor een Stagg of London City openen en alles halleluja maar nu met HB proef ik een enorme dedain & cynisme alsof men alles met een korreltje zout neemt. Waar zijn de millennials gebleven?

Gelukkig hebben mensen hier nog steeds super resonante gitaren.

Wellicht was het toen cool om een eigenwijzo te zijn en nu even niet. Bovendien word jouw "prima gitaar voor het geld en ziet er prachtig uit" direct door een "beter dan CS, lulverhaal, je hebt nog nooit een echte vrouw gehad, etc. krokodil de diepte in getrokken.
Benieuwd of dit hier ook gebeurt..... :soinnocent:

Napoje
10 september 2020, 17:11
Vroeger kon je een topic voor een Stagg of London City openen en alles halleluja maar nu met HB proef ik een enorme dedain & cynisme alsof men alles met een korreltje zout neemt. Waar zijn de millennials gebleven?

Gelukkig hebben mensen hier nog steeds super resonante gitaren.

Wel die london cities uit de eerste tijd he. Met het stickertje. Net zoals richwood met het gouden logo! Dat waren stiekem gewoon gerebrande suhrs en andersons.

Maar daarna zijn ze poep gaan maken volgens de connaisseurs.

Pepe
10 september 2020, 17:13
Maar vertel eens pepe, hoeveel staggs, londoncities en hb's zitten er in jouw gitaarcollectie ?
Dit zonder cynisme...

Wat LC betreft, ik kende die eigenaar (via via) en die probeerde mij aan de LC te krijgen en het waren best leuke gitaren zoals Squier leuk is maar ongelooflijke dunne kutnekjes dus dat werkte niet voor mij.

Maar kijk, prijs vind ik zo niet ter zake doende, je kan wat met een gitaar of je kan er niks mee, zo simpel is het. Een Zemaitis of PRS, daar kan ik doorgaans ook niks mee.
Ik vind dat men veel te veel op prijs gefixeerd is maar ik ben in de minderheid.

guitarkid2
10 september 2020, 17:32
prijs geeft mij een indicatie voor eventuele kwaliteit en ook voor hoe voor hoe belangrijk ik iets vind

maar in principe zou het er niet toe moeten doen
daar heb je zeken een punt

Pepe
10 september 2020, 18:06
Paar weken geleden was ik bij Claw boys Claw in Paradiso, ik zei tegen John Cameron, de gitarist, hè, is dat mijn oude Danelectro niet? Zou goed kunnen zei hij, maar ik heb hem al een hele tijd.

Die Danelectro is een gitaartje van hardboard en lipstick waar ze pickups van gemaakt hebben, een soort Wehkamp gitaar van 120 euro. Maar je hebt foto's van Hendrix, Page, Clapton, Cooder, Gallagher, Frusciante enz enz.. speelde er allemaal gigs mee.
Is gewoon een van de vele voorbeelden van goedkope zooi dat werkt.

Pter
10 september 2020, 18:31
Waarom heb je hem dan weg gedaan als het zo'n goede gitaar was, uiteraard niet voor de financiën.

Op naar het grote Danelectro's kunnen heel goed zijn en kosten geen drol topic.:D

Pepe
10 september 2020, 18:38
Een gitaar heeft een x aantal liedjes in zich en als die op zijn is het tijd voor een andere.

Tupelo
10 september 2020, 19:49
Ik zag ze in de WII, ook met een Dano, had 'ie van mij best af mogen wisselen.
Sowieso, reunieoptreden, afscheidsoptreden... dan weet je hoe laat het is; er kwam geen eind aan, en kennelijk spelen ze nog ?

Erik de Perik
10 september 2020, 20:22
Ze hebben net afscheid van hun reünie genomen... of was het andersom?

BamBuFan1
10 september 2020, 22:11
Vroeger maakte de Customshop ook London City gitaren die 10 jaar geleden beter waren dan alles maar dat heet nu dus Harley Benton.

Soms produceert men ook C. Giant strats voor de Aldi. Het is een goed bewaard geheim dat deze nog beter zijn dan HB. Helaas zijn ze niet meer leverbaar

Natuurlijk zijn ze niet meer leverbaar: sinds de lawsuit mogen ze van Fender niet meer geproduceerd worden, want té goed!

