PDA

View Full Version : Nieuw gazonnetje



Stratman70
13 juli 2019, 13:30
Zelf graszoden gelegd, ik ben er wel tevreden over eigenlijk. Eerste maaibeurt achter de rug en dan zie je wel wat kleine bruine plekjes en dat sommige zoden niet helemaal goed aansluiten, maar dat komt wel goed hoor. Wat vinden jullie ervan?

https://myalbum.com/photo/E2ixgh2acQtJ/360.jpg
https://myalbum.com/photo/FMiFde4ZotxQ/360.jpg
https://myalbum.com/photo/7YVH8z9MtTpv/360.jpg

Oh ja, die gitaar op de foto's; óók leuk toch? Pas gekocht. Ben er erg blij mee! Prachtig geluid, heerlijk bespeelbaar.
Ik had nooit iets met Gretsch, maar ben helemaal om met 'The great Gretsch sound'. Ik vind alleen de knoppen wat onlogische plaatsen hebben, als je vooral Strats gewend bent.

Bij Bax gekocht, B-stock. In de winkel hing er ook één, maar daar zat het moertje van de jackinput al los. Op de B-stock versie was alleen het folietje van de slagplaat af en voor de rest was ie helemaal spiksplinter, maar wel 200 euro goedkoper dan die in de winkel!

Zelfs mijn vrouw wil dat deze gitaar in de woonkamer blijft.

telerocker
13 juli 2019, 14:01
Je gras ligt best strak. Ik zie dat er nog zat ruimte is voor meer planken. Mooie gitaar met White Falcon bling, maar dat soort weelde hoort bij het merk.

Brad
13 juli 2019, 14:42
Van gras ben ik niet zo'n liefhebber in verband met pollen en teken maar die gitaar mag er zijn. En de Gretsch sound daar houd ik wel van.

miyaru
13 juli 2019, 16:58
Mooie gitaar, veel plezier ervan en ermee!!!! Ennuh je gras ligt ook mooi!

purplejohn
13 juli 2019, 19:20
Het gras bij de buren is dus toch écht groener, zie ik.

Powderfinger
13 juli 2019, 23:09
Ik kon 't een tijdje terug ook niet laten voor een goede prijs. Zo heel fotogeniek is ie niet eens, maar in het echt wil je er bijna voor de spiegel mee spelen. Coole pickups, superlichte body. Stand van de brug is wel belangrijk met de Bigsby.

Kim Wilson
14 juli 2019, 00:30
Mooie kermishoerebak hoor! :ok:

Stoffel43
14 juli 2019, 11:10
Zelfs mijn vrouw wil dat deze gitaar in de woonkamer blijft.

Wat is dat toch met vrouwen en Gretsch? Heb er hier ook zo ééntje zitten. Net hetzelfde verhaal. Enkel de Gretsch blijft beneden staan. De rest moet naar boven....


Stand van de brug is wel belangrijk met de Bigsby.

Heb je helemaal gelijk in. Jammer genoeg staan deze bij de mijne te dicht op elkaar waardoor ie makkelijk ontstemt. Mogelijke oplossing hiervoor is onderweg. Ben benieuwd... kan in dat geval wel eens mijn nummer 1 gitaar worden dan!

Congratz met de Gretsch en het gazonnetje!

Fobo
14 juli 2019, 11:25
Felicitades met je mooie aankoop en veel plezier ermee! :)

budje
14 juli 2019, 11:30
Volgens mij heb ik dit al eens eerder ergens gezegd, maar ook dit is zo'n gitaar waarbij je eigenlijk een maatpak bij aan moet!

Mooi man!

Powderfinger
14 juli 2019, 12:25
Heb je helemaal gelijk in. Jammer genoeg staan deze bij de mijne te dicht op elkaar waardoor ie makkelijk ontstemt. Mogelijke oplossing hiervoor is onderweg. Ben benieuwd... kan in dat geval wel eens mijn nummer 1 gitaar worden dan!

Ik kon er eerst ook amper drie nummers mee spelen voordat hij onzuiver werd. En ik hoorde veel 'pling' tegen het metaal. Na afstellen eigenlijk geen klachten meer.

Enige andere minpuntje en tevens tip: houd de strap buttons goed in de gaten. Bij mij draaide eentje zich al direct vast op de schroef, waardoor de button niet meer aansloot op de body. Keurig een nieuwe gekregen, maar ik merk dat ze de neiging hebben mee te bewegen met je gitaarriem. Regelmatig even controleren en aandraaien dus, anders loop je kans dat je gitaar een keer een lelijke smak maakt.

