PDA

View Full Version : ESP horizon afstellen in Hilversum eo



pinchaholic
28 juli 2019, 21:01
Howdy,

Mijn ESP horizon liet ik in het verleden afstellen door Ad Vermeer, toen ik nog in Rdam woonde. Grote klasse én een toffe peer.

Nu woon ik sinds een tijd in Hilversum. Weet iemand die ECHT goed is in het afstellen? Ken de bekende winkels in Hilversum maar hoor geen hele goede verhalen mbt afstellen. Ben erg blij met mijn Horizon, heb jaren niet gespeeld en wil binnenkort weer beginnen. Dit begin moet fijn van start kunnen gaan met een perfect afgestelde bijl.

Dank voor de suggesties!

Pepe
29 juli 2019, 00:29
Afgezien dat ik denk, maar... afstellen, dat kan je toch zelf wel?, in Hilversum zitten toch stijlvorm en Robberts?

Plant
29 juli 2019, 01:17
Daarbij... Rotterdam is toch niet zo 'onoverbrugbaar' ver weg voor die enkele afstelbeurt?

petpas
29 juli 2019, 08:32
Kees Dee in Amersfoort is ook goed in staat om gitaren prima af te stellen.

SloeGin
29 juli 2019, 10:05
@pinchaholic: even OT maar ik las dat je in het verleden stemmingsproblemen had met je Horizon, is dat verholpen of blijfft dit een probleem?
Heb zelf wel interesse in een Horizon ooit ...

thnx!

Fobo
29 juli 2019, 10:19
Stijlvorm Gitaarbouw is erg goed (en goedkoop).

Bolkedebeer
29 juli 2019, 11:29
Stijlvorm Gitaarbouw is erg goed (en goedkoop).

Gerard van Stijlvorm is echt top!
Supervakman en een meer aimabel mens kom je niet snel tegen.
Je moet geen haast hebben maar Gerard is echt een dikke aanrader.

pinchaholic
29 juli 2019, 15:06
Afgezien dat ik denk, maar... afstellen, dat kan je toch zelf wel?, in Hilversum zitten toch stijlvorm en Robberts?

True, maar mijn gitaar is jaren niet bespeeld en wil em laten nalopen door iemand die het 'snapt' liefst op aanraden van iemand die een goede ervaring heeft.

stijlvorm en Robberts: Yes, hoor erg wisselende verhalen. Voorbeeldje: liet in het verleden mijn gitaar afstellen door Jan Morien in Delft. Om te huilen. Fretbuzz en telkens out of tune (trussrod zat te loss), abracadabra voor mij maar gelukkig opgelost door forumgenoot Orpheo. Gitaarwinkel is geen garantie voor een goede afstelling ben ik door schade en schande achtergekomen.

pinchaholic
29 juli 2019, 15:07
Daarbij... Rotterdam is toch niet zo 'onoverbrugbaar' ver weg voor die enkele afstelbeurt?

Helaas wel, full-time baan/verbouwing/baby/the horror, wil het dichtbij huis zoeken, ook daar ik in 't Gooi blijf wonen en daar een goed adres wil hebben.

pinchaholic
29 juli 2019, 15:15
@pinchaholic: even OT maar ik las dat je in het verleden stemmingsproblemen had met je Horizon, is dat verholpen of blijfft dit een probleem?
Heb zelf wel interesse in een Horizon ooit ...

thnx!

Ja joh, compleet verholpen. @orpheo heeft dit verholpen.


Was erg hoor, een nieuwe Horizon kopen van je zuurverdiende eypo's om je vervolgens een stuk in je nek te laten kletsen: 'eerst een tijd bespelen dan pas afstellen', afstellen volledig kut en telkens out of tune. Dat je je droomgitaar van een paar duizend euro hebt hangen maar uiteindelijk op een goedkoop ibanezje speelt omdat die beter speelt en stabiel is. #Soulcrushing

..long story long, bij het upgraden van mijn JB bridge HB met een Alnico 8 magneet door @Orpheo zag hij het euvel. Lees meer hier: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?163540-Alternatief-voor-SD-JB-in-mijn-ESP-Horizon

Horizon is te gek, speelt en klinkt waanzinnig. Zie ze wel eens op MP voorbij komen voor schappelijke prijzen. Doen dus!

pinchaholic
29 juli 2019, 15:16
Gerard van Stijlvorm is echt top!
Supervakman en een meer aimabel mens kom je niet snel tegen.
Je moet geen haast hebben maar Gerard is echt een dikke aanrader.


Stijlvorm Gitaarbouw is erg goed (en goedkoop).

Kijk eens aan, heel goed, bedankt!

pinchaholic
30 juli 2019, 16:21
Ik wil trouwens een A8 magnet swap doen in de ESp Eclipse van een maat.
Weet iemand waar ik er een op de kop kan tikken zonder te sterven aan shipping?

Rinze
30 juli 2019, 20:48
Ik wil trouwens een A8 magnet swap doen in de ESp Eclipse van een maat.
Weet iemand waar ik er een op de kop kan tikken zonder te sterven aan shipping?Ik weet niet wat voor maat magneet je nodig bent, heb nog een paar A8's liggen in standaard maat. Gebruik ze niet want ik vind ze te agressief.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk