PDA

View Full Version : New original: Joce Goes To Venice



Picker
11 augustus 2019, 20:50
OK gitaarnetters, deze heb ik al meer dan een maand geleden in de studio opgenomen maar nog steeds geen definitieve versie teruggekregen... vakantie en zo. Daarom heb ik maar de improvisatie-schoenen aangetrokken en tijdens de vakantie deze lo-fi versie opgenomen met de smartphone. Let op de 40-jaar oude Ovation die al 20 jaar in een onverwarmde berghut ligt. De snaren zijn minstens even oud. Goede gitaar of niet?

>>> Klik hier :-) (https://www.facebook.com/eltjo.haselhoff/videos/1235177443321465/) <<<

Fusion
11 augustus 2019, 21:03
Fantastisch! Mooi. Ik ga wat kritiek geven, maar dat is vanuit t standpunt dat ik dit heel goed vind. Ik vind de uitvoering 85%, dit nummer verdient 100% qua uitvoering en idd qua opname (en wellicht gitaar hehe). De compositie is héél volwassen, zit dusdanig in elkaar dat ik vermoed dat je vaker hebt gecomponeerd en weet wanneer je een wending aan dingen moet geven, wanneer je even ritenuto moet en weer terug etc. Sommige akkoorden cadenzen vind ik iets minder sterk, maar dat is een kwestie van (mijn gebrek aan) smaak.

Kom je een keer terug met de perfecte take in een studio? Graag!

Picker
11 augustus 2019, 22:47
Fantastisch! Mooi. Ik ga wat kritiek geven, maar dat is vanuit t standpunt dat ik dit heel goed vind. Ik vind de uitvoering 85%, dit nummer verdient 100% qua uitvoering en idd qua opname (en wellicht gitaar hehe). De compositie is héél volwassen, zit dusdanig in elkaar dat ik vermoed dat je vaker hebt gecomponeerd en weet wanneer je een wending aan dingen moet geven, wanneer je even ritenuto moet en weer terug etc. Sommige akkoorden cadenzen vind ik iets minder sterk, maar dat is een kwestie van (mijn gebrek aan) smaak.

Kom je een keer terug met de perfecte take in een studio? Graag!

Ha ha, grapjurk...

Zoals ik al schreef - ik heb dit nummer verleden maand ook al opgenomen, in de studio, op een Taylor BTO - met nieuwe snaren. En met zeven retakes. Ik zit daar wel redelijk rond de 200% denk ik. ;-)

Alleen duurt het eeuwen voordat de edit klaar is, en inmiddels is de vakantie aangebroken... dus dit was even gewoon voor de lol. Inderdaad 85%, of zelfs minder, maar wel veel sneller geleverd. :D

Geen zorgen, zodra de andere opname eindelijk terug is zal ik hem hier ook posten. Bedankt voor je feedback. En ja, ik heb wel vaker gecomponeerd.

Fobo
12 augustus 2019, 10:34
Dit gehoord hebbende ben ik heel benieuwd naar de uitvoering op de Taylor...
Mooie compositie en je kan horen dat eh... je wel thuis bent in dit genre :D
Vraagje: speelde je dit in een open A stemming (even afgezien van de capo)?

Picker
12 augustus 2019, 14:41
Vraagje: speelde je dit in een open A stemming (even afgezien van de capo)?

Nee, dit is Orkney Tuning, de enige alternatieve stemming die ik gebruik eigenlijk. Niet heel bekend, maar ten onrechte, want in tegenstelling tot andere alternatieve stemmingen is Orkney bijna even veelzijdig als standaard stemming, en biedt het veel nieuwe mogelijkheden. Erg goed voor pop, country, folk en Keltisch, en perfect voor een sterke melodielijn bij fingerstyle gitaar. Ik ben er indertijd aan begonnen op aanraden van Steve Baughman.

Van laag naar hoog: C-G-D-G-C-D.

Fobo
12 augustus 2019, 14:56
Dank; wordt een nieuwe uitdaging;)

Brad
12 augustus 2019, 15:10
Ik vind het mooie compositie en je gitaartoon mag er ook zijn.

Charlie McD.
12 augustus 2019, 18:28
Hier hoef je geen Gitarologie voor ge/bestudeerd te hebben om te weten dat het klasse is. Bravo maistro!