Stratman70
14 juli 2019, 14:13
Mooie kermishoerebak hoor! :ok:
:D Hahaha, ja zo kun je 'm ook bekijken inderdaad.


Wat is dat toch met vrouwen en Gretsch? Heb er hier ook zo ééntje zitten. Net hetzelfde verhaal. Enkel de Gretsch blijft beneden staan. De rest moet naar boven....



Heb je helemaal gelijk in. Jammer genoeg staan deze bij de mijne te dicht op elkaar waardoor ie makkelijk ontstemt. Mogelijke oplossing hiervoor is onderweg. Ben benieuwd... kan in dat geval wel eens mijn nummer 1 gitaar worden dan!

Congratz met de Gretsch en het gazonnetje!Thanks, ik kwam eerst eigenlijk de Harley Benton BigTone trem VW tegen op de Thomann site en wilde die eerst kopen (nieuw voor maar 249 euro), maar ik las op internet dat daar de brug en Bigsby niet met elkaar overeenkwamen en daardoor de brug zelfs ging kantelen bij dikkere snarensets en tremologebruik. Dus uiteindelijk toch maar wat centen erbij en voor de 'real deal' gegaan en geen spijt van. Van mijn vrouw had de Harley Benton dan ook in de huiskamer mogen staan. ;)


Volgens mij heb ik dit al eens eerder ergens gezegd, maar ook dit is zo'n gitaar waarbij je eigenlijk een maatpak bij aan moet!

Mooi man!Thanks, inderdaad dat beeld heb ik er ook bij. Nu draag ik geen maatpakken, maar ik heb opeens wel een colbertje gekocht, met die gitaar en optredens in gedachte.


Ik kon er eerst ook amper drie nummers mee spelen voordat hij onzuiver werd. En ik hoorde veel 'pling' tegen het metaal. Na afstellen eigenlijk geen klachten meer.

Enige andere minpuntje en tevens tip: houd de strap buttons goed in de gaten. Bij mij draaide eentje zich al direct vast op de schroef, waardoor de button niet meer aansloot op de body. Keurig een nieuwe gekregen, maar ik merk dat ze de neiging hebben mee te bewegen met je gitaarriem. Regelmatig even controleren en aandraaien dus, anders loop je kans dat je gitaar een keer een lelijke smak maakt.Dank voor de tip! Ja, ik vond die strap buttons idd ook wat vreemd aanvoelen met erop draaien, alsof je ze heel precies recht moest houden, dat ze snel scheef erop zouden draaien. Ik controleer ze idd regelmatig en laat de riem ook vast erop zitten.

Stoffel43
14 juli 2019, 15:11
Ik kon er eerst ook amper drie nummers mee spelen voordat hij onzuiver werd. En ik hoorde veel 'pling' tegen het metaal. Na afstellen eigenlijk geen klachten meer.

Enige andere minpuntje en tevens tip: houd de strap buttons goed in de gaten. Bij mij draaide eentje zich al direct vast op de schroef, waardoor de button niet meer aansloot op de body. Keurig een nieuwe gekregen, maar ik merk dat ze de neiging hebben mee te bewegen met je gitaarriem. Regelmatig even controleren en aandraaien dus, anders loop je kans dat je gitaar een keer een lelijke smak maakt.

Geen probleem met de buttons hier... zijn toch standaard schaller straplocks?
Ontstemming zou echt wel liggen aan de te korte afstand tussen bigsby en brug. De snaren gaan te steil omhoog naar de brug om goed te zijn. Kijk maar:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190714/3266b7407ff506eaf14a075b90d7521d.jpg

rozh
14 juli 2019, 15:45
gaat dit dan om zo eentje? https://www.bax-shop.nl/b-stock-aanbiedingen-f/product/512821/b-stock-gretsch-g5422tg-snowcrest-white#bstock
Als ik nog ergens een ruggetje had rondslingeren wilde ik er ook wel een opzich :P

Stratman70
14 juli 2019, 21:11
gaat dit dan om zo eentje? https://www.bax-shop.nl/b-stock-aanbiedingen-f/product/512821/b-stock-gretsch-g5422tg-snowcrest-white#bstock
Als ik nog ergens een ruggetje had rondslingeren wilde ik er ook wel een opzich :P
Ja dat is m inderdaad.

Tupelo
16 juli 2019, 01:23
Ja, toch wel lekker hoor.

nickofzo
18 juli 2019, 18:12
Lekker hoor die Gretsch!

Dames zijn inderdaad gek op dit soort gitaren ;)
Daarbij zijn de Electromatic series geweldig veel gitaar voor het geld met het typische Gretsch geluid.

Veel plezier ermee!