PDA

View Full Version : HNAD: Marshall Origin 50



TobyW
3 augustus 2019, 17:21
Ik speel al jaren via een Peavey Valveking Royal 8 met een paar mods, maar was daar nooit echt tevreden mee. Dus toen ik van mijn vrouw voor mijn verjaardag iets leuks mocht uitzoeken, was snel duidelijk wat het moest worden: een nieuwe versterker, buizencombo met 12" speaker, geschikt als bedroom-amp en met fatsoenlijk clean geluid, de rest kan van pedalen komen. Budget tot €1.000.

In twee sessies bij Bax in Rotterdam en Goes heb ik gevoeld zo'n beetje alles wat in aanmerking komt uitgeprobeerd. Fender, Marshall, Orange, Blackstar. Duidelijke favorieten waren de Marshall Origin 50 en DSL40, de Fender Hot Rod Deluxe IV is ook niet verkeerd. Als ik live zou spelen, was het de DSL40 geworden, maar uiteindelijk ben ik toch voor de Origin 50 gegaan. Deze klonk het meest "tight" en heeft niets wat ik niet nodig heb. Veel gain krijg je niet op laag volume, maar dat hoeft voor mij ook niet.

Nu eerst thuis aan wennen en met de aanwezige pedalen de juiste sounds vinden. Daarnaast denk ik aan een Plexi-style pedaal als toevoeging. Mogelijke upgrades zijn andere buizen (TAD heeft een passend setje) en een andere speaker, alhoewel ik twijfel of dat op laag volume veel uitmaakt.

http://www.wittwer.nl/wp-content/uploads/2019/08/IMG_2981-e1564844432498.jpg

miyaru
3 augustus 2019, 23:00
Mooi man, veel plezier ermee!!!!

arjanb01
3 augustus 2019, 23:10
Gave amp! Als hij ook zo goed klinkt als hij eruit ziet ben je spekkoper!
Begin sowieso steeds meer een zwak voor Marshalls te krijgen dus wie weet koop ik er ooit eentje!

Pepe
4 augustus 2019, 00:05
Is dat de el34? Waarom niet voor de el84 gekozen?
Gewoon om dingen wat interessanter te maken dan het obligate gefeliciteerd.

the sure thing
4 augustus 2019, 08:51
Is dat de el34? Waarom niet voor de el84 gekozen?
Gewoon om dingen wat interessanter te maken dan het obligate gefeliciteerd.