PDA

View Full Version : Pedalen: Welk merk heeft de voorkeur??



Theije
6 augustus 2003, 18:58
Ik vroeg me af welk merk jullie voorkeur heeft als het om effectpedalen gaat, en dan bedoel ik een beetje het standaard rijtje van Flanger, Delay etc.
En zijn jullie 'trouw' aan één merk of heb je van alles wat?
En als laatste wat zijn jullie ervaringen met de ToneLock serie van Ibanez? tevreden of toch liever Boss??

Soulman
6 augustus 2003, 20:55
Da's nou net het mooie aan losse pedalen, je kunt van de verschillende merken het geluid kiezen dat bij jou (budget) past.
Ik gebruik zelf een OD van Boss en van Ibanez, distortion van Proco, EQ van Boss, Chorus van EHX, tremolo van Boss en de delay uit de tonelock serie van Ibanez welke ik je echt aan kan raden. Met de overige tonelocks ben ik niet bekend.

Theije
6 augustus 2003, 21:26
Ja das wel waar, maar ik ben nogal dwangmatig aangelegt :D en een pedalboard gevuld met 'dezelfde' pedalen straalt voor mij rust uit hahaha
Wat ik wel heel chill vind aan de tonelock's is dat als je de instelling hebt die je wilt druk je de knoppies in en geen kans dat ze door wat voor oorzaak dan ook verdraaien.

hoofd
6 augustus 2003, 21:32
Die echo/delay van Ibanez uit de Tonelock is idd erg leuk speelgoed, verder vind ik het allemaal mwoah mwoah, met uitzondering van de distortion en smash box, dat gewoon pure bagger in een metalen behuizing is.

Overigens heb ik zelf alleen een V-amp 2 als effect :)

Mithrandir
6 augustus 2003, 21:36
Bij effecten moet je vooral niet van een favoriet merk uit gaan, van de ene fabrikant is pedaaltje X helemaal top en van de andere fabrikant is pedaaltje Y geweldig.

Kijk vooral verder dan je neus lang is en probeer eens wat exotischere (duurdere, helaas) merken uit als Fulltone, Keeley, Teese, Banzai, Maxon. En probeer vooral veel van dezelfde pedaaltjes uit om erachter te komen wat het verschil is tussen chorus X en chorus Y en Overdrive A en overdrive B.

sash
6 augustus 2003, 22:33
Indeed, ik heb ook geen bepaalde voorkeur voor een bepaald merk.

Ben begonnen met een Boss Bluesdriver en na 20 overdrives gekocht en verkocht te hebben kwam ik uit bij de Menatone Red Snapper.

basswasp
6 augustus 2003, 22:50
... en volgende maand is 't weer wat anders ...

sash
6 augustus 2003, 23:31
Geen idee, als ik wat beters tegenkom wel, maar tot nu niets tegengekomen wat ook maar in de buurt komt :)

SteavisSmokin
7 augustus 2003, 13:36
20 overdrive pedalen sas?! Volgens mij was het eerder iets in de buurt van.....5? of mis ik iets?

SteavisSmokin
7 augustus 2003, 13:36
die red snapper rules trouwens wel, als sas hem ooit weg doet verklaar ik hem voor gek!

sash
7 augustus 2003, 13:42
Waren er 6 indeed. Was ook cynisch bedoeld.

De Teng
7 augustus 2003, 14:44
Ik heb drie EBS pedalen en ik wil echt niet meer anders. Voor gitaar ook prima te gebruiken al ruled het bas geluid natuurlijk wel. Studiokwaliteit.. mijn Boss chorus dank ik wel af (CH-1) en ik heb nog een wah voor gitaar. Dunlop, de echte ;)

Volgende week bezig met een effectboard en dan ziet het er wel cool uit, drie van die gelijke vormen naast elkaar. Plus een DOD A/B switch, die hetzelfde formaat bijna heeft. Uniformiteit.. :D

telecastermaster
7 augustus 2003, 15:31
'k heb 3 pedalen van Jim Dunlop: Tremolo, Rotovibe en Wah

Dirk_Hendrik
7 augustus 2003, 18:53
Zoals simmigen wel weten gaat mijn voorkeur uit naar Ibanez pedalen en in het byzonder de Master serie. Dat wil niet zeggen dat ik alleen die gebruik. Onder de veelgebruikten zit verder een Boss DD2, een OD 2 en een Rat. Voor Wah gebruik ik, als ik em al gebruik mijn oude shin ei/companion wah, de Shin Ei Fuzz Wah die ik van Telecastermaster over nam of mijn Ibanez Wau Wau.