Pepe
10 september 2020, 22:17
Wijdverbreid misverstand, lawsuit heeft nooit plaatsgevonden, was een cease & desist zoals elke echte LC aficionado weet.

Dirk_Hendrik
11 september 2020, 10:43
Volgens mij is bij elk merk wat ook maar iets heeft gemaakt dat op een strat of een LP lijkt er op gegeven moment een "lawsuit" bijverzonnen.

Napoje
11 september 2020, 23:34
Pre Lawsuit gitaren zijn dan ook ALTIJD resonanter. Echte collectors! Limited run! Zelden aangeboden! De kenner weet genoeg!

BamBuFan1
12 september 2020, 00:40
Pre Lawsuit gitaren zijn dan ook ALTIJD resonanter. Echte collectors! Limited run! Zelden aangeboden! De kenner weet genoeg!

Maar dan alleen als ze uit het allereerste produktiejaar zijn, hè! Niet die troep die later kwam.

Pter
12 september 2020, 00:48
Nou, dan weet HB wat het te doen heeft.

NLF
12 september 2020, 09:42
Dus eeeeh .... Claw Boys Claw bestaan nog steeds? Of weer opnieuw? Dit moet ik even op me in laten werken hoor ... Sjezus!

telerocker
12 september 2020, 11:10
Dus eeeeh .... Claw Boys Claw bestaan nog steeds? Of weer opnieuw? Dit moet ik even op me in laten werken hoor ... Sjezus!

Ik heb ze ooit eens gezien in 't Beest in Goes. Hoe die band ooit Pinkpop heeft gehaald, is me een raadsel.

MarkS
12 september 2020, 12:41
Ik heb ze ooit eens gezien in 't Beest in Goes. Hoe die band ooit Pinkpop heeft gehaald, is me een raadsel.
Ze zullen wel gevraagd zijn he? Ms vanwege de Top40 ballad? En een meisje op de bas is ook een pre natuurlijk. Onee, die was toen er al niet meer bij. Net als bij gitaren, je moet de eerste serie hebben, de rest is prut.

NLF
12 september 2020, 12:58
Nou ja, ik vind alles prima, en niets mis met die band hoor, maar ik dacht dat die al lang uitgestorven waren ergens in de vorige eeuw

MarkS
12 september 2020, 13:27
Ik draai het ook nog steeds hoor.

Plant
12 september 2020, 13:38
12 jaar geleden (heb ik even opgezocht) kwamen ze ineens weer met een nieuw album en een tour. Nee, we mochten het geen reünie noemen. ik het ze toen nog in de Effenaar grote zaal gezien. Peter vroeg zich toen af wat er met de zaal was gebeurd (want die was sinds zijn laatste bezoek nogal veranderd). Ze hadden toen ook een of ander beginnend meidenbandje als voorprogramma, dat erg grappig was.

Ik denk dat ik ze een jaar of 7 terug nog een keer in de kleine zaal heb gezien.

Ik vond het allemaal nog wel OK en zou er nu vast ook nog wel heen gaan als we niet met al dat Corona-geneuzel zaten. En echt alleen niet om 'Rosie' nog eens te horen, die mogen ze dan nog weglaten.

MarkS
12 september 2020, 14:30
12 jaar geleden (heb ik even opgezocht) kwamen ze ineens weer met een nieuw album en een tour. Nee, we mochten het geen reünie noemen. ik het ze toen nog in de Effenaar grote zaal gezien. Peter vroeg zich toen af wat er met de zaal was gebeurd (want die was sinds zijn laatste bezoek nogal veranderd). Ze hadden toen ook een of ander beginnend meidenbandje als voorprogramma, dat erg grappig was.

Ik denk dat ik ze een jaar of 7 terug nog een keer in de kleine zaal heb gezien.

Ik vond het allemaal nog wel OK en zou er nu vast ook nog wel heen gaan als we niet met al dat Corona-geneuzel zaten. En echt alleen niet om 'Rosie' nog eens te horen, die mogen ze dan nog weglaten.
Heb de Crack My Nut LP, lekker hoor.