Mitch
7 augustus 2003, 19:27
De knoppen van de tone lock serie zijn zoooooo simpel maar zooooooo doeltreffend ! Mag van mij echt een standaard in de pedalen business worden ! Maar goed.
Zoals al gezegd: de DE7 is erg goed en leuk, al zijn op Harmony Central nogal wat kapotte schakelaars te betreuren. Gewoon niet achterlijk hard trappen, niks aan de hand. De smash box en de TS7 maakt het trio goede pedalen compleet, de rest is niet veel soeps.

Maar kies zeker niet te veel voor één merk, hoe mooi dat ook staat :D
Marshall heeft dat ook zo sterk: de Bluesbreaker, Jackhammer en compressor zijn top, de Vibratrem of hoe heet dat ding weer drie keer niks. Boss hou ik sowieso niet van. Vind ze of lelijk (DS, OD) of relatief duur (DD)

Mijn favoriete pedalenmerken: Ibanez en Carl Martin, met een lichte voorkeur voor de laatste.

Speeddemon
7 augustus 2003, 20:36
Ik begin steeds verliefder te worden op die hele ouwe MXR en DOD boxjes (heb al een 250, wil nog een 280, en 680 en een 690).
Lekker simpel, echt vintage (dus niet zo'n wannabe retro-look), superstevig en USA made.

Maar mijn Boss CS-2 (ouwe compressor) gaat ook zeker niet de deur uit!

Theije
7 augustus 2003, 22:01
De knoppen van de tone lock serie zijn zoooooo simpel maar zooooooo doeltreffend ! Mag van mij echt een standaard in de pedalen business worden ! Maar goed.
Zoals al gezegd: de DE7 is erg goed en leuk, al zijn op Harmony Central nogal wat kapotte schakelaars te betreuren. Gewoon niet achterlijk hard trappen, niks aan de hand. De smash box en de TS7 maakt het trio goede pedalen compleet, de rest is niet veel soeps.

Maar kies zeker niet te veel voor één merk, hoe mooi dat ook staat :D
Marshall heeft dat ook zo sterk: de Bluesbreaker, Jackhammer en compressor zijn top, de Vibratrem of hoe heet dat ding weer drie keer niks. Boss hou ik sowieso niet van. Vind ze of lelijk (DS, OD) of relatief duur (DD)

Mijn favoriete pedalenmerken: Ibanez en Carl Martin, met een lichte voorkeur voor de laatste.

Mee eens, Boss pedaaltjes komen echt in de meest gaye kleurtjes :D en de DD is vrij duur ja.

Herdjie
8 augustus 2003, 19:16
Ik heb zelf drie Ibanez pedalen. Een Ibanez Tube King, waar ik zeerrrrrrrrrr tevreden over ben!
Een Chorus/Flanger uit de Tonelock serie, is wel een aardig dingetje.
Een Phaser uit de Tonelock serie, klinkt naar mijn mening echt goed!
Verder gebruik ik van een Boss de Equalizer7, en nog een Dunlop Wah wah. Maar een vergelijking tussen Boss en Ibanez--> ieder heeft zn eigen goede en slechte pedalen....denk ik zo

Mitch
9 augustus 2003, 15:44
Dat ik sommige Boss pedaaltjes (DS, OD, MT, MD) lelijk vind heeft overigens alles met het geluid te maken, maar inderdaad: kleuren zijn ook niet om over naar huis te schrijven :D